נתניהו מינה את צחי ברוורמן למ"מ מנכ"ל משרד רה"מ

יום של מינויים אוחנה בחר במפקד מג"ב, ניצב קובי שבתאי, לתפקיד המפכ"ל ● מ"מ המפכ"ל הפורש מוטי כהן: "אי מינוי מפכ"ל נבע משיקולים זרים" ● גונדר קטי פרי תתמנה לנציבת שב"ס ● נתניהו מינה את סגן ראש המוסד לראש המוסד הבא ● הליכוד מנע הצבעה על פיזור הכנסת ● ח"כ שאשא ביטון הצטרפה למפלגתו של סער - ושניהם זינקו מיד בסקרים על חשבון כל השאר ● גדולי הרבנים הליטאים והספרדים הגדולים קוראים לחרדים להתחסן לקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן בישיבת הממשלה השבועית, 17 ביוני 2018 (צילום: Marc Israel Sellem/POOL - פלאש 90)
Marc Israel Sellem/POOL - פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן בישיבת הממשלה השבועית, 17 ביוני 2018
06:58 עריכה

הלילה עלו לישראל כמה מאות עולים מהודו. שרת העלייה והקליטה והקליטה שמחה:

העולים מקפידים על מסכות אך לא על איסור התקהלויות:

עוד סרטון שהעלתה תמנו שטה:

07:09 עריכה

הלילה פינתה המשטרה מפגינים שהגיעו למחות מול ביתו של יולי אדלשטיין.

על פי הדיווח בהארץ אחת הסיבות לפינוי המפגינים היא קרבתם לביתו של אדלשטיין. בג"ץ פסק בעבר כי אסור להפגין מול בתים של אנשי ציבור – אלא רק במרחק כמה מאות מטרים מהם.

07:19 עריכה

גרוטו מרגיע: יהיה בסדר.

גרוטו אמר כי אובחנו יותר מ-2,200 מאומתים לקורונה ביממה האחרונה וכי "מקווים שמדובר בחריגה חד פעמית".

גרוטו התריע כי אנחנו בדרך לסגר שלישי.

07:33 עריכה

יאיר לפיד: "סער הוא בסוף איש ימין, יותר ימין מנתניהו ואחרי הבחירות הוא יגיד שהוא לא רוצה להקים ממשלת מרכז או מרכז שמאל". יו"ר האופוזיציה אמר נוכח ההבטחה המפורשת של סער שלא יישב עם נתניהו "שמעתי את גנץ אומר את זה, שמעתי עוד שאמרו את זה. אני אומר, תסמכו על מי שלא שיקר עד כה, בסוף 'יש עתיד' היחידה שהבטיחה וקיימה". לפיד הדגיש: "בנט וסער ילכו עם נתניהו".

לפיד שהתראיין בגלי צה"ל סיפר: אתמול הייתה אצלי אירה דולפין – כל העסק שלה קורס. ומה שהממשלה אומרת לה נעזור לך רק שתהיי ענייה. בסוף בבחירות יטפלו במי שמטפל בזה.

לגבי הסקרים אמר לפיד: "אני מודאג. אם יצביעו לנתניהו או מפלגות שהולכות איתו – הקריסה תמשיך אני אלחם כדי שזה לא יקרה".

07:42 עריכה

מיכאל ביטון מסביר את פיטורי הנדל והאוזר בכך שסיימו את תפקידם במפלגה. עוד אמר השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון שהוא תומך בגנץ לראשות הממשלה.

08:00 עריכה

יועז הנדל פרסם הלילה סטטוס פייסבוק ארוך לאחר פיטוריו ממשרד התקשורת. הנדל טוען שעד לפני שבוע עוד ניסו להקים ממשלת 61 של נתניהו והוא מנע את הדבר.

הייתה לי זכות גדולה לשמש כשר התקשורת בשבעת החודשים האחרונים.משימה משמעותית בבנייתה של מדינת ישראל: חיבור תשתיות וצמצום…

Posted by ‎יועז הנדל Yoaz Hendel‎ on Monday, December 14, 2020

הדבר אפשרי באמצעות ראש ממשלה שאינו נתניהו או גנץ.

08:51 עריכה

103fm: ח"כ רם שפע שיתף את המאזינים במאחורי הקלעים של ההצבעה לפיזור הכנסת. "זו באמת שערורייה", הוא קובע. "אני רוצה שתדעו שיריב לוין אתמול בכוונה כיו"ר הכנסת, לא העלה על סדר היום את החוק לפיזור הכנסת, כי הוא טען שיש עומס, אתמול המליאה נפתחה ב-12:00 וב-14:40 נסגרה מליאת הכנסת, אחרי שעתיים וחצי נגמר סדר היום". שפע הוסיף: גם בתוך הפוליטיקה צריך לשחק בכללי המשחק והוא לא משחק. בעבר הוא ידע לשמור על הממלכתיות שלו והיום הוא מאבד אותה. היום זה אמור לעלות, ומליאת הכנסת מסתיימת ב-16:00 לאור חנוכה, אם זה לא יעלה, זה יעלה לציבור. זה לא רק הסיפור של המועד, כי הפער הוא שבוע. מה שמפחיד את יריב לוין זה הצעת חוק שלי על מימון המפלגות שדרשתי להגביל, דבר כה טריוויאלי ומובן מאליו בתקופה הזאת. זאת בנוסף להצעת חוק של ח"כ פרידמן שמדברת על שקיפות בפרסומים".

שפע עלה לדבר גם בערוץ כנסת:

09:03 עריכה

אחמד טיבי בעוד מהלומה לעברה של שרת התפוצות.

