דיווח: ימינה דחתה הצעה להצטרף לממשלה תמורת שלושה תיקים, ביניהם הביטחון

הליכוד הכחיש את הפרסום, שלפיו, חלה התקדמות במגעים למניעת פיזור הכנסת ● שתיים מקופות החולים החלו לאפשר לאוכלוסיות בקבוצות סיכון לקבוע תור לקבלת חיסונים ● מפקד מחוז מרכז במשטרה על פעילות הארגון בהפגנות: "האם יש בחלק מהמקרים שוטרים שאיבדו את זה? התשובה היא כן" ● גדעון סער רשם ברשם המפלגות את מפלגתו "תקווה חדשה - אחדות לישראל"

בנימין נתניהו ונפתלי בנט בכנסת, ב-13 בנובמבר 2017 (צילום: יונתן סינדל/פלאש90)
יונתן סינדל/פלאש90
בנימין נתניהו ונפתלי בנט בכנסת, ב-13 בנובמבר 2017
07:01 עריכה

גנץ התראיין לעיתון סעודי:

בנטסף אמר גנץ כי הוא "לא רואה שלום מלא במזרח התיכון ללא הסדרת הסכסוך הישראלי-פלסטיני".

גנץ הדגיש שישראל לא תחזור לגבולות 67 אבל יתכנו חילופי שטחים עם הפלסטינים.

הראיון בערבית:

07:23 עריכה

סגן שר הבריאות יואב קיש התראיין לרשת ב' ואמר כי לא יהיה מנוס מלהטיל "ריסון מהודק" כדי לבלום את הגידול בתחלואה "אנחנו במגמה לא טובה. בתנאים המיטביים, השפעת החיסון מורגשת בתוך חודש, אבל כעת התחלואה מכפילה עצמה כל שבועיים", אמר.

קיש אמר כי יש להמשיך עם איכוני השב"כ לשליטה בתחלואה.

לגבי הפירצה בנמל התעופה בן גוריון – ישראלים חוזרים ללא בדיקות וללא בידוד, האמירויות היא עדיין מדינה ירוקה – הודה סגן שר הבריאות כי מדובר ב"נקודה רעה מאד" והוסיף – "אני מקבל את כל הביקורת. זה נובע, בין השאר, מלחצים. אנשים אמרו שאם נסגור את נמל התעופה נהרוג את המדינה". 

מנתוני משרד הבריאות זהו היום השני ברציפות בו נמצאו יותר מ-2,800 איש חיוביים לקורונה.

07:32 עריכה

גדעון סער חוזר על המסר העיקרי שלו מהביקור בהדסה אתמול: סגר הוא שגיאה.

07:40 עריכה

"זה נראה שהולכים לבחירות. הכדור בידיים של נתניהו", כך אמר חבר הכנסת גינזבורג ברשת ב' והוסיף: "אין שום משא ומתן ביננו לבין הליכוד. הם לא עומדים בהסכם וכל השאר זה פייק ניוז. אנחנו חתמנו לפני חצי שנה ושילמנו מחיר פוליטי כבד. אנחנו חושבים שזו לא עת לבחירות אבל לא מפחדים מהן. אני חושב שבליכוד כן מפחדים. אם יהיו בחירות נתניהו לא יהיה ראש ממשלה".

גינזבורג אמר שלגבי ההתנהלות בבחירות "אנחנו לא פוסלים שום חיבור".

גינזבורג אמר שטוב עשה אוחנה שמינה מפכ"ל ושצריך למנות את כל שאר המינויים, אולם התחמק מלענות אם יש התלייה של אחד בשני כפי שפורסם שדורש ניסנקורן.

08:09 עריכה

זאב אלקין זועם על מה שגנץ אמר בראיון:

הציטוט מדליק גם את ברקת:

אופיר סופר מימינה:

רפי פרץ:

מתן כהנא:

סמוטריץ':

שולי מועלם:

08:28 עריכה

האוצר רוצה לקצץ במענקים כדי לממן את התכנית של כ"ץ למענקים אחרים:

08:35 עריכה

אביגדור ליברמן התראיין לגלי צה"ל ולמרות שהוא מכיר מצוין את נתניהו, אין לו מושג מה הולך לקרות בשבוע הקרוב עם הקואליציה, והוא לא היחיד. "נתניהו לא יודע מה הוא יעשה בכנסת בשני ושלישי", הוא קובע. "ההחלטות יתקבלו ברגע האחרון. אין טעם לנחש – גם הוא לא יודע".

