דיווח: התחדשו המגעים בין כחול לבן והליכוד; הצדדים דנים בדחיית מועד הגשת התקציב

מבצע החיסונים "לתת כתף" יצא לדרך: ראש הממשלה התחסן נגד קורונה; נתניהו: "זריקה קטנה לאדם - וצעד ענק לבריאות של כולנו" ● משרד הבריאות הודיע שכל המדינות ייחשבו אדומות, והשבים מהן יחויבו בבידוד; מי שיחזור עד 26 בחודש ממדינות שעד כה הוגדרו כירוקות - פטור מבידוד ● על רקע העלייה בתחלואה קבינט הקורונה ידון בסגירת המסחר ובצמצום התחבורה הציבורית

בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על דחיית מועד התקציב, ב-24 באוגוסט 2020 (צילום: Oren Ben Hakoon/POOL)
Oren Ben Hakoon/POOL
בנימין נתניהו ובני גנץ במליאת הכנסת בעת ההצבעה על דחיית מועד התקציב, ב-24 באוגוסט 2020
17:17 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל הערב חיסון נגד קורונה ובכך יהיה ראשון המתחסנים בישראל נגד הנגיף. יחד עימו יתחסן גם שר הבריאות יולי אדלשטיין. השניים יתחסנו במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. הפורצדורה הרפואית תשודר בשידור ישיר.

מחר – יום ראשון – יתחסן נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין במרכז הרפואי הדסה עין כרם.

17:31 עריכה

מבצע "לתת כתף" יוצא לדרך: מחר יחלו אנשי הצוותים הרפואיים ברחבי הארץ לקבל חיסונים נגד קורונה. ראשונים להתחסן יהיו אנשי בתי החולים שיבא, איכילוב, סורוקה, הדסה, רמב"ם, ברזילי, וולפסון ובילינסון. אחרי אנשי בתי החולים יחוסנו אנשי קופות החולים, המרפאות הפרטיות ומרפאות השיניים.

אחר כך יחוסנו עובדי בתי החולים הפסיכיאטריים והגריאטריים, אנשי מגן דוד אדום וארגוני ההצלה. לאחר מכן יחוסנו עובדי בתי אבות, הדיירים בבתי אבות, חברים בקופות חולים בני 60 ומעלה ואוכלוסיות בסיכון.

17:34 עריכה

על רקע העלייה בתחלואה יתכנס מחר קבינט הקורונה וידון בהחמרת ההגבלות. הישיבה תחל בשעה 09:00 ותימשך עד 14:00. ישיבת הממשלה השבועית – הנערכת בדרך כלל בימי ראשון – בוטלה. השרים ידונו בישיבה האם לסגור את המסחר, לצמצם את פעילות התחבורה הציבורית, וביישובים כתומים ואדומים – להפסיק את הלימודים בבתי הספר של תלמידי כיתות ה' ומעלה.

17:56 עריכה

כמדי סוף שבוע – מפגינים מוחים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחבי הארץ וקוראים להתפטרותו.

17:59 עריכה

משרד הבריאות הודיע כי ממחר כל המדינות יוגדרו כאדומות ומי ששב מחו"ל יידרש להיכנס לבידוד בן שבועיים. לחילופין, הנוסעים השבים ארצה יוכלו לבצע בדיקת קורונה עם הגעתם, ובדיקה נוספת כעבור תשעה ימים – אם שתי הבדיקות תהיינה שליליות, יוכלו לצאת מבידוד כעבור עשרה ימים.

ביחס למדינות שהיו ירוקות עד היום, מי שיחזור מהן עד 26.12 פטור מבידוד.

18:46 עריכה

במערכת הפוליטית מתייחסים לאלימות בחברה הערבית, לאחר ששלושה בני משפחה אחת נורו אתמול למוות.

19:08 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "למשטרה יש קושי גדול לבוא ולומר 'טעיתי'. זה כמעט ולא קרה. והמשטרה טועה".

