משרד הבריאות הנחה את קופות החולים להיערך למתן חיסונים נגד קורונה בשבוע הבא

גנץ פיטר את הנדל מתפקיד שר התקשורת והחל בהדחת האוזר מתפקיד יושב ראש ועדת החוץ והביטחון: "תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן" ● המכון הביולוגי קיבל אישור להתחיל בשלב השני של הניסוי לפיתוח חיסון לקורונה ● בית המשפט הורה לתקן את כתב האישום נגד נתניהו כך שתהיה הבחנה בין בקשות ראש הממשלה להטיית סיקור ב"וואלה!" לבין בקשות משפחתו

ענר אוטולנגי, אחד משני המתנדבים שהיו הראשונים להתחסן בחיסון שפיתח המכון הביולוגי בנס ציונה, בבית החולים הדסה עין כרם, 1 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
יונתן זינדל/פלאש 90
ענר אוטולנגי, אחד משני המתנדבים שהיו הראשונים להתחסן בחיסון שפיתח המכון הביולוגי בנס ציונה, בבית החולים הדסה עין כרם, 1 בנובמבר 2020
07:17 עריכה

פרופסור נחמן אש: קורא לאנשים לבוא להתחסן. ממונה הקורונה הבטיח בראיון בגלי צה"ל שתגיע כמות נכבדת של חיסונים בתקופה הקרובה והאתגר העיקרי כרגע הוא לשכנע את הציבור להתחסן. אש אמר שמבחינתו אין הבדל בין החיסון של פייזר ומודרנה ולא בטוח שהציבור יוכל לבחור ביניהם.

אש הדגיש שהקורונה עדיין כאן ויש להמשיך להקפיד על ההנחיות על רקע העלייה בתחלואה בכל המגזרים ובמגזר הכללי וכי הוא "מקווה שזו לא תחילת התפרצות".

בקול ישראל התייחס אש להקלטות שפורסמו אתמול בנוגע לאכיפה בהר הבית.

אלו נתוני התחלואה שפורסמו הבוקר:

07:35 עריכה

דיווח בגל"צ: מזכירה בלשכת נתניהו נמצאה חיובית לקורונה. מהלשכה נמסר כי "מבדיקה ראשונית, נראה כי ראש הממשלה לא נדרש לבידוד כי שהה בחדר נפרד ולא בא במגע עם העובדת".

07:54 עריכה

חבר הכנסת רם שפע מכחול לבן ברשת ב': "אנחנו לא מוכנים יותר להמשיך ככה – הממשלה בדרך לפירוק". לשיטת שפע, "אם הליכוד לא יעשה שינוי של 180 מעלות אין סיכוי להסכם".

שפע התייחס לפרסומים על מחלוקת על סדר היום של הממשלה – "אין פה שום מחלוקת. יש פה ראש מממשלה שמתנגד למינוי התפקידים הבכירים במשק בגלל המשפט שלו. אין מפכ"ל למדינת ישראל כי זה לא נוח לראש הממשלה".

שפע הוסיף: עם יד על הלב, גם אם אני הולך לשלם על זה מחיר אישי ופוליטי – אבל יש סיכוי שזה יוביל לממשלה בלי נתניהו – אני מוכן לזה. אני מוכן לשלם עם הכסא שלי אם זה יביא לסוף לעידן נתניהו".

עוד אמר שפע כי אין שום שיח על לדחות את הרוטציה והדבר "לא מעניין ולא רלוונטי". לשאלה על הכותרת בישראל היום לפיה יש קולות בחול לבן להחלפת גנץ אמר:"ברגע שאני שומע כותרת ראשית בישראל היום אני מבין שמישהו בבלפור השתגע".

08:06 עריכה

ברשת ב' מפרסמים כי בליכוד מתכוננים להעלות הצעות חוק הנוגעות לשינויים במערכת המשפט לפני פיזור הכנסת, ללא הסכמת כחול לבן. על פי הדיווח לא ידוע אם בין ההצעות "פסקת ההתגברות" או שינוי שיטת בחירת השופטים.

