בתום תשעה חודשי הריון, הגיעו שוב הבחילות

מליאת הכנסת רגע לפני פיזור הכנסת ה-23, 22 בדצמבר 2020 (צילום: דוברות הכנסת)
דוברות הכנסת
מליאת הכנסת רגע לפני פיזור הכנסת ה-23, 22 בדצמבר 2020

מי שאומר שישראל נגררה לבחירות לא יודע על מה הוא מדבר, או שהוא משקר.
נתניהו, בסדרה של הפרות הסכמים והתנהלות סוליסטית, שלא לומר דיקטטורית, גורר את ישראל לבחירות רביעיות תוך זמן קצר.

מי שאומר שישראל נגררה לבחירות, לא יודע על מה הוא מדבר, או שהוא משקר.
נתניהו, בסדרה של הפרת הסכמים והתנהלות סוליסטית, שלא לומר דיקטטורית, גורר את ישראל לבחירות רביעיות תוך זמן קצר

לא צריך להתעסק במשחק ההאשמות. הכל כתוב שחור על גבי לבן בהסכם הקואליציוני. ברור שנתניהו הפר את ההסכם בכך שלא כיבד את הסעיף הנוגע לתקציב דו-שנתי. בנוסף, עם כל הכבוד להתחייבותו המפורסמת "בלי שטיקים ובלי טריקים", מה שכתוב ביומן שלו חשוב יותר. שם נכתב כי בשעה שהיה עליו לקיים את חלקו ברוטציה, הוא היה צריך גם להתייצב במשפט, ושני הדברים לא הולכים יחד מבחינתו.

בנוסף ל-3 כתבי האישום, עוד לא היה ראש ממשלה שגרר את מדינתו לכל כך הרבה מערכות בחירות. יותר ממה שגוררים רכבים בתל אביב.

נתניהו אמר בנאומו שכחול לבן נכנעה לניסנקורן ופקידי השמאל, אבל האמת היא שניסנקורן הכניע את ניסיונות הליכוד לפגוע בשלטון החוק. והנה, אנו שוב נדרשים, כרגיל, לשחק את המשחק שלא נגמר: "חפש את האמת בנאומי נתניהו".

על אף ההבנה כי מערכת בחירות לא טובה לנתניהו ואף לא לגנץ, לא נמצא שום פתרון יצירתי כדי למשוך את הבחירות למועד בו אנשים לא יחששו לצאת מהבית. הצעד היצירתי היחידי מאז הקמת הממשלה ננקט ע"י ארבעת חברי הכנסת: רם שפע, מיקי חיימוביץ' ואסף זמיר מכחול לבן, ומיכל שיר מהליכוד בצעד אמיץ.

חבל שלא הופגנה יצירתיות כזו במהלך כל הקדנציה מול הקורונה והאבטלה, כשממשלת ישראל התעקשה שוב ושוב על פתרונות קלים וגורפים כמו סגר מלא. למצב הזה מגיעים אחרי שמתמהמהים כל פעם עם המלצות הפרויקטורים. פעם הממשלה התעכבה בביצוע תכנית הרמזור של פרופ' רוני גמזו, והפעם היא מתעכבת בתכנית הריסון המהודק של הפרויקטור החדש, שתכנן להשאיר את מערכת החינוך פתוחה וכבר התבטא בתקשורת על כך שיש לקבל החלטות מהר יותר. מדוע ממנים פרויקטורים אם לא מקשיבים להם? נראה שהמינויים היו למראית עין בלבד. עדות נוספת לפוליטיזיציה ולחוסר המקצועיות בקבלת ההחלטות.

שלשום, לקראת חצות, הסתיים פרק נוסף בהיסטוריה הפוליטית של ישראל. פרק שראוי כי רבים יתביישו בהשתתפותם ו/או בהתנהלותם בו. ובראש ובראשונה ראש הממשלה. נתניהו יכול להתפאר ולספר לנו שוב ושוב בגאווה על הסכמי השלום שהשיג עם מדינות ידידותיות, או בהבאת חיסונים לארץ כשהתחלואה כבר מזנקת פה למעל 3000 איש ביום, אבל לנו כבר היה ברור שיגיע הסגר, אשר כמו במקרים קודמים מעיד על הכישלון במניעתו ולא פוטר אותנו מהמגפה.

לאחר ההצבעה, היה נראה כי חסר רק דבר אחד: שיקום מישהו ויכרוז לאלו שאולי בקרוב ייפרדו מאיתנו פוליטית, להצטלם לתמונות מחזור אחרונות למזכרת. השרה אורלי לוי אבקסיס, עמיר פרץ עם השפם ועמיר פרץ בלי השפם, שר הרווחה איציק שמולי ושר הביטחון בני גנץ.

בדרך כלל הריון נמשך כ-9 חודשים שבראשיתם האישה סובלת מבחילות. הממשלה הזו סחבה את עצמה תשעה חודשים ונראה שהבחילות וההקאות רחוקות מלהסתיים.

בדרך כלל הריון נמשך כ-9 חודשים שבראשיתם האישה סובלת מבחילות. הממשלה הזו סחבה את עצמה תשעה חודשים ונראה שהבחילות וההקאות רחוקות מלהסתיים

מעבר לסכנת הקורונה, לא בטוח באיזה אופן תעמוד נפשם של הישראלים  במערכת בחירות נוספת של השמצות, ירידה לפסים אישיים ושקרים כפי שהיו במערכות הבחירות הקודמות.

ח"כ עופר שלח, שהודיע היום על הקמת מפלגה חדשה עם יו"ר ארגוני העצמאיים, הוא אמנם אדם רציני ובעל ידע רב, שיש לו מקום במערכת, אולם להתיימר כל כך, לרוץ לראשות ממשלה זה מוגזם בשביל אדם שערכו האלקטורלי מוטל בספק וכך גם הכריזמה שלו.

אם כבר, אולי יתכבדו 61 חברי כנסת ומועמדים רלוונטים אחרים ויקימו כל אחד מהם מפלגה, וירכיבו קואליציה אלטרנטיבית לקואליציה של נתניהו. בשלב זה נראה כי האלטרנטיבה לנתניהו הולכת להיות כמו מזגן מפוצל שעושה הרבה רעש ורוח, בדיוק הפוך ממה שהפוליטיקה היום זקוקה לו. מי שחפץ להחליף את נתניהו חייב לגייס כוחות ולהתגייס למשימת האיחוד. להציג אלטרנטיבה מלוכדת ומשכנעת, עם מנהיגות בעלת שיעור קומה, שתמקסם את הקולות במחנה. או כפי שמועמד אחר לבחירות אמר פעם: "לאפסן את האגו" ולשלב כוחות.

טסי המטוס לארץ חדשה ומתוקנת עם טייס אחר שהוא לא ביבי, זו ההזדמנות האחרונה שלכם לעלות למטוס, וזהו לא מטוס ראש הממשלה. אני אישית לא אשרוד עוד כמה שנים כאלו עם נתניהו ולא עוד כמה שנים עם סער. אין לי חיסון לדברים האלו. בכדורגל, דבר ששלח מבין בו, קוראים לזה: חצי מגרש ריק.

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 665 מילים
סגירה