פנתרי הימין של השלטון

"כאן גר סמאלן בוגד", גרפיטי על בית של פעיל מחאה בנס ציונה (צילום: מהרשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)
מהרשתות החברתיות. שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים
"כאן גר סמאלן בוגד", גרפיטי על בית של פעיל מחאה בנס ציונה

"פנתרי הימין של נס ציונה" היא קבוצת וואטסאפ של פעילי ימין בנס ציונה, אשר חברים בה פעילי ימין שונים. עד לאחרונה היה בין מנהליה גם פעיל הימין רן כרמי בוזגלו. קבוצה זו שמה לעצמה כמטרה לארגן הפגנות נגד להפגנות שאורגנו על ידי פעילי "מחאת הדגלים השחורים" בנס ציונה. אלה שמדי שבוע נאספים בצומת הקניותר בנס ציונה, צומת הכניסה לנס ציונה על מנת להביע את מחאתם נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

אלא ש"פנתרי הימין של נס ציונה" לא הסתפקו בהפגנות נגד ובמחאה לגיטימית. בדומה לארגון טרור, בקבוצה הזו תוכננו אירועי אלימות שונים. בין היתר, תוכנן פיגוע דריסה נגד פעילי המחאה, כאשר אחד מחברי קבוצת הימין הקליט את עצמו תוך כדי התכנון.

אלא ש"פנתרי הימין של נס ציונה" לא הסתפקו במחאה לגיטימית. כמו ארגון טרור תוכננו בקבוצה אירועי אלימות שונים. בין היתר, פיגוע דריסה נגד פעילי המחאה, כשאחד מחברי הקבוצה מקליט עצמו במהלך התכנון

הוא סיפר כי יש לו חבר שמחזיר את הרכב ביום שישי, והציע לחברי הקבוצה שיקחו את הרכב ואמר:

"נדרוס חתולות, נדרוס שמאלנים, נדרוס זונות".

בעקבות הדברים, הגיש הח"מ תלונה למשטרת ישראל. כמו כן הוגשו בקשות לצווי הרחקה נגד רן כרמי בוזגלו שהיה אז אחד ממנהלי הקבוצה בוואטסאפ, וכן נגד אור שטיינמן, אחד הפעילים הבולטים בקבוצה.

בעקבות ההליך המשפטי זכה הח"מ לשיחת איומים בה הוזהר ש:

"לא כדאי לך להתעסק עם רן כרמי בוזגלו".

השיחה, אגב, הגיעה ממספר טלפון מזוהה. גם במקרה זה הוגשה תלונה למשטרת ישראל.

בית המשפט דחה את בקשת הח"מ לצווי הרחקה, בקבעו כי ההליך של צו הרחקה לא נועד להגן על מפגינים בסיטואציה מעין זו. בסיום הדיון בו נדחתה בקשת ההרחקה, ולאור השתוללות פעילי ימין בתוך בית המשפט, הובל הח"מ למכוניתו מלווה בחמישה מאבטחי משמר בתי המשפט ושני שוטרים. כך נראה שלטון החוק באספקלריה של מערכת המשפט.

ראו פעילי הימין כי טוב והגבירו הילוך. בהפגנה אחת זעקו:

"סדי סדי (סדי בן שטרית) תישרף".

נוכחות שוטרי משטרת ישראל לא השפיעה כהוא זה על הקריאות האלימות. במקרה אחר תקפו פיזית את אחד המפגינים בנס ציונה, זאת כאשר השוטרים נמצאים במקום ולא נוקפים אצבע. בהתכתבות פנימית של פעילי הימין בקבוצה הם שיבחו והיללו את מפקד נקודת המשטרה בנס ציונה עובד עובדיה.

ביהמ"ש דחה את בקשתי לצווי הרחקה, בקבעו כי ההליך לא נועד להגן על מפגינים בסיטואציה כזו. בסיום הדיון, ולאור השתוללות פעילי ימין בתוך ביהמ"ש, הובלתי למכונית מלווה ב-5 מאבטחי משמר בתיהמ"ש ו-2 שוטרים

לפני מספר ימים סומנו בתיהם של פעילי מחאה בולטים בנס ציונה במדבקות "שמאלנים בוגדים". בנו של אחד הפעילים, שיצא באותו לילה מבית הוריו בנס ציונה, הבחין ברכב שעוקב אחריו. הוא הצליח לצלם את לוחית הרישוי של הרכב. הרכב שייך לאחד מפעילי קבוצת "פנתרי הימין של נס ציונה". תלונה הוגשה למשטרה.

