בפעם השלישית: בוטלה ישיבת הממשלה שתוכננה מחר

נתניהו מבקש דחייה בתגובתו לעתירות נגדו ● בלי תקציב, הכנסת תתפזר כבר בחצות שבין שלישי לרביעי ● גנץ דורש מנתניהו לכנס בדחיפות את קבינט הקורונה ● ראש שירותי הבריאות: היה כדאי להיכנס לריסון מהודק כבר לפני שבוע ● בנט על יוזמת האיחוד של ליברמן: לא מעוניין ● סקר: סער ושאשא-ביטון ב-20 מנדטים

  • מיקי זוהר וגבי אשכנזי במליאה, לאחר אישור הצעה בקריאה טרומית, לאפשר הסדרי עבודה מרחוק, 16 בדצמבר 2020 (צילום: דוברות הכנסת / דני שם טוב)
    דוברות הכנסת / דני שם טוב
  • בני גנץ ואבי ניסנקורן במליאת הכנסת ב-16 בדצמבר 2020 (צילום: דוברות הכנסת / דני שם טוב)
    דוברות הכנסת / דני שם טוב
  • מיקי חיימוביץ' במליאה, באישור הצעה בקריאה טרומית, לאפשר למעסיקים לקבוע הסדרי עבודה מרחוק, 16 בדצמבר 2020 (צילום: דוברות הכנסת / דני שם טוב)
    דוברות הכנסת / דני שם טוב
  • בני גנץ ומיקי זוהר במליאה. בייעוץ המשפטי של הכנסת קבעו כי היא תתפזר כבר בלילה שבין שלישי לרביעי 16 בדצמבר 2020 (צילום: דוברות הכנסת / דני שם טוב)
    דוברות הכנסת / דני שם טוב

השר צחי הנגבי השלים בימי הקורונה ספר אוטוביוגרפי שהתחיל לכתוב לפני 15 שנה. כך מעדכן הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי.

הספר מסכם 42 שנים של פעילות פוליטית, מתוכן 32 שנה בקירוב שבהן מכהן הנגבי כשר בכיר וזוטר בממשלות השונות וכחבר כנסת.

פרק מיוחד מקדיש הנגבי בספר לטעות הגדולה של הקריירה הפוליטית שלו, לדבריו: ההצטרפות לקדימה בסוף 2005, שבועיים לפני שאריאל שרון, מייסד התנועה, חטף שבץ מוחי.

בספר 538 עמודים והוא ייצא לחנויות בחודשים הקרובים.

06:50 עריכה

ליברמן מנסה ליצור חזית משותפת נגד נתניהו:

בידיעות אחרונות מספרים כי את היוזמה מוציא לפועל ליברמן באמצעות מכתב פתוח ובו קריאה לאחד כוחות מול גוש הליכוד והחרדים. יו"ר ישראל ביתנו מציין כי הוא מודע לפערים ולמחלוקות, אך מציע להם להביע את הסכמתם העקרונית ולאחר מכן, לדבריו, יוכלו להרכיב מנגנון שיפתור את הרצון של אחד ממרכיבי הרשימה להוביל, ולצרף כמה שיותר נציגים.

בין השאר מציע יו"ר ישראל ביתנו כקווי יסוד את הגבלת כהונת ראש הממשלה לעשר שנים מקסימום בשתי קדנציות, כינון חוקה לישראל והקמת בית משפט לחוקה, לצד זאת הוא מציע שההסכמה תכלול גם שינויים משמעותיים בנושאי דת ומדינה.

המכתב:

07:22 עריכה

סקר מנדטים ב-103fm: הצטרפותה של ח"כ יפעת שאשא ביטון למפלגתו החדשה של גדעון סער מחזקת משמעותית את המפלגה החדשה.

07:41 עריכה

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד-תל"ם על קריאת ליברמן לריצה משותפת: "היוזמה נכונה. צריך את האחדות הזאת. מי שצריך להוביל את הגוש הזה – הוא יאיר לפיד".

שטרן אמר את הדברים ב-103fm.

