"אתה מוזמן לחקירה במחלקה לחקירת פשעים חמורים"

מ"מ המפכ"ל מוטי כהן (משמאל) ומפקד מחוז ירושלים דורון ידיד (מימין) במתחם בלפור במהלך ההפגנות שם, ב-1 באוגוסט 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלא90)
יונתן זינדל/פלא90
מ"מ המפכ"ל מוטי כהן (משמאל) ומפקד מחוז ירושלים דורון ידיד (מימין) במתחם בלפור במהלך ההפגנות שם, ב-1 באוגוסט 2020

"אתה מוזמן לחקירה במחלקה לחקירת פשעים חמורים", אמרו לאף זמר באף מדינה דמוקרטית אף פעם. בשבוע שעבר זומן לחקירה עו"ד ברק כהן בגלל שיר שכתב ושר בהפגנה בכיכר הדמוקרטיה. אם לא הייתי חובב אירוניה מושבע, מניח שהייתי רותח בגלל זה. האמת? שמחתי. שמחתי שהמשטרה שוב נמצאת על הכביש המהיר בדרך להבכה והשפלה עצמית, וכך אכן קרה.

עו"ד חד לשון, דמוקרט וליברל בכל רמ"ח איבריו – קירקס את המשטרה ועשה מנעמים ומטעמים מהחקירה הבזויה אליה זומן. שוב – המשטרה עזרה למחאה, כאשר במקביל היא מנסה להכשיל אותה.

במוצ"ש האחרון קרה משהו מוזר. המרפסת המפורסמת המשקיפה על כיכר הדמוקרטיה, עליה הוקם חפ"ק מאולתר, המרפסת עליה נוהגים לעמוד כל הפיקוד הבכיר, ומשקיפים על ה"אנרכיסטים ההזויים" עם התחפושות המוזרות שלהם, כאילו היו מבקרים בספארי – הייתה ריקה. ה"חיות" עדיין היו ב"כלובים" שלהן, במתחם שהמשטרה החליטה שמיועד להפגנה, אז לא ניצב דורון ידיד (שלא יהיה מפכ"ל) ולא קצינים אחרים עמדו עליה. המרפסת, שהיתה מאוכלסת כל שבוע במיטב הקצונה הבכירה של מחוז ירושלים והמשטרה כולה, שכל כך אהבתי לקרוא לעברה במגפון "כמה אירוני שאתם עומדים על המרפסת" – נשארה יתומה. היתה הרגשה כאילו המשטרה לקחה אמש צעד אחורה. כאילו פקדו עליה להפסיק להתעמר במפגינים.

במוצ"ש האחרון קרה משהו מוזר. המרפסת המפורסמת המשקיפה על כיכר הדמוקרטיה, עליה הוקם חפ"ק מאולתר, שכל הפיקוד הבכיר נוהגים לעמוד עליה ולהשקיף על ה"אנרכיסטים ההזויים" עם תחפושותיהם המוזרות, כאילו ביקרו בספארי – הייתה ריקה

גם במצור על בלפור, בניגוד לשבוע שעבר – לא נרשמו עצורים. המשטרה לא התנהגה באלימות, הכילה את המפגינים (אני ביניהם) ואיפשרה לנו לקיים את ההפגנה. אני יודע – זה אבסורד לחשוב כך בכלל, במונחים כמו: "איפשרה". משטרה לא צריכה "לאפשר" לי למחות, ואני כמובן לא צריך לבקש ממנה רשות.

ועדיין, העובדות הפשוטות הן – בשבועות הקודמים המשטרה לא איפשרה את המחאות הללו, שנועדו להבהיר לנאשם כי יש יותר מפגינים משוטרים, וכי אם רק נרצה בזה ואם רק נחליט כך – הוא לא יברח מאיתנו.

שוטרי משטרת ישראל צריכים להודות לאלוהים אליו הם מתפללים בכל בוקר, שאלו המפגינים שעומדים מולם. לפני שלושה שבועות כתבתי על כך, שבעקבות הפעולה של המצור על בלפור, המפגינים הבינו משהו מאוד קריטי – יש יותר מפגינים משוטרים, והמפגינים מאומנים מבחינה טקטית הרבה יותר טוב מהשוטרים. ממש אפשר היה לראות את זה.

השבוע זה היה מוחשי מאין כמותו. קבוצה של 100-120 מפגינים עמדה בפינת הרחובות אחד העם וברנר, אל מול 25 שוטרים (אני וישי הדס ספרנו) ועוד 3-4 סמויים, שקיבלו תגבור משני פרשים שהמתינו במעלה רחוב ברנר.

השוטרים צריכים להודות לאל שלהם, כי 25 שוטרים ועוד כמה סמויים, ועוד שני פרשים – לא יוכלו למנוע מ-100 מפגינים שיהיו נחושים בדעתם להגיע עד הגדר של מעון ראש הממשלה, במקום להסתפק בהפגנה אל מול המחסום הקשיח, 200 מטרים מהכניסה למתחם בית ראש הממשלה בפינת הרחובות בלפור וברנר. בניגוד לפסיקת בג"צ אגב, שקובעת כי מותר להגיע עד למרחק של 80 מטר מהמעון הרשמי.

השוטרים צריכים להגיד תודה שיש להם עסק עם מפגינים שומרי חוק, שלא מחפשים "אקשן". כי עובדתית – 25 שוטרים לא יוכלו לעצור 100 מפגינים, אלא אם כן יעשה שימוש בנשק חם.