עימות הציוצים החל בוועדת הכנסת כשטיבי אמר שינקלביץ' היא שרת התפוצות ועל כן מבקרת בהתנחלויות שאינן בישראל, אבל טיבי עקץ את ינקלביץ' לאחרונה בעוד הזדמנויות על רקע עמדתה בנוגע לשטחים :

09:11 עריכה

השר אופיר אקוניס: סער עשה טעות חמורה.

09:17 עריכה

גבי אשכנזי ופנינה תמנו שטה מחליפים מחמאות על רקע עליית בני המנשה:

גם שרת התפוצות נרגשת:

09:34 עריכה

אוסנת מארק על תיקי נתניהו:

09:38 עריכה

בעיתון הלבנוני אל-אחבאר המזוהה עם חיזבאללה מדווח כי ישראל הציעה לשחרר מאות אסירים פלסטינים שהשתתפו ברצח ישראלים במסגרת עסקת שבויים עם חמאס. חמאס התנגד.

09:58 עריכה

איציק שמולי: מנענו קיצוץ בקרנות הפנסיה.

 

10:21 עריכה

חבר הכנסת אייכלר מיהדות התורה יעלה הצעת חוק להעלאת אחוז החסימה. אייכלר הסביר כי המטרה של ליברמן בחוק הנוכחי הייתה למנוע מהרשימות הערביות להכנס לכנסת מתוך הנחה שהן לא יתאחדו.

10:28 עריכה

בכיר במשרד הבריאות לחדשות 12: "החיסון של המכון הביולוגי הופך מיותר נוכח כמות החיסונים הגדולה שמגיעה לישראל. נכון יהיה לעצור אותו כבר עכשיו".

בכתבה מוסבר כי מהרגע שמבצע החיסונים הנרחב ייצא לדרך בישראל, מתעורר קושי ביכולת להסיק מסקנות בניסוי לחיסון של המכון, שכן ייתכן שהנסיינים לא נדבקו בנגיף מפני שהושפעו למשל מחסינות עדר שתיווצר בזכות חיסון אחר. אתגר נוסף נוגע לכך שלא ניתן יהיה למנוע מקבוצת ההשוואה במחקר שקיבלה 'חיסוני דמה' (פלסיבו) להתחסן כעת בחיסון מתוצרת חברה אחרת.

משרד הבטחון מסר כי "חיסון המכון הביולוגי, נועד להבטיח למדינת ישראל עצמאות מלאה בפיתוח וייצור חיסונים ללא תלות בגורמים זרים. על פי פרוטוקול הניסוי הקליני וטופס ההסכמה, כל משתתף שיבקש לבדוק אם הוא נמצא בקבוצת הפלסבו יורשה לעשות זאת ולבקש לקבל את החיסון המאושר במקרה שיהיה מעוניין.

המשתתפים יתבקשו להמתין עם קבלת החיסון המאושר עד לאיסוף נתונים ראשוניים. המעקב אחרי המשתתפים שיבחרו לקבל חיסון מאושר יימשך, שכן יש חשיבות רבה באיסוף מידע השוואתי בין מקבלי חיסון הניסוי לחיסון המאושר. התוכנית הסטטיסטית תותאם ותתעדכן בהתאם, על מנת להבטיח את היכולת להפיק מסקנות על בטיחות ויעילות חיסון המכון גם במציאות של חיסון מאושר קיים".

10:47 עריכה

ישראל כ"ץ בציוץ תוקפני על "פרשן השמאל הטרחן".

כ"ץ מגיב לטור של נחמיה שטרסלר בהארץ בו הוא מכנה אותו "עבד נרצע" וטוען שמתגבש הסכם במסגרתו משרד האוצר יעבור לכחול לבן.

בנוסף (כך נחמיה שטרלסר) הממשלה הנוכחית תמשיך לכהן עד מאי 2024, כלומר ארבע שנים. בשנתיים הראשונות יכהן ביבי (עד מאי 2022), ובשנתיים שלאחר מכן יכהן גנץ. 2. כדי להבטיח את היציבות הכלכלית והטיפול באבטלה, תקציב 2020 יעבור בכנסת ב–23 בדצמבר, ותקציב דו־שנתי חדש, לשנים 2021–2022, יעבור בכנסת עד סוף מארס.

גם כחול לבן מכחישים את הפרסום:

10:48 עריכה

שמונה ימים לפני פיזור אוטומטי של הכנסת בהיעדר תקציב, בליכוד אומרים כי כל פשרה עם כחול לבן תצטרך לכלול מצב שבו היא תוותר על תיק המשפטים שנמצא בידי השר אבי ניסנקורן, ותקבל במקומו תיק גדול אחר. ב-ynet מדווחים כי בין הרעיונות שהועלו – ערבוב מחדש של משרדי הממשלה וחלוקה שוויונית, תוך העברת תיק המשפטים לידי הליכוד.

מיקי זוהר אמר דברים דומים בגלי צה"ל:

11:10 עריכה

בעקבות הדיון הסוער שהתקיים אתמול בוועדה לביקורת המדינה, בראשות חה"כ עפר שלח, ובו נחשף כי בעקבות שינויים בספק הדוגם את הצוותים ודיירי בתי האבות והחברה שמפענחת את הדגימות, קיים עיכוב משמעותי בקבלת התשובות, פנו חברי הוועדה לביקורת המדינה לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, וביקשו ממנו להידרש לעניין באופן הדחוף ביותר כי "מדובר בקבוצת הסיכון הקשה ביותר. מערך הבדיקות פועל כעת באיטיות ובאופן מסורבל , דבר הגורם לעיכוב ואיחור בקבלת התשובות לבדיקות הדיגום – בכך למעשה הוא מגביר את פוטנציאל ההידבקות".

