חולדאי השיק את מפלגת הישראלים: "סער ואלקין לא מייצגים אתכם"

ניסנקורן הצטרף לחולדאי וגנץ דורש ממנו להתפטר מהממשלה בשעות הקרובות ● ליברמן רוצה ממשלה עם מרצ ולא עם החרדים ● סער: כל שותף של נתניהו בעבר ובהווה יהיה שותף לגיטימי בממשלה שלי ● הליכוד: הוא לא יכול להקים ממשלה בלי לפיד והשמאל

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, בוועידה השנתית של מרכז השלטון המקומי, 19 בפברואר 2020 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90
ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, בוועידה השנתית של מרכז השלטון המקומי, 19 בפברואר 2020
07:00 עריכה

בהארץ מפרסמים כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כינס במקביל לדיונים הרשמיים בתיקי ראש הממשלה פורום של משפטנים בכירים, שעמם דן בחשאי בתיקים מבלי ליידע בכך את אנשי משרד המשפטים והפרקליטות. סדרת הפגישות התקיימה בשנה שעברה, והחלה זמן קצר לפני שהיועץ הודיע על כוונתו להעמיד את נתניהו לדין, בכפוף לשימוע.

המשתתפים דנו בנושאים עקרוניים ולא נחשפו לחומרי חקירה.

07:06 עריכה

בגל"צ מדווחים כי  לאחר שכבר קיבלו הנחיה רשמית להכנס לבידוד ושעות אחרי שגילו שבאו במגע עם חולה – השרים גנץ ואשכנזי נצפו בציבור בירושלים. הם טוענים שקיבלו אישור להמתין, במשרד הבריאות אומרים: "לא אושרו דחיות".

כתבת גל"צ מוריה אסרף וולברג סיפרה כי ח"כ שי וזאן אובחנה כחולת קורונה באזור השעה 8 בבוקר ביום שני. למרות זאת גנץ ואשכנזי הגיעו בשעות אחה"צ למלון המלך דויד בירושלים. גנץ ואשכנזי קיבלו עדכון שהם נדרשים לבידוד, אלא שאז מתחיל מסע הלחצים מצידם כדי להשיג פטור מאותו הבידוד. בינתיים גנץ ואשכנזי מתמהמהים ולטענתם, הם קיבלו אישור ממשרד הבריאות להמתין עד לבירור נוסף. אלא שבמשרד הבריאות לא מכירים אישור שכזה ומוסרים בתגובה: "לא ניתן פטור שחרור מבידוד או דחייה. מצופה מכל אדם שבא במגע עם חולה מאומת להכנס מיד לבידוד"

07:26 עריכה

בישראל היום מספרים כי יש בליכוד תסיסה נוכח הכוונה המסתמנת של נתניהו לשריין את אורלי לוי בבחירות לכנסת.

07:33 עריכה

שר החינוך גלנט הגיב לסכסוך העבודה מול המורים בדרישה להתחסנות מהירה ואמר כי משרד הבריאות קובע את הסדר.

לדבריו "יש כ-200 אלף מורים ותוך יומיים אפשר לסיים – וגם שבועיים זה בסדר". על החלטת ועדת החינוך נגד קביעת הממשלה אמר "עמדתי הייתה שמערכת החינוך צריכה להיות פתוחה. אבל ברגע שהממשלה קבעה – חובה עלינו לפעול ככה. נותר עכשיו מצב שאנחנו כבולים לתקנות".

בתשובה לשאלה אם יעבור למפלגה של סער ענה גלנט בשלילה. "אני סבור שהליכוד לא ירד מכוחו. הסקרים נכונים לשעתם. אנחנו ננהיג את הממשלה הבאה ואני מצר על כך שאחרים שהיו חברים בליכוד מסובבים את גבם לתנועה".

