פרשנות שר המים אלקין בעט בדלי של נתניהו

הודעתו של זאב אלקין אמש כי הוא עוזב את הליכוד ומצטרף אל סער היא מכה לא פשוטה לנתניהו ● אלקין הוא נכס פוליטי רציני, איש יסודי שמכיר היטב את המערכת, בעל קשרים טובים מאד עם החרדים, ומי שמכיר היטב את כל הטריקים והשטיקים של נתניהו ● ראש הממשלה עצמו יעשה מעתה הכול כדי למנוע מפולת וינסה למשוך שמות חדשים ● על הכוונת: השגריר בוושינגטון רון דרמר

זאב אלקין (צילום: Hadas Parush/Flash90)
Hadas Parush/Flash90
זאב אלקין

זאב אלקין הוא לא פיון בליכוד. במהלך השנים, מאז הגיע למפלגה מקדימה ב-2008, הוא השתרש היטב, זכה לפופולריות, והצליח להיבחר במקומות גבוהים בפריימריז פעם אחר פעם.

אלקין נשא בתפקידים בכירים בכנסת, היה יו"ר הקואליציה ויו"ר ועדת חוץ וביטחון. בממשלה הוא קיבל תיקים קטנים, לפעמים אזוטריים (השר למשאבי מים ולענייני השכלה גבוהה בתפקידו הנוכחי) – אבל ראש הממשלה בנימין נתניהו פיצה אותו בשליחויות מיוחדות בעיקר למפגשים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הוא גם שלח את אלקין לנהל מו"מ פוליטי וקואליציוני, וזימן אותו להתייעצויות בעניינים רגישים שאותם ניהלו השניים בפאטיו בבלפור.

זאב אלקין משמאלו של בנימין נתניהו, בפגישה עם ולדימיר פוטין בסוצ'י, ב-12 בספטמבר 2019 (צילום: Shamil Zhumatov/Pool Photo via AP)
זאב אלקין משמאלו של בנימין נתניהו, בפגישה עם ולדימיר פוטין בסוצ'י, ב-12 בספטמבר 2019 (צילום: Shamil Zhumatov/Pool Photo via AP)

קשה לאתר את הנקודה שבה נשבר האמון של אלקין בנתניהו. בליכוד טוענים שזה קרה כשאלקין רץ לראשות עיריית ירושלים במאי 2018, אבל הליכוד תמך ביריבו משה ליאון, ונתניהו לא התייצב לצדו בכל הכוח. אלקין, שהיה על פניו מועמד בטוח לראשות העיר, קיבל רק 22 אחוזים מהקולות ולא עלה לסיבוב השני והמכריע.

אלקין הגן מאז על נתניהו בכל הזדמנות, גם מול הטענות הקשות נגד ראש הממשלה שלקח מדינה שלמה בשבי ומסובב אותה בהתאם למשפטו הפלילי. אמש (רביעי), בנאום מדהים, מלחמתי ובוטה נגד נתניהו, אלקין העלה את הטענות הקשות הללו בעצמו.

אלקין הודיע שהוא עובר למפלגה החדשה של גדעון סער ובמקביל התפטר מהממשלה, מהכנסת ופרש מהליכוד.

אדוני ראש הממשלה, הנני מגיש לך בזאת את כתב ההתפטרות שלי מהממשלה בהתאם לסעיף 22א' של חוק יסוד הממשלה.צעד זה איננו קל…

Posted by ‎זאב אלקין Zeev Elkin‎ on Wednesday, December 23, 2020

בדצמבר 2019, להזכיר, היה אלקין מראשי המטה של נתניהו שלחם נגד סער בפריימריז. אלא שמאז הלכנו לבחירות במרץ 2020 שבהן חטף אלקין עוד מכה: הוא רצה להישאר בתפקיד השר לאיכות הסביבה אבל נתניהו המציא לו את התיק למשאבי מים, ובציבור שאלו אם זה מים קרים או חמים. אלקין עצמו ידע שמדובר בבדיחה מיניסטריאלית. למצער, הוא הפך לחבר בקבינט ברוטציה עם יובל שטייניץ.

המעבר של אלקין למפלגתו של סער הוא מכה לא פשוטה לנתניהו, אין ספק. אלקין הוא לא שובר-שוויון, אבל הוא לא חבר כנסת אלמוני כמו שרן השכל או מיכל שיר, שחצו את הקווים אל סער מעט לפניו.

אלקין הוא מוח פוליטי רציני, איש יסודי שעובד קשה ומכיר היטב את המערכת, ויש לו קשרים טובים מאד עם המגזר החרדי. אולי הוא יעמיד לרשות סער כמה סודות אפלים שיכולים להביך את נתניהו. איש בליכוד גם לא יוכל לטעון נגד אלקין -תושב ההתנחלות כפר אלדד – שהוא איש שמאל.