בנוסף, יו"ר הוועדה וחברי הוועדה, ח"כ אוריאל בוסו וח"כ קארין אלהרר, כתבו במכתבם לשר הבריאות ח"כ יולי אדלשטיין כי קיים עיכוב בביצוע החלטת הממשלה מלפני מספר חודשים בעניין השמת עובדים זרים בתחום הסיעוד. כמו כן ביקשו חברי הוועדה משר הבריאות לפתור את מצוקת התקציב של המוסדות הגריאטריים.

אתמול נחשף בדיון בוועדה לביקורת המדינה, כי בשל חובת מכרזים, שונה הספק שמבצע את הדגימות וכמו כן הוחלפה החברה שמפענחת אותם. יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, אמר ע"כ בדיון: "על כל מצבה של קשיש שנפטר מקורונה יהיה כתוב שהוא מת בגלל חוק חובת מכרזים?"

11:33 עריכה

חבר הכנסת אריאל קלנר השיק את השדולה לקידום חופש הביטוי.  בין הדוברים: גדי טאוב, אראל סג"ל והצל.

האירוע הועבר בפייסבוק של קלנר:

כנס השקת השדולה למען חופש הביטוי בראשות חה"כ אריאל קלנר

סדר הדוברים:10:00 – יו"ר השדולה חה"כ אריאל קלנר10:05-10:25 – דברי ברכה לחברי הכנסת10:30 – העיתונאי אראל סג"ל: האם הימין באמת השתלט על התקשורת?10:35 – ד"ר גדי טאוב – הנדסת תודעה10:40 – ד"ר רן ברץ: מיניסטריון האמת בתחנות הטלוויזיה והשפעותיו10:45 – השפעת התחנות הארציות הציבוריות על שוק הרדיו10:50 – יואב אליאסי (הצל): חסימות אנשי ימין10:55 – נעמי קהאן (רגבים) – חסימות אנשי ימין11:00 – עו"ד זיו מאור – שוק הטלוויזיה11:05 – רותם סלע – פתיחת שוק הספרים לתחרות והשפעותיה על חופש הביטוי

Posted by ‎אריאל קלנר Ariel Kallner‎ on Monday, December 14, 2020

11:36 עריכה

אחמד טיבי קורא לנתניהו לתת לצוות רפואי להתחסן לפניו

11:38 עריכה

ניסנקורן מבטיח לחתום ללא דיחוי על כתב ההסגרה של מלכה לייפר לאחר שבית המשפט העליון קבע שהיא בת הסגרה.

חברי כנסת נוספים מברכים:

11:48 עריכה

השר כ"ץ הציג תכנית חדשה לתמיכה בעצמאיים הכוללת מענקים עד 50 אלף שקל. התכנית צריכה לקבל אישור בממשלה.

מבלימה לצמיחה – תכנית הסיוע החדשה שהוצאתי היום לדרך, לתגבור ולהגדלת המענקים לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים והגמשת…

Posted by ‎ישראל כ"ץ – Israel Katz‎ on Tuesday, December 15, 2020

11:58 עריכה

המליאה מתכנסת ומיקי זוהר מבטיח: "נעשה הכל כדי לדחות את ההצבעה על פיזור הכנסת".

בליכוד ככל הנראה מעדיפים פיזור אוטומטי של הכנסת בעוד 8 ימים, במקום העברת חוק ההתפזרות של יש עתיד שהוצמדו אליו חוקי שקיפות וקיצוץ במימון המפלגות.

על כן ההצבעה נדחתה מאתמול ע"י יריב לוין שגם מיקם אותה היום אחרונה בסדר היום של המליאה שנסגרת מוקדם עקב החג.

13:05 עריכה

בני גנץ החליט היום כי מי שיחליף את חבר הכנסת צבי האוזר כיושב ראש ועדת חוץ וביטחון הוא חבר הכנסת איתן גינזבורג שישמש במקביל כיו"ר ועדת הכנסת.

איתן גינזבורג מנהל את ועדת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)
איתן גינזבורג מנהל את ועדת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)
13:07 עריכה

ועדת הכנסת: בתום דיון ראשון ב"הצעת חוק השוויון", הודיע יו"ר ועדת הכנסת ויוזם ההצעה, ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), כי לא תתקיים היום בוועדה הצבעה לקריאה ראשונה. זאת על מנת להגיע לנוסח מוסכם על מרבית סיעות הבית.

לדבריו, "שוויון חייב להיות קונצנזוס. נוסח הצעת החוק ישונה בדיוני הוועדה כדי שתהיה הסכמה רחבה. אני יודע שיש הערות וטוב שכך, זה נושא טעון. תמיד יש ויהיו חוקים מגבילים שיעשו אבחנה, אבל שוויון הוא ערך ועיקרון שחייב להימצא בחוק".

נוסח הצעת החוק שהונח היום בפני הוועדה, הוא תיקון לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, וכולל הוספת סעיף הבנוי ממשפט אחד: "הכל שווים בפני החוק; אין מפלים בין אדם לאדם במישרין או בעקיפין, להלכה או למעשה".

ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ), הביע חשש כי הנוסח ייטיב את מעמדם של מי שאינם אזרחי מדינת ישראל, כמו שוהים בלתי חוקיים. "אסור שהחקיקה הזאת תסכן הגדרות יסוד", הדגיש.

ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "איך אפשר להתנגד למשפט הפשוט הזה? הסיבות הפוליטיות להותיר אפליה בין אדם לאדם, יהיו טעות לאורך הזמן".

ח"כ ר'דיר כמאל מ'ריח (יש עתיד): "חלק מהטיעונים נגד החוק גורמים לי לבחילה פיזית. אלה טיעונים גזעניים ומתנשאים. כל עוד יש כאן הנהגה משסעת ואנשים מרססים גרפיטי נגד האחר, אני מבינה שזוהי חובתנו המוסרית והערכית".

