נחשפה מזימה להפיל בפח מקורב לשופט במשפט נתניהו

מערך הבדיקות בקריסה ● נתניהו מבטיח שישראל תצא מהקורונה "בתוך שבועות" ● בעקבות הלחץ: הקבינט ירד מכוונתו לצמצם שעות פעילות במוסדות החינוך בסגר ● חזי לוי: "ייתכן שנבקש להאריך את הסגר" ● עופר שלח יתפטר מהכנסת ועוזב את יש עתיד לטובת הקמת מפלגה חדשה

בנימין נתניהו עם עורכי דינו מיכה פטמן (משמאל) ועמית חדד בבית המשפט המחוזי, בפתיחת משפטו הפלילי ב-24 במאי 2020 (צילום: Amit Shabi/POOL)
Amit Shabi/POOL
בנימין נתניהו עם עורכי דינו מיכה פטמן (משמאל) ועמית חדד בבית המשפט המחוזי, בפתיחת משפטו הפלילי ב-24 במאי 2020
07:25 עריכה

בוקר טוב! הממשלה החליטה אמש בחצות במשאל טלפוני להטיל שוב, בפעם השלישית, סגר על אזרחי ישראל, שייכנס לתוקף החל מיום ראשון הקרוב, למשך שבועיים עם אפשרות להארכה.

הסגר יכלול איסור על התרחקות של יותר מ-1,000 מטרים מהבית למעט לצרכי עבודה, לימודים, טיפולים רפואיים וחיסונים, הפגנות, השתתפות במשפט וצרכים אישיים דחופים כמו העברת ילד בין הוריו הגרושים או טיפול בקרוב משפחה בעל מוגבלות וכו'. העבודה במקומות עבודה שאינם מקבלים קהל תימשך, העבודה במקומות שמקבלים קהל תיסגר כמעט כולה. המסחר ייפסק כולו, למעט חנויות המוגדרות "חיוניות" וכן משלוחים. לא יתאפשר גם טייק-אוויי.

הלימודים בבתי הספר מכיתות ה' עד י' ייפסקו והתלמידים בכיתות הללו יחזרו ללמוד מרחוק. גני הילדים וכיתות א'-ד' יישארו פתוחים, ובכיתות י"א-י"ב יימשכו שיעורי ההכנה לבחינות הבגרות במתכונת של ארבע שעות בשבוע הקיימת כעת.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, הד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה היום בתוכניתו של אפי טריגר בגלי צה"ל: ""יש עלייה בתחלואה – הגענו ל-5% בדיקות חיוביות אתמול. היעד שלנו הוא להגיע ל-1,000 מאומתים לקורונה או פחות. אם לא נגיע לזה תוך שבועיים, נצטרך להאריך את הסגר".

כוחות משטרה ליד שכונת רמות בליל הסגר הראשון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
כוחות משטרה ליד שכונת רמות בליל הסגר הראשון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

 

 

07:29 עריכה

המערכת הפוליטית תתנהל היום בצל החלטתו של שר המים זאב אלקין מהליכוד למפלגתם החדשה של גדעון סער ויפעת שאשא-ביטון ומכתב ההתפטרות שבו תקף את ראש הממשלה נתניהו במלים קשות ביותר ואמר כי הוא "הרס את הליכוד".

הפרשן הפוליטי של זמן ישראל, שלום ירושלמי, כתב הבוקר: "המעבר של אלקין למפלגתו של סער הוא מכה לא פשוטה לנתניהו, אין ספק. אלקין הוא לא שובר-שוויון, אבל הוא לא חבר כנסת אלמוני כמו שרן השכל או מיכל שיר, שחצו את הקווים אל סער מעט לפניו".

"אלקין הוא מוח פוליטי רציני, איש יסודי שעובד קשה ומכיר היטב את המערכת, ויש לו קשרים טובים מאד עם המגזר החרדי. אולי הוא יעמיד לרשות סער כמה סודות אפלים שיכולים להביך את נתניהו. איש בליכוד גם לא יוכל לטעון נגד אלקין -תושב ההתנחלות כפר אלדד – שהוא איש שמאל".

"אמש ביקשו בליכוד הרשמי להמעיט בערכו של אלקין, ואמרו שהוא עוזב כי לא קיבל ג'ובים. זו טענה שחוזרת ואולי תחזור על עצמה עם כל עריקה נוספת. עד כמה ההודעה של אלקין ערערה את אנשי הליכוד אפשר ללמוד ממבול השמועות שהחל אמש. כולם פתאום נראו חשודים מיידיים. נתניהו ידאג לקשור אליו את הבכירים בליכוד כדי שלא ינטשו גם הם".

זאב אלקין (צילום: Flash90)
זאב אלקין (צילום: Flash90)
07:35 עריכה

ההחלטה לגבי מערכת החינוך, לפיה היא תישאר פתוחה בשעות מוגבלות לחלק מכיתות הלימוד, והצהרונים ייסגרו, היא פשרה שאליה הגיעו השרים. שר הבריאות יולי אדלשטיין דרש לסגור את מערכת החינוך כולה למעט החינוך המיוחד, אך שר החינוך יואב גלנט דרש להשאיר את מערכת החינוך פתוחה והציע להגביל את השעות.

גלנט כתב בעמוד הפייסבוק שלו, זמן קצר אחרי ההודעה על הסגר: "מנענו סגירה מוחלטת של מערכת החינוך בתקופת הסגר. אני מודה לראש הממשלה ולשרי הממשלה שקיבלו את עמדתי ובחרו לשים את חינוך ילדי ישראל בראש סדר העדיפויות הלאומי – ואימצו את הצעתי להשאיר את גני הילדים וכיתות א'-ד' ו-יא'-יב' במוסדות החינוך. נמשיך לפעול כדי שגם תלמידי כיתות ה'-י' יקבלו מענה מלא ללמידה מרחוק בתקופת הסגר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מלווה על ידי שר החינוך יואב גלנט וראש עיריית ירושלים משה ליאון במהלך ביקור בבית ספר בשכונת הר חומה לקראת פתיחת שנת הלימודים, 25 באוגוסט 2020 (צילום: Photo by Kobi Gideon / GPO)
ראש הממשלה בנימין נתניהו מלווה על ידי שר החינוך יואב גלנט וראש עיריית ירושלים משה ליאון במהלך ביקור בבית ספר בשכונת הר חומה לקראת פתיחת שנת הלימודים, 25 באוגוסט 2020 (צילום: Photo by Kobi Gideon / GPO)
07:38 עריכה

במקביל להחלטה על הטלת הסגר, שיבטל, בין השאר, את "נובי גוד" ו"הסילבסטר", אישר קבינט הקורונה הקלות מיוחדות לקראת חג המולד, החל הערב ומחר. לפי החלטת הקבינט, מהיום ב-17:00 עד יום שישי ב-20:00 תותר תפילה של עד 100 איש בשטח פתוח. בחלל סגור תותר כניסת עד עשרה אנשים על כל פתח במבנה עם כמה כניסות, ולא יותר מעשר קבוצות. ההקלות יתקיימו גם בחג המולד של הנוצרים האורתודוקסים, החל ב-6-7 בינואר, ושל הארמנים, החל ב-18-19 בינואר.