ליברמן התייחס לגדעון סער, שעשוי לקחת ממנו קולות בבחירות. לדבריו היתרון שלו על סער שבניגוד אליו, סער מחויב לחרדים. "ביומו האחרון גדעון סער לא הספיק להכנס למליאה להצביע נגד חוק השיוויון. יום אחר כך הוא התקשר לראשי יהדות התורה והוא התנצל", הוא מגלה ומוסיף "הוא אמר בראיון פעם לכיכר השבת "בשום קואליציה לא אוותר על החרדים".

עוד אמר ליברמן: "שלוש מערכות בחירות סער עבד בשביל נתניהו. הוא לא ביקר אותו הוא לא התייצב נגד. אנחנו היחידים שעמדו בכל הלחצים".

08:56 עריכה

בני גנץ וגבי אשכנזי ערכו אתמול שיחת זום משותפת עם פעילים ואמרו כי ליבנו את המחלוקות ביניהם. בהקלטה שהובאה בגלי צה"ל נשמע גנץ לא משוכנע כי אכן הולכים לבחירות. "הדרך עוד ארוכה, אין לנו מושג מה יקרה בימים הקרובים. אנחנו מעדיפים שלא יהיו בחירות, אבל אם זה ייכפה, אנחנו נשמור על כחול לבן כמשפיעה על קו המרכז של ישראל".

09:06 עריכה

עומר ינקלביץ' עונה לאחמד טיבי שעקץ אותה על רקע תמיכתה בהתנחלויות. די כרגיל היא שולחת אותו לרמאללה.

טיבי מגיב:

09:09 עריכה

איימן עודה: מנסים לשמור על האיחוד.

09:12 עריכה

שלמה קרעי במפגש זום:

09:15 עריכה

ראש עיריית ת"א בציוץ אניגמטי. בקרוב מה, רון?

09:26 עריכה

איילת שקד תוהה:

09:30 עריכה

מיקי זוהר אומר שהבעיה היא ניסנקורן.

09:39 עריכה

גלנט בגלי צה"ל: "מראש השותפות עם כחול לבן לא התנהלה כמו שצריך. מקווה שיימצא אצלם השכל ברגע האחרון"

גלנט אמר גם כי טרם התקבלה החלטה בנוגע להמשך הלימודים בישובים כתומים ואדומים תחת הריסון המהודק.

09:48 עריכה

גדעון סער רשם את מפלגתו החדשה: "תקווה חדשה – אחדות לישראל".

מטרות המפלגה:
פעילות למימוש זכויותיו הטבעיות וההיסטוריות של העם היהודי בארץ ישראל, ביסוס זהותה של ישראל כמדינתו של העם היהודי, שמשטרה דמוקרטי, הגנה על ערכיה כמדינת הלאום של העם היהודי השומרת על זכויות אדם ונוהגת שוויון זכויות פרט ופיתוח הארץ ועידוד ההתיישבות והחקלאות בגליל ובנגב, בשומרון וביהודה, ובשדרה המזרחית – מרמת הגולן, לאורכו של הירדן והערבה בואכה אילת.

מטרות נוספות: קידום רפורמות בכל רשויות המדינה, לרבות במערכות אכיפת החוק והמשפט ושיטת הממשל, כלכלה חופשית תוך הבטחת הזדמנות הוגנת לכל ומחויבות לערבות הדדית וקידום מערכת החינוך והפיכתה למערכת חינוך מהמובילות בעולם תוך מתן דגש על מצוינות, צמצום פערים ומתן הזדמנות שווה לכל ילד, העצמת מעמד המורה והמחנך בחברה הישראלית.

ברק רביד מראה: דרך ארץ קדמה למצע.

10:17 עריכה

אריה דרעי מודיע שיתחסן ביום ראשון כדי לשמש דוגמה לציבור.

10:20 עריכה

לפני עזיבת משרדו, יועז הנדל דאג לאינטרנט המהיר במדינה התקועה:

10:30 עריכה

עבר מהפך בתקשורת, בשיחות פרטיות הוא נשאר זוהר הישן? אחמד טיבי מספר כי מיקי זוהר אמר לו "אל תיראו בחברתנו בתקופה הקרובה".

10:50 עריכה

אעידה תומא-סלימאן על סער:

10:51 עריכה

רם בן ברק מינימליסטי:

10:58 עריכה

בג"ץ מאשר לנתניהו לדחות ב-21 יום את הגשת תגובתו לעתירת התנועה לאיכות השלטון בנושא הסדר ניגוד העניינים שלו, עד 7.1.2021.

