סקר: 54% מהציבור סבורים שהממשלה אשמה בכך שהוטל סגר שלישי

ועדת החינוך הפכה את החלטת הממשלה וקבעה שיתקיימו לימודים בכיתות ה'-י' במהלך הסגר ● חיימוביץ' וזמיר לא ייכללו ברשימת כחול לבן בבחירות לכנסת ● בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון ביום רביעי בדרישה לקיים פריימריז בעבודה ● ועדת החוקה של הליכוד תדון השבוע בתביעה לקיים בחירות פנימיות ● סקר: רשימה משותפת של העבודה, חולדאי, ניסנקורן ושלח תשיג שבעה מנדטים

ניידת משטרה אוכפת את הסגר במחלף חמד, 27 בדצמבר 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ניידת משטרה אוכפת את הסגר במחלף חמד, 27 בדצמבר 2020
06:51 עריכה

בידיעות אחרונות מדווחים כי גנץ אמר למקורביו שהוא יוביל את כחול לבן בבחירות.

07:03 עריכה

אתמול: התפרעויות בהפגנת הימין נגד המשטרה על רקע מותו של אהוביה סנדק אתמול.

ח"כ אופיר סופר על תפקוד המשטרה: 

לאחר שיצא נגד המשטרה והשווה בין תפקודה מול בלפור למול המפגינים מהימין,  סמוטריץ' מגנה גם את המתפרעים שזרקו אבן על שוטר:

07:08 עריכה

הערב ב-17:00: תחילת סגר הקורונה השלישי. תוגבל התנועה לעד קילומטר מהבית ותיאסר שהייה בביתו של אדם אחר, למעט בן המשפחה הגרעינית. הקנס על הפרת הגבלת המרחק מהבית יהיה 500 שקלים.

יוחרגו: הפגנות, נסיעה לקבלת חיסון, טיפול רפואי או סוציאלי, הליך משפטי, פעילות ספורט יחידנית, העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, והשתתפות בלוויה, בחתונה או בברית — בכפוף להגבלת ההתקהלות: עד עשרה אנשים במבנה סגור ועד 20 איש בשטח פתוח.

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, בעיריית ירושלים, 22 בנובמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מעריך שיימשך 3-4 שבועות. ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש

מערכת החינוך פועלת למעט כיתוב ה' עד י' שילמדו מהבית. ממונה הקורונה אש הסביר ברשת ב' כי התלמידים הגדולים מדביקים יותר וכי העדיפו שכיתות י"א – י"ב לא יפספסו בגרויות.

אש אמר כי הוא מעריך שהסגר יימשך 4-3 שבועות.

מנכ"ל פרופ' חזי לוי אמר בגל"צ "יצאנו מהר מדי מהסגר הקודם".

07:36 עריכה

מירי רגב ברשת ב': הדברים של אלקין היו חמורים. לא מתנהגים ככה. רגב תקפה "איפה היה אלקין כל השנים האחרונות? למה הוא חיכה? למה הוא לא קם ועזב. מה שהוא אמר זו חתרנות". אלקין חשב אחרת לפני שבוע! הוא שיבח את ראש הממשלה כמנהיג לאומי. האופורטוניזם ניצח".

על סער אמרה: "גדעון סער הובס ואמר 'מקבל את דין התנועה' והוא לא קיבל אותה. מה שקרה זה שהוא הבין שהוא לא יכול להתקדם בליכוד. הוא בנה על אנשי המרכז שמאל שירימו אותו. הוא עושה מעשה שלא יעשה".

מירי רגב וגדעון סער (תצלום ארכיון) (צילום: פלאש90)
מירי רגב וגדעון סער בזמנים אחרים (צילום: פלאש90)

רגב הוסיפה "גדעון סער לא יכול להקים ממשלה בלי יאיר לפיד ומרצ. הוא הולך לעבוד אצל השמאל. השמאל משתמש בגדעון כדי להפיל את נתניהו".

לדברי רגב "אנחנו לא רצינו בחירות. גנץ לא הצליח להוביל את המפלגה שלו. הם לא הצליחו לעמוד מול מסרונים. גם לנו האחדות לא הייתה נוחה – אבל נשכנו שפתיים".

על ההתמודדות עם הקורונה והביקורת של בנט אמרה:  "שמענו את בנט וההמלצות שלו ואם היינו מקשיבים היינו היום עם אלפי מתים. ראינו את גרמניה ושוודיה. מה שמרקל אמרה 'אם הם לא יקפידו על חג המולד זה החג האחרון עם הסבא והסבתא שלהם'. תראה לאן הובילה חוסר האחריות של שאשא-ביטון".

תקווה חדשה, המפלגה החדשה של גדעון סער, הגיבה: "ניכר שהגברת רגב בלחץ, אבל אין לנו עניין להיגרר לשיח המבוסס על הכפשות ושקרים. עם ישראל רוצה דרך אחרת ועתיד אחר של אחדות, יציבות וממלכתיות"

07:53 עריכה

עפר שלח אמר בראיון ברשת ב' כי מספר דו ספרתי של המרכז שמאל חונים אצל גדעון סער ויש להציב אלטרנטיבה והוא ישמח לכל חבירה שתיישם איתה.

08:08 עריכה

השר חילי טרופר אמר בגלי צה"ל כי "גנץ ימשיך להיות בראשות כחול לבן – כרגע שום דבר אחר לא על הפרק". טרופר סיפר: "דיברתי איתו אתמול בלילה, הוא מתכוון להמשיך להוביל את המפלגה".

08:18 עריכה

יואב גלנט בגלי צה"ל: "אני לא שלם עם ההגבלות שהוטלו על תלמידי ה'-י'. הכיתות שנמצאות בבית צריכות לחזור ללימודים כמו השאר, וטוב שיהיה מוקדם ככל הניתן".

על אלקין אמר: "אני חושב שזה היה מהלך קצת מבייש מבחינתו. לצאת נגד המערכת שבה גדלת לאורך שנים, זה מצער ונראה מאוד מלאכותי"

08:45 עריכה

אלון שוסטר שר החקלאות צייץ:

סיפוח חד-צדדי – עצרנו

הפגנות גם בזמן סגר – אפשרנו

פגיעה במערכת המשפט – מנענו

היה לנו את האומץ הפוליטי לקבל הכרעה נכונה, גם אם לא פופולרית. מחנה המרכז-שמאל עוד יתגעגע לימים שבהם ישבנו על חצי ממשלה.