בראיון לרינה מצליח בחדשות 12 דיבר אוחנה על החלטתו לבחור בקובי שבתאי למפכ"ל המשטרה. "כשראיתי מה קובי שבתאי עשה במג"ב, אם הוא יצליח לעשות במשטרת ישראל את מה שהוא עשה במג"ב – מדינת ישראל הרוויחה בענק".

אוחנה גם נדרש לביקורתו של ממלא מקום המפכ"ל, מוטי כהן, כנגדו. "כל מה שעשיתי ומה שאני מתכוון להמשיך לעשות – זה לממש את האחריות שלי, האחריות שלי למשרד ביטחון הפנים, על גופיו השונים, כולל משטרת ישראל".

בהתייחס למשבר הפוליטי העריך אוחנה שהמשבר הפוליטי הנוכחי לא ייפתר וייערכו בחירות לכנסת.

19:16 עריכה

במהלך השבת לא חלה התקדמות במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן – כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12. אמנם חלה התקרבות מסוימת, אולם שני הצדדים הביעו פסימיות לגבי האפשרות למנוע את פיזור הכנסת. סלע המחלוקת בין הצדדים – סוגיות משפטיות שבהן עוסק השר אבי ניסנקורן, ובהן מינוי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

אם לא תתקבל החלטה אחרת, בחצות בלילה שבין יום שלישי ליום רביעי תתפזר הכנסת, ובעוד שלושה חודשים ייערכו בחירות.

19:47 עריכה

חברת הכנסת איילת שקד: "אנחנו חושבים שלמדינת ישראל מגיעה הנהגה חדשה. גם נתניהו וגם גנץ כשלו בניהול משבר הקורונה. ומי שרוצה להחליף את נתניהו, שיצביע נפתלי בנט. הוא האדם המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה".

עוד אמרה השרה לשעבר בראיון לחדשות 12: "גדעון סער הוא פוליטיקאי, ובנט הוא מנהיג, ומנהיגות נמדדת בשעת משבר, ובשנה האחרונה במשבר הקורונה, כשבנט היה שר ביטחון, הוא היה מהראשונים שהבינו באיזה משבר כלכלי ובריאותי אנחנו נמצאים. הוא פתח את המלוניות, הביא לכאן בדיקות, את מיי הריטג', בניגוד לעמדת משרד הבריאות, שלח את צה"ל לדיר אל אסד, פעל למען הקמת מערך חקירות אפידמיולוגיות".

"אנחנו חושבים חד משמעית שצריך להחליף את השלטון, ובגלל זה דחינו כל מיני הצעות שונות ומשונות, כי אנחנו חושבים, שאת השלטון ואת נתניהו צריך להחליף". שקד התייחסה לפרסומים שלפיהם התנהל משא ומתן לריצה של יועז הנדל וצבי האוזר בימינה: "אני לא ניהלתי עם הנדל והאוזר שום משא ומתן".

 

19:52 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ הודיע שיתנגד מחר בישיבת קבינט הקורונה לסגירה גורפת של המסחר ויפעל לסגירה ביישובים כתומים ואדומים בלבד.

מחר דיון חשוב בקבינט הקורונה ביחס להגבלות על המסחר עקב העלייה בתחלואה. אציג עמדה ברורה נגד סגירה כוללת של המסחר, אלא…

Posted by ‎ישראל כ"ץ – Israel Katz‎ on Saturday, December 19, 2020

19:59 עריכה

מפגינים, המתנגדים להמשך כהונתו של בנימין נתניהו, מוחים ליד המרכז הרפואי שיבא, שם יתחסן הערב ראש הממשלה.

20:04 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אנחנו הבאנו מיליוני חיסונים. עד סוף החודש יהיו כאן מיליוני חיסונים במדינת ישראל הקטנה שלנו. לא דבר של מה בכך. בהמשך יבואו עוד מיליונים, וכל אחד צריך להתחסן. אני ביקשתי להתחסן ראשון, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, כדי לשמש דוגמה אישית ולעודד אתכם ללכת להתחסן. אנחנו יכולים לצאת מזה יחד". נתניהו אמר את הדברים במרכז הרפואי שיבא. "זה יום גדול מאוד למדינת ישראל", אמר.