11:06 עריכה

ישראל כ"ץ פנה לנתניהו וכ"ץ בבקשה להבאת תקציב 2020 לאישור הממשלה ביום ראשון ולאשרו בכנסת עד יום שלישי.

כ"ץ פנה לגנץ בנוגע להמשך השיחות לגבי תקציב 2021.

המסר של כ"ץ לגנץ: "המנעותך מתמיכה בתקציב וגרירת מדינת ישראל למערכת בחירות מיותרת, בשל ויכוחים פוליטיים, מהווה חוסר אחריות לאומית ופיגוע כלכלי ישיר באזרחי מדינת ישראל. מדינת ישראל, אשר נמצאת על סף סגר שלישי ובראשיתו של מבצע החיסונים הלאומי, צריכה ממשלה יציבה וחזקה שעובדת למען אזרחי מדינת ישראל – תוך יציאה מהמשבר הבריאותי, הכלכלי והחברתי, ועל כולנו להתעלות ולמנוע מערכת בחירות יקרה מזיקה ומיותרת".

11:49 עריכה

צרחות: ועדת הכנסת התכנסה לדון חוק השיוויון וח"כ יצחק פינדרוס מתפרץ לדברי ח"כ רדיר כמאל מריח לאחר שאמרה כי חברי הכנסת אומרים "אני בעד שיוויון, אבל".  פינדרוס אומר שהוא בעד שיוויון לדרוזים אולם שהחוק תוקף את הדת במדינת ישראל.

11:55 עריכה

נתניהו מתגאה שישראל מקום 20 ב-"רשימת המדינות הטובות בעולם".

מדד הפיתוח האנושי מחושב על פי שקלול של תוחלת החיים, ההשכלה ורמת ההכנסה.

12:18 עריכה

נתניהו מאחל בצרפתית החלמה מהירה ומלאה לנשיא צרפת שחלה בקורונה.

יאיר לפיד הלך על אנגלית:

גנץ:

12:29 עריכה

דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שלחה לשר אמסלם מכתב בעניין בחינת אופן מינוי דירקטורים ברשות החברות יחד עם חוות דעת משפטית.

להורדת המכתב בפורמט PDF

להורדת חוות הדעת בפורמט PDF

12:31 עריכה

קבינט הקורונה יתכנס ביום ראשון לדון בהגבלות חדשות.

מסתמנים: סגירת המסחר, חנויות הרחוב והשווקים, סגירת בתי הספר בערים אדומות וכתומות וצמצום התחבורה הציבורית.

13:03 עריכה

גם מירי רגב מגיבה לדברי גנץ על ירושלים:

13:24 עריכה

בדיון על התנהלות המשטרה מול מפגינים שאלה יו"ר הוועדה מיקי חיימוביץ': האם רה"מ החליפי גנץ התקשר אליך?" ניצב אמי אשד, ממ"ז מרכז: "גנץ התקשר אלי אישית. הוא ביקש לאפשר הפגנות ליד ביתו. אמרתי לו שזה לא בסמכותו. אני לא עובר על החוק. בית המשפט העליון קבע שלא להפגין ליד ביתו הפרטי של איש ציבור. מה הוא מצפה? שאני אעשה אכיפה בררנית?"

חיימוביץ' התייחסה גם לפרסומים אודות דבריו של מ"מ המפכ"ל היוצא על נסיונות להתערבות של אוחנה:

ניצב אשד אמר בדיון: "האם יש בחלק מהמקרים שוטרים שאיבדו את זה? התשובה היא כן. האם יש שוטרים שהחילו אג'נדה שלהם? התשובה היא כן. ובכל מקום שישנה סטייה מהנורמה שקבענו אנחנו מטפלים בה בחומרה".

עדות של מפגין:

אשד אומר שאינו באף צד פוליטי:

13:31 עריכה

ראש המוסד המיועד ד' הופיע בפני ועדת גולדברג המייעצת למינויים בכירים.

13:37 עריכה

סמוטריץ' קוטל את מפלגתו החדשה של סער:

13:40 עריכה

ישראל כ"ץ בעוד תמונה מקריפה:

13:54 עריכה

מנכ"ל קניוני עופר: נסגור את הקניונים רק אם יסגרו את כל המסחר.

15:14 עריכה

ועדת הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את תיקון הזכות לשוויון בהצעת חוק היסוד כבוד האדם וחירותו, המכונה "חוק השוויון", של יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג וחברי כנסת נוספים. הנוסח שאושר הוא: "כל אזרח שווה בפני החוק; אין פוגעים בזכויות הפרט של אדם מחמת דת, גזע ומין, או מכל טעם דומה אחר".