רמאללה בחג המולד, דצמבר 2018 (צילום: פלאש 90)
רמאללה בחג המולד, דצמבר 2018 (צילום: פלאש 90)
07:53 עריכה

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר הבוקר בראיון לכאן רשת ב' כי "יש חשש שאולי העלייה בתחלואה במגזר החרדי קשורה להתפרצות המוטציה (החדשה, שהתגלתה בבריטניה".

קיש אמר כי "בכל העולם סגר הוא הדבר היחיד שעובד". יחד עם זאת, באותה נשימה אמר: "אני לא יודע אם הסגר הזה יעזור להוריד את התחלואה שקשורה לזן החדש. אנחנו מבינים את הסכנה ועובדים מהר".

יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מירום שיף אמרה בתגובה להטלת הסגר: "שוב מקבלים החלטות היסטריות ומפקירים ללא הצדקה שכבות שלמות של תלמידים, מכיתות ה' עד י' – שלא חטאו ולא פשעו ובסך הכול רוצים ללמוד. הפשרה שהושגה הלילה היא פשרה אומללה, שבינה לנתונים בשטח אין שום קשר. מלאכת השיקום של ילדינו תיארך זמן רב כי הפגיעה הנפשית, הרגשית והפדגוגית שהצטברה בחודשים האחרונים קשה מנשוא. הגיע הזמן שקבינט הקורונה יפנים שעל תלמידי ישראל לא מתפשרים".

יואב קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יואב קיש (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
08:14 עריכה

שר החינוך יואב גלנט, שכידוע ממעט לעבור ממפלגה למפלגה, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל בתגובה להחלטת שר המים זאב אלקין לעבור מהליכוד למפלגתו של גדעון סער: "אנשי סער לא ניסו לפנות אליי, יודעים שאין לזה תוחלת. אי אפשר להאשים את האנשים האלה ביציבות, רק בהפכפכות. מה יקרה כשהם ירצו להקים ממשלה? יקימו אותה עם לפיד ושאריות כחול לבן?"

בהתייחסו למבצע החיסונים אמר גלנט: "מיד אחרי שנסיים עם חיסון צוותי הרפואה נגיע לחיסונים של עובדי ההוראה".

08:18 עריכה

ארגון "חוננו" הגיש עתירה לבג"ץ בדרישה לאסור על ימ"ר ת"א לחקור את מותו של אהוביה סנדק. זאת, בשל הטענה שסנדק נהרג בשל התנהלות המשטרה עצמה וחקירת מותו אינה יכולה להתנהל על ידיה.

סנדק נהרג במרדף משטרתי לאחר שלפי החשד יידה יחד עם חבריו אבנים על רכבים של פלסטינים. בעקבות מותו, ובשל העובדה שחבריו עדיין נמצאים במעצר, התקיימו אתמול הפגנות נגד התנהלות המשטרה ובתי המשפט בירושלים, בצפת ובהתנחלויות בשטחים, חלקן אלימות.

מוחה מדביק על תמרור בצפת את תמונתו של אהוביה כהן שנהרג בעת מרדף משטרתי, 22 בדצמבר 2020 (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
מוחה מדביק על תמרור בצפת את תמונתו של אהוביה כהן שנהרג בעת מרדף משטרתי, 22 בדצמבר 2020 (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
08:27 עריכה

בשעה שיו"ר ימינה נפתלי בנט מנסה למתג את עצמו כמועמד ממלכתי לראשות הממשלה, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ממפלגתו שומר על מעמדה כמפלגת ימין מובהקת. ציוץ של סמוטריץ' מהבוקר, שמהווה רטוויט לציוץ של מאיר ליוש, חושף תופעה מבעיתה, שאכן לא זוכה לסיקור תקשורתי נרחב: שריפת מכוניות בחיסולי חשבונות של עבריינים, ובה-בעת מעניק לה קונטקסט לאומי ופוליטי שלא ברור על מה הוא מבוסס:

08:31 עריכה

המועמד לראשות הממשלה, גדעון סער, מגיב להחלטה להטיל סגר שלישי על ישראל: לפני כחודשיים שוחחתי עם ראש הממשלה והצעתי לו לבצע מהלך של בדיקות כלל-ארציות במקום אסטרטגית לולאת הסגרים. היום כבר יכולנו להיות אחרי מהלך כזה, בחזרה בשגרה בטוחה, ללא צורך בסגר. בדיקות כלל-ארציות, לצד חיסונים, מייתרות את הצורך בסגר, על השלכותיו החברתיות והכלכליות.

סער אכן כתב לנתניהו ב-4 לנובמבר: "כל עוד היקף החולים בקהילה גדול בהרבה מהחולים המזוהים – ההדבקה תימשך ואנו נהיה במעגל של סגרים (ברמה כזאת או אחרת) שיעשו שפטים בכלכלה ובחברה. נדרש מהלך שאפתני של איתור החולים בבדיקות המוניות, בידודם ויצירת אזורים 'נקיים' מקורונה. בהיקף רחב של בדיקות זה ניתן לביצוע תוך מספר ימים".

בנימין נתניהו וגדעון סער (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
בנימין נתניהו וגדעון סער (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
09:38 עריכה

ממשפחתו של ח"כ דוד ביטן נמסר כי הבוקר חל שיפור קל במצבו. הוא מתקשר עם סביבתו, עדיין מחובר למכשיר האקמו אך יש מגמת שיפור ואנחנו ממשיכים להתפלל שימשיך להשתפר בימים הקרובים. המשפחה מוסרת כי היא מבקשת "להודות לכולם על התפילות ואיחולי ההחלמה הרבים, נמשיך להתפלל לרפואתו השלמה של דוד חי בן מרגלית".

דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
דוד ביטן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
09:43 עריכה

שר הרווחה איציק שמולי, שהבחירות המתקרבות מהוות, כנראה, את סוף דרכה הארוכה והמפוארת של מפלגתו, מתנגד לסגירת הצהרונים של הפעוטונים במסגרת הסגר:

09:53 עריכה

ח"כ עפר שלח ימסור היום הצהרה על המשך דרכו הפוליטית בשעה 12:30 בבית העיתונאים בתל אביב. זאת כשברקע הקרע ביחסים עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, כששלח הכריז בספטמבר על כוונתו להתמודד לראשות מפלגת יש עתיד וקרא לקיים בחירות פנימיות. לאחרונה שלח ניהל שיחות עם שר המשפטים אבי ניסנקורן ועם שר הכלכלה עמיר פרץ.

עופר שלח (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
עופר שלח (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
10:21 עריכה

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן, ושר התרבות חילי טרופר דורשים ממשרד הבריאות לשנות את סדר העדיפויות ולחסן קודם את בני 80 ומעלה, המהווים כמחצית מהנפטרים מקורונה. כך אמרו אתמול כהן וטרופר בישיבת הממשלה שדנה בהטלת הסגר.

"אני מקבלת פניות מאנשים בני 80 ומעלה שקובעים להם חיסון במרץ. אולי עדיף לעשות העדפות?", אמרה כהן.

