הערבים הטובים של הימין בראשות נתניהו

מנסור עבאס (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
מנסור עבאס

חייבים להודות שדבר אחד טוב יצא מהקדנציה הקצרה של ממשלת החירום בראשות הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים ורה"מ החליפי שלו – יצאו לאור "ערבים טובים", במובן הטוב של המילה ובמובן הימני של המילה.

הנה הם הערבים הטובים של סיעת רע"מ, שעד לפני כחודש נחשבו ל"תומכי מחבלים" שאסור לבוא איתם במגע ואפילו לא לקבל את קולותיהם מבחוץ לתמיכה בממשלה של המרכז שמאל, יש עתיד, ישראל ביתנו, כחול לבן, העבודה, המשותפת וכולי.

הנה הם הערבים הטובים של סיעת רע"מ, שעד לפני כחודש נחשבו ל"תומכי מחבלים" שאסור לבוא איתם במגע ואפילו לא לקבל את קולותיהם מבחוץ, לתמיכה בממשלה של המרכז שמאל

גנץ הרי נבהל כל כך מהאפשרות שיקבל את תמיכת הערבים בכנסת (לה הסכימו אפילו בוגי יעלון ליברמן ויאיר לפיד), עד שלאחר פגישה אחת מצולמת עם נציגיהם הוא נמלט לזרועות נתניהו, בגד בבוחריו ונכנס לממשלה שהשפילה והפילה אותו וריסקה את הקריירה הפוליטית הקצרה שלו.

הנה הם חברי רע"מ, שנעלמו מהמליאה בעת ההצבעה על הארכת כהונת הממשלה גם ללא תקציב, כדי לתת לנתניהו רוב. היו"ר מנסור עבאס גם מנמק את תמיכתו בנתניהו בכך שיקבל תקציבים למגזר. לפתע הערבים הטובים האלה שכחו את כל שקריו של נתניהו ואת כל דברי ההסתה והבלע שהרעיף עליהם במערכות הבחירות הקודמות ואלו שיבואו ממש בקרוב.

כמה נחמדים הערבים הטובים הללו? רק נתניהו יודע. ואולי גם חבריהם למפלגה המשותפת.

היי והנה הם הערבים הטובים של האמירויות. מוכנים לנורמליזציה ולארח את בנינו מלאי הטסטוסטרון עם הגלביות החביבות שלהם והחמקנים שיעופפו בשמיהם בקרוב בזכותנו. "שלום תמורת שלום" – זוכרים?

מימין: שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר החוץ של בחריין עבד א-לטיף בן רשיד א-זיאני במדשאת הבית הלבן, 16 בספטמבר 2020 (צילום: AP Photo/Alex Brandon)
מימין: שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן זאיד, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר החוץ של בחריין עבד א-לטיף בן רשיד א-זיאני במדשאת הבית הלבן, 16 בספטמבר 2020 (צילום: AP Photo/Alex Brandon)

הנה הם הערבים הטובים של בחריין. משטר שזכויות האדם אצלו הם זכויותיו של השליט בלבד (כמעט כמו אצלנו) אבל מה זה חשוב. הם יקבלו נשק מתקדם ויהפכו לערבים טובים. לא תומכי טרור.

רוצים עוד? הנה הם הערבים הטובים של מרוקו. מה אתם יודעים. שנים שהם מארחים את תיירינו ויוצאי עדות מרוקו בכבוד, אבל עד שביבי לא הכריז, הם לא היו ערבים טובים. עכשיו עם קבלת האישור האמריקאי לריבונותם בחבל סהרה המערבית, תמורת נורמליזציה עם נתניהו, הם יחזרו להיות הערבים הטובים גם בעיני הימין.

היי והנה הם הערבים הטובים של האמירויות. מוכנים לנורמליזציה ולארח את בנינו מלאי הטסטוסטרון עם הגלביות החביבות שלהם והחמקנים שיעופפו בשמיהם בקרוב בזכותנו. "שלום תמורת שלום" – זוכרים?