07:48 עריכה

אתמול אובחנו 2,862 חיוביים לקורונה וסגן שר הבריאות יואב קיש אמר בגלי צה"ל כי הולכים ל-"ריסון מהודק". במסגרת ההגבלות צפויים להימשך עבודה ללא קבלת קהל והחינוך בערים הצהובות.

התחלואה בישראל:

08:09 עריכה

יאיר גולן חושב שמוטי כהן היה צריך להיות ממונה למפכ"ל וזה לא קרה כי לא היה מספיק כנוע.

08:21 עריכה

למה מתן כהנא לא הצליח להעביר חוק ביטול חזקת הגיל הרך? על פי הלוח בלשכה שלו לא היו חוות דעת מספיקות בשלב גיבוש ההצעה, לא צורפו מספיק ח"כים מסיעות נוספות, לא נעשתה פנייה לחרדים לחוות דעת הלכתית ולא הייתה תמונת מצב מספקת לגבי כל ח"כ + יכולת גיוס ביום ההצבעה.

החוק שהציע כהנא נדחה בטרומית ברוב של 45 נגד 18. 

08:38 עריכה

סמוטריץ' בחוג בית עם תושבים בניצן:

08:58 עריכה

השרה גילה גמליאל נשמעת באופן כללי כמקריאה מדף מסרים וב-0:23 ו-0:31 זה ממש נשמע שהיא מדפדפת. האזינו: 

09:05 עריכה

ח"כ אופיר סופר מעודד מתנחלים שעלו לשטח מעל העיר הפלסטינית חלחול.

09:18 עריכה

בוועדה לקידום האישה ושיוויון מגדרית מנסים להעביר את החוק לטיפול בגברים אלימים בקריאה ראשונה כדי להמשיך את מהלך החקיקה בכנסת הבאה.

09:41 עריכה

מיקי זוהר התראיין ב-103fm ואמר על הצעה של ליברמן לריצה משותפת עם סער לפיד ובנט "יש לי שם מצוין לרשימה, אפשר לקראו לה 'רק לא ביבי', רשימה שיכול להיות תהיה מעניינת. אם הם רוצים לרוץ ברשימת 'רק לא ביבי' זה לגיטימי אבל אני חי שש שנים את הפוליטיקה הישראלית ברמה הארצית, האגו של הפוליטיקאים הוא קצת מורכב, ולכן בגלל האגו המורכב לראות דבר כזה קורה? אני חושב שזה קצת לא ריאלי".

זוהר הוסיף "אני חושב שאג'נדה שהיא רק לא ביבי היא אג'נדה קצת מוזרה, אני לא הייתי מצביע לאג'נדה כזאת, אלא למפלגות שרוצות להביא רעיון מסוים או לקדם נושאים, בשורה שהציבור מתחבר אליה, לא בשורה של רק לא ביבי. הלכה למעשה אני תמיד תוהה עם עצמי וזו הסיבה שכל בוקר אני קם ומוצא עצמי נאבק למען נתניהו – מה רוצים ממנו? מה הוא עשה רע למדינה? הוא רק הביא דברים טובים למדינת ישראל, הישגים. עדיין יש כאלה שחושבים שצריך בכל מקרה להחליף אותו כי הוא כל כך הרבה שנים בתפקיד, מוזר בעיניי".

זוהר נשאל על יפעת שאשא-ביטון ותרומתה וענה בביטול: "איך היא תרמה למדינה בזמן שהיא הייתה יו"ר ועדת קורונה?" בכך שעזרה לגל השני להתפרץ בצורה חסרת תקדים? פתחה עסקים בניגוד לעמדת גורמי המקצוע והממשלה?"

שאלה: שאשא פעלה למען הרבה סקטורים, בניגוד לדעתכם.

זוהר: "היא הטעתה את הסקטורים האלה, היא אמרה שהיא יכולה לפתוח אותם במסגרת סמכותה, פתחה, והתפרץ פה גל שני וכל העסקים הלכו לסגר נוסף".

שאלה: ההתפרצות בגלל שאשא ביטון?