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, השיב לה: "יש בעיה של תורים ממושכים, בעיקר בקופת חולים כללית. לדעתי זה ייפתר כי אנחנו נותנים יותר מגשים ויותר מקומות לחיסון, וכך אני מאמין שהתורים יתקצרו. העדיפו לכלול בקבוצת הסיכון את כל בני ה-60 ומעלה כדי שזרימת המתחסנים תהיה מספיק טובה, כי הייתה טענה שלא יהיו מספיק מתחסנים". כהן השיבה: "יש קופות שלא מכירות את ההחלטה להגיע למרותקי בית, ויש קופות שמאפשרות לקבוע תורים רק באפליקציה והדבר לא מותאם למבוגרים. יש ניצולי שואה, ואנשים בני 80 ויותר, שלא מצליחים לקבל תור בזמן סביר. זה חורה מאוד שהם יתחסנו רק במרץ".

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר כי התורים שנקבעו למרץ יוקדמו. "לא ניתן שאנשים לא יתחסנו עד מרץ", אמר. "נגביר את הקצב פי 4 מהקצב של היומיים האלה כבר לקראת תחילת שבוע הבא. רק אתמול דיברנו עם בתי אבות, מוסדות סיעודיים ומרותקי הבית. אנחנו מחסנים יותר מקבוצות האוכלוסייה. אף אחד לא משער בדעתו שמבוגרים עדיין יתחסנו במרץ, קצת סבלנות. אנחנו נותנים זמן להתארגן ולהוסיף עוד כוח אדם, ופנינו לצבא כדי לקבל עוד אנשים שיחסנו".

טרופר סיפר כיצד חמותו, שעברה את גיל 80, קיבלה תור לחיסון רק בעוד כמה חודשים. לדבריו, "אם לא הנחתם שתהיה כזו התנפלות, ורוב התמותה מהקורונה היא מעל גיל 80, אולי בכל זאת כדאי למקד את החיסונים לאוכלוסייה הזו. תוך שבוע נוכל לסיים את כל הקבוצה הזו, בסוף הם 54% מהתמותה".

פרופ' אש השיב: "במסגרת 'מגן אבות ואימהות' מתחיל מבצע לחסן חלק גדול מהאוכלוסייה הזו, סביב 200 אלף בני אדם שבמוסדות. בגילאים האלה הרבה מרותקים לביתם ויש מורכבות להגיע אליהם. אנחנו בונים את היכולת הטכנית שנקראת 'לפצל מגשים', שמתחילה החל משבוע הבא, ומתכוונים לעשות את זה – אבל אם רק בני 80 ומעלה יתחסנו זה יפגע במהירות של חיסון האוכלוסייה. אנחנו עושים מאמצים".

מירב כהן בכנסת. 14 במאי 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
מירב כהן בכנסת. 14 במאי 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
10:47 עריכה

הסערה במערכת הפוליטית סביב להחלטתו של זאב אלקין לעזוב את הליכוד ולחבור לגדעון סער ממשיכה. הבון טון, לפחות באופוזיציה, הוא תגובות בנוסף "אם זאב אלקין היה מקשיב לזאב אלקין":

 

12:03 עריכה

"אני מאמין ששבועיים לא יספיקו. נקבע שלאחר שבועיים תהיה הערכת מצב ונראה אם להאריך בשבועיים נוספים. קרוב לוודאי שזה מה שנידרש" כך הצהיר היום פרוייקטור הקורונה, נחמן אש, בראיון לאולפן ynet, במקביל לראיונות שהעניק לכלי תקשורת נוספים. "אני לא חושב שתוך שבועיים נדע להעריך ולראות את הירידה בתחלואה בצורה ברורה ונצטרך לשבועיים נוספים".

לדברי אש: "לפי מה שהצגנו אתמול בישיבת הממשלה הערכנו שהסגר צריך להימשך כ-25 ימים, כדי להשיג אפקט משמעותי ולהורדת מספר החולים באופן משמעותי למתחת ל-1,000 ביום ועל ידי כך שנוכל לגשר על פער הזמנים עד שהחיסון ישפיע".

בתשובה לשאלה לו היו מטילים לפני שבועיים "ריסון מהודק" הסגר היה נמנע, ענה אש: "יש אפשרות כזאת. גם כשהצגנו את זה אמרנו שלא בוודאות אפשר להימנע מסגר, אלא לראות מה האפקטיביות של ריסון מהודק. אם היינו עושים צעדים כאלה, יכול להיות שהיום היינו נמצאים במצב שבו התחלואה יורדת והיינו יכולים להימנע מסגר. זה לא בוודאות".

בתשובה לשאלה, מדוע לסגור גם את הפעוטונים והגנים, אמר אש: "ראשית, אנחנו יוצאים לסגר בעקבות עלייה גדולה מאוד בתחלואה. צריך להבין שאנו נמצאים היום ביותר מ-3,000 מאומתים ליום, יותר מ-90 חולים קשים שמגיעים כל יום לבתי החולים. אנו נמצאים עם יותר מ-500 חולים קשים בכל בתי החולים, זה הזמן לנקוט צעדים ולכן גם הוחלט על הסגר. לצד זה הוחלט לשמר מעט ממערכת החינוך כדי לא לפגוע בילדים הצעירים ובהכנה לבגרויות, והוחלט לתחם את זה בלו"ז יומי – גם כדי למנוע את ההתערבויות של הקפסולות שקורות בצהרונים וגם כדי להגביל את שעות הפעילות, כך שזה יהיה מוחל בשעות מסוימות ולא יגרום לתנועתיות לאורך כל היממה או לאורך כל היום. כל צעד כזה תורם משהו בסופו של דבר להורדת התחלואה. נכון שזה מסובך ונראה לא מובן, אבל המטרה היא להוריד את התחלואה".

אש נשאל "מה ההיגיון בלתת לילדים ללכת לגן ילדים ואז לקטוע את היום הזה ב-13:00 באמצע היום". זאת, מאחר שבגני הילדים והפעוטונים הילדים נמצאים בגן ובצהרון באותה קפסולה. אש התעלם מהעובדה הזאת וענה: "זה הכל עניין של איזונים. הצענו בהצעה המקורית לסגור את כל מערכת החינוך. אנו חושבים שהתפרצות התחלואה עכשיו מחייבת צעדים יותר נוקשים. בדיונים עלתה החשיבות לפתיחת מערכת החינוך".

"יש לכך הרבה יתרונות לילדים ולהורים, והוחלט על מסגרת כזאת שלא פורצת את השעות ואת ערבובי הקפסולות ויש יכולת לשלוט על התחלואה. זו סוג של פשרה שהגיעו אליה. יש בה היגיון אפידמיולוגי. שום דבר לא מוחלט, אבל יש בה היגיון. ערבוב הקפסולות תורם לתחלואה. ניהלנו את זה בתקופה האחרונה בצורה לא רעה אבל יש לו תרומה לתחלואה. שעות הפעילות, יש להן תרומה לתחלואה. ככל שההסתובבות במסגרת הסגר הזה ברחובות והמפגשים נעשים לאורך יותר שעות קשה יותר לשלוט בזה ויש לזה תרומה. השאלה היא מה התרומה וכמה. אני לא יודע כמה זה תורם להורדת תחלואה כשמסיימים לימודים ב-13:00 ולא ב-16:00".