07:41 עריכה

על פי דיווח ברשת ב', המשא ומתן בין סמוטריץ' לבנט על סף פיצוץ. בין הסוגיות:

בנט מעוניין באפשרות של הקמת קואליציה גם עם מפלגות המרכז-שמאל, סמוטריץ' הבהיר בשיחות, שהדבר אינו מקובל עליו. בנוסף,  בניגוד לדעת בנט, סמוטריץ' חושב שלא נכון להתמקד בקורונה בלבד במסע הבחירות.

מלשכת בנט נמסר: "המשא ומתן מתקיים כסידרו במטרה להשלימו במהירות כדי להתפנות להבאת השינוי למדינת ישראל". בלשכת סמוטריץ' בחרו שלא להגיב לדברים.

רפי פרץ, איילת שקד, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' אחרי הבחירות ב-2 במרץ 2020 (צילום: פלאש90)
חברי ימינה לאחר הבחירות במרץ 2020 (צילום: פלאש90)

איילת שקד שהתראיינה ברשת ב' אמרה בתגובה כי יש משא ומתן אולם הדיווח על הפערים אינו מדויק וכי תהיה ריצה משותפת.

שקד הוסיפה "צריך להחליף את נתניהו שנכשל במשבר קורונה ולקח את התקציב כבן ערובה. יש לנו אתגרים אדירים – אנחנו נישאר פה עם הריסות. גם החיסונים לא יחסנו אותנו מהקרע וצריך להחליף את ראש הממשלה ומי שיכול לעשות את זה בנט. את האפקט נרגיש עוד הרבה שנים".

על דבריו של בנט אתמול לגבי הרדיפה נגד נתניהו אמרה שבנט אמר את זה תמיד וזה לא מרמז על התקרבות לנתניהו.

בנט התראיין לאחר מכן וחזר ואמר כי הוא תומך בחוק צרפתי והגבלת כהונה אך לא רטרואקטיבית.

לדבריו: אני תומך בהגבלת כהונה וחוק צרפתי, אך לא רטרואקטיבית. לא בעד לבטל את האישומים נגד נתניהו. מערכת המשפט לאורך שנים רבות נהגה בטהרנות יתר בכל הדבר הזה. מתפלל שיצא זכאי, הוא צריך ללכת הביתה אבל לא ככה".

על הריצה עם סמוטריץ' אמר: נצטרך להסכים שנושאי דת ומדינה שמים בצד עד אחרי הטיפול בקורונה. בסוף נרוץ כמפלגה אחת והוא יהיה הסמן היותר ימין עמוק. כשלבני אדם אין לחם, שאר הדברים לא מעניינים".

07:52 עריכה

יפעת שאשא-ביטון התראיינה בגל"צ על רקע דבריו של עוזי דיין אתמול: "אמירה אומללה, הציבור עייף מהשיח הנמוך. יש אנשים בליכוד שחושבים שיצליחו להשיג דברים בחוסר בצדק ובביזיוניות".

שאשא-ביטון אמרה גם כי "הציבור משלם מחיר על ניהול כושל של הממשלה לאורך כל תקופת המשבר. ישוב אדום הוא ישוב אדום – אי אפשר לשנות את ההגדרות כל כך הרבה פעמים". 

08:05 עריכה

יולי אדלשטיין מדווח: "יותר מתחסנים מחולים: אתמול חוסנו למעלה מ 115,00 אזרחים. בסך הכל הגענו לכ 495,000 מחוסנים עד עכשיו. ב 9 ימי חיסונים יש לנו יותר מתחסנים מכל הנדבקים מתחילת המגפה. לא סתם אנחנו המדינה המובילה בעולם במהירות ההתחסנות. ממשיכים לחסן את ישראל!"

משרד הבריאות דיווח כי 5,449 אובחנו בקורונה אתמול, ושיעור החיוביים – 5.6%.

08:16 עריכה

ח"כ מיכל קוטלר וונש עוזבת את כחול לבן. בטוויטר שלה כתבה:

לא אתמודד בבחירות הקרובות מטעם כחול לבן.