ח"כ בועז טופורובסקי (יש עתיד): "מדינה שמפחדת משוויון היא מדינה חלשה".

ח"כ מתן כהנא (ימינה): "הזכות לשוויון חשובה מאוד, אבל צריכה להיות מאוזנת. במצב הקיים כיום, כל עוד הרשות השופטת עליונה באופן מוחלט על שאר הרשויות, יהיה זה טירוף מוחלט לחוקק את החוק הזה. אם ניתן להם יד, הם יקחו לנו את כל הראש. הפרשנות שבית המשפט העליון נותן לפעמים לערך השוויון דורסת ערכים אחרים".

ח"כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה): "הפיל הלבן פה הוא הבעיה של בית המשפט העליון. הוא לא העדה הדרוזית, לא הערבים ואפילו לא הקהילה הלהט"בית. מה שמטריד אותנו הוא בית המשפט העליון, הפועל בשיטת חבר מביא חבר וכנופיה שדואגת לעצמה. הנושא הוא לא חופש הפרט. על פי חוק כזה, אין זכות בכלל לעם היהודי להיות בארץ ישראל, כי אלה שהגיעו מהתפוצות כפו עצמם על מי שהיה כאן קודם. יש מעמדות. יש הבדל בין ילד למבוגר, לדוגמה".

ח"כ עמית הלוי (הליכוד): "השופטים משתמשים בערך השוויון כדי לקעקע את רצון העם. כשנחזור להיות מדינה מתוקנת נתמוך בחוק כזה"

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "היה ראוי שנקיים דיון איך כל אחד בחדר הזה התייחס למתן שוויון בתנאי בני ישיבה לתנאי של בני גילם האחרים. למה ילד חרדי מקבל חצי מהתקציב מילד חילוני? בנוסף, אני דורש שוויון מלא בין דייני ישראל לבין השופטים, וכן בין חרדים למי שאינם חרדים במקומות העבודה".

ח"כ זנדברג בתגובה: "אני לא מבינה למה אתה מתנגד להצעת החוק, אם כך".

ח"כ גינזבורג: "אני בכלל לא יכול להביא ילדים במדינת ישראל. לא שמעתי אותך נלחם על הזכויות שלי".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "תראו על מה אנחנו רבים. מה זה צריך להיות שאתם מתנגדים לאמירה של שוויון? נדמה לי שאני כמעט שומע אתכם אומרים: מה שווה ערך השוויון אם אנחנו לא שולטים בו".

ח"כ כהנא: "אחרי שנסדיר את רצון העם כרצון העליון, אז נוכל להתקדם ולחוקק את החוק. כל עוד בית המשפט הוא סניף של תמר זנדברג, זה המצב".

ראש מכון בגין למשפט ומצוינות, ד"ר חגי ויניצקי, ציין כי המכון  תומך בהצעת החוק. ד"ר עמיר פוקס, חוקר בכיר במכון הישראלי לדמוקרטיה, אמר: "אין להגביל את השוויון רק לדת, גזע ומין, כי אז יהיה זה הזוי ואנכרוניסטי. יש להוסיף בפירוש שוויון גם על רקע נטייה מינית, דעה פוליטית, מוגבלות ועוד".

13:15 עריכה
התיקון אושר בוועדה לקריאה שנייה ושלישית ודורש עדיין אישור סופי של מליאת הכנסת.
13:38 עריכה

תהלה פרדימן טוענת שהיו"ר לוין מושך זמן.

קארין אלהרר טוענת שיש סוג של פיליבסטר:

13:41 עריכה

הנושא ליום העצמאות: אחווה ישראלית. יש לנו כמה חודשים לעבוד על זה.

13:45 עריכה

המכרז של משרד הבטחון הוקפא ומאפייה מרחבית בקריית שמונה תוכל לעצור את הפיטורים.

13:49 עריכה

דודי אמסלם בבידוד ביום מותה של אשתו ואינו יכול לעלות לקברה.

13:50 עריכה

בני גנץ בראיון מסדרון:

13:52 עריכה

הנשיא ריבלין מספר על אשתו המנוחה שהייתה מכינה מרק למאבטחים ועל מחווה מרגשת שנערכה היום:

14:06 עריכה

ישיבת הממשלה עדיין בסכנה:

14:16 עריכה

נתניהו קידם את סגן ראש המוסד לראשות הארגון:

14:20 עריכה

שר הבטחון מציג: ניסוי משולב להגנה מטילים.

15:16 עריכה

חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מהליכוד, יו"ר ועדת הקורונה של הכנסת, הודיעה כי היא מצטרפת לרשימתו של גדעון סער – שעזב לאחרונה את הליכוד כדי להקים רשימה משלו ולהתמודד על ראשות הממשלה והבטיח כי "לא ישב תחת נתניהו".

שאשא ביטון תשמש כמספר 2 של סער במפלגה החדשה. המפלגה תקום במסגרת של ריץ'-רץ', כשהניהול משותף וההנהגה משותפת – וכך השניים ירכיבו רשימה. עוד לפני כן הודיעו השר יועז הנדל וח"כ צבי האוזר מ"דרך ארץ" על הצטרפותם למפלגה. בעקבות זאת, פיטר יו"ר כחול לבן בני גנץ את הנדל מתפקידו כשר התקשורת.

15:21 עריכה

שר הכלכלה עמיר פרץ ורעייתו אחלמה, נכנסו היום (שלישי) לבידוד לאחר שר ששהו ליד מאומת קורונה בעת שניחמו אבלים בשדרות. השר פרץ הגיע היום לכנסת דרך כניסה צדדית בהתאם להנחיות הכנסת, על מנת לקחת חלק בהצבעה לפיזור הכנסת.