אלקין הוא מוח פוליטי רציני, איש יסודי שעובד קשה ומכיר היטב את המערכת, ויש לו קשרים טובים מאד עם המגזר החרדי. אולי הוא יעמיד לרשות סער כמה סודות אפלים שיכולים להביך את נתניהו

אתמול גילינו גם אלקין אחר: זועם, ממורמר ועמוס ביצרים ותסכול אישי שאותם פרק על ראש הממשלה בשפה שהוא לא נקט מעולם אפילו כלפי חברי הרשימה המשותפת.

בנימין נתניהו וזאב אלקין, ארכיון, 2016 (צילום: Miriam Alster/Flash90)
בנימין נתניהו וזאב אלקין, ארכיון, 2016 (צילום: Miriam Alster/Flash90)

אמש ביקשו בליכוד הרשמי להמעיט בערכו של אלקין, ואמרו שהוא עוזב כי לא קיבל ג'ובים. זו טענה שחוזרת ואולי תחזור על עצמה עם כל עריקה נוספת. בשיחות פרטיות כל אחד בצמרת הליכוד מדקלם את הטקסטים של סער ומספר על פולחן האישיות, הסביבה המטורללת והחנפנית והמשפט שמוציא את ראש הממשלה מדעתו. אף אחד לא ידבר בפומבי כדי שלא להקים עליו את המתפקדים בליכוד, שרובם מעריצים את נתניהו ולא סובלים כל פגיעה בו.

עד כמה ההודעה של אלקין ערערה את אנשי הליכוד אפשר ללמוד ממבול השמועות שהחל אמש. כולם פתאום נראו חשודים מיידיים. יולי אדלשטיין, למשל, הוציא הודעה שמבהירה שהוא מתמקד בענייני הקורונה ואין לו שום כוונה לעזוב. כולם יכחישו בקול רם ויתעקשו שהם נשארים בליכוד, אבל כלל לא בטוח שאלקין הוא האחרון לחצות את הקווים.

נתניהו עצמו יעשה מעתה הכול כדי למנוע מפולת. "דברים רעים קוטעים באיבם", זה המשפט האהוב עליו. נתניהו ידאג לקשור אליו את הבכירים בליכוד כדי שלא ינטשו גם הם.

נתניהו עצמו יעשה מעתה הכול כדי למנוע מפולת. "דברים רעים קוטעים באיבם", זה המשפט האהוב עליו. נתניהו ידאג לקשור אליו את הבכירים בליכוד כדי שלא ינטשו גם הם

אתמול פרסמנו כאן ששר האוצר ישראל כ"ץ יהיה ראש המטה של הליכוד בבחירות וכי לא יתקיימו פריימריז. במקום זאת, נתניהו ישאף לצרף לרשימה דמויות פופולריות בימין. השם המדובר כעת הוא השגריר היוצא, רון דרמר.

קרב הבלימה החל.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
2
כן, אבל הדלי לא התהפך והמים לא שטפו החוצה..... רק הלכלוך שצף על פני הליכוד גלש ונשמט שמאלה וימינה בסער וברעד. השקר ברח מהליכוד החוצה כדי להמשיך ולשרוד ולתקוע בשופר. https://twitter.co... המשך קריאה

כן, אבל הדלי לא התהפך והמים לא שטפו החוצה….. רק הלכלוך שצף על פני הליכוד גלש ונשמט שמאלה וימינה בסער וברעד. השקר ברח מהליכוד החוצה כדי להמשיך ולשרוד ולתקוע בשופר.

סער ואלקין עזבו לא בגלל אידיאולוגיה אלא כסאולוגיה. לסער יש עבר פלילי שמסוכם בתיק חקירה משטרתית ומאופסן בפרקליטות כשוט מאיים. "הארץ" התכוון לפרסם על סער כתבה די שחורה וכרגע עצר אותה, לאח... המשך קריאה

סער ואלקין עזבו לא בגלל אידיאולוגיה אלא כסאולוגיה. לסער יש עבר פלילי שמסוכם בתיק חקירה משטרתית ומאופסן בפרקליטות כשוט מאיים. "הארץ" התכוון לפרסם על סער כתבה די שחורה וכרגע עצר אותה, לאחר שסער עזב את הליכוד [ואולי עשה זאת כדי לעצור את הפרסום]. אלקין התרחק מנתניהו ונתניהו נטש אותו בעיקר מאז נכשל קשות בבחירות לעיריית תל אביב. 2-3 רכיכות כנסת הצטרפו לאביר סער שלהן. להערכתי זה לא ישפיע ממשל על הליכוד, אלא לכל היותר יהיה על חשבון התפלגות מאוכזבי נתניהו בין מפלגות הימין וכחול לבן. בכל מקרה למזלנו השמאל הולך ודעך. יותר ויותר אזרחים נושטים את שלוחות הקיצון שלו במר"צ ומצטרפים למפלגות המרכז והימין כשהם מזפזפים "רק לא ביבי". וחלק קטן של השמאל מצטרף לרשימה/ות הערבית/יות.

עוד 601 מילים ו-2 תגובות
סגירה