בעד אישור הצעת החוק הצביעו ארבעה: חברי הכנסת גינזבורג ועינב קאבלה מכחול לבן, חברת הכנסת ע'דיר כמאל מריח מיש עתיד וחבר הכנסת אחמד טיבי מהרשימה המשותפת. נגד ההצעה הצביעו שניים: חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה וחבר הכנסת יוסף טייב מש"ס. הצעת החוק עוברת למליאה לאישור בקריאה ראשונה.

ח"כ גינזבורג ציין כי אם הכנסת לא תספיק לאשר את החוק בקריאה שנייה ושלישית, הרי שלפחות אישורו בקריאה ראשונה יקנה לו "דין רציפות" בכנסת הבאה, וניתן יהיה להמשיך בתהליכי החקיקה מהמקום בו הופסקו. ח"כ גינזבורג הוסיף: "החוק הזה בא לעגן את המובן מאליו. כולם דורשים שוויון, ואנחנו חפצים שכל אזרח במדינה יהיה שווה. זאת זכות בסיסית בכל מדינה דמוקרטית".

דיון של ועדת החוקה, 17 בדצמבר 2020 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
ועדת החוקה דנה בחוק השוויון, היום (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

במהלך הדיון פרץ ויכוח נוקב בין גינזבורג ומריח לבין פינדרוס וטייב –
– פינדרוס: "אם מי שקובע מה שוויון זו מועצת גדולי התורה, אז אני בעד".
– גינזבורג: "מי שקובע במדינה הדמוקרטית הזאת, זאת הכנסת. מועצת גדולי התורה היא לא הריבון".
– פינדרוס: "4 חוקים מתוך 6 בנושא שוויון שנפסלו הם בענייני חרדים. זה על פי השקפת עולמם של השופטים. אני בז למוסד הזה".
– גינזבורג: "אתה עושה דמוניזציה. לי יש ביקורת רבה על בית המשפט, אבל אני לא מערר על הסמכות שלו, אלא רק על פסיקותיו. גם אתם, כשזה נוח לכם".
– מריח: "די, זה מקומם. לא נעים לכם להסתכל לנו בעיניים. אומרים לי: "אני בעד שוויון, אבל…" אתם מובילים את המדינה לעתיד חשוך. זאת התייפייפות. במאני טיים, כשיש לכם הזדמנות אמיתית, אתם מצביעים נגד".
– פינדרוס: "די כבר עם השקר הזה. פופוליזם זול, את פופוליסטית. תתביישי לך. אתם מדברים? נותנים יד לשמאל"
– גינזבורג: "לא תמנע ולא תבטל את בית המשפט. לא יעזור לך. אם זוהי מטרתך, תמצא את עצמך בודד במערכה הזאת. הדיון הזה צריך להיות קונצנזואלי"
– טייב: "אנחנו נותנים כאן כוח נוסף לבגצ להחליט מהו שוויון, על חשבון ערכיה היהודיים של מדינת ישראל"
– מריח: "אתם לוקחים את זה למקומות לא נכונים. ראבאק, מדברים על שוויון. אם 72 שנה מקום המדינה עדיין נאבקים כמיעוטים על ערך כל בסיסי, ואתם עדיין מתקשים להבין את ההיגיון, אני כבר לא יודעת מה עוד אפשר להגיד. זו גזענות מודחקת".

לשאלתו של ח"כ פינדרוס, כיצד עשוי חוק זה לשנות את פסיקות בית המשפט, השיב ראש התכנית להגנה על ערכים דמוקרטיים במכון הישראלי לדמוקרטיה, ד"ר עמיר פוקס: "להצהרה הזאת יש משמעות. היא מחנכת, היא מתווה, היא תעזור להילחם בגזענות ובהדרה".

סגן ראש המחלקה המשפטית בפורום קהלת, עו"ד אהרן גרבר, אמר בתגובה: "זו לא סתם הצהרה. יש משמעות משפטית לעגן משהו בחוק יסוד. זה נותן עליונות. לתת לבתי המשפט עוד כוח? זה לא ישפר את אמון הציבור בהם. לא זאת הדרך".

15:30 עריכה

מנהלת סיעת הליכוד עליזה בראשי נדבקה בקורונה. הפעם האחרונה שבה הייתה בכנסת הייתה ביום שני האחרון.

15:33 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין שואל את יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן – האם עמדת המפלגה היא התנגדות לחיסוני הקורונה.