עמיר פרץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
עמיר פרץ (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
15:32 עריכה

ח"כ עופר שלח מיש עתיד תוקף את משרד הבריאות וטוען שמשרד הבריאות מסתיר נתונים – שמשרד הבריאות עצמו חשף לפני שבוע.

15:39 עריכה

כצפוי, המערכת הפוליטית רועשת וגועשת בעקבות החלטת יפעת שאשא-ביטון לחבור לגדעון סער:

 

 

 

15:43 עריכה

ועדת החינוך, התרבות והספורט אישרה את התקנות המסדירות חזרה לפעילות של תנועות הנוער וארגוני הנוער למרות מגבלות הקורונה.

על פי התקנות, הפעילות תתבצע באותן קבוצות קבועות שאליהן משתייכים התלמידים בבית הספר, כל קבוצה תפגוש מדריך אחד קבוע לכל היותר בכל המפגשים, המשתתפים בפעילות יאכלו את ארוחותיהם בנפרד, יישמר מרחק של שני מטרים בין משתתף אחד לאחר בכל עת והפעילות לא תכלול מגע בין המשתתפים. המרחק בין קבוצה אחת לאחרת לא יפחת מ-100 מטרים. בכל תנועת נוער וארגון נוער ימונה ממונה על ענייני קורונה, ובכל סניף ימונה נאמן קורונה, אשר יהיו אחראים על שמירת הכללים. כמו כן, מדריך יוכל לפגוש רק קבוצה אחת.

חברי הכנסת דרשו לוודא כי תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" – תנועת נוער לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים – נכללת במתווה שיותאם לאופן פעילותה.
יו"ר הועדה ח"כ רם שפע קרא למשרד הבריאות לעדכן את הוועדה בפתרון שיאפשר לחניכי "כנפיים של קרמבו" לחזור לפעילות, וככל שיהיה צורך בכך להביא תיקון נוסף המתייחס לפעילותה של התנועה.

 

15:48 עריכה

משרד הבריאות הודיע לבתי החולים שהם מתבקשים למלא עד סוף היום את מפרט מבצע חיסוני הקורונה כפי שהם מתכננים אותו. בתי החולים התבקשו לדווח מהו מספר העובדים הרפואיים שהם יכולים לחסן כל יום, מתי הם מעדיפים לקבל את מנות החיסון ובכמה פעימות. לפי ההערכות, בתי החולים הגדולים יהיו הראשונים לחסן בשבוע הבא.

פרופ' זאב רוטשטיין פוגש בהדסה את החולה הראשון שמקבל חיסון ניסיוני נגד קורונה, 1 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
פרופ' זאב רוטשטיין פוגש בהדסה את החולה הראשון שמקבל חיסון ניסיוני נגד קורונה, 1 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
16:17 עריכה

ניסים ואטורי מהליכוד, שהושבע אתמול כחבר כנסת במקום גדעון סער שעזב את הכנסת והמפלגה בשבוע שעבר, נשא היום במליאה את נאום הבכורה שלו.

"חיילי צה"ל הם נשמת אפה של מדינת ישראל, אי אפשר להותיר אותם לבד בחזית", אמר ואטורי, "מחבל שרוצח חלל צה"ל, צריך להורס את ביתו, לא לחשוב איזה חדר או איזה קיר הולכים לשבור, צריך להרוס את הבית שלו מן היסוד, לגרש את משפחתו מכאן, אין להם שום זכות לקבל כאן אצלנו משהו במדינה הזו. המדינה שלנו יקרה לנו, אנחנו לא יכולים להפקיר את מי ששומר עליה. אם לא חיילי צה"ל, אף אחד פה לא יכול היה לשבת על כיסא עור משובח. מדבור בילדים של כולנו, בילדים שלי, כשאני שולח אותם לצבא ומחייב אותם להגן על המדינה בחירוף נפש, הם מצפים שאנו בבית הזה נגן עליהם".

"אני יודע שכאן בבית הזה אוהבים לתקוף את החרדים שלא משרתים בצה"ל, האם מישהו מאיתנו חשב מה קורה עם הערבים? למה הערבים לא צריכים לשרת בשירות לאומי? החרדים גם יכולים לעשות שירות לאומי. הערבים יכולים להתנדב כדי למנוע את האלימות בחברה הערבית, שישרתו בחברה שלהם, שישרתו את החברה שלהם, שירימו את החברה שלהם, שלא יבואו לבכות פה אצלנו ולספר לו שיש להם בעיה של אלימות. הם צריכים לדעת להסתדר ע"י שירות לאומי. לא יהיה שירות לאומי, לא יהיה ביטוח לאומי".

עוד אמר ואטורי: "המציאו את המשפט 'מושחתים נמאסתם'. מישהו מכם זוכר למי אמרו את זה עוד? אמרו את זה ליצחק שמיר, מלח הארץ, אדם משכמו ומעלה. גם לו אמרתם את זה, אז מה חשבתם שנאכל את הבלוף הזה? אנחנו הליכודניקים הולכים בכל מקום אחרי בנימין נתניהו".

"אני רוצה לשאול פה את השמאל, האם יש מנהיג בליכוד שכיבדתם אותו? יש מישהו כזה? יש מנהיג אחד שמפלגות פה בבית השתמשו בשם שלו, ואומרות 'שנתניהו יתנהג כמו מנחם בגין', מורי ורבי, גדלתי על תורתו, אבל מה אמרתם לבגין? קראתם לו רוצח, קראתם לו נאצי, ספרתם חללים מחוץ לביתו. הצלחתם לשבור אותו, ניצחתם אותנו ב-92 עם 'מושחתים נמאסתם', הפעם זה לא יקרה. נתניהו חזק, נתניהו לא נשבר וזה גומר אתכם. אתם לא מסוגלים לקבל את זה שהוא איתן והוא המנהיג הכי חזק שהיה לישראל".

