דיווח: ממוצ"ש הבא כל החוזרים מחו"ל יחויבו בבידוד

גנץ: "לא יהיו פשרות" ● הליכוד: "ערוכים לנצח בבחירות" ● השלטון המקומי קורא להשאיר מוסדות חינוך פתוחים ביישובים אדומים ● ראש שירותי בריאות הציבור: "מקווה שהקבינט יאשר ריסון מהודק" ● 63% מהציבור מתכוונים להתחסן ● דיווח: הליכוד דורש להפקיע מניסנקורן בחירת מועמד לפרקליט מדינה ויועמ"ש

בנימין נתניהו יולי אדלשטיין במפגש עם ראשי קופות החולים, 10 בדצמבר 2020 (צילום: עמוס בן גרשם / לע"מ)
עמוס בן גרשם / לע"מ
בנימין נתניהו יולי אדלשטיין במפגש עם ראשי קופות החולים, 10 בדצמבר 2020
06:58 עריכה

מחרתיים – ביום ראשון – יתכנס קבינט הקורונה וידון בהחמרת ההגבלות על רקע העלייה בתחלואה. ועדת השרים תדון בהפסקת הלימודים בבתי הספר של תלמידי כיתות ה'-י"ב ביישובים כתומים ואדומים. השרים גם ידונו בהפסקת המסחר.

07:06 עריכה

לפי סקר של פאנלס פוליטיקס שנערך אתמול ופורסם הבוקר ב"מעריב", מקבלת מפלגתו החדשה של גדעון סער, תקווה חדשה – אחדות לישראל, 19 מנדטים, והיא השנייה בגודלה אחרי הליכוד, שזוכה בסקר ל-29 מנדטים.

07:28 עריכה

24% מהציבור אומרים שבוודאות יתחסנו נגד קורונה ו-39% אומרים שככל הנראה יתחסנו, אך ימתינו מעט – כך נמצא בסקר של מכון דיאלוג שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות". 11% מהנשאלים השיבו שבוודאות לא יתחסנו ו-17% ענו שכנראה לא יתחסנו בשנה בשנה הקרובה. 8% מהנסקרים השיבו שאינם יודעים.

07:42 עריכה

מהבוקר יוכלו חברי שירותי בריאות כללית, בני 60 ומעלה או שנמנים על אוכלוסיות הסיכון, לקבוע תור לקבלת חיסון נגד קורונה. בכך יצטרפו חברי הקופה הגדולה בישראל למבוטחי מכבי ומאוחדת, שיכולים החל מאתמול לקבוע תור לקבלת חיסון. החיסונים לחברי שלוש הקופות יינתנו מיום שני הקרוב.

לקוחות לאומית יוכלו לקבוע תור החל ממחרתיים – יום ראשון. החיסונים לחברי קופה זו יינתנו מיום רביעי ואילך.

08:35 עריכה

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס: "אנחנו במגיפה שהולכת ומתעצמת, צריכים להתעשת ולנקוט בצעדים. מקווה שקבינט הקורונה יעמוד בהחלטתו הקודמת ויאשר ריסון מהודק". אלרעי פרייס אמרה את הדברים בראיון לגלי צה"ל.

09:59 עריכה

שרת המשפטים לשעבר איילת שקד תוקפת את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריה, "הניף דגל לבן מול המערכת המשפטית".

10:35 עריכה

בליכוד דנו הלילה במגעים לגיבוש פשרה מול כחול לבן. המשא ומתן בין הצדדים צפוי להימשך היום ולאורך סוף השבוע. שני הצדדים מעוניינים להגיע להסכם, אך מתקשים בכך. כך דווח ב-N12.

11:25 עריכה

המשא ומתן למניעת פיזור הכנסת: בליכוד דורשים לשנות את המנגנון הפריטטי של הממשלה, בעוד שבכחול לבן מתנגדים לשינוי – כך דיווח מיכאל האוזר טוב בגלי צה"ל.

12:00 עריכה

שר הביטחון גנץ נפגש יחד עם הרמטכ"ל כוכבי עם ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית.

12:18 עריכה

שר הדיגיטל הלאומי דודי אמסלם תוקף את שר המשפטים אבי ניסנקורן שמנסה, לדבריו, "לחבל" בממשלה.