כשנשאל האם הוא תומך בכך, ענה: "אני תמכתי בכך שכל הלימודים יהיו סגורים לשלושה שבועות פלוס". וכשנשאל "אז למה עמדתכם לא התקבלה?" ענה: "אלה דיונים בין השרים. מהאיזון עם חשיבות הלימודים והצורך לא לפגוע בלימודים בגיל הרך. אני מבין את השיקול הזה, אבל בראייה שלי, בהיבט הרפואי, אני חושב שהיה צריך ללכת לצעד יותר מחמיר כדי להוריד את התחלואה".

בתשובה לשאלה: "מדוע לא נעשו צעדים דיפרנציאליים על מנת להילחם באזורים אדומים?" ענה אש "לגבי פוליטיזציה אני לא יודע להגיד. אני חושב שעמדת שר החינוך שמגן על החינוך היא ראויה ונכונה, וכששר האוצר מגן על עסקים זו עמדה ראויה ונכונה. העמדות והשיקולים מורכבים וזה מביא לתוצאה שהיא לפעמים קשה להסברה. היו אזורים שסגרנו והתחלואה ירדה, אבל מצד שני היו אזורים שסגרנו והתחלואה לא ירדה. עשינו פעילויות רבות לאורך כל התקופה הזאת".

אש רמז גם כי התפרצות הקורונה הנוכחית היא תוצאה של מוטציה בנגיף, בדומה לדברים שנאמרו הבוקר בצורה מפורשת יותר על ידי סגן שר הבריאות, יואב קיש לדברי אש: "ההתפרצות כעת – אני לא בטוח שהיא תוצאה של יציאה משליטה של התחלואה הקודמת, אלא יש פה משהו חדש של החורף. יכול להיות שיש פה השתנות של הנגיף. דיברנו על וריאנט חדש שכנראה נמצא בינינו, כך שיש פה דברים חדשים שקרו שלא בטוח שקשורים לצעדים הקודמים שעשינו".

"בכל מדינות העולם המערבי מתמודדים עם ההתפרצות הזאת, אנו רואים מה קורה באירופה. אני חושב שאנו עושים את הצעדים שלנו אולי לא מספיק מהיר. הייתי שמח שהחלטות היו מתקבלות יותר מהר, אבל אם אתה משווה את זה לעולם, אז אנחנו עושים את הצעדים יחסית מהר ומקווה שגם הפעם נצליח להשתלט על התחלואה".

פרויקטור הקורונה נחמן אש (צילום: הסתדרות הרופאים בישראל)
פרויקטור הקורונה נחמן אש (צילום: הסתדרות הרופאים בישראל)
12:16 עריכה

ראש סיעת האיחוד הלאומי ברשימת ימינה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', דורש מיו"ר ימינה, נפתלי בנט, "רשימת ריצ'רץ'" שתבטיח חלוקה שווה של המנדטים של הרשימה בין הסיעות שלה, כדי להבטיח למועמדים מהאיחוד הלאומי מקום ריאלי בכנסת הבאה. כך מדווח הבוקר אתר וואלה.  זאת, על רקע היחלשותה של ימינה בסקרים מאז שגדעון סער הודיע על פרישתו מהליכוד והקמת מפלגה חדשה, וסחף אחריו אחדים מהשרים והח"כים של הליכוד.

כתב וואלה, יקי אדמקר, כתב הבוקר כי "סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, מעוניין להגיע להסכמה עם בנט כבר בימים הקרובים. הוא יוצא מנקודת הנחה שאם לא ייענו דרישותיו, תהיה לו אפשרות לרוץ בנפרד כמנהיג הציונות הדתית עם הבית היהודי, עוצמה יהודית וגורמים נוספים. לעומתו, בנט מעוניין למשוך את המגעים קרוב ככל שניתן לסגירת הרשימות".

בצלאל סמוטריץ' בישיבת מרכז הרב, 2 ביוני 2019 (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
בצלאל סמוטריץ' בישיבת מרכז הרב, 2 ביוני 2019 (צילום: Aharon Krohn/Flash90)
12:37 עריכה

ח"כ עופר שלח הודיע כי הוא עוזב את מפלגת יש עתיד ומקים מפלגה חדשה. בהצהרה שנשא היום בתל אביב אמר שלח כי "הסיפור העצוב של כחול לבן מלמד כי רק לא ביבי – זה לא מספיק. בממשלה הבאה חייב להיות ייצוג לדרך ברורה ולהשקפת עולם".

לדברי שלח: "הסיפור של כחול לבן, הכישלון הפוליטי הגדול ביותר בתולדות המדינה, מוכיח כי נבחרת של כוכבים שכל מה שיש לה להגיד זה רק לא ביבי זה לא מספיק. לכן באתי לפני כמה חודשים לחברי יאיר לפיד ואמרתי לו, צריך לעשות פריימריז ולשנות את מבנה המפלגה, בלי שינוי ארגוני עמוק זה לא יעבוד".

"הסקרים מראים שצדקתי. הצורך החשוב להיפטר מנתניהו גורם לכך שאנשי שמאל-מרכז נוהרים בהמוניהם למועמד ימין עמוק שחרטה על דגלה כלכלה דורסנית, הדתה ותמיכה בחוק הלאום. צריך בממשלה ייצוג לדברים אחרים שכל כך הרבה ישראלים מאמינים בהם. שוויון אזרחי מלא. ביצור שלטון החוק. שומרי סף ומערכת אכיפת חוק חזקים ועצמאיים. כלכלה אנושית יותר. הפסקת השליטה על עם אחר, שפוגעת בביטחון ישראל ובדמוקרטיה הישראלית".

"אני רוצה להגיד לחבריי היקרים: תמו ימי הבכי והנהי על ישראל היפה, וההתנשאות על ציבורים שלמים, תושבי פריפריה, חרדים וערבים, שטועים ועושים מה שלא טוב בשבילם. יש להפסיק את ההסתה נגד חרדים. יש לי מחלוקת עמוקה איתם אבל הם בני שיח, פרטנרים ושותפים, שום דבר טוב לא יצא מההסתה נגדם".

שלח סירב לענות לשאלות עיתונאים בסוף הצהרתו ולהפוך את האירוע למסיבת עיתונאים.

עפר שלח (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
עפר שלח (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
12:53 עריכה

רועי כהן, יו"ר לשכת ארגוני העצמאים, להב, הוא איש הציבור הראשון שהודיע היום על הצטרפותו למפלגה החדשה שמקים עופר שלח. כהן אמר את הדברים היום באירוע שבו שלח הודיע על המהלך.

לדברי כהן: "הכלכלה מרוסקת, ובמקום לנסות לשקם אותה, הממשלה יוזמת עוד סגר ועוד סגר. התנהלות הממשלה במשבר הקורונה לגמרי לא עניינית, כולה פוליטית, והכול נעשה על חשבון הישראלים העובדים, בעלי העסקים, העצמאים והשכירים".

