נפתלי בנט, בנימין נתניהו, גדעון סער (צילום: פלאש90)
פלאש90

לבנט ונתניהו יש יריב משותף, ובימינה מחשבים מסלול מחדש

כניסתו של גדעון סער למירוץ הבחירות פגעה בימינה יותר מבכל מפלגה אחרת ● אחרי חודשים באזור ה-22 מנדטים בסקרים, הסקר האחרון שפורסם ב"ישראל היום" הכניס את מפלגתו של בנט להלם ● על פי הסקר, ימינה צוללת ל-12 מנדטים בעוד שסער מקבל 20 ● אבל הפופולריות של נתניהו בציונות הדתית לא יאפשר לימינה להצהיר, כמו סער, שלא ישבו איתו ● פרשנות

ימינה היא זו שספגה כנראה את המכה הקשה ביותר בעקבות הכניסה של גדעון סער למרוץ הבחירות.

עד לפני שבוע בלבד, ימינה החזיקה בסביבות 22 מנדטים בסקרים ושמרה על פרופיל גבוה ולא משתנה לאורך זמן, למרות כל התזוזות הפוליטיות והמדיניות מסביב. נפתלי בנט נחשב לכוכב הסקרים והבחירות הבאות, והחברים בימינה כבר הכתירו אותו כראש הממשלה הבא.

בנט עצמו חיכה עם ההכרזה על כי יתמודד על ראשות הממשלה לימי הבחירות, אבל איילת שקד הריצה את המסר בכל מקום אפשרי. הסקרים העניקו לה גיבוי.

המהלך של סער – הפרישה מהליכוד והמפלגה העצמאית שעליה הכריז – הכניסו את ימינה להלם. "סער נוסק, ימינה צוללת", הייתה הכותרת באתר הימין הדתי "סרוגים", בהתייחסות לסקר שפורסם ביום שישי ב"ישראל היום". לפי אותו סקר, סער אכן נסק ל-20 מנדטים וימינה ירדה ל-12 בלבד.

בימינה שברו את הראש בימים האחרונים. השיח הפוליטי לא מתנהל כבר על הסוגיות הקלאסיות שבין שמאל וימין במדינה. בנט הצליח ליצור סדר יום מרשים ואכפתי סביב הטיפול בקורונה, ולכן זינק קדימה והשאיר מאחור את בני גנץ, יאיר לפיד ואביגדור ליברמן.

עכשיו הגיע סער והחזיר בגדול את השאלה "נתניהו כן או לא". סער קרא לתומכיו של נתניהו שלא יצביעו בעד סער, והכריז שאם בנימין נתניהו ירכיב את הממשלה, הוא ישב באופוזיציה. בכך הוא מצטרף לליברמן, לפיד וגנץ, שלא יישבו עם נתניהו בממשלה הבאה.

בימינה הרגישו איך המאמצים האדירים שעשו מאז חודש מרץ האחרון יורדים לטמיון. סער גנב להם את הבוחרים החילונים, מתנגדי נתניהו. "צריך להשוות את הביצועים של בנט וכל סיעת ימינה לעומת העבודה שהשקיעו האחרים", אמרה לזמן ישראל איילת שקד. "התקשורת מפמפמת רק את נושא נתניהו כן ונתניהו לא. איפה הכלכלה הקורסת? את זה רק בנט יתקן".

איילת שקד: "צריך להשוות את הביצועים של בנט וכל ימינה לעומת העבודה שהשקיעו האחרים. התקשורת מפמפמת רק את נושא נתניהו כן ונתניהו לא. איפה הכלכלה הקורסת? את זה רק בנט יתקן"

מה עושים? ההחלטה שהתקבלה אחרי סיעור המוחות בסוף השבוע היא כזו: לא משנים את האסטרטגיה. ימינה אמנם יושבת באופוזיציה ברגע זה ובנט ושקד תוקפים את הכישלון של נתניהו בטיפול בקורונה, אבל הם יודעים שהם לא יכולים להודיע שלא ישבו בממשלה שלו. נתניהו זוכה לפופולריות עצומה בקרב המגזר הדתי-לאומי שבנט נושא אליו עיניים. "אם תציב קלפיות בבתי הכנסת שלנו, נתניהו יקבל הרבה יותר קולות מבנט", אמר לי אתמול פעיל מוכר בימינה.