זוהר: "יש לה תרומה גדולה מאוד לגל השני".

זוהר המשיך במתקפה על שאשא-ביטון גם בגלי צה"ל:

09:45 עריכה

ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד דורש מגדעון סער: הצהר שלא תשב עם נתניהו.

הדרישה של טופורובסקי מגיעה למרות שסער הודיע כבר בשבת שלא יתמוך בהמשך כהונת נתניהו, ולשאלה אם יסכים שיהיה שר בממשלתו ענה כי נתניהו אינו יכול להיות שר כי יש נגדו אישומים.

10:01 עריכה

סמוטריץ' ענה ליוזמת ליברמן. התשובה היא לא.

10:25 עריכה

שבתאי עבור איסמן: בהארץ מדווחים כי בכחול לבן יתנו את מינוי המפכ"ל במינוי פרקליט מדינה.

10:52 עריכה

תגובתו של בנט להצעת ליברמן לריצה משותפת פחות תוקפנית מזו של סמוטריץ' וסוגרת בעדינות את הדלת שהטיח קודם שותפו לסיעה בפרצופו של יו"ר ישראל ביתנו:

איווט,אני לא בעניין.‏צו השעה האמיתי הוא לעזור ל800 אלף המובטלים, לא ל4 פולטיקאים. ‏תוכנית כבר יש. ‏אתה מוזמן לעזור….

Posted by ‎נפתלי בנט – Naftali Bennett‎ on Wednesday, December 16, 2020

11:00 עריכה

ליברמן מדגיש:

11:10 עריכה

ח"כ אופיר סופר מצטרף לחבריו לסיעה ומסרב גם הוא לליברמן:

11:25 עריכה

כתב גלי צה"ל וערוץ הכנסת מזכיר שליברמן  שלח מכתב לאיחוד גם בבחירות באפריל בשנה שעברה:

11:30 עריכה

בחדשות 12 מדווחים כי גנץ אמר בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה שהוא "מקווה שנתניהו יבין שהליכה לבחירות היא לא מה שישראל צריכה עכשיו – אין לנו הרבה זמן איך לפתור את זה, אבל אני כמובן מוכן לעוד מערכת בחירות. הפתרון היה צריך להיות בתקציב ונשאר בתקציב ובחוק ההסדרים המתלווה אליו המביא בחשבון את הרפורמות הכלכליות".

11:39 עריכה

שר הבריאות מזהיר מהפצת חדשות כזב בנושא החיסונים:

אדלשטיין הבטיח כי יוסדר מנגנון פיצוי למי שייפגע מחיסונים.

11:43 עריכה

גדעון סער ערך סיור בבית החולים הדסה עין כרם וקיים הצהרה קצרה לתקשורת.

12:09 עריכה

בצלאל סמוטריץ' קורא לנתניהו לתמוך בהסדרת התנחלויות. בסרטון המצורף מועלות טענות של הליכוד כי סער נטש את הימין והוא דוחק בנתניהו להראות שהוא שייך לשם.

12:21 עריכה

עפר שלח תומך בחנינה לפושטי רגל וביטול קנסות.

12:25 עריכה

ניצן הורוביץ: חשוב לדאוג לעובדים על פני חיסכון של כמה אגורות לכיכר לחם.

12:35 עריכה

יועז הנדל נפרד ממשרד התקשורת ובין השאר אמר בנאומו לעובדי המשרד:

לפני שבעה חודשים בדיוק עמדתי כאן ודיברתי בנאום הכניסה לתפקיד על חשיבות הגישה הממלכתית והשקיפות. משרד שליקק את פצעיו מפרשת 4000 ו-2000, ראש ממשלה ופוליטיקאים אחרים שמערבבים בין צרכים לאומיים לבין צרכים אישיים לסיקור חיובי. והפיכת עובדי ציבור נאמנים לאויב המדינה. מדינה בתוך מדינה וזה לא משנה אם מדובר בקציני צה"ל, אנשי שב"כ, שופטים, פרקליטים או אנשי המשרד המופלא הזה.