כהן, שמייצג אחד ממאות ארגונים המייצגים את בעלי העסקים הקטנים והבינוניים והעצמאים וחלקם מסוכסכים ביניהם, אמר: "סוף סוף יש לנו, 600 אלף עצמאים, בית. נשיג לעצמאים רשת ביטחון סוציאלית ודמי אבטלה. אני סומך על עופר (שלח) שיילחם עבור כלכלה צודקת יותר למעננו ולמען כל אזרחי ישראל".

רועי כהן, מנכ
רועי כהן, מנכ"ל להב (צילום: Flash90)
13:30 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן מבהיר: בתי המשפט ימשיכו לפעול בזמן הסגר כרגיל. בין השאר, יתקיים במהלך הסגר דיון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

13:58 עריכה

"ההחלטה לסגור את הצהרונים ולסיים את יום הלימודים והשהייה בגני הילדים ובפעוטונים ב-13:00 שגויה, אפעל לתקן אותה". כך כתב היום ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בני גנץ, בפוסט שפרסם בפייסבוק, פחות מיממה לאחר שהשתתף באישור ההחלטה בישיבת הממשלה שבה הוחלט על הסגר ותמך בהצעת ההחלטה.
"לאור דרישתי, אנחנו מאפשרים זמן התארגנות סביר ולא סוגרים כבר מחר את המדינה", כתב גנץ, "השארנו חלק ממערכת החינוך פתוח בסגר, ונאפשר למקומות עבודה שאינם מקבלים קהל לפעול. זהו הדבר ההגיוני וזה גם מה שהיה צריך לעשות בסגר הקודם. בנושא שעות פתיחת מערכת החינוך, מדובר בהחלטה שגויה ואני פועל ברגעים אלו בכדי לתקן אותה".

באופן לא מפתיע, גנץ האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיום הסגר: "הסגר הוא תוצאה של חוסר יכולת של ראש הממשלה לעמוד בסיכומים. בעוד שמערכת הביטחון הביאה ל-100 אלף בדיקות ביום, השתלטה בתוך ימים על נתב"ג וקוטעת אלפי שרשראות הדבקה, ראש הממשלה מונע מאיתנו לממש את המדיניות הדיפרנציאלית שסיכמנו עליה".

לטענתו, "נתניהו מנע את העלאת הקנסות, הסגרים בערים האדומות היו מעטים מדי ורופפים מדי, לא הטלנו מגבלות בערים כתומות כפי שקבעו וגם היום אין מערך הסברה אפקטיבי לציבור".

פורום הגנים הפרטיים פנה הבוקר לקבינט הקורונה בדרישה לפתוח את גני הילדים מגילאי לידה עד 3 משעה שבע בבוקר עד אחר הצהריים, כפי שקורה היום, ולא עד 13:00 כמתוכנן.

"ההחלטה לפתוח את הגנים רק מהשעות 8:00 עד 13:00 היא מנותקת, מופרכת ותגרום נזק חינוכי לילדים ונזק כלכלי לגנים ולהורים העובדים, שבקושי יצליחו לעבוד רבע יום", כתבו בפורום לחברי הקבינט, "הילדים ממילא נמצאים באותה קפסולה עם אותה גננת ואותה קבוצת ילדים. אלו ילדים שלא מפוזרים לצהרון".

"ההחלטה תגרום לנזק התפתחותי, פסיכולוגי וחינוכי משמעותי לילדים", הוסיפו. "זוהי ממש 'עקירה' של הילדים בשעה רגישה מאוד ביום, רגע לפני ארוחת הצהריים והשינה. פגיעה בסדר היום שלהם בגיל רך כזה, והוצאתם מהגן באמצע היום לכבישים ולפקקים, אינה הגיונית. ההורים יבקשו את כספם היחסי חזרה, והמשמעות היא שגנים יקרסו כלכלית מאחר שלא יצליחו לעמוד בהוצאות השוטפות. הגננות והסייעות לא יהיו מוכנות לעבוד רק חצי יום, הן יבקשו שנוציא אותן לחל"ת. יכול לקרות מצב שאחרי הסגר ייסגרו גנים רבים, תשלומי ההורים יעלו וילדים רבים יישארו בעקבות זאת בבית".

גם בנעמת, המפעילה הגדולה ביותר של מעונות היום המפוקחים לגיל הרך, יצאו הבוקר נגד החלטת הממשלה: "כנראה שלשרים יש מידע לפיו הקורונה הולכת לישון בצהריים", אמרה יו"ר נעמת, חגית פאר. "אשמח שישתפו את הציבור במידע הזה אם כך. מאות אלפי הורים לא יוכלו להתפרנס ולעבוד, גם לא מרחוק, כאשר הם צריכים לאסוף בחזרה את הילדים מהמעונות שעות בודדות לאחר הגעתם. שלא לדבר על הפעוטות עצמם שזקוקים לשגרה חינוכית בשנים הקריטיות ביותר להתפתחותם. הנתונים מצביעים על הדבקה מינימלית בגילאים הללו – אני לא מצליחה להבין את ההיגיון מאחורי ההחלטה הזאת".

יו"ר אמונה, ליאורה מינקה, אמרה: "לא שמענו מומחים שמסבירים כי 13:00-08:00 הן שעות הפעילות וההדבקה של הנגיף. שוב הפגיעה היא בעיקר בנשים צעירות עובדות. אי אפשר לעבוד עד 12:30. אי אפשר להטריל את הציבור. או לפתוח את החינוך לגיל הרך, כולל המעונות, הגנים וכיתות א'-ב' – או סגר.

במועצה לשלום הילד מסרו כי "אנחנו קוראים לחברי קבינט הקורונה להחליט כי מערכת החינוך היא שירות חיוני וכפועל יוצא מכך להשאירה פתוחה, בכל שכבות הגיל, גם בזמן הסגר. אסור לנטוש את הילדים והנוער בישראל ואסור למנוע מהם המשך הגעה למסגרות חינוכיות וחברתיות. חייבים ללמוד מטעויות העבר".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע מכחול לבן, איים הבוקר לטרפד את ההחלטה. לדברי שפע: "ההחלטה מנוגדת לעמדתי, להיגיון ולצורכי השטח. ביום ראשון אכנס את הוועדה כדי לטרפד אותה. קיבלתי אלפי פניות בשעות הבוקר מהורים ומתלמידים שזועמים על הניתוק בינם לבין מקבלי ההחלטות, ואני מתכוון לעשות הכול כדי להשמיע את קול זעקתם ולהתאים את התקנות לצורכיהם. אני מקווה מאוד שעד יום ראשון הממשלה תעביר אלינו תקנות הגיוניות שנוכל לאשר".

גן ילדים, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גן ילדים, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
14:03 עריכה

חבר הכנסת עופר שלח מיש עתיד, שהודיע היום על פרישתו והקמת מפלגה חדשה, יתפטר מהכנסת ביום ראשון ויוחלף לתקופה הקצרה שנותרה עד הבחירות, לשם הפעילות בוועדות, בח"כ אחר מיש עתיד.