16:23 עריכה

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי פנתה ליושבת ראש ועדת הקורונה יפעת שאשא ביטון בבקשה לקיים שימוע פומבי בנושא החיסונים.

מגיע לציבור לדעת! אם הממשלה באמת הייתה רוצה להדוף את הטענות על שימוש פוליטי בחיסונים היא הייתה צריכה לעשות דיון פומבי…

Posted by ‎ח"כ יוליה מלינובסקי – MK Yulia Malinovsky‎ on Thursday, December 17, 2020

16:33 עריכה

חבר הכנסת עודד פורר משיב לשאלתו של שר הבריאות יולי אדלשטיין – שתהה האם עמדת ישראל ביתנו היא נגד חיסונים לקורונה –

16:45 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן הפיץ היום תזכיר חוק לביצוע פעולות באמצעים דיגיטליים, שיאפשר מתן שירותים רבים באופן מקוון, קל ויעיל. החוק המוצע יעגן את "כלל התאמת התכליות", הקובע כי ניתן לבצע פעולה באופן דיגיטלי אם ניתן להגשים את תכליתה באופן זה, ברמת ודאות מספקת. כך למשל, דרישת התייצבות לצורכי זיהוי, שליחה וקבלת דיוור ושירותים נוספים יוכלו להתבצע באמצעים דיגיטליים, ובתנאי שהתכלית העומדת בבסיס דרישות אלה תושג.

לפי החוק המוצע, רשם החברות ורשם העמותות ינהלו רישום של מענים דיגיטליים של חברות ועמותות אשר יועברו לגופים ציבוריים לצורכי דיוור דיגיטלי של הודעות ומסרים המיועדים לאותן חברות ועמותות.

החוק המוצע קובע הוראות לעניין מתן מענה הולם לאוכלוסיות שעלולות להתקשות בשימוש באמצעים דיגיטליים, בהתאם למאפייניהן הייחודיים, בין אם כתוצאה ממחסור במשאבים, מאוריינות דיגיטלית נמוכה או ממאפיינים תרבותיים מונעים.

החוק נוסח במחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט אזרחי) במשרד המשפטים, בהובלת עו"ד רני נויבואר, ראש אשכול אזרחי בייעוץ וחקיקה.

ניסנקורן –

הגיע הזמן להתקדם, המעבר של גופים ממשלתיים וציבוריים לעולם הדיגיטלי הוא צעד מתבקש, שיקל בדרישות הביורוקרטיות, ינגיש את השירותים לציבור ויסייע במימוש זכויותיו.

הגעה פיזית למשרדי הממשלה לצורך ביצוע פעולות בסיסיות, מעכבת ולא פעם גם מונעת מאזרחים לקבל את השירות המגיע להם. המעבר לשירות דיגיטלי יקדם את מיצוי זכויות הציבור, מבלי לצאת מהבית.

החוק ייתן מענה גם לאוכלוסיות שעלולות להתקשות בשימוש באמצעים דיגיטליים, באמצעות ליווי, ביצוע התאמות נגישות והעמדת חלופות מתאימות.

16:57 עריכה

יו"ר ועדת הפנים מיקי חיימוביץ': "מתוקף תפקידי כיושבת ראש הוועדה, אני יוצאת לשטח מידי פעם – מבקרת בהפגנות בתל אביב או בבלפור, ונחשפת מקרוב לעבודת המשטרה, וגם להתנהלות המפגינים. לפני כשבועיים, כאשר פעיל מוכר הגיע לבלפור עם השלט "שמאלנים בוגדים", והחל ליצור פרובוקציה בקרב המפגינים, השטח הופקר לחלוטין על ידי המשטרה, ולמרות נוכחות שוטרים באזור התפתחה שם קטטה שהייתה יכולה להימנע. ניגשתי לשוטרים ששהו בשטח וביקשתי שיתערבו, אבל הם הפנו אליי את הגב ופשוט עזבו את האזור".

את הדברים אמרה חיימוביץ' בדיון השישי של הוועדה בנושא התנהלות המשטרה למול מפגינים. " כולנו צריכים לקחת אחריות בעת הזאת", הוסיפה. "הוועדה תדון היום בהתמודדות המשטרה עם נשים בהפגנות, תוך שמירה על כבודן. זאת לאחר שראינו לפחות שני מקרים מתועדים שבהם נשים נגררו על ידי שוטרים גברים, תוך שבגדיהן כמעט מופשטים מהן לחלוטין.

