"הכרטיס הירוק יחול גם על ילדי המתחסנים"

פרסום ראשון החל מינואר, משרד הבריאות ינפיק למי שיתחסן נגד קורונה "כרטיס ירוק", שיפטור את המתחסנים מרוב מגבלות הקורונה ● אבל ילדים מתחת לגיל 16 אינם רשאים להתחסן, והוריהם לא יוכלו להיכנס איתם לכל הפעילויות שייפתחו מחדש, גם אם הם עצמם מחוסנים ● הפתרון המסתמן: הילדים לא יקבלו כרטיס משלהם, אבל כרטיס הוריהם יאפשר להם להיכנס יחד לאירועים ופעילויות

מעבדת קורונה במרכז הרפואי זיו, בצפת. אוגוסט 2020 (צילום: David Cohen/Flash90)
David Cohen/Flash90
מעבדת קורונה במרכז הרפואי זיו, בצפת.

"הכרטיס הירוק" שמשרד הבריאות ינפיק החל מינואר לכל מי שיתחסן נגד קורונה יהפוך ככל הנראה לכרטיס משפחתי, שיאפשר למקבליו להיכנס עם ילדיהם לפעילויות ואירועים שייפתחו בפניהם. כך נודע לזמן ישראל גורם בכיר במשרד הבריאות, שסיפר על התלבטויות במערכת הבריאות.

"הכרטיס הירוק" יאפשר למחזיקים בו להיכנס למגוון גדול של פעילויות ואירועים שכיום אינם מתקיימים בשל מגפת הקורונה. בין השאר הכוונה לטיסות לחו"ל בלא חובת בידוד, ישיבה במסעדות, צפייה במשחקי ספורט, הצגות, הופעות וסרטי קולנוע, וכן השתתפות בחתונות, מסיבות ואירועים.

אלא שהכרטיס יוצר גם בעיה מבנית: מאחר שילדים מתחת לגיל 16 לא יתחסנו, הם גם לא יוכלו לקבל את הכרטיס, ולפיכך לא יוכלו להיכנס לפעילויות הלו גם אם הוריהם חוסנו וצוידו בכרטיס הירוק.

ניסוי בחיסון לקורונה, רוסיה, אוקטובר 2020 (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko Jr)
ניסוי בחיסון לקורונה, רוסיה, אוקטובר 2020 (צילום: AP Photo/Alexander Zemlianichenko Jr)

"המטרה של הכרטיס היא לאפשר לענפים שכיום מושבתים לחזור לפעילות, לאפשר למי שיתחסן לחזור לחיים נורמליים, וליצור תמריץ להתחסנות", מסביר גורם המעורה בפרטים. "הבעיה היא שבתרבות הישראלית, חלק גדול מהאנשים שחוסנו וקיבלו כרטיס ירוק יתקשו ליהנות מחלק גדול מההטבות.

"המטרה של הכרטיס הירוק היא לאפשר לענפים שכיום מושבתים לחזור לפעילות, לאפשר למי שיתחסן לחזור לחיים נורמליים, וליצור תמריץ להתחסנות"

"אם הורים יצטרכו להשאיר את ילדיהם הקטנים בבית בכל בילוי או אירוע, בפועל הם לא יוכלו ליהנות מההטבות שהכרטיס מקנה למתחסנים, והתמריץ יאבד. מה גם שחלוקת הכרטיס משמשת גם כסנקציה למי שיחליט שלא להתחסן, מעין תחליף למתן חיסון בכפייה שאינו חוקתי, ומאחר שהילדים אינם יכולים להתחסן לפי שעה, אין סיבה להעניש אותם".

לדברי אותו גורם, הכוונה של משרד הבריאות היא לאפשר לילדים להיכנס לפעילויות ולאירועים רק בחברת הוריהם המחוסנים.

הטבה מרכזית נוספת שהכרטיס הירוק יעניק למקבליו היא פטור מחובת בידוד החלה על כל מי ששהה בקרבת חולה קורונה מאומת.

גורמים המעורים בפרטים מדגישים כי הכרטיס לא יעניק פטור כזה לילדים ששהו בקרבת חולה מאומת, וזאת גם אם הוריהם חוסנו וקיבלו כרטיס ירוק. ילדים שנחשפו לחולי קורונה ימשיכו להיכנס לבידוד – ומאחר שלא ניתן להכניס ילדים קטנים לבידוד לבד, גם הוריהם יצטרכו להיכנס לבידוד יחד עם ילדיהם, גם אם הם מחזיקים בידיהם כרטיס ירוק.

טרם התקבלה תגובת משרד הבריאות.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
זאת כבר לא מדינה דמוקרטית יקרא שמה מעכשיו דיקטטורה אל תכנעו לסקנקציות תראו להם מי באמת חזקים פה... אל תביאו תשואה פעם נוספת אנשים תתעוררו אחרי הכל האמת תתגלה לכם בפרצוף וחבל שאתם נכנעים... המשך קריאה

זאת כבר לא מדינה דמוקרטית יקרא שמה מעכשיו דיקטטורה אל תכנעו לסקנקציות תראו להם מי באמת חזקים פה… אל תביאו תשואה פעם נוספת אנשים תתעוררו אחרי הכל האמת תתגלה לכם בפרצוף וחבל שאתם נכנעים לממשלה הזויה שמזמן איבדה את האימון בציבור. לכל אלה שהתחסנו אני מתפללת עבורכם שאתם תשרדו תשואה יחד זה כח ומה שהממשלה עושה זה פירוד בין אנשים אל תתנו לזה יד.

עוד 309 מילים ו-1 תגובות
סגירה