08:26 עריכה

ח"כ אעידה תומא-סלימאן בערוץ כנסת: "אני לא שותפה להרגשה שהרשימה המשותפת מתפרקת". תומא-סלימאן הגיבה לפרסום לפיו מנסור עבאס עשוי לחשוב שהוא יכול ללכת לבוחר עם ההתקדמות מול החברה הערבית, ואמרה כי צריך לשאול את עבאס על התוכניות שלו ולשיטתה "הוא יטעה טעות מאוד מרה אם הוא יחשוב שההישגים של חוק קמיניץ והתוכנית למניעת אלימות הם רק שלו. מי שירצה לפלג – הוא לא צריך הישגים". תומא-סלימאן הוסיפה כי "נתניהו מאוד היה רוצה לראות את הרשימה חבולה ומפולגת. הוא יודע שמי שעמד בינו לבין ממשלה חזקה זו הרשימה המשותפת".

תומא-סלימאן הוסיפה "עבאס אומר את דעותיו אני חושבת שאף אחד מאיתנו אינו פוסל שיתוף פעולה עם הממשלה. העניין הוא לא העבודה מול הממשלה – אנחנו לא מוכנים לתמיכה של נתניהו. אנחנו מאוד נחושים להצביע על פיזור הכנסת כדי לתת לציבור להיפטר מהממשלה המשותקת הזו ומי שעומד בראשה. אני מאוד מקווה שכולם יתעשתו ויבינו את החשיבות של ההצבעה הזו – ונראה אחר כך מה יהיה".

08:36 עריכה

השר אמסלם מזמין את אזרחי ישראל להדלקת נרות של משרד הדיגיטל הלאומי. נקווה שהכל מאובטח.

08:38 עריכה

בצלאל סמוטריץ' על סלילת כביש עוקף חווארה:

בסוף דבריו סמוטריץ' עוקץ את שרת התחבורה מירי רגב על רקע האמירות שלה בשבועות האחרונים. בכל מקרה גם מירי רגב שמחה על סלילת הכביש:

08:44 עריכה

עורך דינו של נתניהו בועז בן צור המשיך בקו של הימים האחרונים ואמר בגלי צה"ל כי הכנת התיק נגד נתניהו נעשתה בדרכים לא חוקיות. בן צור לא ענה לשאלה אם הוא מקבל שכר על עבודתו.

08:49 עריכה

ראש מטה מגן ישראל תומר לוטן חושב שיש להפוך את דובאי לאדומה ועל ידי כך לחייב את הבאים משם בבדיקות.

09:04 עריכה

גדר ליד ביתו של מפגין נגד נתניהו רוסס בכתובת נאצה:

בנס ציונה כבר הודבקו מדבקות שמאלנים בוגדים על בתים ונראה כי הלילה רוססו כתובות בעוד מקומות בעיר.

09:25 עריכה

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס דיבר ב-103fm על המתיחות ברשימה המשותפת בעקבות שיתוף הפעולה בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו והכחיש את הדיווחים לפיהם הרשימה עתידה להתפרק: "לא התפרקנו ולא יצליחו לפרק אותנו, אבל הדרך לחזק את הרשימה זה לשנות כיוון. אנחנו צריכים להתנהג בפוליטיקה הישראלית כגורם שיש לו משמעות ותפקיד".

עבאס מנסה להתוות למפלגה דרך אחרת. לדבריו "אני אומר להם בואו נמקם את עצמנו בעמדה טובה בפוליטיקה הישראלית, נעבוד עם כולם וננסה להשיג לטובת החברה הערבית. אנחנו לא חייבים להיות בכיס של אף אחד. לא ניתן לנתניהו להשתמש בנו וגם לא ניתן לגנץ".

עבאס נשאל כמה הרשימה שלו שווה וענה: "בסקר אחד אני מקבל 64 אחוזי תמיכה בחברה הערבית. בסקר מנדטים וודאי שעוברים את אחוז החסימה למעלה אבל גם אם אני מקבל 10 מנדטים אני רוצה לשמור על הרשימה המשותפת שנלך כולנו ביחד בדרך חדשה, שנוכל לשרת את החברה הערבית לא רק בהישגים פה ושם.

אם המשותפת תישאר בגישה הזאת ולא תנסה לצאת ביוזמות ולמצוא דרך חדשה שתשכנע את הציבור הערבי גם היא לבד תיפול".