לצד המשבר הבריאותי-חברתי- כלכלי, ישנן הזדמנות ואחריות אדירות לאתגור, שינוי ותיקון תפיסות, התנהלות וניהול. דרושה הנהגה אחראית וישרה, שתזהה ותממש, בשקיפות ובשיתוף, כדי לשקם אמון ולחדש תקווה.

מחוייבת להמשיך לשרת, בעוז ובענווה. אמשיך לעדכן.

08:50 עריכה

בישראל היום מפרסמים טור של מנחם גשייד המתווך לפגישה בין עו"ד רוט לאישה לה הציג מזימה בתחקיר עובדה. גשייד כותב "הנה העובדות כפי שאני יודע אותן: לפני כמה חודשים נודע בסביבת ראש הממשלה כי בן משפחה של אחד מהשופטים מדבר סרה בראש הממשלה (בשיחות אקראיות) ומייחס לו שחיתות ציבורית או שלטונית (…) התגוללו שמועות כי יש המבקשים להקליט את אותו בן משפחה אומר את הדברים המיוחסים לו.

גשייד טוען כי "ידידי עו"ד אריאל רוט סח לי באחת משיחותינו על דבר אותה רכילות, ועל האופציה לאמת את הדברים באמצעות הקלטה. הוא מעולם לא אישר לי כי ראש הממשלה או משפחתו ו/או מי מאנשיו מקדמים את הניסיון לדובב ולהקליט שופטים או מי מבני משפחתם".

בתכנית עובדה הכחיש אריאל רוט את קיומה של הפגישה ובכלל כי ידע מי השופטים של נתניהו.

09:24 עריכה

השר אלי כהן על יפעת שאשא-ביטון: "האמירה של עוזי דיין לא הייתה צריכה להיאמר. הוא חזר בו והתנצל עליה. לא היה צריך לומר את הדברים האלה, לא באותו הסגנון", טען כהן, "אבל, מאיפה יש לשאשא ביטון את התעוזה לבוא ולומר שלא תשב תחת נתניהו?".

כהן מוסיף: "לפני מספר חודשים שאשא ביטון תמכה בראש הממשלה נתניהו בפריימריז נגד גדעון סער. היא תמכה בליכוד ואמרה שצריך לרוץ בליכוד, דיברה לקולות הליכוד. ההתבטאות שלה מכעיסה אותי. מה היא עשתה עד היום? אין לה אפילו קמצוץ מההישגים שהוביל ראש הממשלה. היהירות והזחיחות שלה לא מקובלת עלינו. היא אפילו, הייתי אומר, בזויה".

09:54 עריכה

גדעון סער בפייסבוק על הפשיעה במגזר הערבי:

מלחמת חמולות בלוד.
נער בן 15 נרצח לאור יום על כביש 6, ברכב המלווה בניידת משטרה(!).
שתי דקות מנתב"ג אין מדינה. אין בטחון. אין משילות. אין חוק וסדר.
בדרום, במרכז ובצפון יש שטחים אקס-טריטוריאליים. החוק והסדר עדיין לא הגיעו לשם.
נשק בלתי חוקי נמכר כמו פיצוחים. נסחר באין מפריע. מחסני נשק בבתים. ילדים ונערים מסתובבים עם נשק.
ומה עושה הממשלה?
אפס.
ראש הממשלה מסתפק בהופעת אורח בזום בישיבת הועדה בראשות מנסור עבאס.
האזרחים הערבים סובלים. מספר הרציחות שובר שיאים. אבל לנתניהו ולאוחנה יש עיסוקים אחרים.
אין בטחון פנים. אין חוק וסדר.
ממשלת תקווה חדשה בראשותי:
1. תכריז מלחמה על ארגוני הפשיעה בחברה הערבית.
2. תחוקק את החוק שהצעתי (וממשלת נתניהו-ניסנקורן בלמה) להטלת עונשי מינימום על מחזיקי וסוחרי נשק בלתי חוקי.
3. תפתח במבצע ענק לאיסוף הנשק הבלתי חוקי.
נחזיר את הריבונות והמשילות לכל שטח מדינת ישראל. נדאג לשלומם ולבטחונם של כל אזרחי ישראל.
נחליף את האכזבה בתקווה חדשה.