13:03 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע לקצין במילואים, בדרגת אלוף, שריון ברשימת הליכוד לכנסת – כך דיווח יוסי ורטר בטורו השבועי ב"הארץ". עד כה היוזמה לא הבשילה.

13:17 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יתחסן מחר נגד קורונה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. החיסון יינתן לנתניהו לאחר צאת השבת, בשעה 20:00 בערב, וצפוי להיות משודר בשידור ישיר. יחד עימו יתחסן גם שר הבריאות יולי אדלשטיין. מחרתיים, ביום ראשון, יתחסן נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין במרכז הרפואי הדסה עין כרם.

נתניהו בן ה-71, אדלשטיין בן ה-62 וריבלין בן ה-81 נמנים שלושתם עם האוכלוסייה שזכאית להתחסן – בני למעלה מ-60.

13:51 עריכה

יושב ראש מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויושב ראש מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג' פנו לחברי קבינט הקורונה וקראו להם שלא להפסיק את הלימודים בבתי הספר – גם ביישובים שבהם חלה עלייה בתחלואה.

14:21 עריכה

ראש מגן אבות ואימהות, פרופסור נמרוד מימון: "החיסונים בבתי האבות יחלו ביום ראשון, 27 בדצמבר. הצוותים הרפואיים במוסדות יחלו גם הם להתחסן באותו השבוע. המטרה – בתוך שבוע לסיים את סבב החיסונים הראשון של הקשישים והצוותים בבתי האבות".

14:25 עריכה

המשא ומתן למניעת פיזור הכנסת: הליכוד דורש לקצץ דרמטית את סמכויותיו של שר המשפטים אבי ניסנקורן – כך דיווח עמית סגל ב-N12. בין היתר תובעים במפלגה להפקיע מניסנקורן את הסמכות הבלעדית לבחור מועמד לתפקיד פרקליט המדינה ולתפקיד היועץ המשפטי לממשלה ולערוך שינויים בדרך המינוי של שופטי בית המשפט העליון. בכחול לבן מתנגדים לדרישות.

14:37 עריכה

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ: "אני חוזר ואומר לליכוד: תם עידן השקרים – הגיעה עת המעשים והתוצאות. אם נתניהו, שמפר את ההסכם בינינו פעם אחר פעם, לא יתיישר – אנחנו נלך לבחירות, נדאג שהוא לא יהיה ראש הממשלה, נמשיך להחזיק בכל עמדות המפתח ולממש את הכוח השוויוני שלנו".

כמו כל שבוע, כמה מילים ממני אליכם.*קודם כל-אני קורא לכולם להגיע ולהתחסן ולדאוג קודם כל שקרוביכם שנמצאים באוכלוסיות…

Posted by ‎בני גנץ – Benny Gantz‎ on Friday, December 18, 2020

14:40 עריכה

שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן הדליק נרות חנוכה עם מקבילו המרוקאי, עומאר הילאל.

15:07 עריכה

השר רפי פרץ, בעבר שותפו של נפתלי בנט המתחזק מימין, מביע תמיכה בנתניהו וזוקף לזכותו את הגעת החיסונים לישראל.

15:49 עריכה

גורם בליכוד מצוטט במעריב ובוואלה! באמירה שלפיה לא כדאי לגרור את המדינה לבחירות אך הוא בטוח בנצחון נתניהו. "המשך פעילות הממשלה דורש פשרות מכל הצדדים … חבל לגרור את המדינה לבחירות בעת הזאת. אם יכפו עלינו בחירות אנחנו ערוכים לכך וננצח".

17:17 עריכה

נתניהו פגש היום את ראש המטות המשולבים של ארה"ב, הגנרל מרק אלכסנדר מילי.

17:20 עריכה

יעל גרמן, לשעבר שרת הבריאות מיש עתיד, מביעה תקווה שגנץ לא יתפשר בשום אופן ולא ידחה את פיזור הכנסת. "די לממשלה ולראש הממשלה הקלוקלים האלו", כתבה.