09:39 עריכה

ח"כ אוסנת מארק התייחסה הבוקר בראיון ל-103FM למשבר הפוליטי ולקרע מול מפלגת כחול לבן.

מארק אמרה "על פניו נראה שהולכים לבחירות. גם עכשיו כנראה יש שיחות, אבל לא נראה שזה הולך לכיוון שבו לא יהיו בחירות. סעיף הרוטציה הוא לא סלע המחלוקת בכלל, לדעתי בכל מקרה היו הסכמות גם בעניין הרוטציה וכולם הבינו שלראש הממשלה אין בעיה לעשות את הרוטציה, כחול לבן לאורך כל הדרך רצו רק את הסעיף הזה, הם לא רצו להיות בהצבעות הקריטיות, בסיטואציה הזו כולם הבינו שאי אפשר להמשיך. גם בתור חברת כנסת הייתי מתרגזת למה כחול לבן לא נמצאים בהצבעות".

מארק אמרה "אם באמת נלך לבחירות וגדעון סער יבין שזה או שהוא יושב באופוזיציה, צועק ומטרלל את כולם, או שהוא יושב בתוך הקואליציה ומביא הישגים לבוחרים שלו – תאמינו לי שגם יימצא את הדרך איך להזדחל לנתניהו".

09:48 עריכה

שר החקלאות: מאוחדים תחת גנץ.

10:20 עריכה

ראש תכנית מגן אבות ואימהות, פרופ' נמרוד מימון, בדיון הוועדה לביקורת המדינה על גל ההתפרצות בבתי אבות: "בגלל הוראות מכרזים, עברנו לבדיקות מעבדה עם תוצאות מאוחרות, והאחיות לא מורשות לדגום קשישים. איבדנו זמן יקר".

מימון אמר כי חברות הדיגום הוחלפו בגלל הוראות החשב הכללי וכי לא ניתן לאחיות לעשות בדיקות מכיוון שאז צריך לצאת במכרז חדש.

10:26 עריכה

ועדת הכלכלה של הכנסת: יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי אמר כי "החברה נמצאת בחוסר אונים בכלל היעדר תפקוד של הממשלה". לדבריו "אנחנו מטפלים במצוקת המשק, בעוד שאנשים חיים בפלנטה אחרת ומתעסקים בדברים לא רציניים".

10:27 עריכה

יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו מדווחת מוועדת הכלכלה:

10:31 עריכה

משה בוגי יעלון יוצא נגד גדעון סער:

יעלון אמר שבינתיים הוא עם יאיר לפיד אלא אם יוחלט אחרת וכי הוא מחפש כל דרך לשבור את הגושים.

יעלון גם התנצל ואמר: "לא אמרתי שאני ואייזנקוט נרוץ יחד, לא אני ולא הוא קיבלנו החלטה ונחליט רק כשתתפזר הכנסת. אני מצטער על השיבוש".

10:50 עריכה

נשיא בית הדין של הליכוד אובחן אתמול כחיובי לקורונה. כתבת חדשות 12 מספרת כי הוא נפגש עם נתניהו.

10:58 עריכה

ח"כ זנדברג על השלטים בנס ציונה:

סיעת מרצ:

11:30 עריכה

לאחר פרסומים על עסקת שבויים על הפרק: יו"ר ועדת החוץ והביטחון קורא לרה"מ לסגת מהרעיון "המסוכן הזה". לדבריו, "זו עסקה שערורייתית ששוברת את עקרונות דו"ח שמגר ותחזיר למעגל הטרור מאות מחבלים".

ח"כ יאיר גולן נוזף בו:

11:33 עריכה

הנשיא ריבלין על הכתובות בנס ציונה:

12:12 עריכה

ח"כ יוליה מלינובסקי:

יותר מאוחר מלינובסקי שיתפה את ההקלטה:

12:26 עריכה

מצבו של דוד ביטן ממשיך להיות קשה והוא חובר למכשיר אקמו.