10:09 עריכה

סגן שר החינוך מאיר פרוש מיהדות התורה התראיין לתחנה החרדית "קול רמה".  פרוש אישר שדיבר לאחרונה עם גדעון סער, ולגבי קואליציה עתידית אמר: "לא מחפש לדרוך על הדם של נתניהו, אבל לא פוסל את גדעון סער במקרה שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה. אם סער רוצה אותנו, הוא יודע בדיוק מה מותר לנו ומה אסור לנו, בליברמן ולפיד יש דברים שאסור לנו".

10:50 עריכה

בצלאל סמוטריץ' הסביר בפייסבוק את מהלכיו הפוליטיים האחרונים: אמנם יש לימינה אינטרס בכאוס כלכלי כי הם מגיעים מהאופוזיזציה, אבל הוא בכל זאת דאג למדינה.

בפוסט נכתב:

אתמול העברנו בכנסת תיקונים לחוק יסוד משק המדינה ולחוק יסודות התקציב שנועדו לעדכן את נוסחאות התקציב ההמשכי. התקציב ההמשכי הוא התקציב שילווה אותנו בחודשים הקרובים בהעדר תקציב מדינה, והתיקונים נועדו לאפשר למדינה להמשיך לתפקד בצורה סבירה.

חשוב להדגיש, זה ממש לא פותר את כל הבעיות ורחוק מלהיות אופטימלי. את זה עושה רק תקציב מדינה מסודר, שלמרבה הצער נתניהו וגנץ לא העבירו חודשים רבים בשל מריבות פוליטיות אישיות וקטנוניות.

אבל התיקונים האלה בהחלט ממזערים את הנזק ומונעים קריסה טוטלית של משרדי הממשלה והשירותים לאזרח. רק לשם המחשה, אם התיקונים האלה לא היו עוברים תקרת ההוצאה של התקציב ההמשכי היתה מקוצצת אוטומטית (בשל כל מיני נוסחאות מיושנות) במאה מיליארד שקלים וזה היה גוזר שיתוק מוחלט של משרדי הממשלה והפסקה מידיית של כל התקציבים והשירותים, כולל מענקי הקורונה לעסקים, קצבאות נכות, תקציבי תמיכות לארגוני החברה האזרחית, ועוד.

אז על מה התעקשנו ביומיים האחרונים בדיוני וועדת הכספים מול משרד האוצר?

הנה כמה דוגמאות: תוספת של כארבעה וחצי מיליארד ש"ח (באמצעות שינוי הנוסחה מהצמדה למדד להצמדה לקצב גידול האוכלוסיה). גם עכשיו התקציב הכולל נמוך בכמעט עשרה מיליארד ממה שהיה לו היה עובר תקציב אבל זה בהחלט הרע במיעוטו. בנוסף התעקשנו על החלת עקרונות התקציב ההמשכי גם עם תמיכות הממשלה בעמותות חינוך, חברה, רווחה, בריאות ותרבות. הפרטים המקצועיים מורכבים מכדי להסביר אותם כאן בפוסט הזה אבל מדובר בכל מיני נוסחאות שעל פיהן עובד החשב הכללי כשהוא מאשר תקציבים בוועדות החריגים וחשוב היה לנו לוודא שהפגיעה בכל אותם ארגוני מגזר שלישי תהיה מינימאלית ולא תביא לקריסתם.

באופן פרטני התעקשתי על תקציבי הישיבות והחינוך הדתי שסבל מאוד קשה בשנה החולפת, ועוד שנה יבשה תקציבית היתה מנחיתה עליו מכה אחת יותר מידי. אני חושב שהגעתי עם האוצר בעניין הזה לאיזון סביר שיאפשר לצלוח את התקופה עד להעברת תקציב מדינה לאחר הבחירות והשלמת התקציב במלואו.