ימים אחדים לאחר מכן סומנו בתים של פעילי מחאה בנס ציונה בכתובות "פה גר סמולן בוגד". השיא היה בהשלכת רימון הלם לבית של אחד מפעילי המחאה. בשלב זה לא ברור אם מדובר על אירוע על רקע פוליטי, אולם פורסם על ידי עיתונאי "הארץ" ג'וש בריינר כי שירות הביטחון הכללי מעורב בחקירת האירוע.

האלימות בנס ציונה היא רק סימפטום לבעיה קשה יותר. משטרת ישראל, אשר מתפקדת כבר שנתיים ללא מפכ"ל קבוע, הפקירה במודע את פעילי המחאה לאלימות ברחוב.

מחקר שבצעה תנועת "הדגלים השחורים" גילה כי מאות מקרי אלימות התרחשו נגד פעילי המחאה בחודשים האחרונים. מספר כתבי האישום בגין אלימות כלפי פעילי מחאה זעום ועומד על בין 5-7 כתבי אישום. ועוד לא אמרנו מילה על אלימות המשטרה כלפי המחאה.

בירושלים פועלת קבוצת פעילי ימין הקשורה לתנועת הליכוד אשר שמה לה כמטרה לפגוע במחאה בבלפור. בראשה עומדת פעילת הימין מוריה תשובה אשר עובדת במשרדו של השר דודי אמסלם. תשובה פרסמה ציוץ בטוויטר הקושר אותה לכאורה לאירוע בו נזרקה פצצת סירחון לעבר פעילי המחאה בבלפור.

מעבר לעובדה שיידוי פצצת סירחון מוגדר על ידי החוק הפלילי כעבירת תקיפה, הרי שמדובר באירוע חמור, משום שתיאורטית זה יכול היה להוביל למהומה ולפגיעה בנפש. תלונה הוגשה על ידי הח"מ למשטרת ישראל. ככל הידוע לי, עד כה התלונה כלל לא טופלה. איש לא הורחק מההפגנות, והפעילה מוריה תשובה הגיעה לאחר הגשת התלונה לבלפור באין מפריע. זאת כאשר פעילי מחאה הנחשדים בשימוש במגפון בעשר בלילה נחקרים באזהרה ומורחקים מירושלים.

האלימות בנס ציונה היא רק סימפטום לבעיה קשה יותר. משטרת ישראל, שמתפקדת כבר שנתיים ללא מפכ"ל קבוע, הפקירה במודע את פעילי המחאה לאלימות ברחוב, נגדם התרחשו מאות מקרי אלימות בחודשים האחרונים

מדינה שבה המשטרה פועלת באופן חד צדדי ומוטה פוליטית איננה יכולה להיחשב מדינה דמוקרטית. משטרה שפועלת בצורה כזו, ראוי שתשנה את שמה מ"משטרת ישראל" ל"פנתרי הימין של אוחנה".

עו"ד גונן בן יצחק, בן 48 נשוי + 4. ממייסדי ארגון העובדים "תנופה לעובד". בעבר איש שב"כ ומפעילו של "הנסיך הירוק", והיום פעיל חברתי וחבר עמותת "חוזה חדש" נגד השחיתות השלטונית, ועמותת "ישראל יקרה לנו" הנלחמת ביוקר המחייה בישראל

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
עם כל הרעש שאתה עושה על פנתרי הימין נראה שמי שפועל באלימות זה דווקא אתם! משום מה תמיד שאתה מגיע לנס ציונה קורות תקריות אלימות פעם אחת שהגעת לצומת הקניותר הגיע אדם לא מקומי שניסה לתקוף מ... המשך קריאה

עם כל הרעש שאתה עושה על פנתרי הימין נראה שמי שפועל באלימות זה דווקא אתם! משום מה תמיד שאתה מגיע לנס ציונה קורות תקריות אלימות
פעם אחת שהגעת לצומת הקניותר הגיע אדם לא מקומי שניסה לתקוף מפגיני ימין וקרע שלט מול השוטרים ( ידע שיש לו גיבוי משפטי ממך כנראה) בפעם נוספת שהגעת שוב הגיע מפגין מאצלכם ואיים שישבור את מערכת ההגברה.. אחרי זה גם איים על שוטר עם מעדר עד שהוא נעצר.
לא אתפלא אם גם הרימון שהושלח בנס ציונה לעבר בית פרטי בוצע על ידך כדי להשחיר את תומכי נתניהו.

עוד 693 מילים ו-3 תגובות
סגירה