12:44 עריכה

חברי כנסת מאחלים לדוד ביטן החלמה מהירה עם ההחמרה במצבו:

12:50 עריכה

גם גנץ מגנה את הכתובות על בתי מפגינים:

13:14 עריכה

גנץ בישיבת סיעת כחול לבן: "אין לפרש את הנכונות שלי למנוע ממדינת ישראל בחירות, לשים את הממשלה על הנתיב ולקיים ממשלת אחדות כנכונות לפשרה – לא בנושא העברת תקציב, לא בנושא הרוטציה במועדה ולא בנושא קיומה של ממשלה מתפקדת". על פי הדיווח ב-ynet גנץ אמר "נתניהו מכיר את מספר הטלפון שלי, והוא יודע איך לפנות אליי. הוא כרגע עושה את החישובים שלו – אם ירצה הוא ישנה את ההתנהלות שלו ויבוא, ואם לא – אנחנו נחזור לציבור".

13:36 עריכה

החוק נגד פיטורים של קורבנות אלימות שנמצאות במקלטים לנשים מוכות חוזר לכנסת לקריאה שנייה ושלישית.

13:50 עריכה

חלק מחברי הרשימה המשותפת יצאו אל המסעדנים שהפגינו מול הכנסת.

14:01 עריכה

ועדת החוקה אישרה את התקנות לפתיחת הקניונים, השווקים והמוזיאונים על פי החלטת קבינט הקורונה.

14:19 עריכה

הכנסת מצביעה על העברת החוק לשלילת האפוטרופסות מבני משפחה שמפעילים אלימות קשה.

14:22 עריכה

נתניהו משתף בהתלהבות ציוץ של הפובליציסטית לימור סממיאן דרש.

בכל מקרה, אפשר להכריז כבר רשמית: השיר "יש בי אהבה" סיים לסמל את התקופה של עדי גורדון בהפועל ירושלים והוא כעת חלק ממחנה הימין.

14:23 עריכה

משה בוגי יעלון מציין בכאב 3,000 נפטרי קורונה.

14:30 עריכה

גם אחמד טיבי אומר שהמשותפת בינתיים לא מתפרקת:

 

14:41 עריכה

הכנסת הצביעה הצבעת אי אמון בממשלה ובועז טופורובסקי מציין שבנט לא הגיע.

14:44 עריכה

חברי דרך ארץ יועז הנדל וצבי האוזר הודיעו כי אם תימצא פשרה פוליטית שתמנע בחירות – הם יתפטרו מתפקידיהם. "אנו תומכים בפיזור הכנסת כדי לחזור לבוחר ולהחליף את נתניהו. אם הקואליציה תחליט על ארכה נוספת – נתפטר מתפקידינו", מסרו.

15:11 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח עם האפיפיור פרנציסקוס לרגל חג המולד.

15:13 עריכה

ניסים ואטורי, שהחל ביום שישי האחרון את כהונתו כחבר כנסת, הצהיר אמונים במליאת הכנסת. ואטורי, ששובץ במקום ה-40 ברשימת הליכוד לכנסת, החל את כהונתו לאחר שהתפטרותו מהכנסת של גדעון סער נכנסה לתוקף.

15:20 עריכה

מליאת הכנסת אישרה לשלול אפוטרופסות מהורה בשל רצח, ניסיון רצח או אונס במשפחה. על פי התיקון שאושר, תישלל אפוטרופסות מהורה שרצח או ניסה לרצוח מי מבני המשפחה, ומהורה שאנס או ביצע מעשה סדום של קטין בתוך המשפחה. שלילה זמנית של האפוטרופסות תיכנס לתוקף כבר בשלב הגשת כתב האישום, ושלילה קבועה – בעת הרשעה.

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ עודד פורר הציג את הצעת החוק –

אלירן מלול הוא עד היום האפוטרופוס שיקבע כיצד יראו חייה של התינוקת שאת אמה, מיכל סלע, הוא רצח בנוכחותה. שירה איסקוב גם היא צריכה עדיין את האישור של אביעד משה לכל החלטה שנוגעת לבנם, שהיה עד לניסיון הרצח האכזרי של אמו. מדובר במצב שלא מתקבל על הדעת ולכן הצעת החוק הזו קובעת שמי שהואשם או הורשע בעבירות של רצח, ניסיון לרצח או אונס במשפחה לא יכול להמשיך להיות אפוטרופוס על ילדיו. עד היום היה ניתן לבקש שלילת אפוטרופסות מבית המשפט, אך ההצעה הזו הופכת את ההליך וקובעת כי השלילה היא אוטומטית, אלא אם הוחלט אחרת על ידי בית המשפט. ח"כ פורר ציין את כל השותפים לקידום הצעת החוק ובפרט את ח"כ לשעבר גדעון סער שהיה לדבריו שותף מלא וחשוב בקידום ההצעה, עד שעזב לאחרונה את הכנסת.