"נדון גם בתופעה חדשה ובלתי נסבלת, של 'קטיפת מפגינים' – הרחקה שלהם בכוח ממוקדי הפגנה ושחרור במיקום מרוחק, ללא הודעה על עיכוב או מעצר. נדון בטענות על אכיפה בררנית כלפיי מפגינים במוקדי ההפגנות, ובמיוחד כלפי מפגינים שמזוהים עם מיצגי הצוללות. באותו הקשר, נברר גם את נהלי שימוש המשטרה בכלי ניטור של רשת האינטרנט למעקב אחרי גולשים. נבחן ונביא עדויות להתנהלות השוטרים מול עוברי אורח שמתעדים את עבודתם עזרת טלפון נייד, ולא רק כאשר מדובר על הפגנות, ונבדוק את התקדמות המשטרה בהכשרה ובהצטיידות של מצלמות גוף לשוטרים, שאמורות למנוע לא מעט מהמקרים הבעייתיים שאנחנו נתקלים בהם בחודשים האחרונים".

ניצב עמי אשד, מפקד מחוז מרכז: "ההנחיה היא להגן על מפגינים בכל דרך ולמצות את הדין עם מפירי חוק או מי שמנסה לייצר מצב שההפגנה לא תתקיים. במצב הפוליטי שנוצר אנו שק חבטות. היו עשרות הפגנות שבהן אני לא זוכר בעיה. לשאלת התערבות בפעילות המשטרה – אני למעלה מ-30 שנה במשטרה. מעולם לא פנה אלי גורם פוליטי מכל הקשת. מעולם אף גורם פוליטי לא התערב. תפקידו של מפכ"ל להיות המסננת בין הדרג המדיני קובע המדיניות, לגוף המבצע. אין התערבות ולא הייתה".

חיימוביץ': "כי יש אכיפה בררנית. זו תופעה ידועה". ניצב אשד: "אני חולק על זה. זו אמריה לא מבוססת. כמפקד מחוז לא הייתי אי פעם בררן. לא מעניין אותי אם המפגינים הם ימין או שמאל, חרדים או ערבים. בג"ץ נתן בפסיקתו בעניין כיכר גורן תנאים להפגנה ליד ביתו הפרטי של אדם וקבע שליד הבית ניתן לקיים הפגנה של 5 איש שאינם צועקים. במרחק 250-500 מביתו אפשר גם מחאה רועשת. נוצרו כללים ומ"מ המפכ"ל נתן הנחיה ועל כל המשטרה לנהוג בנוהל זה. זו הנחיה חותכת, ארצית. זו המדיניות ואם לא נוהגים לפיה, מפרים החלטות בג"ץ. אני עובד על פי חוק".

חיימוביץ': "מה הבעיה לאפשר להפגין?" "ניצב אשד: "הוויכוח לא אצלי. למה לא ניגשו לבג"ץ עד היום בטענה שהמשטרה לא נוהגת נכון? כי הם רוצים להשתמש בנו כמנוף, שההפגנה תקבל נפח". יו"ר הוועדה, חיימוביץ': "בהתנהלות שלכם אתם מגבירים הפגנות. אני מצפה שתפעיל שיקול דעת. אשה בת 70 נעצרת שוב ושוב. שתי נשים נעצרות". ניצב אשד: "הן עומדות במקום שאסור. למה לבת 70 מותר לעבור על החוק? למה לשתי נשים מותר?" יו"ר הוועדה: "תהיה המבוגר האחראי, תבין את הסיטואציה". אשד: "הם עושים הכל כדי להיעצר".

חיימוביץ': "אתם התחלתם עם תקיפת מפגינים". ניצב אשד: "לצורך שמירה על הסדר הציבורי למשטרה יש סמכות לפזר מפירי סדר. מרחיקים אותם ממקום בו אסור להם לעמוד, למקום שמותר להם להפגין. המושג 'קטיפת' מפגינים לא לעניין. יש סמכות בחוק להרחיק מפגינים. זה שימוש סכוח שמוקנה לנו בחוק. מכניסים לניידת ומורידים במקום שמותר להפגין".

ג'סיקה נורגיין, מפגינה: "לפני שבועיים בזמן שפינו אותנו, שוטר הכניס לי יד לחולצה וחפן איברים מוצנעים. אני לא יכולה להגיד אם בכוונה או בלהט הרגע, בטעות. כאזרחית אני לא צריכה לחזור הביתה עם השאלה הזו. אילו למשטרה היו נהלים של פינוי מפגינות על ידי שוטרות, זה לא היה קורה".