דיברתי על חשיבות התקשורת החופשית, המגוונת והמאוזנת, תפקידה הוא לבקר פוליטיקאים, גם כשלא נעים, ותאמינו לי – זה לא נעים, וכן גם לא מדויק תמיד.

אז הנה בנאום הפרידה מכם אני לא צריך לדבר על כך יותר. בתקופה שלי בו, חזר המשרד להתעסק בעיקר ולא בכותרות העיתונים והאינטרסים שמאחורי הדיווח על פוליטיקאים. והעיקר זה לחבר את ישראל. לצמצם פערים ולאפשר לכל אזרח ישראלי קליטה וכיוסי ראויים, אינטרנט מהיר ותחרות הוגנת.

ההחלטה הראשונה שקבלתי היא לקבל החלטות. לא לפחד ולא לחשב משמעויות פוליטיות. אני מקווה שלא עשיתי טעויות רבות מידי אבל בכל מקרה הכל על כתפי ואני אחראי לטוב ולרע. המשימות במשרד הזה לא מסתיימות וכולן נוגעות לאיכות החיים ואפילו לפעמים להצלת חיים של תושבי ישראל".

12:37 עריכה

לא ברור אם אורנה ברביראי מתלוצצת או שזה באמת חשוב:

12:42 עריכה

גדי יברקן תומך במפגינים ושמירה על בטחונם אבל חושב שיש טיפול תקשורתי שונה במפגיני בלפור מאשר קהילות אחרות.

לדברים המלאים

12:47 עריכה

בעיתון הארץ מזכירים כי על פי חוק הצינון, אייזנקוט לא יוכל להתמנות לשר עד אפריל 22.

13:07 עריכה

ראש שירותי הבריאות: היה כדאי להתחיל בריסון מהודק לפני שבוע.

13:14 עריכה

עומר ינקלביץ' בתמונה יפה בשוק מחנה יהודה.

13:19 עריכה

הליכוד לא יתמכו בהורדת אחוז החסימה. המשמעות עשוייה להיות ריצה בגושים גדולים, כמו הרשימה המשותפת.

13:31 עריכה

גילה גמליאל מודיעה כי תתמוך בחוק שנועד להסדיר התנחלויות:

החוק אמור לחייב את המדינה לספק מים, חשמל ותשתיות נוספות, כגון מרכיבי ביטחון ליישובים על קרקע שאינה פרטית ביהודה ושומרון.

13:45 עריכה

שר הבטחון בני גנץ דורש מנתניהו לכנס בדחיפות את קבינט הקורונה נוכח העלייה בתחלואה ולקראת מבצע החיסונים.

בוואלה מדווחים כי גנץ אמר – "לא ניתן להתחיל במבצע החיסונים ללא הצגת התיעדוף הנדרש לקבינט, ישנן החלטות קבינט שאינן מבוצעות ובינתיים התחלואה מזנקת". גנץ מוסיף "אם נדרשות מגבלות – יש לתת על כך התראה מראש לבעלי העסקים".

13:48 עריכה

זינוק בפטורים מהצבא לצעירים המעומדים לשירות ביטחון. כך עלה היון בדיון הוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות ח"כ עפר שלח שדנה בנושא עלייה בהענקת פטורים מטעמים נפשיים, ברקע דו"ח מבקר המדינה על מערך בריאות הנפש בצה"ל – דוח 67ב.

הנתונים שעלו בדיון מלמדים כי שיעור המשוחררים מהצבא בפרופיל 21 מתוך כלל המועמדים לשירות, רובם המכריע מטעמים נפשיים, עלה מ-7.9% ב2018 ל-11.9% (חזוי) ב-2020. לפי התחזית הוא יגיע ל-13% ב-2023. שיעור תורתו אומנותו הוא ב-16%, ועולה כל הזמן. בנוסף, 11% משתחררים תוך כדי השירות.

יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח, אמר בדיון: "צבא העם קורס, והממשלה לא עושה כלום. הנתונים שעלו בוועדה על היקף הפטור משירות בצה"ל הם לא פחות ממחרידים. צבא העם קורס לנגד עינינו. היקפי הפטור הנפשי מתקרבים לשיעור "תורתו אומנותו" של החרדים, ושליש מהגברים המועמדים לגיוס פשוט לא יגיעו לשירות בצבא. והממשלה איפה? לא עושה דבר. בדיון עלה כי אחד מכל שמונה מועמדים לשירות ביטחון ממחזור 2020 ישתחרר מהצבא על סעיף גופני -חלק קטן, והרוב המכריע על סעיף נפשי. המגמה היא עלייה תלולה: בשנתיים האחרונות עלה שיעור המשוחררים משירות על הסעיפים האלה בכמעט 50%. תוסיפו לזה 16% תורתו אומנותו ועוד קצת סיבות אחרות, והגענו לשליש בציבור היהודי שלא יתגייסו. ואגב, 11% מאלה שכן יתגייסו, לא ישלימו שירות מלא וישוחררו במהלך השירות".

תא"ל אמיר ודמני, רח"ט תומכ"א באכ"א: "יש תעשייה של נותני פטורים נפשיים משירות בצבא. 1500 שקל, ואתם משוחררים. יש לגיטימציה חברתית עולה לא לשרת, ובמיוחד לא לשרת בתפקיד קרבי. אני עוסק בסדקים במודל צבא העם כבר עשרים שנה. חזיתי את מה שקורה עכשיו בספר שפרסמתי ב-2003, עסקתי בזה כעיתונאי וכח"כ. אבל הסמכות לעשות מעשה של ממש היא בידיים של שר הביטחון: ליצור מודלים אמיתים של שירות, שמתכתבים עם המציאות ולא מעלימים עין. לחוקק מה שצריך כדי להעלות את קרנו של השירות בכלל והשירות הקרבי בפרט, לשנות את הצבא בהתאם למציאות החדשה. מחוץ לפעולות של צה"ל עצמו, כמעט שום דבר לא נעשה. למה? לחצים פוליטיים, פחדנות, אתם תבחרו. עוד כמה שנים יהיה מאוחר מדי".

13:51 עריכה

הוועדה המיוחדת למיגור הפשיעה בחברה הערבית של הכנסת בראשות חה"כ מנסור עבאס (הרשימה המשותפת) דנה הבוקר (ד) בנושא העלייה במקרה הרצח בחברה הערבית בזמן האחרון.

בדיון נכחו חברי כנסת מסיעות הבית והעלו שאלות רבות בעניין פועלה של המשטרה בחברה הערבית קרי הקמת יחידה ייעודית לטיפול בפשיעה והרציחות בחברה הערבי,, לפי חה"כ רם בן ברק (יש עתיד- תל"ם) שאמר: "יש לדרוש ממשטרת ישראל להקים יחידה ייעודית לטיפול בפשיעה הערבית".

יוזם הדיון חה"כ סעיד אלחרומי (הרשימה המשותפת) ציין כי העלייה במספר הרציחות במגזר הערבי מעידה על המשך הטיפול הלקוי של גורמי אכיפת החוק. בתשובה לשאלות ופניות חברי הכנסת השיב נציג המשטרה מיכאל שפשק, ואמר כי מרבית אירועי הרצח הם על רקע פלילי, וכי התחנות ביישובים הערביים מוקמות במטרה להתחבר לציבור הערבי בישראל ובעניין עשייה מספקת מצד המשטרה לבלום את התופעה, השיב שפשק, כי יש למשטרה הרבה מה לעשות בעניין מיגור הפשיעה.

יו"ר הוועדה חה"כ מנסור עבאס קרא לראש הממשלה ולכל השרים להתחיל לפעול בהתאם למשנה סדורה ותכנית למיגור הפשיעה, וסיכם את הדיון בכך שהוא יפנה למפכ"ל החדש ויזמין אותו לדיוני הוועדה ואמר: "המשטרה עושה מצד אחד מעשים, ולא מצליחה לבלום את האלימות מצד שני".