והנה הנה הביטו דרומה, הנה הערבים הטובים מהחמאס. אלה ערבים טובים במובן הימני של המילה. הם אמנם משגרים מידי פעם רקטות על הדרום, שורפים שדות בעוטף עזה, אבל כל פעם שהם מבקשים יפה, הם מקבלים מזוודות מלאות מיליוני דולרים מממשלת הימין וחוזרים להיות ערבים טובים שיושבים בשקט לפחות עד שנגמר הכסף.

אלו הערבים הטובים שהימין פינה בשבילם את ההתנחלויות ברצועה ומסר לידיהם את רצועת עזה בנסיגה חד צדדית. אלו אחיהם של הערבים הטובים שנתניהו פינה עבורם את חברון והמשיך את הסכמי אוסלו עימם.

והנה הערבים הטובים בירדן, אלה שנתניהו ניסה לחסל על אדמתם את חאלד משעל בעיצומו של הסכם שלום, ונאלץ לשחרר את מנהיג חמאס בעזה השייח יאסין כדי שזה יתכנן ויוציא עוד כמה פיגועי תופת. אבל הם ערבים טובים. ולכן שחררנו את יאסין.

הם ערבים כל כך טובים שכאשר פקע הסכם השלום שאותו הביא השמאל בראשות רבין, החזרנו להם את האדמות שקיבל מהם השמאל בעת חתימת ההסכם של רבין השמאלן עם חוסיין, גם בנהריים וגם בערבה. כי הם הרי ערבים טובים אז אין צורך להמשיך איתם את ההסכם.

והנה הערבים הטובים של סעודיה. טסנו אליהם בסודי סודות כדי לגלות דקה אחר כך שהם ערבים טובים, אבל לא עד כדי כך תמימים וטובים, ולכן הם אינם מוכנים לאכול את הספין של נתניהו לגבי הסכם איתם בטרם גובש הסכם ובטרם ישראל משלמת את הנדרש ממנה.

לא שכחנו כמובן את הערבים הטובים בלבנון שאיתם חתמה ממשלת הימין על הסכם שלום (אחרי מלחמת ברירה אבל היי, שלום תמורת שלום). הנייר של ההסכם עדין מצהיב אי שם במרתפי משרד רה"מ משרד החוץ והמוסד.

אין ספק שהקדנציה הקצרה הזו והצורך של נתניהו להציג הישגים מול מחדליו בתחום הטיפול בקורונה ובכלכלה המתרסקת, הביאו את הימין הישראלי לטפח את רגשות האהבה שלו לערבים. או יותר נכון לגילוי מדהים של המון ערבים טובים באזור.

נשאר אמנם העניין הפעוט של "שוויון" בחוק הלאום מול הערבים הישראלים הטובים, אבל בזה יטפלו שופטי בג"צ האמיצים.

אין ספק שהקדנציה הקצרה הזו והצורך של נתניהו להציג הישגים מול מחדליו בתחום הטיפול בקורונה ובכלכלה המתרסקת, הביאו את הימין הישראלי לטפח את רגשות האהבה שלו לערבים

לנתניהו יהיה קשה מאוד בבחירות הקרובות להאשים מישהו – ערבי כלשהו – בכך שהוא "תומך טרור". אחרי הכל נתניהו הרי הוא זה שאישר לערבים הטובים במצרים עסקת צוללות מתקדמות מאחורי גבם של כל ראשי מערכת הביטחון.

אם הם לא היו ערבים טובים בעיניו של נתניהו, הוא לא היה מאשר את הסוד הזה בלי ידיעת הרמטכ"ל ושר הביטחון, שאותם הוא צריך רק כשיוצאים למלחמות נגד ערבים רעים (או כשצריך תעמולת בחירות דחוף דחוף כדי להימלט ממשפט שוחד).