09:04 עריכה

זאב אלקין, החבר החדש במפלגתו של גדעון סער ומי שחולל את ההפתעה הכי גדולה בתקופה האחרונה טוען: "אם סער לא היה מקים מפלגה – ייתכן שהייתי הולך הביתה".

אלקין שהתראיין ברשת ב': סיפר על האירועים שהובילו אותו להחלטה ואמר, "זה התחיל להגיע למסה קריטית שחצתה קווים אדומים. יש בסיעת הליכוד אווירה של חנופה. בסביבת ראש הממשלה לא נותר אף אחד שיכול להיכנס אליו לחדר ולהגיד לו 'אתה טועה'". "השבר הסופי", הוסיף, "היה זה שהלכנו לבחירות מיותרות והזויות וידעתי שעושים את זה למרות שאפשר היה להימנע מכך. סדק דומה היה שנה שעברה בהליכה לבחירות שלישיות, גם אז נלקחנו לבחירות שניתן היה למנוע".

עוד אמר אלקין: "לנתניהו הנושא הכלכלי הוא קריטי. פעם הוא אמר לי שכלכלה זו הדת שלו, שהוא לא יכול ללכת נגד הכלכלה. וכשראיתי את הפשרה עם גנץ ואת ההסכמה להעביר תקציב תוך שבועיים הבנתי שנתניהו הולך נגד השיקול הענייני שלו"

אלקין אמר שהיו באים עוד חברים מהליכוד "אם מישהו היה מתאמץ" וכי "יש כאלה שדיברו איתי וחולקים את המחשבות שלי".

09:24 עריכה

שלמה קרעי אמר בערוץ כנסת "אנחנו הליכוד האמיתי הממלכתי. מנסים לשמור על הדמוקרטיה הישראלית". על גדעון סער אמר: "יכול להיות שהוא יהיה כמו ליברמן ויכול להיות שיקבל שכל אחרי הבחירות".

09:46 עריכה

יו"ר סיעת יהדות התורה, יצחק פינדרוס בתחנת הרדיו "קול ברמה": "אם גדעון יגיע אלינו עם 45 מנדטים ויהדות התורה וש"ס תשלים את הממשלה, לעומת נתניהו שיגיע עם עשרה מנדטים – ברור לך מה יקרה. אם לנתניהו אין סיכוי להרכיב קואליציה ולסער יש סיכוי, כמובן שהשיקול הוא אחר".

10:00 עריכה

השר לשעבר אסף זמיר ברשת ב': "יש צורך להחליף את נתניהו באדם שאין לו כתבי אישום, שלא יהיה מושחת, שלא יהיה נוכל. סער ובנט עדיפים על נתניהו". בנוגע לעתיד מנהיגותו של בני גנץ אמר זמיר, "אני חושב שאנחנו בנקודת זמן שבה נצטרך לבחון מי מבין האלטרנטיבות הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר ונלך מאחוריו".

האם בני גנץ הוא לא האיש? זמיר אמר "כשאני מסתכל כרגע על המצב הפוליטי, אני חושב שבסיבוב הזה, בנקודה הזו, זה לא בטוח יקרה, לא בטוח שזה המצב"

10:13 עריכה

רופאים ומומחים פרסמו מכתב בו מודגמים פערים בין מה שהוצג לממשלה לבין המציאות מה שלשיטתם הביא להחלטה על הסגר:

בין החותמים: פרופ' אהרון צ'חנובר, חתן פרס נובל לכימיה ופרס ישראל; פרופ' עמוס אדלר, מומחה ברפואת ילדים ומיקרוביולוגיה קלינית, אפידמיולוגיה ורפואה מונעת; פרופ' צבי בנטואיץ', מומחה למחלות זיהומיות ואימונולוגיה, מחלוצי הטיפול באיידס בישראל; פרופ' מרדכי שני, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות ומנהל בית החולים שיבא, חתן פרס ישראל; פרופ' רבקה כרמי, לשעבר דיקן ביה"ס לרפואה, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון ויו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות; ופרופ' זהבה סולומון, מומחית באפידמיולוגיה פסיכיאטרית ופוסט טראומה, כלת פרס אמ"ת ישראל.

10:24 עריכה

צחי הנגבי: לפני שנה סער פנה אליי וביקש ממני לתמוך בו בהתמודדות מול נתניהו. אמרתי לו שאני מחובר ומאמין בנתניהו כל עוד הוא מעוניין להוביל את הליכוד – ושאני מתכנן להחליף אותו בבוא היום, שאני מעריך שיגיע בעוד כמה שנים".

הנגבי אמר את הדברים בגלי צה"ל.

צחי הנגבי (צילום: הלל מאייר פלאש 90)
רוצה להחליף את נתניהו בבוא היום. צחי הנגבי (צילום: הלל מאייר פלאש 90)
10:31 עריכה

סגן שרת התחבורה אורי מקלב תוקף את שר הבריאות ביתד נאמן: "אדלשטיין התחייב לנו באופן מפורש כי לא יבוצעו החיסונים בשבת… איך תהיה ברכה במעשה ידיהם?"

10:41 עריכה

בוואלה מפרסמים כי על פי גורמים בליכוד נתניהו מעוניין לצרף לליכוד באמצעות תמיכה פריימריז או בשריון את תת אלוף במיל' גל הירש, ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר שמסיים את תפקידו בקרוב. על פי כתבתו של שלום ירושלמי שפרסמנו הבוקר, את דרמר רוצה נתניהו בכל תנאי.

מימין: דרמר, נתניהו, גרינבלט ופרידמן בפגישתם היום. לפחות שניים בתמונה מסיימים את תפקידם בקרוב (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
דרמר (מימין) עם נתניהו, גרינבלט ופרידמן (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

בנוסף, גורמים פוליטיים אמרו כי נתניהו שוקל לסייע גם לגלעד שרון, בנו של ראש הממשלה ויו"ר הליכוד לשעבר אריאל שרון, בהשתלבותו ברשימה.

10:49 עריכה

ועדת הכספים התכנסה כדי לדון בהכנת מנגנון התקציב ההמשכי.