13:58 עריכה

הצעת החוק לחייב טיפול לגבר אלים עברה פה אחד בכנסת והיא תעלה לקריאה ראשונה ביום שני הקרוב.

14:10 עריכה

קיש נגד דבריה של יפעת שאשא-ביטון:

שאשא צייצה ותיקנה את הרושם שהשתמע מדבריה שיש לציין, הוקראו באולפן ynet כחלק ממשאל ולא בקולה של שאשא-ביטון.

14:16 עריכה

בוואלה מדווחים כי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד פנה הבוקר לחברי ועדת הכנסת בבקשה לתמוך במועמדותה של ח"כ אורנה ברביבאי לתפקיד יו"ר ועדת חוץ ובטחון.

גנץ החל לפעול השבוע להדחת את צבי האוזר מראשות הוועדה והודיע כי החליט למנות את איתן גינזבורג תחתיו.

14:18 עריכה

הצעת החוק להסדרת ההתיישבות הצעירה תעלה היום:

14:32 עריכה

רביב דרוקר סותר את פרסום הארץ מוקדם יותר.

14:34 עריכה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק חוזה העבודה (הסדרי עבודה מרחוק), התש"ף-2020 של חברת הכנסת מיקי חיימוביץ.

מוצע לקבוע כי מעסיק רשאי לאפשר לעובדו לבצע את עבודתו מרחוק. התנאים לביצוע העבודה מרחוק ייקבעו בהסכם בכתב כאמור, או בהסכם קיבוצי, מיוחד או כללי ובלבד שהזכויות הסוציאליות של העובד ופרטיותו ישמרו. כמו כן, מוצע לתקן את חוק הביטוח הלאומי כך שביטוח מפני תאונות עבודה יחול גם לעניין הסדר עבודה מרחוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "משבר הקורונה כפה במידה רבה על המשק הישראלי מעין פיילוט לגבי ביצוע עבודה מהבית. כהפקת לקחים ממשבר זה, ולכל הפחות מהגל הראשון שלו, שייצר ריחוק חברתי והפרדה, נכון שנבחן גם את התועלות החיוביות שהמשבר הביא עימו. משבר הקורונה הוכיח שניתן כמעט בן-לילה ובהיקף נרחב להעביר את המשק בישראל לעבוד מרחוק. כל שנשאר כעת הוא להסדיר את הנושא בחוק, ולהתאים את הסכמי העבודה לכך. בעקבות משבר הקורונה אנו רואים עוד ועוד חברות במגזר הפרטי שמיסדו אצלן מנגנון של עבודה מרחוק עבור כלל עובדי החברה או חלקם."

ח"כ מיקי חיימוביץ: "החוק נולד בין השאר בנסיבות קשות, תוצאה של המציאות שאנחנו חווים כמעט שנה. נגיף הקורונה הגביל את יכולת האזרחים להגיע לעבודתם, כמובן כל הסגרים שחווינו. אחד הדיונים הראשונים שערכתי בוועדה, עסק במה הם הלקחים החיובים אם יש כאלה מהקורונה, וקשה להאמין אבל יש כאלה. דיברנו על השינוי האדיר שהקורונה הביאה לשוק העבודה שלנו. זה לא מהלך חדש, אבל הקורונה נתנה לזה תאוצה ואפשרות לפיילוט רחב מימדים ורחב היקף. שנתיים לפני הקורונה החלה נציבות שירות המדינה לבחון את האפשרות הזו.

ליבת החוק מייצרת הסדר וולונטרי ולא כפוי, אנחנו לא מכריחים. זה הסדר שגם המעסיק וגם העובד צריכים להסכים לו, ללא הסכמה הצעת החוק אינה יכולה להתקיים.
מלבד חסכון אדיר למשק, יש להצעה הזו היבטים סביבתיים, נחסוך בפליטות ומזהמים, רעש, ולא פחות חשוב, נהייה יותר עם המשפחה."