ח"כ ניסים ואטורי בנאום הבכורה שלו (צילום: דוברות הכנסת)
ח"כ ניסים ואטורי בנאום הבכורה שלו (צילום: דוברות הכנסת)
16:36 עריכה

מליאת הכנסת ננעלה והכנסת לא הצביעה על החוק לפיזור הכנסת. המשמעות היא שהכנסת לא תצביע השבוע על הצעת החוק לפיזורה ולהקדמת הבחירות.

מדובר בהצלחה של תכנית הפיליבסטר של הליכוד שנועדה למנוע את ההצבעה. במסגרת התכנית, כ-60 חברי כנסת נרשמו היום לנאומים בני דקה במליאה, כדי למנוע את ההצבעה. המליאה נפתחה בשעה 13:00, והדיונים או ההצבעות בה נמשכו עד השעה 16:00 בלבד בשל חג החנוכה.

מלבד הנאומים, העמיסו בליכוד על יומנה של הכנסת היום גם את נאום הבכורה של ח"כ ניסים ואטורי מהליכוד, שאילתות ותשובות לשר האוצר ישראל כץ, הצעות לסדר היום ועוד.

המהלך של הליכוד נועד, בין השאר, למנוע את הפחתת מימון הבחירות או שקיפות בפרסומים רשמיים ברשתות החברתיות, שני סעיפים שכחול לבן ניסתה לקדם.

אם המהלך של הליכוד יצליח למנוע את פיזור הכנסת גם ביום ראשון הקרוב – הכנסת תתפזר אוטומטית ביום שני הבא, 23 בדצמבר, בשל אי-אישורו של תקציב המדינה במועד האחרון שבו ניתן לאשר תקציב. בתרחיש כזה, הבחירות יתקיימו בתוך 90 ימים, מימון המפלגות יישאר ללא שינוי ולא תחול חובת שקיפות על פרסומים ברשתות.

ביום רביעי שעבר אישרה ועדת הכנסת את חוק הפיזור לקריאה ראשונה. ההצעה כללה גם הצעה של ח"כ רם שפע (כחול לבן) להפחית את מימון המפלגות בבחירות הקרובות ב-10%, מיחידת מימון העומדת היום על סך של מיליון ו-388 אלף שקלים ולהחיל חובת שקיפות הקיימת על פרסום מודעות בעיתונים, גם על פרסומים במדיות החדשות השונות כגון אתרי אינטרנט, במדיה החברתית, מסרונים ועוד.

לפי ההצעה, החובה תחול על פרסום שיבוצע בתשלום אבל לא תכלול תעמולה פרטית של אזרח פרטי שאינו יקבל תשלום בגין הפרסום, כדוגמת פוסט בפייסבוק. ההסדר יחול על בחירות לכנסת, לרשויות המקומיות וכן בפריימריז.

מליאת הכנסת בעת ההצבעה בקריאה טרומית על ההצעות לפיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, פלאש 90)
מליאת הכנסת בעת ההצבעה בקריאה טרומית על ההצעות לפיזור הכנסת, 2 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, פלאש 90)
16:57 עריכה

הפרקליטות החליטה להגיש כתב אישום בעוון רצח נגד תושב ערד שירה למוות באדם שפרץ למכוניתו. ח"כ בצלאל סמוטריץ' מימינה אינו מסכים עם ההחלטה, מציע לחוקק חוק שימנע אחריות פלילית מהיורים הבאים, ואף מציע לבצע הפיכה שלטונית ולסגור את הפרקליטות.

17:05 עריכה

הפרופ' נמרוד מימון, ראש תוכנית "מגן אבות ואמהות", הצהיר בשיחה עם מנהלי המוסדות הגריאטריים: "בזכות החיסונים, עד סוף פברואר לא יהיה חשש מקורונה במוסדות. דייר ומשפחתו שיתחסנו נגד קורונה יוכלו להיפגש בתוך בתי האבות".

בית אבות (צילום: תני גולדשטיין)
בית אבות (צילום: תני גולדשטיין)
17:27 עריכה

יו"ר הקואליציה וסיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר, מתכוון להכריז על ח"כ יפעת שאשא ביטון כ"פורשת" – כלומר, לסיים את כהונתה בכנסת, בתגובה להחלטתה של שאשא ביטון לעזוב את הליכוד ולהקים מפלגה חדשה יחד עם ח"כ גדעון סער.

17:35 עריכה

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד מנסה לנצל את מי שמסתמנים כימיה האחרונים של הכנסת ה-23 כדי להביא להסדרת מעמדם של המאחזים הבלתי-חוקיים ביהודה ושומרון.

17:45 עריכה

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, החליט היום כי ניצב קובי שבתאי הוא המועמד שלו לתפקיד מפכ"ל המשטרה החדש. המפכ"ל המיועד יצטרך לקבל כעת את אישור ועדת גולדברג, אך בכל מקרה יתחיל עד לסוף השבוע בגיבוש התוכנית לכהונתו.

אוחנה הודיע לניצב שבתאי, שמכהן מאז פברואר 2016 כמפקד משמר הגבול,
על המינוי לאחר תקופה בת שנתיים שבה למשטרה לא היה מפכ"ל קבוע וניצב מוטי כהן כממלא מקום מפכ"ל המשטרה.

הודעת אוחנה מתקבלת לאחר שבשבוע הורה בג"ץ לממשלה למנות מפכ"ל קבוע "במהירות הראויה", ושלשום פנה היועץ המשפטי לממשלה לאוחנה בדרישה שיציג לוועדה למינוי בכירים את מועמדו "בתוך זמן קצר ביותר".