עופר שלח ורועי כהן מכריזים על הקמת מפלגה (צילום: אריק בנדר)
עופר שלח ורועי כהן מכריזים על הקמת מפלגה (צילום: אריק בנדר)
14:06 עריכה

על רקע הביקורת הנוקבת על סגירת הצהרונים וסיום הלימודים בכיתות הנמוכות, בגנים ובפעוטונים ב-13:00, הצהיר סגן שר הבריאות, יואב קיש, בראיון בגלי צה"ל: "מבין את המורכבות בצהרונים. ביקשנו דיון נוסף בנושא וייתכן שנשנה את ההחלטה".

יואב קיש בקומת הממשלה בכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: אורן בן חקון/POOL)
יואב קיש בקומת הממשלה בכנסת, 21 בדצמבר 2020 (צילום: אורן בן חקון/POOL)
14:21 עריכה

"הפרישה של גדעון סער מהליכוד הייתה צפויה, אבל המהלך הגיע מאוחר מדי". כך אמר היום יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בריאיון באולפן ynet. לדברי ליברמן "הכתובת הייתה על הקיר. דיברתי על זה עוד במהלך הקמפיין, אמרתי שבליכוד מתבשל מרד. לצערי התבשל קצת מאוחר מדי".

לדברי ליברמן, "אם האנשים האלו היו חושבים פחות על עצמם ויותר על המדינה ועושים מהלך כזה לפני כמה חודשים, היה אפשר למנוע בחירות רביעיות, להקים קואליציה יציבה ללא נתניהו".

על פרישתו של זאב אלקין מהליכוד אמר: "זו חותמת סופית ש'תקווה חדשה' היא קודם כל תנועה דתית דוגמטית. והוא יהיה הראשון אחרי הבחירות שיתווך בין נתניהו לסער".

ליברמן תקף את סער: "אין ספק שמי שחוזר ואומר שהוא בשום קואליציה לא יוותר על ש"ס ויהדות התורה, סופו להיות בקואליציה עם נתניהו. אני שומע את גדעון סער גם בתקשורת, בעיקר החרדית. בתקשורת הכללית הניסוח שלו: 'אני לא פוסל את ש"ס ויהדות התורה', ובתקשורת החרדית זה נשמע אחרת לגמרי: 'אני לא אוותר על דרעי, ליצמן וגפני בשום קואליציה'. בסופו של דבר, 'תקווה חדשה' זו גרסה חדשה של כחול לבן, רק מכיוון אחר".

לדברי ליברמן: "פניתי לארבעה ראשי מפלגות, בהם סער ויאיר לפיד, בניסיון לגבש קואליציה בלי נתניהו". מדבריו של ליברמן ניתן להסיק כי שתי המפלגות הנוספות שאליהן פנה הן ימינה ומרצ. ליברמן אמר: "לא אסכים לקבל תמיכה מהרשימה המשותפת. "אין לנו בעיה עם הערבים, יש לי בעיה קשה עם הרשימה המשותפת. האנשים האלה הצביעו נגד הסדר נורמליזציה עם המפרציות בניגוד לאינטרס של אזרחי מדינת ישראל. מה שברור שכרגע יש רוב ציוני ליברלי בכנסת. מבחינתי כל מפלגה ציונית ממרצ עד ימינה הם פרטנרים לקואליציה עתידית".

לדבריו, "נתניהו לא יכול להיות חלק מממשלה כזאת. שישחרר אותנו ויפרוש בכבוד. במה התעסק אתמול נתניהו בישיבת הממשלה? ניסה לממש את הדיל שלו עם מנסור עבאס. רוצה להכשיר את שוק הקרקעות בנגב ולהכיר בכל מיני יישובים בלתי חוקיים בעליל".

"מבחינת נתניהו, עבאס, נציג תנועה איסלאמית, הוא שותף חדש, טבעי ולגיטימי. זו חציית כל הקווים האדומים. ציניות מוחלטת. הוא משתף פעולה עם חמאס, עם התנועה האסלאמית, וכדי לשרוד ולהיות בשלטון הוא מוכן לחצות כל קו אדום".

"לגבי כחול לבן, הם כבר לא רלוונטיים", אמר ליברמן, "הם לא יגרדו את אחוז החסימה, זה ברור. אני לא יודע אם הם בכלל יתמודדו. בני גנץ בגד בבוחריו, התנהל בצורה שלומיאלית. כשר הביטחון הוא מנוטרל מכל ההחלטות, הוא ידע על מינוי ראש המוסד מהתקשורת, הוא ידע על הנורמליזציה עם המפרציות מהתקשורת. אני חושב שהוא גמר בפוליטיקה ואני מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך".

בהתייחסו לשאלה, הם יש סיכוי לחבירה של מפלגתו יחד עם המפלגה של סער, אמר ליברמן: "אנחנו מפלגה ליברלית וציונית. סער היה זה שסגר חנויות בשבת בתל אביב ורק בית המשפט העליון פתח אותן. סער מתנגד לנישואים אזרחיים, לתחבורה ציבורית בשבת וגם ללימודי ליבה במערכת החינוך החרדית. אני חושב שאנחנו יכולים לשתף פעולה, אני חושב שזה מהלך שיוצר את האופציה האמיתית, אבל יש שם פערים אידיאולוגיים משמעותיים".

אביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
15:00 עריכה

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בפנייה רשמית לשר הבריאות, יולי אדלשטיין, ולמנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' חזי לוי: "דורשת שמשרד הבריאות יורה על תעדוף מיידי במתן חיסונים לכל עובד הוראה שירצה בכך".

מכתבה של יפה בן דוד לאדלשטיין
מכתבה של יפה בן דוד לאדלשטיין
15:07 עריכה

ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה במכתב לראש מח"ש קרן בר מנחם בעניין פרשת הריגתו של אהוביה סנדק. לדבריו, "מתעורר חשד, ואף יותר מכך, שהחקירה מנוהלת בצורה מרושלת בשוגג או חלילה במכוון". סנדק נהרג ביום שני בהתהפכות רכבו כאשר נמלט ממרדף משטרתי. לפי סמוטריץ', השוטרים החשודים בהריגה לא נחקרו באזהרה "ומסתובבים חופשי" ועלולים לשבש חקירה. לשלון הפנייה:

לכבוד
הגב' קרן בר מנחם
ראש המחלקה לחקירות שוטרים

שלום רב,
הנדון: פרשת הריגתו של הנער אהוביה סנדק ז"ל / תיק מח"ש 6282/20
מכתב בהול!!!