סגן שר העבודה והרווחה, משולם נהרי השיב: "הממשלה לא מתנגדת להצעה. לקבוע שיוזמת העבודה מרחוק יכולה לבוא מכל אחד מהצדדים, הן מהמעסיק והן מהעובד, בהסכמת שני הצדדים, לעניין ההגבלה של יום אחד שבוע, לעמדתנו יש לאפשר לצדדים גמישות מקסימלית לקביעת ההסדר, לרבות מספר הימים. לחוק נדרשים תיקונים עקיפים בחוקים נוספים."

36 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יתקיים המשך הדיון.

14:37 עריכה

דובר הכנסת מבהיר: אם הכנסת תפוזר על רקע אי העברת תקציב המועד הוא 23/12/2020 בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי. כלומר: בעוד שבוע בדיוק. 

על פי פרסומים, עקב טעות, חשב היועץ המשפטי של הכנסת בהתחלה כי גם יום רביעי נחשב עד חצות לצורך העברת התקציב.

15:27 עריכה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ בבקשה לקבל מידע על הוצאות הבית הרשמי של משפחת נתניהו בירושלים והבית הפרטי בקיסריה. משרד ראש הממשלה מתבקש לפרסם פירוט של הוצאות פרטיות וכאלה שיצאה מהקופה הציבורית. ההתייחסות היא לשנים 2013-2017.

15:33 עריכה

הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעה להסדיר חיבור למים וחשמל במאחזים לא חוקיי. בין התומכים גם נשות כחול-לבן, עומר ינקלביץ, הילה שי-וזאן ופנינה תמנו-שטה.

15:42 עריכה

הנשיא ראובן ריבלין יקבל את החיסון לקורונה ביום ראשון הקרוב בהדסה עין כרם.

16:19 עריכה

ח"כ אביגדור ליברמן נכנס לבידוד עד שישי הקרוב כי נפגש לפני כשבוע עם בנו שנמצא חיובי לקורונה.

16:51 עריכה

הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעה להחיל חוק חינוך חובה מגיל אפס עד שלוש. ההצעה היא של אורלי פרומן (כחול-לבן) ובמקביל לה הוגשו הצעות דומות של ניצן הורביץ (מרצ) ומרב מיכאלי (עבודה). שר החינוך יואב גלנט התנגד להצעה ואמר שהוא רוצה להעביר את אחריות החינוך לגיל הרך למשרד החינוך אך הממשלה צריכה לבצע עבודת מטה לשם כך.

16:56 עריכה

שר השיכון יעקב ליצמן מינה את יעקב (ינקי) קוינט למנהל רשות מקרקעי ישראל. קוינט בן ה-47 הוא כיום מנהל רשות החברות, מתגורר ברחובות ולו 5 ילדים. קודם לתפקידו הנוכחי, הוא היה היועמ"ש של רמ"י במשך 9 שנים.

17:04 עריכה

ראש האופוזיציה מודה שהחיסונים הגיעו מוקדם מכפי שהוא העריך אך כמובן שהוא לא חושב שמדובר בהישג לנתניהו. "במקום לרדת מהבמה בבושת פנים, נתניהו עושה מסיבה של פייק ניוז".

17:13 עריכה

משרד הבריאות פרסם תיעדוף לחיסוני הקורונה, וקבע שהראשונים להתחסן נגד קורונה יהיו הצוותים הרפואיים בבתי החולים, לאחר מכן בקופות החולים, במרפאות הפרטיות ובמרפאות השיניים.

אחריהם יתחסנו הצוותים בבתי החולים הגריאטריים והפסיכיאטריים, סטודנטים לסיעוד ורפואה שפועלים בבתי החולים, מד"א וארגוני ההצלה. אחריהם בתור לחיסון יהיו עובדי בתי האבות והמטופלים בהם ומבוטחי קופות החולים מגיל 60 ומעלה.

17:32 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מבקש הארכה של שלושה שבועות בתשובה לעתירות על עיכוב מינויי בכירים שדורשים את אישור הממשלה והסדר ניגוד העניינים שלו. נתניהו מבקש את הדחייה נוכח עומס של סיום השנה, כניסתו לבידוד, ניהול מבצע החיסונים ועוד. היועמ"ש לא מתנגד להארכה ואילו התנועה לאיכות השלטון מבקשת לתת לא יותר משבוע.