שר האוצר, ישראל כץ בפתח דיון ועדת הכספים: "החוקים האלה, באים לאפשר תפקוד סביר של משרדי הממשלה ושל חוגים רבים במשק שפעילותם נגזרת מפעילות משרדי הממשלה. קל להסביר מה יקרה אם לא. ואפשר להסביר כמה חשוב שהדבר יקרה. זו מערכת בחירות רביעית ואף אחד לא יודע לחזות את העתיד, חשוב שתהייה מערכת שתלווה את הדברים ותאפשר למערכת לתפקד. מכיוון שאנחנו בתקופת הקורונה ולמרות הבשורות על החיסונים, אנחנו נמצאים בדברים שמושפעים, וחשוב ביותר שגם הדרך הזו שנבנתה יהיה אפשר לתת את המענקים והסיוע למובטלים, לעסקים, שגם בתקופה שלפני שבא האור, ויש עכשיו סגר שהולך להתחיל והולך להקשות משמעותית, ככל שהדבר מתמשך זה יותר קשה. יש תוכנית סיוע מאוד נרחבת, אבל זו לא אלטרנטיבה לפעילות. מאות אלפים חוזרים בסגר לחל"ת לשמחתי ולא לרחוב, אך המערכת הזו מחייבת שיהיו את האמצעים ואת זה מאפשרים החוקים. אמרתי לגבי החוק הזה וגם לגבי חוק הסיוע והמענקים הנוסף, שגם יגיע לוועדה כבר מחר, כדי לתת מענק מיוחד לעסקים לעבור את התקופה הנוכחית. החוקים האלה אינם פוליטיים, אני סומך על שיקול הדעת של חברי הכנסת מכל הסיעות, אני פתוח להערות והדברים ישקלו. אני לא חושב שאי פעם הוועדה נדרשה למה שיקרה פה ביומיים הקרובים, להעביר את הדברים עד מחר בלילה, לפני יציאת הכנסת לפגרה. לאחר מכן זה כבר ועדות הסכמות. חשוב שניתן אפשרות למתן אותו סיוע באמצעות החוקים האלה".

יהלי רוטנברג, החשב הכללי: "האלטרנטיבה ללא החקיקה כמעט ולא תאפשר את פעילות הממשלה. החקיקה תאפשר את הפעילות הממשלתית לצד תקצוב הקורונה. אני מזכיר שעדיין אין תקציב, אלא מדובר במצב המשכי של המשך הפעילות הממשלתית, בה אנחנו נדרשים לבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר אך מבלי לקבע את פעולות הממשלה לכשיהיה תקציב. המנגנון הזה יאפשר להעביר עודפים משנת 20 לשנת 21, וכן להעביר את קופסאות הקורונה לשנת 21, זה עוד 50 מיליארד ₪ לסיוע למשק. התקציב מאפשר לנו פעילות המשכית שהיא הרבה יותר מרחיבה, אנחנו מוציאים החוצה את אותו קרן של החוב הממשלתי, שהייתה חלק מהחקיקה הקודמת. זה יאפשר לנו לקיים את הפעילות הממשלתית הרגילה לצד פעילות הקורונה".

ישראל כ
ישראל כ"ץ בוועדת הכספים (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
11:09 עריכה

ועדת החינוך דנה בתקנות הסגר במערכת החינוך. יושב ראש הוועדה חבר הכנסת רם שפע מכחול לבן אמר בפתח הישיבה כי אין שום סיבה שילדי כיתות ה' עד י' יישארו בבית: "אני שמח שמשרד החינוך והממשלה הבינו שלפחות את הגנים ישאירו, אבל מבחינתי זה ממש לא מספק ואין שום סיבה שילדי ה' עד י' יישארו בבית לתקופה של חודש לפחות. השורה התחתונה של הישיבה הבוקר ברורה – אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים לקבל מענה חינוכי לה' עד י'".

ח"כ שפע סיפר שקיבל שיחות הפחדה מגופים מסוימים לבל יגרום לפתיחת מערכת החינוך".

11:56 עריכה

מרב מיכאלי נגד סגירת הלימודים של כיתות ה' עד י'. מיכאלי כתבה בפייסבוק ובטוויטר:

ישראל פורצת דרך בעוד תחום!
יש לה מחקרים שמוכיחים שתלמידי כיתות ה'-י' מדבקים יותר מתלמידות ותלמידים בכיתות אחרות! אז זהו שלא.
זה לא נכון. לא נכון. ולא מבוסס, ולא מגובה ולא כלום.
(עוד) החלטה שרירותית, (עוד) נטל לא סביר על הורות והורים, (עוד) שיבוש השגרה הגם ככה מורכבת של התלמידות והתלמידים, (עוד) החלטה חסרת אחריות של גברים מקבלי ההחלטות שהמרחק ביניהם לבין אותןם תלמידות ותלמידים רחוק מדי.
אני אצביע בוועדת החינוך נגד ההחלטה המקוממת הזאת. אני אאבק למען התלמידות והתלמידים ששאלו אותי בזום בסגר הקודם- "מותר להפגין נגד הזום?".
אנחנו נפגין ונאבק נגד מי שסוגרים ילדות וילדים מול הזום ואת ההורות וההורים שלהןם אתןם בבית. עד שנחליף אותם.

11:58 עריכה

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) אמר לראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס כי "צריך להסתכל על הנתונים, גם בסיבוב הקודם, עם כל הקושי והכאב בסגר, זה הדבר היחיד שהצליח לעשות שינוי לבלימת הנגיף. נראה שאנחנו נמצאים בסגר האחרון ועל סדר יומנו סגר לשבועיים. למרות ההערכות של משרד הבריאות שכדי להגיע לתוצאה נכונה צריך יותר משבועיים, אני מקווה שהשבועיים הללו יוכלו לתת מכה לנגיף. הרחבת מגבלת היציאה לקילומטר היה הישג של הוועדה וכך גם תיקונים נוספים שהוטמעו, אך אין לנו מנוס מללכת למהלך. ככל שנעשה את זה מהר יותר נוכל להסתפק בשבועיים".

לאחר דברים אלו דרש "להתעקש על נושא הרפואה המשלימה. לא נכון להשאירו באופן מלא במגבלות. לדברים הללו יש השפעה יומיומית, אנשים נכנסו לטיפולים מתמשכים ואבקש לשקול זאת ולהודיע אם ניתן לשנות זאת".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור השיבה כי בהמשך לדבריו שוקלים את הנושא של רפואה משלימה

12:14 עריכה

אלי אבידר מישראל ביתנו מפתיע ומוחה נגד ראשת ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, על התמודדותה מול הקורונה, טיפול שנחשב מהמובילים בעולם – עם כמעט הכחדה של המגיפה. אבידר מצידו, מאוד לא מרוצה. לדבריו בוועדת החוקה "אם אני הייתי בניו זילנד – הייתי יוצא לבלפור של ניו זילנד. אני לא מבין איך העם שלה לא יצא נגדה. 30 נדבקו, סגרה את המדינה ופה מחאו לה כפיים".