1. התיק שבנדון נחקר על ידכם בימים האחרונים.
2. ממידע מוצק ומהימן שהגיע לידיי עולה כי השוטרים החשודים בהריגה טרם נחקרו באזהרה.
3. זאת ועוד, השוטרים מסתובבים חופשי ואף ממשיכים בעבודתם בשעה זו.
4. לא ייתכן שחשודים בתיק חמור שכזה שזהותם ידועה ליחידה החוקרת וכל רגע בו הם שוהים מחוץ למעצר מהווה פוטנציאל אדיר לשיבוש חקירה מסתובבים חופשי שלושה ימים ויותר אחרי האירוע!
5. על בשרי חוויתי את ניסיון המשטרה בזירת האירוע להרחיק כל אדם, לרבות אותי כחבר כנסת עם חסינות, במה שנראה היה כניסיון לטשטש את הראיות המובהקות בזירה לכך שהרכב של השוטרים ניגח באופן מכוון את הרכב של הנערים וגרם בכך לתאונה ולתוצאותיה המחרידות.
6. ישנו חשש כבד כי החשודים מקרב השוטרים וחבריהם נצלו את הימים האחרונים להעלמת ראיות ולשיבוש חקירה, חשש שלמצער לא דאגתם לאיין.
7. חבריהם של אהוביה ז"ל העצורים בידי המשטרה נכון לשעה זו נחקרו בימים האחרונים בידי ימ"ר ת"א בנוגע לנסיבות מותו של חברם – דבר המנוגד לנהלים ולהיגיון הישר המחייב את סילוק ידיה של המשטרה מחקירת נסיבות מותו של אדם ששוטרים חשודים בגרימת מותו.
8. כל זאת ועוד מעוררים חשד, ואף יותר מכך, שהחקירה מנוהלת בצורה מרושלת בשוגג או חלילה במכוון.
9.   אבקש באופן בהול עוד היום להפגש אתך עם נציג מטעם המשפחה ולקבל תשובות היכן הדברים עומדים והאם החקירה מתנהלת כיאה לחקירת תיק חמור שכזה.
10. לתשובתך הבהולה אודה.
בכבוד רב,
ח"כ בצלאל סמוטריץ'

15:12 עריכה

בני גנץ לוקח קרדיט על המעצר של החשוד ברצח אסתר הורגן.

"כפי שאנו עושים תמיד, הפעלנו את כל האמצעים של מערכת הביטחון ועצרנו במהירות את החשוד ברצח המזעזע של אסתר הורגן ז''ל. צה"ל וכל כוחות הביטחון יגיעו לכל מחבל ויגדעו כל הרמת ראש של טרור בכל זמן ובכל מקום.

15:21 עריכה

מעונות היום בקרית מוצקין יפעלו עד 16:00 כרגיל ולא ייסגרו בצהריים בהתאם להוראות הסגר. כך הבטיח היום ראש העיר חיים צורי וכמוהו גם ראש העיר בת ים צביקה ברוט שבודק כיוון משפטי להפעיל צהרונים כרגיל.

15:25 עריכה

בנימין נתניהו מדווח שגם אשתו קיבלה את החיסון לקורונה.

"רעייתי שרה קיבלה היום את החיסון לקורונה לפי הקריטריונים של משרד הבריאות. אני גאה בכך שמיליוני החיסונים שהבאנו והעבודה המצויינת של משרד הבריאות וצוותי הבריאות הפכו את ישראל לאלופת העולם בחיסונים!

15:45 עריכה

שר החוץ גבי אשכנזי (כחול-לבן) "שוקל ברצינות" להקים רשימה עצמאית, לפי הדיווח של בן כספית.

16:20 עריכה

אחמד טיבי (המשותפת) נעלב שקמפיין הליכוד מציב אותו בשורה אחת עם פוליטיקאים נוספים מהמרכז-ימין, ולא לבד.

16:48 עריכה

קבינט הקורונה חוזר בו ומסכים לפעילות רגילה במוסדות החינוך במהלך הסגר, כלומר עד 16:00 ולא עד 13:00 כפי שהוחלט קודם לכן. בעקבות הביקורת, נתניהו, גנץ, גלנט ואדלשטיין סיכמו על מתכונת פעילות רגילה בגיל הרך, גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן יא'-יב'.

שר הרווחה איציק שמולי ושר הביטחון בני גנץ לוקחים קרדיט על הלחץ לשנות את ההחלטה.

17:44 עריכה

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי מעלה את האפשרות שהסגר שמתחיל ביום ראשון יהיה ארוך מאשר השבועיים שעליהם סוכם. לדבריו, עד כה חוסנו 180 אלף איש ו"המטרה היא לחסן לפחות ארבעה מיליון איש במהלך הרבעון הראשון של 2021".

"ייתכן שנבקש להאריך את הסגר מעבר לכך. אנחנו עדיין בעיצומו של הגל שעולה וגואה. אם לא נרד מרמת התחלואה למימדים שאנחנו רוצים נוכל לבקש להאריך את הסגר לתקופת מה".

kscr

18:18 עריכה

ישיבת הממשלה שתוכננה ליום ראשון בוטלה, לפי דיווח של מיכאל שמש מכאן. במקביל, בני גנץ צפוי לקיים מסיבת עיתונאים במוצ"ש או בראשון ולהכריז על פתיחת הקמפיין של כחול-לבן, לפי דיווח של דפנה ליאל מ-N12. לפי הסקרים, המפלגה של שר הביטחון בקושי מגרדת את אחוז החסימה.

18:56 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעריך שישראל תצא מהקורונה ראשונה בעולם ושזה יקרה בתוך שבועות.

"השילוב של מבצע החיסונים האדיר מצד אחד, וסגר קצר ומהיר מצד שני, מאפשר לנו לצאת מהקורונה וכנראה שאנחנו נהיה המדינה הראשונה שתצא תוך כמה שבועות מהקורונה. ברכה גדולה".

19:36 עריכה

משרד הבריאות הודיע כי במעבדה המרכזית לנגיפים בתל השומר זוהה היום עוד מקרה של הנגיף עם המוטציה מאנגליה. מדובר באשה שחזרה מאנגליה לפני מספר ימים ונמצאת בבידוד ביתי ומצבה טוב. 5 מקרים כאלה התגלו עד כה.

במשרד חוששים כי עשרות בדיקות קורונה חיוביות נושאות את המוטציה הבריטית ובשעות אלו מתבצע להן הליך שנקרא ריצוף גנטי, (אבחון למקור המחלה הגנטית). ההנחה (והתקווה) היא שהחיסון עמיד בפני המוטציה.

20:02 עריכה

במעבדות הקורונה יש כרגע עומסי ענק ועשרות אלפים מחכים יותר מיומיים לתוצאות הבדיקה, לפי דיווח של חדשות כאן. מזה יותר מיממה אין נתוני תחלואה עדכניים ופיקוד העורף לא מסוגל לקטוע את שרשראות ההדבקה. כתוצאה מהעומס, בפיקוד העורף מצמצמים את מתחמי הבדיקה.

20:17 עריכה

פרקליט של ראש הממשלה ניסה להקליט מקורבי שופט במשפט נתניהו. בהקלטה שתיחשף הערב בתכנית "עובדה", עו"ד אריאל רוט מתועד בניסיון להקליט קרוב משפחה של אחד משופטי ראש הממשלה, בתקווה להוציא ממנו אמירות כנגד הנאשם בפלילים.