עו"ד הילה נויבך, איגוד מרכזי סיוע לנפגעות תקיפה מינית: "אנו אולי נחשפות יותר בחודשים האחרונים למקרי תקיפה מינית כנגד מפגינות, אבל זה לא חדש. נשים מתלוננות כבר 15 שנה. יש תיעוד מעמונה, משכונת התקווה, בהפגנה מול ביתו של יאיר לפיד, מהפגנות אתיופים, מבלפור. נשים דתיות, ערביות. כולן מספרות על שימוש בהטרדה מינית בניסיון לדכא הפגנות".

ניצב אשד: "בפינוי מפגינות, זה תלוי סיטואציה. מפעילים שיקול דעת. יכול להיות שלפעמים הוא מוטעה. הכלל הוא שנמשיך לפנות נשים על ידי גברים וגם ההיפך. במשטרה רק 24% מכוח האדם הן נשים, ובכוח המבצעי מספרן עוד יותר קטן. אמרה ג'סיקה שהיא לא יודעת עם השוטר הכניס את ידו בכוונה. זו זירה מתועדת מכל כיוון. היעלה על הדעת ששוטר יטריד כשהזירה מצולמת מכל כיוון? האם יכולה להיווצר תקלה? כן. בסוף כל הפגנה באים מפגינים לומר תודה על היחס".

בעניין ניטור רשת האינטרנט אמר ניצב אשד: "אני חותם על כל האזנות הסתר. אנו נכנסים לרשתות החברתיות. בשביל הערכות מצב צריך מידע. הרשתות הן לוח המודעות של 2020. הרשת פתוחה לכל וזה כשר לשוטט ולראהעריך כמה כוח אצטרך להפעיל. רכז המודיעים מזדהה בשמו המלא והאמיתי. בקבוצות הסגורות אנו לא נמצאים".

אשד ענה לחיימוביץ' על הטענות לתקיפת מפגינים שמצלמים שוטרים: "אם את אומרת שיש ריבוי מקרים כאלה ואת חושבת שזו תופעה אנחנו נחדד את הדברים האלו כדי שלא יקרו בעתיד".

יו"ר הוועדה חיימוביץ' סיכמה: " המשטרה וגורמי האכיפה חייבים להכשיר את עצמם בצורה טובה יותר להתמודדות עם מחאה אזרחית, לא אלימה. השוטרים בשטח חייבים לעבור את ההכנה הנדרשת על מנת להבחין בין מפגש עם אזרח שמממש זכות דמוקרטית לבין מפגש עם פושעים, מחבלים ופורעי חוק. לגבי התנכלות למפגינים שמצלמים ואכיפה בררנית הועברו פה מסרים חשובים בנושאים האלה מהציבור וארגוני זכויות שעוסקים בליווי האירועים בשטח, ואבקש מנציגי המשטרה לקחת את הנושא לתשומת לבם, ולבחון מחדש את ההנחיות שעוברות לשוטרים בשטח בנושאים אלה.

17:00 עריכה

שרת התחבורה מירי רגב ערכה "ביקורת פתע" בנתב"ג –

17:35 עריכה

ועדת החוקה תדון ביום ראשון הקרוב, בשעה 11:00, לבקשת ועדת הבחירות המרכזית, בהצעת החוק הבחירות לכנסת העשרים וארבע. לפי ההצעה, תתאפשר הצבעה לכנסת בבתי אבות ובבתי דיור מוגן.

• הצעת חוק – הבחירות לכנסת ה-24

17:36 עריכה

ועדת השרים להכרזה על אזורים מוגבלים תתכנס הערב ב-18:30.

18:06 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחסן נגד קורונה במוצאי השבת הקרובה, בשעה 20:00, במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. אחריו יתחסן שר הבריאות יולי אדלשטיין, ואז יתחסנו אנשי הצוות הרפואי של בית החולים.

18:11 עריכה

חלה "התקדמות דרמטית" במגעים למניעת פיזור הכנסת – כך דיווח הערב ספי עובדיה בחדשות 13. לדברי גורם בכחול לבן, הרוטציה תמומש ואבי ניסנקורן יוסיף לכהן כשר המשפטים. מהליכוד נמסר בתגובה שמדובר ב"פייק ניוז".

19:01 עריכה

בוטל ברגע האחרון הדיון שאמור היה להיערך היום במשרד הבריאות בנושא הגדרת מדינות כאדומות וכירוקות. לא פורסמה סיבת הביטול.