עוד טען חבר מפלגת ישראל ביתנו בראשות ליברמן כי "מתקיימת פעילות לא נאותה בנושא המיני בזומים בקרוב הילדים" -וקרא "לכל אלה שרואים את הילדים שלהם מדרדרים לפעילות לא נאותה ברשת – לצאת לרחובות, כי המזור לא יבוא מפה".

12:17 עריכה

נשיאות ועדת הבחירות המרכזית אישרה את יוזמת שלמה קרעי כי בכל הקלפיות יוצב מפקח עם מצלמה איכותית ומאובטחת, ויתעד אירועים חריגים במהלך יום הבחירות וכן את כל הליך ספירת הקולות. 

12:18 עריכה

שיפור משמעותי במצבו של ח"כ דוד ביטן שחלה בקורונה: נותק ממכונת הלב-ריאה ומצבו מוגדר בינוני.

12:29 עריכה

ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך ולקידום הבריאות במשרד הבריאות בדיון בוועדת החינוך על תקנות הקורונה: "אנחנו לפני תקופה שאם כולנו נתגייס ברמה הלאומית היא תהיה קצרה; אם נשחרר את הרסן הסגר יהיה ארוך. כל החלטה שתקבלו פה תשפיע על משך הסגר. הבנו את הצורך בפתיחה של יא' יב', למרות שמבחינתנו היינו משאירים אותם בלמידה בזום כי התחלואה שלהם גבוהה". היא פנתה לחברי הכנסת ואמרה להם שאם לא יקבלו את התקנות הם ייקחו סיכון חמור מאוד. "קטיעת שרשראות ההדבקה במערכת החינוך היא לא מאה אחוז".

ח"כ מרב מיכאלי הגיבה: "הנזק עבור התלמידים הוא בלתי סביר. עדיף לסגור פעילויות למבוגרות ולמבוגרים, כי אפשר יהיה אח"כ לתקן את הנזק בכסף". היא הציעה לסגור את נתב"ג.

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים: דורשת לחסן את כל המורים. "כשיהיו חיסונים תפעילו את כל המערכת". הודיעה שהנחיתה את היועצים המשפטיים של הסתדרות המורים להכריז סכסוך עבודה. "לא נפקיר את המורים".

בן דויד: "לא יעלה על הדעת שעובדי ההוראה שנמצאים בקו החזית לא יחוסנו. חסנו קודם כל את מי שעובד, גנים עד ד', ו- יא' ויב'. חסנו באופן מידי את המורים האלה, כשיהיו חיסונים לכולם תפעילו את כל מערכת החינוך. המורים נמצאים בפחדים איומים. תקדישו יומיים לחיסונים ואל תשלחו אותם לקופות חולים כדי שיעמדו שעות בתור אחרי שמסיימים את הלימודים, הקצו להם מקומות יעודיים לחיסונים". עוד אמרה – הנחיתי את היועצים המשפטיים שלנו להכריז סכסוך עבודה. "לא נפקיר את המורים".

12:58 עריכה

התנועה לטוהר המידות הוציאה מכתב ללשכת עורכי הדין בנוגע לתכנית עובדה נגד עו"ד אריאל רוט המתואר שם שפעל לגייס כספים לצורך הקלטה בסתר של קרוב משפחה של אחד משופטי בית הדין המחוזי בירושלים על רקע משפטו של נתניהו. על פי המכתב "התנהלותו של עו"ד רוט עולה לכאורה כדי שיבוש מהלכי משפט ,עבירה לפי סעיף 244 לחוק העונשין, התשל"ז-1977. וזאת, בשל החשד לכאורה לניסיון להשיג מידע שיהא בו להלך אימים על שופטי המותב".

להורדת מכתב התלונה נגד עו"ד רוט בפורמט PDF 

התנועה לטוהר המידות דורשת הגשת קובלנה משמעתית כנגד רוט.

13:07 עריכה

חברי ועדת החינוך הפכו את החלטת הממשלה להפסיק את הלימודים בבתי הספר לאחר שלא אישרו את הסעיף בתקנות הקורונה, על פיו תלמידי ה' עד י' ילמדו בלמידה מקוונת בסגר השלישי. בהתאם לכך, שכבות אלה ימשיכו ללמוד במתכונת הנוכחית תחת מגבלות הקורונה.

שבעה חברי כנסת הצביעו נגד נוסח התקנה כפי שהוצע על ידי הממשלה.
ההצבעה על יתר הסעיפים נמשכת.

בכיר במשרד הבריאות אמר למעריב: "הממשלה איבדה את כוחה בכנסת. הם מקבלים החלטות, לא מצליחים ליישם והתחלואה עולה".ֿ

יו"ר הוועדה רם שפע צייץ:

"חודשים שאני זועק ומתריע: כל הילדים זקוקים למענה חינוכי! מתרגש שהייתה לי הזכות לאפשר למאות אלפי ילדים לחזור לבית הספר.
מבין את החשש הבריאותי של הממשלה, אבל הילדים האלו שילמו בשנה האחרונה מחירים אדירים ואין שום הצדקה לפגיעה ההרסנית הזו בנפשם וברוחם.
תודה לחברי הוועדה על השותפות".

מרב מיכאלי צייצה:

כמו שהבטחתי – ניצחנו בוועדת החינוך במאבק נגד המהלך המזיק של סגירת הלימודים בה'-י'. בדיוק כמו שהצבעתי נגד המהלך חסר הסבירות של סגירת חדרי הכושר והתרבות בוועדת הקורונה כשעוד היו לה סמכויות. אזרחיות ואזרחי ישראל רוצים להיות מוגנים מקורונה אבל לא פחות מזה מהחלטות פוליטיות הרסניות.

מיקי זוהר זעם וכתב:

רואה את ההתנהלות בוועדת החינוך של ח"כ רם שפע (זה שפעל בניגוד להנחיית גנץ בהצבעה להארכת חייה של הכנסת) ואת ההנחיות המוזרות של בני גנץ (שהפעם מתקבלות באורח פלא) ומבין שאנו רואים לנגד ענינו: אנרכיה, חוסר שיקול דעת ופופוליזם שמסכן את כל מה שרה"מ והליכוד עושים כדי שנצא ממשבר הקורונה.