20:32 עריכה

רון חולדאי עומד להכריז בימים הקרובים על כניסה למערכת הפוליטית הארצית ויקים מפלגה חדשה. לפי דיווח בחדשות כאן, שר המשפטים אבי ניסנקורן במגעים לחבירה ליאיר לפיד אך שוקל גם להוביל את מפלגת העבודה. במקביל, עופר שלח, שיתפטר מהכנסת ביום ראשון, במגעים עם שני שרים מכחול-לבן להצטרפות למפלגתו החדשה.

21:41 עריכה

תכנית "עובדה" חשפה הערב הקלטות שמראות לכאורה כיצד נרקמה קנוניה להשחיר את שמם של השופטים במשפט ראש הממשלה ואת המהלך הזה רוקם עורך דין במשרד של עמית חדד, המייצג את נתניהו.

במסגרת ההקלטה, נשמע עורך דין אריאל רוט, שמציע לשלוח מדובב כדי להקליט בסתר קרוב משפחה של אחד השופטים ולנסות לחלץ ממנו אמירות נגד ראש הממשלה. רוט הגיע לאחד ממגדלי היוקרה של תל אביב. הוא חשב שהוא מגיע לאשת עסקים שתומכת בנתניהו ולמעשה היא כבר יצרה קשר עם מערכת "עובדה" כדי להקליט את הנאמר במפגש.

רוט מסביר למארחת ש"גם אם נצליח להפיל בפח את כל השופטים זה עדיין לא מבטיח כלום … צריך לראות שבאמת מצליחים להשיג את זה … משלמים רק על תוצאה זה נורא קל … אני לא קשור לעניין הזה, לא הולך להיות בתוך העניין הזה".

"יש דברים שמאוד לא נוחים לי לדבר עליהם, אז הכי קל לי לעבוד על זה דרך מתווך … התוצאה תהיה, אם באמת יצליח להביא, זה שמישהו יקליט אותו אומר 'זה הכול תפור, זה הכל חרטא'. אם זה יביא לביטול המשפט יכול להיות, יכול לעשות הרבה רעש. יכול להיות שאף ערוץ לא ירצה לפרסם.

21:50 עריכה

יועצו לשעבר של בני גנץ חשף בתכנית עובדה כי גנץ נמנע מלהשתמש במידע מביך שהיה בידיו כנגד נתניהו.

"לבני גנץ היה מידע שיכול היה להביך ולסבך את בנימין נתניהו באותה מידה שנתניהו ניסה לסבך את גנץ. מידע מביך, לא ניכנס לפרטים. ובני גנץ כשישב מולי ואנחנו רואים את ההשתוללות של הצד השני והעניין נמצא על השולחן והוא צריך לקבל את ההחלטה, האם הוא משיב לנתניהו. הוא לא אמר לא יקרה, הוא אמר 'תן לי לחשוב על זה'".

22:57 עריכה

כחול-לבן שילמה לחוקר הפרטי צביקה נווה חצי מיליון שקל, כדי לסיים איתו את ההתקשרות. החברה של נווה, CGI, (שבה שותף גם יעקב פרי), מצאה פריצה לטלפונים של גנץ ואחרים בכחול-לבן.

יועצו של גנץ, רונן צור, הגיע לנווה בשליחותו של גנץ וביקש מהחוקר הפרטי לא להפיץ מידע שיש ברשותו על גנץ, לרבות יחסיו עם רחל תורג'מן ועומר ינקלביץ'.

צור: "קובעים נוסח שאנחנו מדקלמים מהצד שלנו אתם מדקלמים מהצד שלכם ובזה זה נגמר".

נווה: "במהלך העבודה אנחנו עולים על דברים שקשורים ללקוח. אני יודע מה היה עם תורג'י, היא גם פנתה אלינו היא דיברה גם עם פרי … אתה יודע מה הצרה האמיתית? ינקלביץ'. אני מדבר לא מתוך שמועה אני גלוי איתך לחלוטין, אני מחכה שבני יתבע אותי כי מה שאני יודע מגובה. כל ההיתנהלויות, שלו כל מה שהיה עם תורג'י, שהוא מינה את עומר ינקלביץ'. קודם כל תנאי, לפני הכל, שבני מוציא סרטון – 'למדנו את הממצאים של CGI, לא נפל דופי ב-CGI ולא ביעקב פרי.

בהמשך התכנית נחשפו פרטים חדשים אודות האופן שבו הרב חבורה הקליט את ישראל בכר, דובב אותו לומר דברים בגנות גנץ ואף ביקש ממנו להתראיין כנגדו ולאסוף חומר מכפיש.

"אם הדברים שאתה טוען יעלו החוצה עם ישראל יינצל … אתה לוקח עדות ברורה על האיש הזה, יש לך את זה מוקלט.

23:18 עריכה

בתגובה לתכנית "עובדה", בליכוד הוציאו את ההודעה הבאה ועו"ד רוט מבטיח לתבוע.

מטעמו של ראש הממשלה:

"עובדה" ביצעה הערב תרגיל עוקץ פוליטי שפל ושקוף שנועד להטות את תוצאות הבחירות נגד ראש הממשלה נתניהו, להשחיר את דמותו בפני בית המשפט ולשבש את הליכי המשפט.

כולנו ראינו כיצד "עובדה" היא זו שבישלה את הפגישה עם עו"ד רוט, שראש הממשלה נתניהו כלל אינו מכירו, שאינו מייצג אותו ושאין לו שום קשר לתיקיו.

לאחר שיזמה את הפגישה עם עו"ד רוט, "עובדה" היא זו שהציבה מצלמות סתר במקום המפגש, העלתה את "היוזמה" להטיל דופי בשופטים, וניסתה אחרי שעה של דיבורי סרק לתמרן את עו"ד רוט כאילו הוא זה שהעלה רעיון פסול זה.

יש עוד מישהו שמתפלא למה הציבור לא מאמין לתקשורת המגוייסת?
**
זו אינה הפעם הראשונה שאילנה דיין משדרת קונספירציות שנתגלו תוך זמן קצר כשקריות על חוקרים פרטיים שנשלחו כביכול על ידי ראש הממשלה נתניהו או אנשים שכביכול מקורבים לו.

לפני 3 שנים היא שידרה את עלילת הכזב שלפיה ראש הממשלה שלח חוקרים פרטיים להתחקות אחר המפכל אלשיך וחוקרים במשטרה, טענה שהופרכה רשמית בהודעת המשטרה לבית המשפט.

רה"מ לא שלח איש להתחקות נגד מי משופטיו וגם לא ביקש מאיש לעשות זאת. זהו שקר מוחלט שאפילו לא מתאים להגדרה של "אמת לשעתה" על אותה כתבה אומללה שבה ניסתה אילנה דיין להפליל את לוחם צה"ל סרן ר' – כתבה שבית משפט קבע שהיא שקרית.

רה"מ בטוח בצדקתו וינהל את משפטו בבית המשפט מול הרכב השופטים שנקבע.

עו"ד אריאל רוט יגיש בתחילת השבוע תביעת לשון הרע נגד אילנה דיין על תרגיל "העוקץ" שנעשה לעו"ד רוט ועל מצג השווא וההשחרה נגדו.

סגירה