18:05 עריכה

אחרי 3 דחיות בגלל אי הסכמות בין נתניהו לגנץ, ישיבת הממשלה שתוכננה למחר שוב בוטלה. במקביל, החשב הכללי באוצר יהלי רוטנברג מתריע מפני קיצוץ בתקציבי משרדי הממשלה אם לא יאושר תקציב 2020.

18:11 עריכה

נתניהו מבקש ללכת להתחסן ולהימנע מ"אווירת סוף קורס".

18:57 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן חתם על צו ההסגרה של מלכה לייפר.

19:34 עריכה

מיקי זוהר התראיין הערב לערוץ 12 ואמר כי "חייבים קודם כל לדחות את מועד הבחירות ב-3 חודשים כדי להמשיך להתדיין בינינו".

לדבריו, הוא "עושה כל מאמץ ופועל ללא הפסקה מול חברי כחול-לבן כדי לנסות להגיע לפשרה ולמנוע את הבחירות. אני מאוד מקווה שהם יתעשתו … גם אם נרצה, הלכה למעשה לא נוכל להעביר תקציב גם לא לשנת 2020 לעת הזו משום שכבר לא נותר זמן".

19:55 עריכה

קבינט הקורונה אישר לספריות הציבוריות להיפתח ברחבי הארץ. ההחלטה עברה במשאל טלפוני. מנגד, במל"ל העריכו היום שהמעבר לריסון מהודק יהיה כבר בימים הקרובים.

20:24 עריכה

יעקב ברדוגו שואל את ח"כ רם שפע על פועלו כח"כ, מקבל המלצה להגיד את האמת בתור תשובה, ולאחר מכן מוריד אותו מהשידור.

20:27 עריכה

איכוני השב"כ על כלל האוכלוסיה יופסקו החל מה-20 בינואר, כך החליט צוות שרים בראשות אלי כהן. הכלי יופעל אך ורק במקרים של נדבקי קורונה שלא ישתפו פעולה בחקירות האפידמיולוגיות.

21:24 עריכה

ועדת הכנסת תקיים מחר דיון נוסף בהצעת חוק השוויון לקריאה ראשונה. הנוסח הוא "כל אזרח שווה בפני החוק, אין פוגעים בזכויות הפרט של אדם מחמת מין, דת, מוצא, גיל, מוגבלות, נטיה מינית או מכל טעם דומה אחר".

ההצעה נועדה לעגן בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו את הזכות לשוויון ואיסור הפליה. ההצעה עברה בקריאה טרומית בשבוע שעבר בתמיכת כחול-לבן מבלי שאושרה בוועדת שרים לחקיקה, בצל הנתק בין הליכוד לכחול-לבן. שתי הצעות נוספות שעלו הן חוק הפונדקאות (שלא עברה) וחוק פיצוי לבעלי אולמות בתקופת קורונה, שכן עברה.

22:01 עריכה

מחלוקת בין ראשי כחול-לבן לגבי האם להתנות את מינוי המפכ"ל החדש במינוי נגדי של פרקליט מדינה. לפי דיווח של רביב דרוקר, ניסנקורן רוצה להפעיל את התנאי ואילו גנץ מתנגד וחושב שהדחיפות למינוי מפכ"ל גוברת.

22:27 עריכה

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה הערב (רביעי) להאריך ב-30 ימים את תוקפם של האיים הירוקים באילת ובים המלח עד ליום שבת ה-16.1.21.

בנוסף, ישובי המועצה האזורית הערבה התיכונה יתווספו לרשימת היישובים המוגדרים כ"סביבת האזור", המקנה לתושבים זכאות לבדיקות מהירות בשל הסתמכותם על השירותים העירוניים של העיר אילת.

בנוגע לים המלח, שונתה תדירות הבדיקות שעובדי המלונות הבאים מבחוץ יצטרכו לעבור, כך שייבדקו אחת ל-72 שעות במקום כל שבעה ימים.

סגירה