13:33 עריכה

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני סיימה לפני זמן קצר את הדיון לעניין הכנה קריאה שנייה ושלישית להצעת חוק יסוד משק המדינה, ואת הצעת חוק יסודות התקציב. החקיקה מסדירה את מנגנון התקציב ההמשכי לקראת שנת 2021. במסגרת תיקוני קבע והוראת שעה, מגדילה החקיקה את מסגרת התקציב ההמשכי לשנת 2021, וכן מכילה את הגדלת תקציב המדינה וקופסאות הקורונה שאושרו בשנת 2020, גם על שנת 2021.

במהלך הדיון בו לקח חלק גם שר האוצר, ישראל כץ, הועלו סוגיות שונות שדרשו חברי הכנסת לקדם, במרכזן הגדלת בסיס התקציב הצפוי לאחר תיקון החקיקה שהינו נמוך מתקרת ההוצאה שהייתה מאושרת אילו היה מאושר תקציב מדינה סדיר לשנת 2021, הגדלת תקציב התמיכות מעל 70% מהתקציב שאושר ב-2019, אי הגבלת העודפים שיעמדו לשימוש המשרדים בתקציב המשכי לגובה של 85% כפי שנקבע בתיקון החוק, וכן התחייבויות שונות שהוסכמו ולא בוצעו נוכח העדר תקציב סדור, בניהן התחייבויות למגזר הערבי.

בתום הדיון סיכמו שר האוצר ויו"ר הוועדה כי הצדדים ידברו על הסוגיות השונות, במטרה להגיע להסכמות עד לדיון מחר, במטרה לאשר את החוקים מחר.

13:37 עריכה

עפר שלח התפטר מהכנסת וכמו קודמיו התייצב לתמונה עם יריב לוין:

האוסף:

14:04 עריכה

יאיר גולן צייץ: במידה ויוחלט לקיים פריימריז במרצ אני לא אתמודד על ראשות המפלגה ואתמוך בלב שלם במנהיגותו של ניצן הורביץ. כולנו צריכים לשים את האגו בצד ולהתמקד בבניית המחנה והחזרת השמאל הציוני לשלטון.

14:13 עריכה

ועדת החוקה דנה בתקנות הסגר וראשת בריאות הציבור התפרצה על יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור חגי לוין.

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי-פרייס: היעדים ליציאה מהסגר הם מתחת ל-1,000 מאומתים ביום ומקדם הדבקה קטן מ-1; בעוד שבועיים נהיה עם 8,000 מאומתים ביום וכי אם היינו הולכים לריסון מהודק לפני שבועיים כהצעת משרד הבריאות ייתכן והסגר היה נמנע.

משרד הבריאות העריך כי הסגר ימשך שלושה שבועות.

המשטרה: האכיפה תתמקד בעסקים, בהתקהלויות, בהפרת בידוד ופחות באדם הבודד.

הוועדה לא תצביע היום ועל פי הכתב הפוליטי יניר קוזין, זה מכיוון שהקואליציה לא יודעת מה תצביע כחול לבן וחוששת מעוד מפלה לאחר ההפסד בוועדת החינוך.

לאחר שנודע כי לא תהיה הצבעה, עזבו חברי האופוזיציה בזעם:

אלי אבידר אמר לאחר מכן "דורסים אתכם ודורסים את הדמוקרטיה. צאו להפגין".

14:22 עריכה

הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה ודורשת לחסן מיידית את כלל עובדי ההוראה. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן -דוד אמרה כי "אם לא יהיו חיסונים לא יהיו לימודים – לא נסכים להפקרת בריאותם של עובדי ההוראה". המשמעות: אם הבעיה לא תיפתר עד 12 בינואר תוכל ההסתדרות להשבית את הלימודים.

14:35 עריכה

קארין אלהרר מיש עתיד צייצה: שוב נדחה הדיון בתקנות לחוק הפיקוח שנקבע למחר בשל אי הסכמות בין איציק שמולי וישראל כ"ץ. אם התקנות לא יאושרו בשבועיים הקרובים גם בשנה הבאה לא יהיה מי שישמור על הילדים שלנו במעונות היום.

14:39 עריכה

איילת שקד תומכת בחיסון למורים. "אני קוראת לממשלת ישראל לחסן במבצע כלל ארצי עוד השבוע, את כל צוותי ההוראה", כתבה. "תנאי חשוב להשבת הלימודים לסדרם. תחזירו לילדים שלנו את החינוך והחיוך".

15:18 עריכה

יש עתיד – תל"ם מבקשת למנות את חבר הכנסת אלעזר שטרן ליושב ראש הוועדה לביקורת המדינה במקומו של חבר הכנסת עפר שלח, שהגיש היום את התפטרותו מהכנסת. הבקשה טעונה אישור של ועדת הכנסת ושל חברי הוועדה לביקורת המדינה.

15:36 עריכה

נכנסו לתוקפן התפטרויותיו של זאב אלקין מהכנסת ומהממשלה. במקומו של אלקין מכהנת בכנסת, החל מהיום, מטי יוגב, ששובצה במקום ה-43 ברשימת הליכוד לכנסת בבחירות האחרונות.

עם הפסקת כהונתו של אלקין כשר ההשכלה הגבוהה והמשלימה וכשר למשאבי המים מועברים משרדים אלה לראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם הוא אינו יכול לשמש כשר בממשלה, כי הוגש נגדו כתב אישום. לפי ההערכות, סמכויות משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה יועברו לשר החינוך יואב גלנט, וסמכויות המשרד למשאבי המים – לשר האנרגיה יובל שטייניץ.

15:44 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש בקשה לביטול כתב האישום נגדו – כך דיווח גלעד צוויק ב"ישראל היום".

ההערכה היא שסיכויי הבקשה להתקבל – נמוכים.

15:57 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ נפגש עם חבר סיעתו אסף זמיר והודיע לו שהוא לא ייכלל ברשימת המפלגה לכנסת בבחירות הקרובות.

בני גנץ ואסף זמיר ברמת גן, 27 במרץ 2019 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
גנץ וזמיר ברמת גן, אשתקד (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
16:34 עריכה

חבר הכנסת אסף זמיר מעדכן את עוקביו בשיחתו עם יושב ראש כחול לבן, בני גנץ –

היום זימן אותי בני גנץ לפגישה בה הודיע לי כי בעקבות הצבעתי בשבוע שעבר לא אכלל ברשימת כחולבן לכנסת. אינני מתחרט ואני שלם עם הצבעתי.

נפרדנו כידידים והודיתי לו על האמון שנתן בי עד כה והפצרתי בו לעשות כל שצריך כדי שהמרכז שמאל יגיע מאוחד לבחירות במבנה שיאפשר התמודדות על השלטון.