18:07 עריכה

פרישת גדעון סער מהליכוד והקמתו מפלגה חדשה "זו מכה לנתניהו", אמר הערב ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק בראיון ל-N12. הוא קרא לאיחוד נגד ראש הממשלה המכהן.

"לראשונה מתייצב מישהו מתוך הליכוד ומפרק את התמיכה המונוליטית בו, הוא אומר את מה שכולם אומרים כבר שנה שזה כישלון בניהול ומנהיגות, זה בן אדם שרק רוצה להתחמק ממשפט, זה הליכוד שאף אחד לא הכיר".

"זו התפתחות טובה שמקרבת את סוף תקופת נתניהו, אך יחד עם זאת סער הוא לא החלום של רוב המדינה. הוא בעל עמדות ימניות קיצוניות, ורוב הציבור לא שם. זמנו של נתניהו עבר והוא צריך לפנות את מקומו כדי לא לסבך את המדינה עוד יותר. צריך ממשלה שלא יעמוד בראשה נאשם בשוחד".

אני קורא לאיחוד אמיתי בצד השני של המפה – מליברמן דרך גנץ, דרך יאיר לפיד, דרך יאיר גולן והורוביץ, צריך קשת אחת שתיטיב לעשות אם תתאחד לקראת הבחירות".

18:38 עריכה

דפנה ליאל העריכה הערב שיש סיכוי לדחיית פיזור הכנסת אך מבחינה טכנית זה יהיה קשה. בראיון לאופירה וברקו, אמרה הפרשנית הפוליטית כי "הסיכוי הוא 50:50 … נתניהו נזכר כל כך מאוחר שכבר כמעט טכנית אי אפשר לדחות"

חיים רמון העריך באותו אולפן כי "כרגע אין שיח" במערכת הפוליטית על הדברים המהותיים, כמו למשל היחסים בין הרשויות וההתחזקות היחסית של מערכת המשפט, לטענתו. "אהרון ברק אמר עליו (על נתניהו) שהוא מגן מערכת המשפט והוא צדק, עד למשפט".

"בקורונה הוא פישל בגדול. מצד שני זכויותיו של האזרח נתניהו נרמסו על ידי מערכת המשפט … מערכת המשפט היתה קשה נגדי כי רציתי לשנות אותה … רציתי לעשות מהפיכה במערכת המשפט".

"גדעון סער איש ימין קיצוני אבל לו בוחרים בו בגללו אלא יש טירוף במערכת הפוליטית … אנשים אפילו מהשמאל אומרים 'הוא יכול להוריד את ביבי – נצביע בשבילו … אנשי ימין שהם רוצים ליכוד אבל לא את ביבי"

19:00 עריכה

יאיר גולן (מרצ) אמר הערב שיש קמפיין מתמשך נגד הלגיטימיות של השמאל בישראל. בראיון לאופירה וברקו, אמר סגן הרמטכ"ל לשעבר שהוא עצמו "שמאלן, פטריוט, גאה בזה ומוכן להילחם על זה".

"הרבה אנשים לא מבינים שאי אפשר להישלט על ידי ראש ממשלה מושחת, על ידי מפלגה מושחתת ומסואבת.

"יוני ב-2015 נכנס אלי חסון חסון המזכיר הצבאי של נשיא המדינה, 'אתה לא תאמין מה קרה בביקור בגרמניה, מרקל מתחילה להודות לנשיא על האישור שהוא נתן, (למכירת צוללות למצרים). הוא שיחק אותה תודה, תודה כן ולא ידע על מה הוא מודה'. ואחר כך הבין שזה על אישור למכירת צוללות למצרים, אין מצב שנותנים אישור למכירת צוללות למצרים ולא מספרים לשר הביטחון והרמטכ"ל. אם היה לי הסבר לזה בעצמי הייתי אומר".

"תפקידנו במרצ להיות הגרעין שעליו בונים את השמאל הישראלי. אני לא עוסק בהתמודדויות מי ראשון ומי שני. אמרתי לניצן הורביץ נפסיק להתעסק בריבים הפנימיים.