עכשיו תראו, התיקונים האלה לא היו עוברים בלי התמיכה שלנו. לשברירי הקואליציה המסוכסכת הזו אין היום 61 האצבעות הנדרשות להעברת התיקון לחוק היסוד. כחול לבן, יש עתיד, ישראל ביתנו של ליברמן, כמו גם הערבים, נעדרו מהמליאה. הם כנראה העדיפו שוב את החשבון הפוליטי. משיקולי בחירות עדיף להם שתהיה קטסטרופה כלכלית כדי שהם יוכלו לגלגל את האחריות עליה ליריביהם הפוליטים ולקושש עוד כמה קולות.

אבל לי יש אחריות קודם כל עליכם, אזרחי ישראל, ואני שם כמו תמיד את טובתכם לפני השיקול הפוליטי האישי או מפלגתי שלי. ולכן היה ברור לי שאני עושה את כל מה שצריך כדי לתקן, ולו במעט, את הנזקים שגרם חוסר האחריות של שני ראשי הממשלה, שלא הצליחו לשים את מדינת ישראל ואזרחיה לפני האינטרס הפוליטי שלהם ולהעביר תקציב מדינה לפני ההליכה לבחירות.

אני מודה מאוד לחבריי אופיר סופר ומתן כהנא שגילו אף הם אחריות ונשארו בכנסת עד ההצבעה בלילה כדי שלתיקונים יהיה הרוב הדרוש.

אני מקווה ומאמין שהציבור הישראלי ידע לתת אמון בקלפי למי ששם אותו במרכז ומתנהג באחריות. וגם אם לא – אצלי תמיד השיקולים הערכיים והאמיתיים יעמדו לפני כל שיקול פוליטי. כי פוליטיקה נועדה לשרת ערכים ולשרת אתכם ולא להיפך.

 

 

 

10:56 עריכה

אחמד טיבי צייץ על הכתבה מהארץ אודות ניסים ואטורי מהליכוד שמחק פרסומים על דוקטורט שקיבל ממוסד לא מוכר. טיבי כותב:

"חבל כי אם הוא היה באמת דוקטור הוא היה מעלה את שיעור בעלי תואר דוקטור ברשימת הליכוד, מפלגת השלטון, עלייה תלולה מ5.7% ל8.6%. כלומר מ2 ל 3 מתוך 35 ( בלי שאשא ביטון). לעומת הרשימה המשותפת ששיעור בעלי תואר דוקטור שם הוא רק 47%".

11:47 עריכה

נתניהו ספד לצלמת ישראל היום מירי צחי שהלכה לעולמה. בציוץ מטעם ראש הממשלה נכתב: אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתה וחבריה הרבים של הצלמת הנפלאה מירי צחי ז"ל, שהלכה לעולמה אחרי מאבק ממושך במחלה קשה. למירי היה כישרון יוצא מן הכלל ללכוד בעדשת המצלמה רגעים ואנשים, שרבים אחרים לא הצליחו לתעד לפניה. יהי זכרה ברוך.

ציוצו של גדעון סער: הצטערתי לשמוע על פטירתה של הצלמת הותיקה מרים צחי, שהלכה לעולמה בטרם עת לאחר מאבק במחלה קשה.
מירי תיעדה לאורך השנים בכישרון רב את מרקם החיים בישראל ובפרט את ההתיישבות ביהודה ובשומרון. רגישותה השתקפה היטב בתמונותיה.
תנחומי למשפחתה. יהי זכרה ברוך.

ריבלין: 

11:52 עריכה

אסף זמיר קרא לאיחוד של השמאל בגלי צה"ל: "המחנה שלנו נמצא במצב לא טוב, יש שמאלנים שמצביעים למפלגות ימין בסקרים. הכל צריך לקרות מהר, אנשים צריכים לצאת מהסרט שהם חיים בו ולהבין שלא כל החלומות יכולים להתגשם"

11:59 עריכה

מאיר כהן מיש עתיד זועם על הקיצוץ ברווחה ובחינוך מול שמירה על קצבאות האברכים. הוא כותב: בממשלה הזו, השיסוי והפילוג אינם נעשים רק במילים. התוצאה היא קיצוץ סלקטיבי ולא אחיד שמונע משיקולים קואליציוניים. אם צדק אתם מבקשים, תחריגו את הרווחה שמעניקה רשת ביטחון אחרונה לאנשים שקורסים גם בשיגרה. ממי אתם לוקחים? מניצולי שואה וקשישים? ממשפחות מרובות ילדים? מנוער בסיכון? ממי?

בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא לאותה כתבה וכתב: 

12:36 עריכה

שופטי נתניהו מורים לפרקליטות להעביר לידי נתניהו את אישורי היועמש לפתיחה בחקירה בפרשות 1000 2000 ו4000 בתוך שבוע. דוחים את בקשת ההגנה לקבלת חומרים בתיק 1000 הישן, כך מדווח כתב חדשות 13 אביעד גליקמן.

12:44 עריכה

אסף זמיר הצחיק את מיקי חיימוביץ' כשעקץ את מיקי זוהר שאמר "הסכמים צריך לכבד" ואוסנת מארק שאמרה "איפה היושרה שלך"?

12:50 עריכה

גדעון סער: "כל מי שהיה שותף של נתניהו בהווה ובעבר – יהיה שותף לגיטימי גם בממשלה שאני אעמוד בראשה". סער שהתראיין לגלי צה"ל אמר גם: "אם נתניהו היה נכון לישראל בעבר – זה לא אומר שהיום הוא צריך לשבת בשלטון. הוא לא פסול, אבל צריך להחליף אותו. אין חוק שהוא צריך להישאר בתפקיד".

מהליכוד מסרו: "סער מתקשה להגן על חוסר הניסיון ועל אפס ההישגים שלו, וממשיך לתת ראיונות שלא אומרים דבר. הוא לא יכול להקים ממשלה בלי לפיד והשמאל".

סער אמר גם "שכל אדם אחראי במקום נתניהו היה מניח את המפתחות".

סער ביקר את פעולות הממשלה בנוגע לקורונה ביניהן אי היציאה לבדיקות כלליות, ייבוא תחלואה מחו"ל, ו-"אכיפה עלובה בצורה קיצונית".

במהלך הראיון הוציא סער את מגיש התכנית אמיר איבגי משלוותו לאחר שהעלה האשמות כי הוא "רוצה לשיר שיר הלל לנתניהו" לאחר שהתעקש לקבל תשובה על הישגיו של רה"מ בנושא החיסונים, נזף בו על ששאל אותו למה הוא פוסל את מצביעי הליכוד ואמר לו שהוא "עובד עם דף המסרים של הליכוד".

13:34 עריכה

אמיר אוחנה הורה שלא לחסן אסירים לפי האוכלוסיה הכללית וניצן הורוביץ מצייץ: "אסירים הם גם בני אדם, כן כולל רוצחים. הם פשעו והם נענשים בכליאה, אבל אפילו במציאות החמורה של כלא, יש להם זכויות מסויימות על-פי חוק, ומי שמופקד עליהם חייב לשמור על בריאותם, כולל חיסונים. וחוץ מהעניין העקרוני יש סכנה גדולה לא לחסן אותם, כמו שהורה השר אוחנה ברוב איוולתו".

14:07 עריכה

זה גלגל החיים: יו"ר כחול לבן בני גנץ יקיים ב-20:00 מסיבת עיתונאים במקביל למסיבת העיתונאים של רון חולדאי.

חולדאי צפוי להכריז על מפלגתו החדשה וגנץ על המשך דרכה של כחול לבן.

14:18 עריכה

מירב כהן שיתפה סיפור מ-ynet על כסף של ניצולי שואה שמגיע למשרד האוצר לכיסוי הגירעון ולא אליהם. כהן מודיעה שתילחם בדבר.

14:20 עריכה

שר המשפטים אבי ניסנקורן הודיע לשר הביטחון בני גנץ על החלטתו לעזוב את כחול לבן ולהצטרף למפלגתו החדשה של רון חולדאי.