ח"כ מרב מיכאלי –

הצעת החוק אומרת את מה שכמעט ברור מאליו- שהורה שפגע בהורה השני או בילד עצמו לא יוכל לקבל עבורו החלטות. הכנסנו להצעה גם מקרים של אונס ומעשה סדום אבל עדיין לא הכנסנו מקרים של מעשים מגונים, ועד שנעשה זאת אני מזכירה לשופטים שהחוק נותן להם את הכוח כבר היום לקחת את האפוטרופסות והכוח ממי שפגע בקטין. החוק אמנם שם בראש מעייניו את ההגנה על קורבנות העבירה, אבל לא די לנו בחוק הזה, צריך להשקיע עוד מאמצים בטיפול ובשיקום.

ח"כ תהלה פרידמן –

אני לא יודעת אם הצעת החוק הזו תצליח למנוע רצח אבל היא תתקן את העוול הנורא שעמו המשפחות צריכות להתמודד מול המפגע בהמשך.

השרה פנינה תמנו שטה –

התיקון הזה הוא אות כבוד לכנסת, לחברי הכנסת שקידמו אותו וליו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ואין צודק ממנו. ועדיין יש הרבה מה לעשות. כי לא יכול להיות מצב שמי שרצח את אשתו עדיין זוכה ב-50% מהרכוש, מהדירה. ילדים יתומים לא יכולים לחזור הביתה בלי אישור של הרוצח שמנהל מו"מ על הרכוש אל מול עסקאות טיעון על עונשו. לא יתכן שנשים נאלצות עדיין לעמוד מול דילמת משפט שלמה כשלא נותנים להן ללכת עם ילד מתבגר למקלט לנשים מוכות והן צריכות להחליט- האם אני מצילה את עצמי ונוטשת את בני או בתי או נשארת? יש עוד הרבה מה לעשות ולתקן כדי שנשים בישראל יהיו וירגישו בטוחות.

החוק אושר בקריאה שלישית בתמיכה של 34 חברי כנסת וללא מתנגדים.

16:02 עריכה

בהמשך לחקירה אפידמיולוגית, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכנס לבידוד עד יום שישי, לאחר שנפגש עם חולה קורונה מאומת. נתניהו עבר בדיקות קורונה אתמול והיום שנמצאו שליליות.

16:13 עריכה

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה לפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך שתהיה הבחנה בין בקשות של נתניהו עצמו להטיית סיקור באתר "וואלה!" לבין בקשות של בני משפחתו. על הפרקליטות להגיש את כתב האישום המתוקן עד 30 בדצמבר. הנאשמים יידרשו להגיב עד 8 בינואר.

השופטים רבקה פרידמן פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם דחו את טענת נתניהו שכתב האישום הוגש בניגוד לחוק החסינות.

• החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים

16:59 עריכה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר הנחתה את שר הדיגיטל הלאומי דוד אמסלם לבחור דירקטורים מתוך נבחרת הדירקטורים או לחילופין לגבש הליך תחרותי אחר, אך לא ניתן – היא מבהירה – לבטל באופן שרירותי את ההליך.

16:59 עריכה

מסתמן שראש הממשלה בנימין נתניהו יתחסן נגד קורונה במוצאי השבת הקרובה – כך דיווחה עמליה דואק ב-N12.

17:41 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ פיטר את יועז הנדל מתפקידו כשר התקשורת והחל בהדחת צבי האוזר מתפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון. "האוזר והנדל בחרו את ביתם הפוליטי החדש ובכך תמה דרכם כנושאי תפקיד מטעם כחול לבן", אמר גנץ.

פיטוריו של הנדל ייכנסו לתוקפם בעוד 48 שעות, ואת מקומו במשרד התקשורת ימלא גנץ.