16:39 עריכה

ממונה הקורונה, פרופסור נחמן אש, נשא דברים לקראת הסגר, שיחל היום בשעה 17:00 בערב. אש הזהיר שפתיחה של מערכת החינוך משמעותה פגיעה באפקטיביות של הסגר – דבר שיביא להארכתו.

16:44 עריכה

לא רק אסף זמיר: חברי הכנסת מיקי חיימוביץ' ורם שפע, שבדומה לזמיר הצביעו נגד דחיית המועד האחרון לאישור התקציב – זומנו גם הם לפגישה עם יושב ראש כחול לבן, בני גנץ. כך דיווח הערב אריק בנדר מ"מעריב".

16:50 עריכה

ראש הממשלה ויושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו, נפגש היום, בנפרד, עם יושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי, עם יושב ראש אגודת ישראל, השר יעקב ליצמן, ועם יושב ראש דגל התורה, משה גפני, וביקש מהם להביע בו תמיכה לקראת הבחירות הקרובות – כך דיווח יקי אדמקר ב"וואלה! ניוז". בקשתו של נתניהו הגיעה לאחר שחלק מחברי הכנסת בש"ס וביהדות התורה אמרו שייתכן שיצטרפו אחרי הבחירות לממשלה בראשות יושב ראש תקווה חדשה, גדעון סער.

17:31 עריכה

בית הדין של הליכוד קבע שוועדת החוקה של המפלגה צריכה להתכנס עד יום רביעי הקרוב כדי לקבל החלטות בנושא הבחירות הפנימיות לרשימת התנועה לכנסת. אם יוחלט שלא ייערכו פריימריז, צפויים עשרות חברי התנועה לעתור לבית המשפט המחוזי בנושא.

17:53 עריכה

בית המשפט המחוזי בתל אביב ידון ביום רביעי הקרוב בעתירתה של חברת מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, הדורשת לערוך פריימריז ןלבטל את החלטות ועידה המפלגה.

17:57 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח ביקורת על החלטתה של ועדת החינוך לקיים לימודים לתלמידי כיתות ה'-י' במהלך הסגר. בביקור במרכז הרפואי הלל יפה בחדרה אמר אדלשטיין שוועדת החינוך לא נהגה באחריות כשהפכה את החלטת הממשלה וכינה את ההחלטה שקיבלה הוועדה "אומללה". שר הבריאות האריך שהצעד יביא להארכת הסגר.

18:13 עריכה

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ', שתיפגש היום עם יושב ראש כחול לבן בני גנץ, צפויה להודיע לו שאין בכוונתה להישאר ברשימת המפלגה לכנסת בבחירות הקרובות – כך פורסם במספר דיווחים בתקשורת.

18:41 עריכה

הפרקליטות הגיבה לטענת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיש לבטל את כתב האישום נגדו משום שחקירותיו לא אושרו כדין –

חקירות ראש הממשלה אושרו כדין על ידי היועץ המשפטי לממשלה. הדבר פורט כבר בתגובה שהוגשה לבית המשפט בשבוע שעבר, שבעניינה טרם ניתנה החלטת בית המשפט.

הבקשה הנוכחית איננה מבוססת ותגובה מפורטת לה תימסר לבית המשפט, ככל שתתבקש.

18:51 עריכה

משרד החינוך הודיע שהלימודים במוסדות החינוך ימשיכו להתקיים במתכונת שבה הם נערכו בשבועות האחרונים: הלימודים בגני הילדים, בכיתות א'-ד', בחינוך המיוחד, במסגרות לנוער בסיכון ובצהרונים – יתקיימו גם ביישובים כתומים ואדומים. הלימודים בכיתות ה'-י"ב ייערכו רק ביישובים ירוקים וצהובים. ביישובים כתומים ואדומים הלימודים בכיתות אלה ייעשו מרחוק.

18:58 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ צפוי לשאת מחר דברים ובכך להשיק את קמפיין מפלגתו לקראת הבחירות הקרובות.

19:00 עריכה

בני גנץ נפגש עם חבר הכנסת רם שפע, שהצביע בניגוד לעמדת סיעתו בכנסת והתנגד לדחיית המועד האחרון לאישור התקציב -כך דיווחה הערב ליאור קינן מחדשות 13. לפי הפרסום, הפגישה הסתיימה ללא החלטות.

19:05 עריכה

הליכוד בודק בסקרים אינטרנטיים את עמדת הציבור לגבי הצטרפות שורה של אישים לרשימת המפלגה לכנסת – כך דיווח עקיבא נוביק מתאגיד השידור כאן. בליכוד בוחנים את מועמדותם של איש העסקים רמי לוי, העיתונאים ואנשי התקשורת אילה חסון, שרון גל, יעקב ברדוגו, ינון מגל וסיון רהב מאיר, הזמר והשחקן יהורם גאון והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט. הבדיקה אינה מלמדת על הסכמה כלשהי מצד האישים האמורים.

אילה חסון בכנסת, 29 במאי 2019 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
חסון בכנסת בשנה שעברה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד דיווח נוביק שבליכוד בודקים מי פופולרי יותר לתפקיד נשיא המדינה – ראש המוסד יוסי כהן או יושב ראש הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג.

19:13 עריכה

בני גנץ וגבי אשכנזי נפגשו היום; אשכנזי לא הבטיח שימשיך בכחול לבן, שבראשות גנץ – כך דיווחה רינה מצליח ב-N12.

19:24 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו משתף דברים שאמרה השרה אורלי לוי-אבקסיס, שטענה שחברי כנסת אמרו שחייבים ללכת לבחירות לפני שהחיסונים יעבדו "כי זה נקודות זכות לראש הממשלה".

19:36 עריכה

יושב ראש כחול לבן בני גנץ נפגש עם חברת סיעתו מיקי חיימוביץ'. השניים סיכמו שחיימוביץ' לא תיכלל ברשימת המפלגה לכנסת בבחירות הקרובות.

19:42 עריכה

חברת הכנסת מיקי חיימוביץ', לאחר פגישתה עם בני גנץ –

סיכמנו על סיום. אני חשה הקלה גדולה על ההצבעה שלי, שהובילה לפיזור הכנסת. כבר באותם הימים הפערים האידאולוגים בין דרכי ומצפוני לבין הדרך שבה הלך גנץ העמיקו עד שהפכו לבלתי ניתנים לגישור, ויצאתי מנקודת הנחה שלא אתמודד ברשימה בבחירות הבאות.

