כך הפתיעו המפגינים את המשטרה, השב"כ והיחידה לאבטחת אישים

מתוך ה"מצור על בלפור", 6.בדצמבר 2020 (צילום: יאיר מיוחס)
יאיר מיוחס
מתוך ה"מצור על בלפור", 6.בדצמבר 2020

הסיפור המטורף הזה התרחש כאן בשני סופי השבוע האחרונים ועבר לרובנו מתחת לרדאר. במוצ"ש הקודם קבוצה של כ-150 מאנשי המחאה נגד נתניהו התארגנה לה בסתר ובמבצע חשאי ומתואם היטב וחסמה את כל היציאות מבלפור. בפקודה שקטה שתואמה מראש היטב, נחסמו בתוך שניה אחת 3 רחובות המובילים לבית ראש הממשלה ואמורים לשמש נתיבי מילוט בעת הצורך. כך הפתיעו המפגינים את מפקדי המשטרה, אנשי השב"כ והיחידה לאבטחת אישים וגרמו להם להלם מוחלט.

חוץ מעיתונאית אחת, ענבר טוויזר ב-N12, שסיפרה את הסיפור בחדשות יום ראשון בשבוע שעבר, עבר הסיפור הזה מתחת לרדאר, לשמחתם של כל ראשי זרועות הבטחון שנתפסו עם המכנסיים למטה.

אבל יותר משהסיפור הזה הוא בטחוני (שהרי המוחים לא היו חמושים, ולו היה צורך אמיתי הם היו מפנים מיד כל נתיב), מדובר כאן באירוע תדמיתי מהדהד. המוחים הוכיחו לראש הממשלה, לראש השב"כ, לאנשי היחידה לאבטחת אישים, למפקדי המשטרה ולשר לביטחון פנים, שתנאי המשחק יכולים להשתנות, ולא לטובת כוחות הבטחון.

יותר משהסיפור בטחוני (המוחים לא היו חמושים והיו מפנים כל נתיב בעת הצורך), מדובר באירוע תדמיתי מהדהד. המוחים הוכיחו לרה"מ, לראש השב"כ, למשטרה ולשר לביטחון פנים, שתנאי המשחק יכולים להשתנות

כי כאן צריך לזכור: המוחים הם עשרות אלפים אם לא יותר. יש ביניהם קצינים בכירים במילואים, אנשי שירות הבטחון הכללי, המוסד והמשטרה. יש בהם לא מעט אנשים שהובילו פעולות בעורף האויב, כאלה שעד היום רובנו לא שמענו עליהן בכלל. לתכנן פעולות הם יודעים, גם לנוע בשטח, להיטמע בו, ולבצע הסחה במידת הצורך. הם הראו למשטרה ולכוחות הבטחון שאם הם רק ירצו, הם ישאירו אותם עם המכנסיים למטה. כשמלוא ערוותם ובושתם חשופה.

"אם רק נרצה נשלח אותך לכלא",

צעק אחד המפגינים במגפון, לעברו של מפקד משטרת ירושלים דורון ידיד.

במשטרה ובכוחות הבטחון יעשו כעת שיעורי בית. זה לא באמת יעזור להם. גם הם מבינים שאם המחאה תימשך, אם האלימות שלהם כלפי המפגינים המוחים תימשך, תגבר גם המוטיביציה של המוחים לפעולות תגמול. במקרה כזה, כולם יודעים, ידם של המוחים תהיה על העליונה.

מיכאל רוזוליו הוא עיתונאי ועורך לשעבר בעיתונות הכתובה, ברדיו ובטלוויזיה. היום, איש עסקים פרטי בתחום התובלה האווירית, יזם ומשקיע בתחום התחבורה האוטונומית.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
עוד 301 מילים ו-5 תגובות
סגירה