17:55 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתגובה להחלטת בית המשפט להורות לפרקליטות לתקן את כתב האישום נגדו בפרשת בזק-וואלה –

מסע הצייד קורס: בית המשפט הסכים היום עם פרקליטי ראש הממשלה והורה לפרקליטות לתקן את כתב האישום המגוחך שהגישו מפני שהוא "חסר פרטים מהותיים ורלוונטיים".

במילים אחרות, אין בו ראיות ועובדות. בכתב האישום אין ראיות ועובדות מפני שהן לא קיימות במציאות.

יש לדחות את כל התיקים שנתפרו נגד ראש הממשלה, מפני שהם מלאים בכל כך הרבה פעולות חמורות. הנה רק מקצתן: סחיטה באיומים של עדים, איומים בהריסת חייהם האישיים של עדים אם לא ישנו את גירסתם, ניגוד עניינים של החוקרים, הוכחות לכך שבכירי המשטרה והפרקליטות טייחו חקירות מסיבות פוליטיות כדי להבטיח את המשך תפירת התיקים נגד ראש הממשלה נתניהו.

שוב הוכח כי לא חיפשו עבירה אלא המציאו עבירה כדי להביא את ראשו של ראש הממשלה.

18:20 עריכה

בג"ץ דחה על הסף את העתירה שהגישו מירי רגב ואוסנת מארק נגד בחירת השופטים בלעדיהן.

18:25 עריכה

משרד הבריאות אישר למכון הביולוגי בנס ציונה להתחיל בשלב השני של הניסוי בבני אדם בחיסון נגד קורונה.

18:30 עריכה

יושב ראש יש עתיד – תל"ם יאיר לפיד תוקף את חברי דרך ארץ, יועז הנדל וצבי האוזר –

(תחילה פעלו השניים למען הליכוד, אחר הצטרפו למפלגתו של משה יעלון, תל"ם, אז חברו עימו יחד לכחול לבן, אחר כך הקימו את דרך ארץ – ועכשיו הם מצטרפים למסגרת הפוליטית החדשה שמקים גדעון סער).

18:35 עריכה

מירי רגב הגיבה להחלטת בג"ץ לדחות על הסף את העתירה שהגישה יחד עם אוסנת מארק נגד הוועדה לבחירת שופטים. רגב נמנעה מלהתייחס לטיעוני בג"ץ בהחלטת הדחייה.

18:49 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מעדכן ששוחח היום עם מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה.

19:10 עריכה

טל שלו מ"וואלה! ניוז" משווה בין דבריו של יושב ראש רע"ם מנסור עבאס בעברית, שבהם הביע התנגדות לטיפול המרה, לבין אלו בערבית, שבהם תמך בטיפול רפואי "למי שסובלים מבעיות מיניות" –

19:29 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ השתתפו באירוע של משרד התפוצות – אשרור "מגילת הייעוד המשותף שלנו", מסמך שמבקש להציג סט ערכים החשובים לעם היהודי.

נתניהו –

זה יום חשוב כי ביום הזה אנחנו חותמים על מגילת העם היהודי שזינק בדורות האחרונים מגאיות ההריגה לפסגות התקומה. אני נרגש לראות כל ערב את חנוכיות הענק שדולקות בערים מרכזיות בעולם, האור היהודי ואורה של ישראל זורחים ברחובות ניו יורק, חוצות מוסקבה והמנורה גם בוערת למרגלות בורג חליפא בדובאי. יש עדיין תופעות של גזענות ואנטישמיות ואנחנו חייבים להילחם בהם בנחישות ללא מורא. אבל האור לאין שיעור גדול מן החושך, אם נמשיך לדבוק במדיניות שהתוונו לביצור כוחה של ישראל , נביא עוד הישגים ועוד בריתות שלום, עוד שגשוג וגאווה לנו ולאחינו ואחיותינו בחוץ לארץ.