מצפוני שלם ואני גאה על הדרך שבה הצבעתי במטרה למנוע מנתניהו למרוח ולהרוויח עוד זמן בתפקידו, אחרי חצי שנה שבה ניהל את המדינה רק על פי האינטרס האישיים והפוליטיים שלו.

מודה לגנץ על השותפות והאמון, ומודה לו על הזכות לנהל את ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת.

19:51 עריכה

חבר הכנסת אסף זמיר התייחס בראיון לעודד בן עמי בחדשות 12 להמשך דרכו הפוליטית. זמיר נדרש לריבוי הרשימות המסתמן כעת במרכז-שמאל. "המודל, בעיני, הטוב ביותר היה שכל הכוחות יתכנסו כמו ב-2019 ויתמודדו כמפלגה אחת שהיא אלטרנטיבה שלטונית במרכז-שמאל (כוונתו – לכחול לבן), אבל גם המודל של 2015, שבו מפלגת העבודה התמודדה כמפלגה גדולה (תחת השם המחנה הציוני), יש עתיד התמודדה כמפלגה גדולה ומרצ התמודדה כמפלגת שמאל, אבל קולות לא הלכו לאיבוד, היה מאוד-מאוד ברור למי מצביעים. זו גם אלטרנטיבה. כל דבר שהוא פחות מזה עלול לסכן את היכולת לבנות אלטרנטיבה להחליף את נתניהו".

19:54 עריכה

אילה חסון ביקרה את הליכוד – שלפי דיווח של עקיבא נוביק – ערך סקר, שבו בחן את אפשרות צירופה למפלגה.

השימוש בשמי לסקר לליכוד או לכל מפלגה אחרת בזוי. אני עיתונאית ללא משוא פנים וללא שיוך מפלגתי. מי ששרבב את שמי לסקר, עשה זאת מתוך מטרה אחת בלבד. לפגוע באמינות שלי.

20:16 עריכה

בחדשות 12 פורסם הערב סקר שנערך בקרב הציבור הישראלי על רקע הסגר השלישי. על השאלה האם הממשלה אשמה שישראל הולכת לסגר שלישי השיבו 54% מהנשאלים בחיוב. 41% מהנסקרים אמרו שהממשלה לא אשמה. 5% מהמרואיינים ענו שאינם יודעים.

עוד נשאלו הנסקרים האם להערכתם זהו הסגר האחרון. 33% מהמשיבים ענו שהם מאמינים שזהו הסגר האחרון; 42% אמרו שהם סבורים שלא יהיה זה הסגר האחרון. ורבע מהנשאלים (25%) אמרו שאינם יודעים.

20:34 עריכה

לפי סקר, שפורסם הערב בחדשות 12, הליכוד מוסיפה להיות הרשימה הגדולה בכנסת – עם 28 מנדטים.

העבודה משיגה 1.5% מקולות הבוחרים, רשימתו של עפר שלח – 1.3%, הבית היהודי – 1% וגשר – 0%. ארבע הרשימות לא עוברות את אחוז החסימה.

אם העבודה, רון חולדאי, עפר שלח ואבי ניסנקורן ירוצו ברשימה משותפת – הם ישיגו יחדיו 7 מנדטים.

20:41 עריכה

הליכוד בביקורת על כחול לבן –

כחול לבן מסכנים את חייהם של אזרחי ישראל בכך שהם משבשים את הסגר מסיבות פוליטיות כדי להאריך את הסגר במהלך הבחירות, בזמן שהתחלואה עולה דרמטית והמוטציה מתפשטת בישראל. זה יביא עוד מתים ויאריך את הזמן בו העסקים סגורים. כחול לבן חייבים להפסיק עם המשחקים הפוליטיים ולהצטרף לראש הממשלה נתניהו במאמץ לסגר הדוק ומהיר יחד עם מבצע חיסונים ענק שיביא את ישראל להיות אחת המדינות הראשונות בעולם שיוצאות מהקורונה ופותחות את הכלכלה.
20:47 עריכה

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הממשלה החליפי בני גנץ בקריאה שיצמצמו את מספר משרדי הממשלה ל-18.

אלו הם משרדי הממשלה הפעילים כיום: משרד ראש הממשלה; משרד ראש הממשלה החלופי; משרד האוצר; משרד האנרגיה; משרד הביטחון; המשרד לביטחון הפנים; משרד הבינוי והשיכון; משרד הבריאות; משרד הדיגיטל הלאומי; המשרד להגנת הסביבה; משרד ההשכלה הגבוהה והמשלימה; משרד ההתיישבות; משרד החוץ; המשרד לחיזוק וקידום קהילתי; משרד החינוך; משרד החקלאות ופיתוח הכפר; משרד ירושלים ומורשת; משרד הכלכלה והתעשייה; משרד המדע והטכנולוגיה; משרד המודיעין; משרד משאבי המים; משרד המשפטים; המשרד לנושאים אסטרטגיים; משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים; משרד העלייה והקליטה; המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל; משרד הפנים; המשרד לשוויון חברתי; המשרד לשירותי דת; המשרד לשיתוף פעולה אזורי; משרד התחבורה והבטיחות בדרכים; משרד התיירות; משרד התפוצות; משרד התקשורת; משרד התרבות והספורט.

21:08 עריכה

רביב דרוקר דיווח הערב בחדשות 13, ש"כמעט בוודאות" פרויקטור הקורונה לשעבר, פרופסור רוני גמזו, החשב הכללי לשעבר במשרד האוצר, פרופסור ירון זליכה, והשר לשעבר, חיים רמון, יתמודדו – כל אחד ברשימה שבה ישתבץ – בבחירות לכנסת. דיווחים באשר לאפשרות שהשלושה יתמודדו בבחירות פורסמו כבר בעבר.

21:41 עריכה

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד קיים כנס ביתי בניגוד להנחיות – כך דיווחה דפנה ליאל בחדשות 12. לפי הפרסום, בכנס שהתקיים בתוך בית בצפון הארץ לקחו חלק יותר משתתפים מהמספר המותר. מטעמו של ברקת נמסר שהוא מקפיד לקיים את הכנסים שלו לפי ההנחיות, ושבכינוס האמור הנוכחים עטו מסכות וחלונות הבית היו פתוחים.