במקביל, הודיע אוחנה על מינויה של גונדר קטי פרי לנציבת שירות בתי הסוהר. פרי, בת 56, מכהנת כיום כמפקדת מחוז דרום בשב"ס. היא התגייסה לשב"ס לפני 30 שנה. היא בעלת תואר ראשון ושני בלימודי אסלאם ומזרח תיכון, מחזיקה בתואר שני נוסף במדעי המדינה והיא גם בוגרת המכללה לביטחון לאומי. היא צפויה להיות האישה השלישית בתפקיד נציבת בתי הסוהר.

מפקד מג"ב והמועמד לתפקיד מנכ"ל המשטרה, קובי שבתאי (צילום: משה שי, פלאש 90)
מפקד מג"ב והמועמד לתפקיד מנכ"ל המשטרה, קובי שבתאי (צילום: משה שי, פלאש 90)
17:54 עריכה

עיתון "הארץ" מדווח כי "מינויו של שבתאי למפכ"ל עלול להיתקל בקשיים בשל פרסומים על כך שביצע בנייה לא חוקית והורה להעביר מידע מסווג לניצב בדימוס".

18:11 עריכה

המשבר הפוליטי המחודש הולך ומחריף: מחלוקת בקואליציה על סדר היום של ישיבת הממשלה השבועית, המתקיימת באופן קבוע מדי יום ראשון, הביאה לדחייתה ממחר ליום חמישי. זאת אחרי שתוכננה להתקיים אתמול בשל חג החנוכה ולאחר מכן נדחתה למחר.

הדחייה התרחשה לאחר שבליכוד סירבו להעלות לאישור בממשלה את ההצעה של שר החוץ גבי אשכנזי למינוי 36 שגרירים במשרדו, והתנו זאת באישור הצעתו של שר הפנים אריה דרעי להכרזה על שכונת תל ציון בהתנחלות כוכב יעקב כהתנחלות עצמאית חדשה – הצעה שלה מתנגד יו"ר כחול לבן, ראש הממשלה החלופי בני גנץ. גורמים בממשלה מסרו לאתר וואלה! News כי  "דרעי לוחץ על נתניהו שלא לכנס את הישיבה על עוד ההצעה לא תעלה לסדר היום".

אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
18:20 עריכה

19:05 עריכה

ח"כ יפעת שאשא ביטון התראיינה בגלי צה"ל זמן קצר אחרי הודעתה על עזיבת הליכוד והצטרפותה למפלגתו החדשה של גדעון סער וניסתה להסביר מדוע עשתה את המהלך:

19:42 עריכה

ניצב מוטי כהן, מי שהיה מ"מ מפכ"ל המשטרה בשנתיים האחרונות, מאז פרישתו של המפכ"ל רוני אלשיך, הודיע על פרישתו מהמשטרה בעקבות המלצת השר לביטחון פנים אמיר אוחנה למינוי ניצב קובי שבתאי למנכ"ל.

במכתב ששלח כהן לשוטרים הוא כתב: "לצד האתגרים המוכרים, בתקופה האחרונה נאלצתי להתמודד גם עם אתגרים מסוג חדש, ניסיונות להתערבות בעבודת משטרת ישראל. מעורבות שאין לה מקום בארגון ולא נתתי לה יד! לנגד עיניי עומדת כל העת חובת השמירה על עצמאות המשטרה. לכן, עשיתי כל שלאל ידי על מנת להדוף ניסיונות התערבות אלו ולהותיר את המשטרה נקייה מכל שיקול זר".

"סוד גלוי הוא, כי ניתן היה במספר הזדמנויות במהלך השנתיים האחרונות למנות מפכ"ל במינוי קבע. במשטרת ישראל קצינים בכירים רבים הראויים להמשיך ולהוביל את הארגון ובכוחם לייצר בו יציבות. נראה כי ההחלטה שלא למנות מפכ"ל קבע משך זמן כה ממושך, לא הייתה נטולת שיקולים זרים.

"שנתיים הן תקופה ארוכה לשמש בה כממלא מקום מפכ"ל ועדיין, בחרתי להמשיך ולמלא את התפקיד עד למינוי מפכ"ל קבע לארגון. זאת, מתוך הבנה והכרה בגודל האחריות ותחושת השליחות בהובלת הארגון ובניהולו, במיוחד בתקופה לא יציבה זו. ראשית עבור הארגון, עבורכם השוטרים ועבור אזרחי מדינת ישראל.

"שוטרים ומפקדים יקרים, בימים הקרובים אצא לחופשה לקראת פרישתי מהארגון. בנימה אישית אל כל אחת ואחד מכם אומר, כי בכל שעשיתי תמיד ראיתי את טובת הארגון והמדינה לפני טובתי האישית. אני מסיים את דרכי ממקום של אהבת הארגון ואנשיו".

השר לביטחון הפנים אוחנה הגיב לדברי כהן: "שר אמור להיות מעורב בענייני משרדו, ושר הבט"פ חייב להיות מעורב בעבודת המשטרה, גם אם זו תופעה חדשה עבור מישהו במשטרה או בשירות הציבורי בכלל".

מ"מ מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
מ"מ מפכ"ל המשטרה, מוטי כהן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
20:04 עריכה

ביש עתיד לא מופתעים מדברי הפרישה הקשים של מ"מ המפכ"ל מוטי כהן:

20:16 עריכה

סקר של מנו גבע שפורסם הערב בחדשות ערוץ 12 קובע שלו הבחירות היו מתקבלות היום מפלגתם החדשה של גדעון סער ויפעת שאשא-ביטון הייתה מקבלת לא פחות מ-21 מנדטים.