בימינה יסרבו בתוקף לפסול את נתניהו וימשיכו להציג את בנט כאלטרנטיבה. "לא נעשה קניבליזציה בתוך הימין", אמרו שם. לפי התוכנית הפוליטית, בנט יהפוך בעצם ללשון מאזניים בין תומכיו ומתנגדיו של נתניהו, ובעצם יישאר הדמות החשובה בבחירות הקרבות. "אנחנו נשב בכל ממשלה וכל ממשלה תשב אצלנו, אם ננצח", אמר גורם בסביבתו של בנט.

בימינה בונים גם על נפילה של סער, כפי שקרה במקרים קודמים אחרי בום הכניסה הגדול. "אנחנו מייחלים לרגע שרון חולדאי ייכנס למרוץ", הוסיף בכיר בימינה. "הוא יחתוך את סער לחצי".

בימינה בונים על נפילה של סער, כפי שקרה במקרים קודמים אחרי בום הכניסה הגדול. "אנחנו מייחלים לרגע שרון חולדאי ייכנס למרוץ. הוא יחתוך את סער לחצי"

מחר (שלישי) יכנס בנט מסיבת עיתונאים ויציג את התוכנית הכלכלית הגדולה שלו למלחמה באבטלה. לזכותו ייאמר שהוא משקיע הרבה יותר מיריביו.

מצד שני, נתניהו תופס בעלות על הסכמי השלום ועל החיסונים, וכך גם את כל הכותרות הראשיות בשבועות הקרובים. התחרות בין השניים קשה, אבל לנתניהו ובנט יש עכשיו גם יריב משותף ומפתיע, שהיו שמחים להוריד אותו מהמפה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
כדוקטור לסטטיסטיקה מתמטית, מילה על הסקרים. ועל הסוקרים. הסוקרים שמופיעים בתקשורת הם בושה למקצוע (שיתבעו אותי דיבה, אם הם רוצים לחשוף ערוותם בבימש). כולל קמיל פוקס המקסים באישיותו. ופילב... המשך קריאה

כדוקטור לסטטיסטיקה מתמטית, מילה על הסקרים. ועל הסוקרים. הסוקרים שמופיעים בתקשורת הם בושה למקצוע (שיתבעו אותי דיבה, אם הם רוצים לחשוף ערוותם בבימש). כולל קמיל פוקס המקסים באישיותו. ופילבר הדוחה באישיותו

רק 14% עונים לסקרים. 86% אומרים 'לא יודע' או 'לך תחפש'
כל עוד הסוקרים לא מתייחסים ל 86%, או לפחות משקללים איזשהו ניחוש מושכל, התוצאות שלהם לא שוות את הזמן שלנו
ואיך משקללים? כחולבן יורדת מ 33 ל 19 (לאחר הפיצול)
כמה הצביעו כ'ל בזכות הנדל–האוזר בבחירות ג'? פחות ממשקלם בסקרים היום. הנה מצאנו 15 מנדטים
ההנחה שאלה מתפצלים ליניארית לפי ה 14% היא שטות גמורה. אין מצביע כ'ל אחד שעבר ליהדות התורה, וגם לא לליכוד, וגם לא לבנט (סליחה אצל בנט אפשר למצוא מניין)
מוסיפים את נפילה המשותפת של 3 מנדטים. רגע! בגלל שדיללו את כ'ל, ה 3 מנדטים האלה הם למעשה +4. בערי המיעוטים המשותפת קיבלה מעל 95%. אף אחד לא התגייר.
חישוב הדילול מתכנס ל 20 מנדטים, שאחרי כניסת סער למערכת נמצאים כמעט כולם במרכז–שמאל.
נשאר נושא אחוזי ההצבעה. התאוריות האמריקאיות של 'התלהבות במחנה' לא רלוונטיות לישראל
מה כן קשור לישראל? מיצוי פוטנציאל.
'בני ברק' במיצוי מלא. כך גם הבייס של בנט
איפה יש עדיין קופת מנדטים שלא מומשה עד היום? תל אביב, והמגזר הערבי => יתרון מרכז–שמאל
מאיפה הגיע הבלגן בסקרים?
בגלל ערפל המיפוי הפוליטי במרכז–שמאל–משותפת?
אולי בגלל הרצון לשדר לגנץ שהמחנה שלו מאס בשטויות שלו?
אולי המיאוס מהתקשורת הנשלטת על ידי איללה חסון ועמית סגל? הפיטורין של מוטי גילת?
לדעתי גם וגם וגם

ועכשיו אפשר להמשיך עם המאמר

עוד 515 מילים ו-1 תגובות
סגירה