גנץ –

חג החנוכה מסמל את סיפור הייעוד המשותף שאותו אנחנו מציינים היום, את דאגתינו הנצחית לאחינו ואחיותינו, את ההבנה שאנחנו קשורים אחד לשני, את נכונותנו לפעול למען הגורל המשותף שלנו. המשבר של ימינו הוא החוסן החברתי והלכידות שרוסקו בשנים האחרונות האויב הוא הקורונה שמקצינה את התופעות האלה, יש מי שיטען שהנס זה החיסון. שאגב אני שמח לנצל את הבמה ולעדכן שגם החיסון הישראלי סיים היום את שלב א של ההתנסות בו ועובר לשלב ב. מול המשבר החברתי והפוליטי שאנחנו עוברים תוכל לעזור רק הגינות ומנהיגות שראויה לכך וזוכה לאמון הציבור. נוכל לנצח רק אם ננהג בערבות הדדית ונכבד את האחר, רק אם נכבד את ההסכמות אם נכבד את ההסכמות וגם את אי ההסכמות שביננו ואת כללי המשחק הדמוקרטי, יהדות התפוצות היא חלק בלתי נפרד מאיתנו אך לצערי השנים האחרונות עמדו בסימן של התרחקות גם ממנה. ואכן הגיעה העת להבין שהיעד שלנו והייעוד שלנו היא לא רק להיות עם שיש לו ארץ אלא ארץ שיש לה עם לכל קהילה יש את הדרך שבה היא שומרת על הדת בכדי שישראל תהיה ביתו של העם היהודי כולו עליה לשמור על מקום עבורו גם בראש וגם בלב וגם לאורכו של הכותל, בהחלטות הכנסת ובפעולות הממשלה.

במלחמות ישראל יהדות העולם ויהדות התפוצות תמיד התגייסה ברוח ובחומר ובתמיכה מדינית. גם היום אנחנו צריכים להתגייס עבורה, במאבק בקורונה, באנטישמיות וסיוע לקהילות יהודיות באשר הן. אני גאה לעמוד כאן היום עם השקת המיזם החשוב הזה שהובילו יחד קרן ג'נסיס ומשרד התפוצות בראשותה של שרת התפוצות עומר יענקלביץ ונשיא מדינת ישראל.

שרת התפוצות, עומר ינקילביץ' –

העם היהודי זוכר את המורשת המשותפת שלו, וגם צופה אל פני העתיד.זו הסיבה שבחרנו לציין את שיאו של מיזם הייעוד המשותף דווקא בחג החנוכה המיזם הזה נועד להעלות על נס את האור היהודי, לבטא את החיבור – בין יהודים בכל קצוות תבל, בין עבר לעתיד, בין מורשת לייעוד משותף שלנו כעם.

הייעוד המשותף נועד כדי שנעצור רגע, נתעלה מעל המחלוקות, האתגרים והרעשים היומיומיים, ונבנה יחד חזון שיאחד אותנו. לא רק בגלל השואה, לא רק בגלל האנטישמיות לא רק בגלל הסכנות הקיומיות שאורבות לפתחנו, אלא בגלל שיש לנו מטרה וייעוד משותפים בעולם. מטרה וייעוד שחשוב לנו להמשיך ולשמר בעם שלנו, ובמיוחד בקרב הדור הצעיר. זוהי משימה לאומית ואסטרטגית עבורנו.

יו"ר מפלגת ימינה ח"כ נפתלי בנט –

אם המפלגות בישראל יחרימו אחד את השני באופן אישי איך ננצח את אויבינו? אלו זמנים פוליטיים קשים בישראל. אני קורא לעמיתיי הפוליטיקאים: בואו לא נשוב אף פעם לחרמות פנימיים ואישיים זה כנגד זה. כך איבדנו כבר פעמיים את מדינתנו. ויכוחים חריפים? בוודאי! חרמות זה כנגד זה? לא! אנו עם אחד. ונישאר עם אחד.

20:03 עריכה

בישראל כעת 313 אלף חיסונים, ועד סוף החודש יהיו בארץ 3.8 מיליון חיסונים – כך דיווח יואב אבן בחדשות 12. רוב חברי הוועדה המייעצת בנושא סבורים שבתחילה יש לחסן רק את מי שנכלל בקבוצות סיכון.