את הסקר הכין מכון הסקרים תוך כדי הצהרתה של שאשא-ביטון על חבירתה לסער – מאחר ונועד במקור לשאול "האם היית מצביע לסער ושאשא-ביטון לו היו מתמודדים יחד" ושונה ברגע האחרון לרגל האירוע.

הליכוד, לפי הסקר, מקבלת 27 מנדטים, וכך עשוי להיווצר לראשונה, לפי הסקר, מצב שבו נתניהו וסער עומדים זה מול זה "ראש בראש". מדובר במצב שמעניק ייתרון מסויים לסער, לפחות לפי הצהרותיהם של ראשי מפלגות במערכת הפוליטית – יש עתיד, ישראל ביתנו, ומרצ – שמצהירים כי לא יצטרפו לשום ממשלה בראשות נתניהו אבל יסכימו להצטרף לכל ממשלה אחרת, כולל מפלגת ימין.

הסקר מנבא עתיד קודר לכחול לבן של בני גנץ, שאמורה לקבל שישה מנדטים בלבד ולאבד את השאר לטובת מפלגתו של סער. יש עתיד מאבדת לסער מנדט אחד ומגיעה ל-14 מנדטים. ימינה, שעד כה מותגה כ"כוח העולה של מערכת הבחירות, מקבלת גם היא 13 מנדטים – הרבה יותר ממה שיש לה כיום בפועל בכנסת, אבל הרבה פחות ממה שהיא קיבלה עד כה לפי הסקרים.

הרשימה המשותפת מקבלת לפי הסקר 11 מנדטים; ש"ס ויהדות התורה מקבלות שמונה מנדטים כל אחת. מרצ מקבלת שישה מנדטים וכך גם ישראל ביתנו. מפלגת העבודה, גשר של אורלי לוי ועוצמה יהודית לא עוברות, לפי הסקר, את אחוז החסימה, כפי שלא עברו אותו לפי כל הסקרים הקודמים בתקופה האחרונה.

20:31 עריכה

משלוח נוסף של חיסונים נגד קורונה של חברת פייזר צפוי לנחות בישראל מחר סביב השעה 9:00 בבוקר. המשלוח צפוי לכלול 300 אלף מנות חיסון. בישראל יש כיום כ-313 אלף חיסונים לקורונה, ועד סוף חודש דצמבר אמורים להגיע לישראל 3.8 מיליון מנות חיסון, שיספיקו לחיסון של 1.9 מיליון איש.

חיסון, אילוסטרציה (צילום: סת' ונינג, AP)
חיסון, אילוסטרציה (צילום: סת' ונינג, AP)
20:54 עריכה

גדעון סער ויפעת שאשא-ביטון מתחילים לתכנן את מהלכיהם המשותפים, ובין היתר – הגבלת כהונה לראש הממשלה.

21:36 עריכה

גדולי הרבנים החרדים-ליטאים, הרב חיים קנייבסקי והרב גרשון אדלשטיין, והרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, יצאו יחד הערב בקריאה דרמטית להתחסן.

לאחר הצהרתם נפגש עמם היועץ הרפואי והרב אלימלך פירר, יו"ר ארגון "עזרה למרפא", ובעקבותיה פרסם חוות דעת  הקוראת בשמם לציבור להתחסן נגד קורונה. במכתב ציין פירר כי דבריו באים "על דעתם ובשמם" של הרבנים קנייבסקי, אדלשטיין וכהן.

"כל מי שבאפשרותו להתחסן – נכון לעשות כן", כתב הרב פירר וציין כי "מהניסוי שבוצע כראוי ועל-פי כל הפרמטרים המקובלים ונהוגים בעולם הרפואה הוכח כי אין סיכון בקבלת החיסון. הסובלים מארלרגיות על כל סוגיהן יתייעצו עם הרופא המשפחתי על האופן לקבל את החיסוןהיות שהניסוי נערך בקרב גילי 16 ומעלה, צעירים עד לגיל הנ"ל המבקשים להמתין לניסוי של צעירים בגילם – יש להם על מה לסמוך".

הרב חיים קרנייבסקי (צילום: David Cohen/Flash90)
הרב חיים קרנייבסקי (צילום: David Cohen/Flash90)

 

21:52 עריכה

לאור טענות שונות וסותרות שפורסמו בנושא לאחרונה, יו"ר סיעת רע"ם ברשימה המשותפת, מנסור עבאס, מבהיר בראיון לגלי צה": לסיעה יש עמדות הומופוביות מובהקות.

22:13 עריכה

ראש הממשלה נתניהו הודיע על מינויו של מזכיר הממשלה צחי ברוורמן לתפקיד מ"מ מנכ"ל משרד רה"מ, בנוסף לתפקידו כמזכיר הממשלה. ברוורמן יחליף את רונן פרץ שכיהן בתפקיד בשנה וחצי האחרונות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן בישיבת הממשלה השבועית שמתקיימת היום באמצעות שיחת זום, 19 ביולי 2020 (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר הממשלה צחי ברוורמן בישיבת הממשלה השבועית שמתקיימת היום באמצעות שיחת זום, 19 ביולי 2020 (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
22:20 עריכה

משרד הבריאות הודיע אתמול על קיצור חובת הבידוד למי שנחשף לחולה קורונה לתקופה של 10 ימים. אריה דרעי לקח לעצמו קרדיט על ההישג אתמול, גדעון האוזר זוקף אותו לזכותו היום.

22:59 עריכה

ראש השב"כ, נדב ארגמן, נכנס לבידוד, לאחר שעובד בלשכתו אובחן כחולה קורונה.

ראש השב"כ, נדב ארגמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
ראש השב"כ, נדב ארגמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
סגירה