כבר שבוע שלישי, שחוד החנית, קבוצת אמיצות ואמיצים, פועלים כבמבצע צבאי חשאי וחוסמים את כל הגישות למעון ראש…

Posted by Amnon Horesh on Monday, December 21, 2020

בארצות הברית של אמריקה, אותה הנאשם כל כך אוהב והעבריינית המורשעת רואה בה ארץ מפלט אליה "נרד מהארץ ושהמדינה תישרף" – המשטרה והשירות החשאי "מאפשרים" למפגינים להפגין על הגדר השחורה של הבית הלבן.

גם באנגליה, ששיטת הממשל שלה יותר דומה לשלנו, מפגינים על הגדר של דאונינג 10. המפגינים יכולים ממש לאחוז בגדר בידיהם. מוקד ההפגנה צריך להיות כמה שיותר קרוב לאיש הציבור נגדו מפגינים, היגיון פשוט.

משטרת ישראל לא מאפשרת לנו להפגין קרוב ככל האפשר לבית ראש הממשלה, עליו אנו משלמים. למנוע ממני להפגין קרוב ככל האפשר לראש הממשלה זו פגיעה אנושה בזכות להפגין.

לפני 3 שבועות כתבתי, שבעקבות הפעולה של המצור על בלפור, המפגינים הבינו משהו מאוד קריטי – יש יותר מפגינים משוטרים, והמפגינים מאומנים טקטית הרבה יותר טוב מהשוטרים. גם הפעם אפשר היה לראות זאת

כתבתי מספר פעמים בשבועות האחרונים עד כמה האמון שלי במשטרה הלך לפח מאז שהצטרפתי להפגנות. כמה האמנתי בהם פעם, ואז ראיתי במו עיניי כמה הייתי תמים.

אמש, קיבלתי עוד הוכחה לכמה המשטרה והשוטרים שמוצבים בהפגנות פועלים מ"שיקולים זרים". כמה משטרת ישראל היא אכן משטרה פוליטית. ממש היה אפשר להרגיש שהמרוץ למפכ"לות נגמר. לא נתנו דו"חות שקריים, לא הטרידו מפגינות ומפגינים, לא השתמשו בכוח בלתי סביר, פשוט התנהגו כשוטרים שומרי חוק. אם מישהו חושב שהוא יכול לשכנע אותי שזו לא הנחיה מהפיקוד הבכיר ביותר – שינסה.

גיל סולומון הוא עצמאי בן 31. צלם, יועץ פוליטי, יזם, ערכיסט ואקטיביסט. מתעניין בפוליטיקה, ותקשורת.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
אתה פשוט מתוסכל שיהיה מותר להפגין מול הבית של מנדלביט של ליאת בן ארי של זילבר וכל החונטה של סלאח הדין שתדעו שהכול תפור מנדלביט פושע אשכנזי פושע ואם נסחטים כל הזמן מה אם לפרסם את הקלטות... המשך קריאה

אתה פשוט מתוסכל
שיהיה מותר להפגין מול הבית של מנדלביט
של ליאת בן ארי
של זילבר וכל החונטה של סלאח הדין
שתדעו שהכול תפור
מנדלביט פושע אשכנזי פושע
ואם נסחטים כל הזמן
מה אם לפרסם את הקלטות
למנדלביט יש תיק פלילי פתוח עובדה
זה לא מפריע לכן
אתם פשוט לא שפויים

המשטרה רעה ומניפולטיבית. צפים לראשה מתוך הביצה אנשים רעים ומושחתים [מספיק לבחון את 6-5 המפכ"לים האחרונים] ואת מפקדי יח' 433 כמו סגלוביץ', מני יצחק, מנשה ארביב ורוני ריטמן, מלחכי הפינכה... המשך קריאה

המשטרה רעה ומניפולטיבית. צפים לראשה מתוך הביצה אנשים רעים ומושחתים [מספיק לבחון את 6-5 המפכ"לים האחרונים] ואת מפקדי יח' 433 כמו סגלוביץ', מני יצחק, מנשה ארביב ורוני ריטמן, מלחכי הפינכה של הפרקליטות המושחתת והאווילית. בשביל לא צריכים את המקרה המוזר שקרה ל"עו"ד חד לשון, דמוקרט וליברל בכל רמ"ח איבריו" שלכם. ברק כהן הוא לא התכשיט בכתר של השמאל, הוא סתם ביריון, גס לשון, אנטי ציוני נמוך מצח, שהצליח להמאיס את עצמו גם על כמה שמאלנים הגונים. טוב שגם אתם של השמאל הקימו י האנטי ציוני הגעתם למסקנה שהמשטרה מושחתת. אבל אתם שתקתם ושותקים כשהמשטרה עושה זאת נגד מפגיני ימין, אנשי ימין. להיפך, אתם הצדקתם, תמכתם ועודדתם את המשטרה לעצור ולחקור רבנים נידחים שחשבתם שהם אמרו דבר תועבה כזה או אחר לתלמידיהם [ברוב המקרים התאהבלתם או שיקרתם בכוונה תחילה]. אז מה עכשיו אתם מתבכיינים כזה הגיע לסיפכם ואולי לסופכם? אז יאללה, קדימה ביבי, לך לבחירות ותנצח ותנקה את המשטרה גם בניגוד לרצון הקצפת המסריחה של השמאלנים שצפה מעל ביצת האידיאולוגיה הבזויה שלהם!

עוד 684 מילים ו-2 תגובות
סגירה