19:11 עריכה

קופות החולים מכבי ומאוחדת החלו לאפשר למבוטחים בני למעלה מ-60 לקבוע תור לקבלת חיסון נגד קורונה. החיסונים יינתנו לאוכלוסייה זו החל מיום שני. גם שירותי בריאות כללית מתכננת להתחיל לחסן במועד זה, אך עדיין לא מאפשרת קביעת תורים. קופת חולים לאומית מתכננת להתחיל לחסן ביום רביעי.

19:36 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדליק נר שמיני של חנוכה תוך הקפדה על ריחוק חברתי.

19:47 עריכה

נעצר פעיל פוליטי שניסה לפעול ברמקולים של מפגיני ימין בנס ציונה. פעיל נוסף, התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, נעצר גם כן. פעיל תנועת קריים מיניסטר, שמחה בנס ציונה גם הוא, עוכב לחקירה.

19:49 עריכה

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החליטה הערב להאריך את ההכרזה על כפר כנא כאזור מוגבל, למשך חמישה ימים נוספים, עד ליום רביעי הקרוב, בשעה 19:00.

19:51 עריכה

יושב ראש האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' מעריך שיושב ראש כחול לבן בני גנץ יתקפל והכנסת לא תתפזר בשבוע הבא.

20:05 עריכה

ישנה התנגדות חריפה בקרב חלק מחברי סיעת כחול לבן להסכם המתגבש לדחיית הבחירות – כך דיווח הערב רביב דרוקר בחדשות 13. הפלג היותר ביקורתי במפלגה כלפי בנימין נתניהו – שכולל בין היתר את אסף זמיר, מיקי חיימוביץ' ורם שפע – יתקשו לקבל את ההסכם, שלפי הדיווח של דרוקר, יכלול הארכה של כהונת נתניהו כראש ממשלה על חשבון כהונתו של בני גנץ בראשות הממשלה.

20:12 עריכה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יתחסן נגד קורונה ביום ראשון הקרוב בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. את ריבלין ילווה רופאו האישי, ד"ר ליפשיץ, ומנהל בית החולים, פרופסור זאב רוטשטיין.

20:13 עריכה

גורמים בליכוד הציעו ליושב ראש ימינה נפתלי בנט שלושה תיקים בכירים, בהם תיק הביטחון, תמורת הצטרפותו לממשלה בראשות בנימין נתניהו בכנסת הנוכחית – כך דיווח הערב עמית סגל בחדשות 12. בנט דחה את ההצעה. בליכוד הכחישו את הדיווח.

20:16 עריכה

בכירים בקופות החולים מעריכים שביישובי הפריפריה יינתנו חיסונים מיום שני הקרוב לא רק לבני שישים ומעלה ולאוכלוסיות בסיכון, אלא לכלל הציבור – כך דיווח הערב מאיר מרציאנו בחדשות 13. הסיבה היא שהאוכלוסייה שזכאית להתחסן היא מוגבלת בהיקפה, ויש צורך לעשות שימוש בכל מנות החיסון מרגע פתיחתן – כדי שלא ירדו לטמיון – לכן יאפשרו לכלל הציבור לקבל חיסון.

21:49 עריכה

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה תוקפת את שפי פז, החשודה בפריצה לגן ילדים של מבקשי מקלט.

22:08 עריכה

ראש המטה לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, דוד שרן, שנעצר במסגרת חקירת פרשת הצוללות, ממשיך לקבל שכר מחברת קצא"א, אף שחדל לעבוד עבורה – כך דיווח הערב רביב דרוקר בחדשות 13. לאחר המעצר הומלץ לקצא"א שלא להעסיק את שרן מחד, ומאידך הומלץ שלא לפטרו – אז מוסיף לקבל מאז 80% משכרו מדי חודש. שרן מסר בתגובה שהפרסום אינו נכון.

22:22 עריכה

חברי סיעת כחול לבן התכנסו להדלקת נרות בביתו של השר יזהר שי. לפי דיווח של יערה שפירא בתאגיד השידור כאן, אמר יושב ראש כחול לבן בני גנץ לחברי הסיעה: "אנחנו הולכים לבחירות".

22:25 עריכה

ימינה בתגובה לדיווח על ההצעה של הליכוד להצטרף לממשלה –

במקום לדאוג למובטלים ולפרנסה, נתניהו מחפש ממשלת קומבינה עם מנסור עבאס. נתניהו עסוק בפוליטיקה במקום בטיפול בבעיות של ישראל פנימה לכן צריך בחירות בזק, ואנחנו נביא הנהגה חדשה לישראל.

סגירה