20:11 עריכה

חברת הכנסת תמר זנדברג קוראת לצבי האוזר להתפטר מחברותו בוועדה לבחירת שופטים –

20:18 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס: "השאיפה היא להתחיל לחסן ביום ראשון צוותים רפואיים ובמקביל להתחיל לחסן במגן אבות את האנשים שנמצאים בקבוצות סיכון". בראיון לקרן מרציאנו בחדשות 12 העריכה אלרעי פרייס שבתחילת חודש ינואר יוכלו קבוצות נוספות באוכלוסייה להתחסן. אם יתקבלו במהלך החודש עוד מנות חיסון יוכלו עוד קודם עוד קבוצות באוכלוסייה להתחסן.

20:26 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "עדות שנחשפה אתמול מוכיחה שהתיקים נגד ראש הממשלה נתפרו מההתחלה במטרה להביא את ראשו של נתניהו".

דברי נתניהו, כפי שפורסמו בחשבונותיו ברשתות החברתיות –

ניסיון הפיכה: עדות שנחשפה אתמול מוכיחה שהתיקים נגד ראש הממשלה נתפרו מההתחלה במטרה להביא את ראשו של נתניהו, זאת בעת שלא היה שום חשד נגדו.

חוקרי המשטרה הביאו את עוזרו לשעבר עוזי ארד לחקירה בלי שום סיבה ודרשו ממנו "ספר לנו כל מה שאתה יודע על נתניהו".

במילים אחרות – חוקרי המשטרה והפרקליטות לא חקרו תיק אלא פתחו במסע צייד לתפירת תיק לראש הממשלה נתניהו על לא עוול בכפו, מתוך מטרה לסכל את רצון הציבור שבחר בו בבחירות דמוקרטיות.

חשיפה זו מצטרפת לשורת חשיפות מטלטלות על מה שקרה במהלך תפירת התיקים נגד ראש הממשלה: סחיטה באיומים של עדים, איומים בהריסת חייהם האישיים של עדים אם לא ישנו את גירסתם, ניגוד עניינים של החוקרים, הוכחות לכך שבכירי המשטרה והפרקליטות טייחו חקירות כדי להבטיח את המשך תפירת התיקים נגד ראש הממשלה, והקלטה של היועמ"ש מנדלבליט שמעיד כי סגנו שי ניצן "מחזיק אותו בגרון" בתיק אישי שלו שניצן סירב לסגור.

לא חיפשו עבירה, אלא המציאו עבירה. לא חקרו תיק, אלא תפרו תיק. תיקי נתניהו תפורים!

20:48 עריכה

שר התקשורת יועז הנדל: "מקובל עליי לחלוטין שבני גנץ החליט לפטר. אנחנו אמרנו, גם בשיחה שבינינו, ברגע שיצאנו עם גדעון סער – אנחנו מוכנים להתפטר מתי שהוא יחליט בכך. אני מעריך את בני". כשהסביר בראיון לקרן מרציאנו מדוע הוא וצבי האוזר לא מתפטרים מהכנסת הסביר שהם "מייצגים קולות של אנשי ימין".

עוד אמר הנדל: "לא ניתן לנתניהו אפשרות נוספת. אנחנו באים לייצר חלופה לנתניהו, ואם לא נצליח, אז נשב באופוזיציה. זה נורא פשוט".

21:09 עריכה

בכמה מקופות החולים מאיימים שלא להתחיל לחסן נגד קורונה אם המדינה לא תתחייב לשאת באחריות, אם ייגרמו נזקים בשל ההתחסנות – כך דיווחה הערב ליאל קייזר בתאגיד השידור כאן.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה ש"סוגיית האחריות המשפטית תידון ותוסדר בשיח בין הגורמים המשפטיים. אנחנו לא מכירים כל איומים שלא להתחיל במבצע החיסונים".

21:12 עריכה

שרת התיירות אורית פרקש הכהן: סוכם לדון על הקלות באיי התיירות באילת ובים המלח.

21:21 עריכה

משרד הבריאות הנחה את קופות החולים להיערך למתן חיסונים נגד קורונה ב-23 בדצמבר – ארבעה ימים לפני המועד הקודם שעליו הוכרז.

21:47 עריכה

ניצן הורוביץ ממרצ ויוראי להב הרצנו מיש עתיד בירכו את ראשון לציון, שתרשום זוגות בני אותו מין שירצו בכך – כנשואים.

סגירה