איתי לנדסברג נבו הוא אזרח המודאג מעומק השחיתות השלטונית, חושש לגורל הדמוקרטיה ומזועזע מהגזענות והאלימות בחברה הישראלית. לשעבר עורך "מבט שני" ומנהל מחלקת תעודה בערוץ הראשון (2002-2017). בן קיבוץ תל יוסף וממקימי הפורום למען אנשי המילואים ( 1995-2017) . כיום במאי, עורך תוכן ומפיק עצמאי.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
6
מר לנדסברג, נתניהו לא נאשם (פועל) ולא בשלושה תיקים, נתניהו הואשם, ורק בתיק אחד עם 3 סעיפי אישום. זו העובדה. הבעיה שבעברית אנחנו נאלצים לומר שבעקבות כתב האישום נגדו הוא הופך לנאשם במוב... המשך קריאה

מר לנדסברג, נתניהו לא נאשם (פועל) ולא בשלושה תיקים, נתניהו הואשם, ורק בתיק אחד עם 3 סעיפי אישום. זו העובדה. הבעיה שבעברית אנחנו נאלצים לומר שבעקבות כתב האישום נגדו הוא הופך לנאשם במובן שם עצם (אחד שהגישו נגדו כתב אישום) ולא פועל, שזה רק בסיום משפט ומופיע כפועל. וביננו, כל כתב התביעה נגדו מופרכת, מומצאת, מדומיינית, וחלולה. .

קשקשן שמאלני. אתה מנותק. מסתבר שרק הימין יכול לבנות יחסים הגונים עם ערביי ישראל לאחר שהשמאל רק ניצל אותם בחרפה. השצמש בם וזרק. מבחינת הליכוד, ערבי טוב זה כמו שמאלני טוב, שאוהב ומשרת את... המשך קריאה

קשקשן שמאלני. אתה מנותק. מסתבר שרק הימין יכול לבנות יחסים הגונים עם ערביי ישראל לאחר שהשמאל רק ניצל אותם בחרפה. השצמש בם וזרק. מבחינת הליכוד, ערבי טוב זה כמו שמאלני טוב, שאוהב ומשרת את המדינה. הליכוד יכול לשלב טוב יותר ערבים בתוך החברה הישראלית. נתניהו יכול להאשים כל אחד שהוא תומך טרור, אם הוא תומך טרור. ההגיון הפשוט הזה, שאצלכם השתבש, מתקיים אצל יהודים נורמלים. גם את עניין הצוללת למצרים הפריך כבר מפקד חיל הים שרביט, אבל אתם ברוב יאושכם, קלונכם וחולשתכם, ממשיכים לפמפס את השקרים שלכם באופן נרחב וחופשי, למרות שאתם אומרים שנתניהו מביא עליכן דיקטטורה. אתם דמגוגים, פופוליסטים ומסוכנים למדינה.

התחלתי לקרוא עד שהגעתי למילה הנאשם ואז עצרתי. באיזה זכות אתה קורא לאדם נאשם? אתה שופט? אתה דיין? יש כלל כל אדם הרי הוא בחזקת חפות עד שיוכח אחרת. אז למה אתה קורא לראש הממשלה נאשם? בית מש... המשך קריאה

התחלתי לקרוא עד שהגעתי למילה הנאשם ואז עצרתי.
באיזה זכות אתה קורא לאדם נאשם? אתה שופט? אתה דיין? יש כלל כל אדם הרי הוא בחזקת חפות עד שיוכח אחרת. אז למה אתה קורא לראש הממשלה נאשם? בית משפט כבר פסק שהוא אכן אשם במשהו?

מילא היית כותב חשוד ב.. אז אתה צודק אבל מפה ועד כבר לפסוק ולהכריז שהוא נאשם

ועוד טענה לי אליך על פי הכותרת של הכתבה אני מבין שאתה גזען, הימין (לא מדבר על הקיצונים) אינו חושב שיש ערבי טוב או ערבי רע. מבחינתנו אין לנו שום בעיה עם אף אחד כל עוד הוא לא פוגע במדינה

ודבר אחרון אשמח שלא תזלזל בבחירה הדמוקרטית של הימין בדיוק כמו שאנחנו לא מזלזלים בבחירה הדמוקרטית שלכם. ראש הממשלה בנימין נתניה הוא ראש ממשלה שנבחר בבחירות דמוקרטיות ולכן על כל אזרח ישראלי לכבד את ראש הממשלה. מותר כמובן לחלוק על דרכו, ועל מעשיו. אבל לזלזל בו זהו דבר פסול מהיסוד והדבר הכי אנטי דמוקרטי שיש

עוד 735 מילים ו-6 תגובות
סגירה