20:17 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחסן נגד קורונה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. את נתניהו חיסן רופאו האישי, דוקטור הרמן צבי ברקוביץ. "זריקה קטנה לאדם, וצעד ענק לבריאות של כולנו", אמר נתניהו.

מייד אחריו התחסן גם שר הבריאות, יולי אדלשטיין.

עוד אמר נתניהו לאחר קבלת החיסון: "אני רוצה להודות לך פרופסור קרייס, לד"ר ברקוביץ' ולכל הצוותים הרפואיים. אני רוצה להודות בהזדמנות זאת לאדם מיוחד, מנכ"ל פייזר אלברט בורלא, ידיד חדש אישי שלי אבל ידיד ענק של מדינת ישראל וידיד של האנושות כולה. מה שהם עשו זה לא יאומן. מה שעוד יותר לא מובן מאליו זה שישראל היא מהמדינות הראשונות שמתחסנות".

20:37 עריכה

יושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי: "אני דורש מנתניהו וגנץ למצוא פתרון עוד הלילה כדי למנוע בחירות".

20:56 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהתחסן: "אני שמח לבשר לכם שאני מרגיש מצוין. אני מבקש למענכם, למען ההורים שלכם, למען המדינה היקרה שלנו – לכו להתחסן. אם כולם מתחסנים יותר מהר – יותר מהר אנחנו מחזירים את החיים לנורמליות שהכרנו, וגם, בראש ובראשונה, את הכלכלה".

20:58 עריכה

משפחת ביטן מעדכנת: מצבו של אבי המשפחה, חבר הכנסת דוד ביטן, קשה אך יציב.

21:09 עריכה

ראשי כחול לבן, ראש הממשלה החליפי בני גנץ והשרים גבי אשכנזי ואבי ניסנקורן, צפויים לדון הערב בניסיונות לגבש פשרה עם הליכוד. השר לשעבר חיים רמון, שלוקח חלק במאמצי התיווך בין שתי הסיעות, צפוי לקח חלק במפגש הערב.

21:18 עריכה

שותפיו הפוליטיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו – שהתחסן הערב נגד קורונה – מברכים אותו.

22:02 עריכה

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' שיתף סרטון שבו נראה לוחם גולני שאינו יורה בפלסטיני שתוקף אותו. לדברי חבר הכנסת, החייל נמנע מלפתוח באש כי הוא חושש מסנקציה משפטית נגדו.

22:06 עריכה

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ביקר הערב את יוסף פליישמן, שנעצר בשוגג על ידי המשטרה.  פליישמן נעצר בביתו ונלקח לתחנת המשטרה בירושלים. כשהתברר שנעצר בשוגג, הוא שוחרר בתחנה, אך ככל הנראה התקשה לשוב לביתו – מה שהביא לכך שהסתבך בדרכו, ונמצא כעבור שעות מוזנח ביער.

22:16 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו את חבר הכנסת דוד ביטן, המאושפז במצב קשה במחלקת הקורונה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר. נתניהו ואדלשטיין הגיעו לבית החולים כדי להתחסן נגד קורונה.

22:18 עריכה

עימותים בין מפגינים לשוטרים אירעו ליד בית ראש הממשלה בירושלים.

22:58 עריכה

התחדשו המגעים בין הליכוד וכחול לבן – כך דיווחה הערב יערה שפירא בתאגיד השידור כאן. לפי הדיווח, מסתמן שהצדדים יסכמו שהמועד האחרון לאישור תקציב המדינה לשנת 2020 יידחה ל-15 – בתנאי שבמועד זה יעבור גם התקציב לשנת 2021.

23:01 עריכה

שר האוצר ישראל כ"ץ מעדכן שהושג סיכום לגבי המשך פעילות כפרי הנוער.

סגירה