21:42 עריכה

כחול לבן בתגובה לביקורת של הליכוד, על כך שהביאו לפתיחת מוסדות החינוך לתלמידי כיתות ה'-י' בניגוד להחלטת הממשלה –

בכל מדינות העולם מערכת החינוך פועלת גם בסגר. נתניהו, שמנע טיפול במוקדי הדבקה והעלאת הקנסות משיקולים פוליטיים צרים, ממשיך להשתמש בקורונה לצרכיו הפוליטיים.

לא נקבל הטפות מוסר ממי שמביא מאות אלפי משפחות לפת לחם ולא העביר תקציב רק כדי להימלט מהדין ולפגוע במערכת המשפט.

22:22 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין משתף ב"פטנט הישראלי שמאפשר לחיסון להגיע לכל מקום בארץ" –

22:24 עריכה

בכירים בכחול לבן פנו לצמרת משרד הבריאות כדי שתטפל בעניינם, לאחר שנקבע שעליהם להיכנס לבידוד – כך דיווח הערב מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

לאחר שהתברר שחברת הסיעה הילה שי וזאן חלתה בקורונה – מי ששהו בהדלקת הנרות המפלגתית, שבה השתתפה, נדרשו להיכנס לבידוד.

בקבוצת וטסאפ פנימית כתב השר יזהר שי: "האחות התקשרה ואמרה שאחרי שיחה עם הרופאה המחוזית כל מי שהיה באירוע צריך להיכנס לבידוד. אמרתי שזו הוראה לא סבירה בעליל ואני דורש לדבר עם הרופאה. אם ידברו איתכם אל תוותרו, תדרשו לעבור תחקיר אפידמיולוגי. צריך לשחרר את הסיעה מההוראה הקבוצתית הזאת, היא הזויה ולא מוצדקת".

מאוחר יותר עדכן שי עם מגעיו על מנכ"ל משרד הבריאות: "דיברתי עם חזי לוי. הוא הבטיח לבדוק מייד". השר גבי אשכנזי כתב, שהיה בקשר עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות: "דיברתי עם פרופסור איתמר גרוטו, הוא אמר שיתחקרו אחד אחד ואין מצב שזה יהיה גורף".

בהמשך עדכן שי את חבריו: "הייתה לי שיחה עם ד"ר אלרעי פרייס והרופאה המחוזית אחרי ויכוח קשה. יעשו חקירה אפידמיוגלית לכל אחד מהנוכחים באירוע. יתקשרו לכל אחד בשעה הקרובה – היו זמינים. מי שלא יענה יהיה בבידוד".

יושב ראש כחול לבן בני גנץ פנה לשר הבריאות יולי אדלשטיין בניסיון להפעיל עליו לחץ בעניין זה.

גורם שלקח חלק בשיחות העיד ש"היה עימות קשה בין אנשי כחול לבן לפקידים הבכירים. השיחות גלשו לצעקות ואף לאיומים מרומזים".

לבסוף נערכו חקירות אפידמיולוגיות לכל המשתתפים באירוע. רובם נדרשו להיכנס לבידוד.

כחול לבן –

מדובר בקשקוש. הדבר היחיד שביקשו השרים הוא לערוך חקירה אפידמיולוגית פרטנית לכל אחד מהאנשים שלקחו חלק באירוע, כפי שנהוג לעשות במקרים כאלו, ולא להכניס את כולם לבידוד כמקשה אחת, ולראייה – חלק מהשרים וחברי הכנסת שהשתתפו באירוע שוחררו מבידוד. השרים והח"כים שנדרשו בבידוד לאחר חקירה מילאו אחרי ההוראות באופן מלא.

יזהר שי –

למרבה הצער, נציגי משרד הבריאות סירבו בתוקף לבצע חקירה אפידמיולוגית אישית לכל אחד ממשתתפי האירוע. לאור העובדה כי האירוע נערך בשטח פתוח ורחב, ביקשתי מהחוקרת לבצע בדיקה מעמיקה לגבי המפגשים שקרו במהלך האירוע, ולקבל החלטות בידוד אינדיבידואליות. מתישהו הצטרפה לשיחה ד"ר שרון אלרעי פרייס, והטיחה בי האשמות חסרות שחר, בחוסר נימוס ובסגנון גס ובוטה.

ההחלטה ההזויה שלא לבצע חקירה אפידמיולוגית אישית הכניסה שלא לצורך 15 איש שנקטו באמצעי זהירות מחמירים באירוע חנוכה, לבידוד. היום, אחרי שהוכח שאף אחד מהמשתתפים באירוע לא נדבק, ברור עד כמה ההחלטה היתה מוטעית, מה שמעלה מחשבות נוגות לגבי מאות אלפי ישראלים שאולי איבדו פרנסה שלא לצורך בגלל החלטות בידוד שרירותיות.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
לפי סקר שראיתי ביום שישי האחרון 67% תומכים במדיניות שמקדם נתניהו ומאשימים את גנץ כמי שתוקע ומעכב את קבלת ההחלטות הנכונות במשללה הפריטטית הזאת. זה מעורר בי תקווה שיש עדיין ישראלים שפויים... המשך קריאה

לפי סקר שראיתי ביום שישי האחרון 67% תומכים במדיניות שמקדם נתניהו ומאשימים את גנץ כמי שתוקע ומעכב את קבלת ההחלטות הנכונות במשללה הפריטטית הזאת. זה מעורר בי תקווה שיש עדיין ישראלים שפויים. אחד ההסברים שראיתי להתנהלותו של גנץ היא שהוא מבין שכחול לבן מתרסקת ולכן הוא גם הדים את פיזור הכנסת, מרגע שהבין שנתניהו הצליח להשיג כמות נכבדה של חיסונים ושבאביב רוב הישראלים יהיו מחוסנים ומרוצים. לכן הוא שבר את הכלים בצטרה להקדים את הבחירות וכם תוצאות החיסונים טרם יבואו לידי השפעה ראויה, והפופולריות של נתניהו עדיין תהיה נמוכה מהפוטנציאל שהם חזו. גנץ לא מפסיד הרבה, כשהבין שרשימתו מתרסקת ואז הוא אמר "תמות נפשי עם נתניהו". גנץ התגלה כמנהיג קטן וחסר אחריות. למה אתה חושב שהוא מתנגד עדיין לסגר כללי? כי סגר כללי של שבועיים עכשיו לצד הגדלת היקף המחוסנים, יחזר את נתניהו לקראת הבחירות בסוף מרץ. לכן ההמלצה שלי לכל אזרח הגון ונבון – תצביעו לביבי, רק ביבי ואין מלבד ביבי.

סגירה