"מה שעשו בני גנץ וגבי אשכנזי זו פשוט שערורייה … אפילו למראית עין … איזה להציל את המדינה? אני לא מבין ראש מפלגה שלא רק הולך עם הצד השני שהבטיח לא ללכת איתו אלא גם מפרק את בסיס המפלגה שלו עצמו. הייתי שם יד על בני גנץ ואומר לו, 'אחי, 19 יום לפני שפקע המנדט של ביבי? זה נצח'".

שאלה: אתה מסוגל לחבר את יאיר לפיד, נפתלי בנט ואביגדור ליברמן לגוש אחד?

"אני חושב שזה לא נכון, נפתלי בנט הוא איש ימין קיצוני. אני מתכוון לייצר שמאל הכי גדול שאפשר להגדיל את עצמנו. ברגע שהעבודה התפרקה וכחול-לבן ירדה מנכסיה יש וואקום אדיר. אני מכוון למספר דו-ספרתי ומעלה של מנדטים.

19:12 עריכה

ח"כ אחמד טיבי (המשותפת) מגלה כישורי קופירייטר לא רע, כשקרא הערב באולפן רשת-13 ללכת להתחסן אך לא לתת חסינות ממשפט לנתניהו.

"אני אומר את זה גם בתור רופא וגם בתור נבחר ציבור: אנחנו בעד חיסון ונגד חסינות ונגד החוק הצרפתי".

20:11 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, חתם הבוקר על הצו שלפיו כל מדינות העולם מוגדרות אדומות. המשמעות היא שכל מי שחוזר ממוצ"ש הבא מכל המדינות יחוייב בבידוד, מדווחת קרן מרציאנו ב-N12.

לדברי פרשן הערוץ אמנון אברמוביץ, טוב שנתניהו, אדלשטיין, ריבלין והרמטכ"ל יהיו הראשונים להתחסן. "נוכח ההתנגדות לחיסונים, ראש הממשלה נותן דוגמה אישית ראויה".

עם זאת, הוא קבל על כך ש"האכיפה נעשית על השדרה המרכזית של החברה בישראל, לא על החרדים ולא על הערבים", ו"על החורבן הכלכלי" שנובע מניהול המשבר.

20:13 עריכה

במוצ"ש יתחיל מבצע החיסונים, שזכה לשם "תן כתף". נתניהו יתחסן ראשון ואחריו יולי אדלשטיין, שהתראיין הערב לאולפן שישי.

שר הבריאות אמר כי הוא מציע "לא לראות את חצי הכוס אלא שני שליש מהכוס המלאה. כרגע רופאים בכירים מספרים שהחיסון בטוח ואם רוצים להתגבר על המגפה צריך לעשות מעשה".

"בימים הראשונים זה רק צוותים רפואיים ולאחר מכן אוכלוסיתו בסיכון מבוגרים וכן הלאה ולאחר מכן נפתח את זה. התכנון שלנו עם קופות החולים זה 60 אלף ביום והם טוענות שאפשר לעבור את המספר הזה בהיענות טובה … מתכוונים להגיע בתוך כמה חודשים למיליונים".

"אם ההיענות של האוכלוסייה בסיכון תהיה בקצב טוב נפתח במקביל לשאר הציבור, אולי בתוך שבועיים.

שאלה: נראה לך הגיוני שנתניהו יקבע מי שר המשפטים ופרקליט המדינה?

"כל הדברים האלה הם חלק מהסכם קואליציוני, היתה צריכה לקום ועדת מינויים שלא קמה. אני האחרון שרוצה ללכת לבחירות. כשר הבריאות אני חושב שזה אסון גם קואליציה גרועה עדיפה על בחירות והשאלה מה המטרה, ראיתי מצבים פוליטיים סבוכים מזה ואפשר לצאת מזה אם יש רצון טוב.

"אנחנו מתקדמים בשני מסלולים: החיסון והריסון ואין סתירה בין השניים. זה אבסורד מוחלט שכאן סגור ובדובאי התקהלות. דובאי ירוקה וזה בדיוק הקטע, וצריך לזכור שיש גם אחריות אישית אני לא צריך לשלוח את משטרת ישראל לחפש מסיבות של ישראלים.

שאלה: מה התחזית שלך ליום שלישי?

"התפילה היא שזה יסתדר והתחזית היותר מושכלת היא שאנחנו מתדרדרים לבחירות וזה חבל.

 

סגירה