מניסנקורן נמסר: "נביא בשורה למאות אלפי ישראלים אשר מרגישים שאין להם בית פוליטי – ונעשה זאת במעשים ולא בדיבורים".

שר המשפטים אבי ניסנקורן, 21 בדצמבר 2020 (צילום: אורן בן חקון/POOL)
עוזב את כחול לבן שר המשפטים אבי ניסנקורן (צילום: אורן בן חקון/POOL)

 

14:54 עריכה

בטקס לציון עשור לאסון השריפה בכרמל, נתניהו הגדיר את החללים כ"מופת של אהבת האדם, אהבת העם ואהבת הארץ".

15:02 עריכה

חולדאי וניסנקורן צפויים לתת הערב הצהרה משותפת לתקשורת ולפי שעה שר המשפטים לא מתכוון להתפטר מתפקידו. מיקי זוהר אומר שהשניים הם שילוב מושלם לשמאל, ו"נותנים למצביעי הימין את כל הסיבות מדוע כולם חייבים להצביע לליכוד!".

15:10 עריכה

ביממה האחרונה נרשמו בשירות התעסוקה 15,864 דורשי עבודה חדשים, ומאז יום ראשון (עוד קודם כניסת הסגר לתוקף) נרשמו בסך הכל 21,717 דורשי עבודה חדשים. יצוין, כי 33% מכלל הנרשמים ביממה האחרונה הם עובדים מתחום המכירות ו 12% מהם בתחומי הטיפוח, היופי, הספא והאופנה.

15:31 עריכה

שר הבריאות יולי אדלשטיין החליט להפסיק את הבידוד במלוניות לשבים מחו"ל. בהודעה שפרסם נאמר כך:

"סוף למלוניות הקורונה. הנחתי את בכירי משרדי לפעול לבטל את בידוד המלוניות בהקדם לשבים מחו"ל, מכל המדינות, בכפוף לבדיקת קורונה.

כל חוזר מחו"ל שרשאי להיכנס לארץ צריך לעשות בדיקה מיידית ולצאת לבידוד ביתי לשבועיים או לעשרה ימים אם יעשה בדיקה נוספת ביום התשיעי.

15:51 עריכה

במכתב שנשלח לאילנה דיין ומערכת עובדה, עו"ד אריאל רוט דורש באמצעות עורך דינו לקבל את חומרי ההקלטה המלאה שבה צולם בתכנית. רוט תועד כשהוא דן באפשרות לדובב מקורב לשופטת במשפט נתניהו, שיאמר דברים בגנותו.

לטענת רוט, התכנית שידרה שניות בודדות מתוך פגישה שארכה יותר משעה וערכה אותה באופן מגמתי בלי ההקשר והאמירות של האשה שנכחה מולו בפגישה.

16:01 עריכה

יעל רון בן משה תושבע היום כח"כית. מנכ"לית כחול-לבן תיכנס לסיעת המפלגה בכנסת במקום עופר שלח שהתפטר מיש עתיד, במסגרת ההסכם בין שתי המפלגות שהתפצלו.

17:10 עריכה

בסביבתו של גנץ אומרים שהוא יפטר את אבי ניסנקורן היום, לאחר שהאחרון הודיע על עזיבת כחול-לבן וחבירה לרון חולדאי.

מנגד, לפי דיווח של מיכאל שמש, מקורבי ניסנקורן אומרים שגנץ עשה לו מעין מארב כאשר גילה בפגישה עם חיים רמון על "עסקת הזוועות" שאמורה היתה לדחות את פיזור הכנסת. לפי הדיווח, ניסנקורן רוצה לרוץ במפלגת מרכז-שמאל שתחבור לממשלת גדעון סער לאחר הבחירות.

17:24 עריכה

לפי דיווחים שונים, גבי אשכנזי צפוי להודיע מחר על פסק זמן מהפוליטיקה.

18:04 עריכה

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן גנץ שוחח עם אבי ניסנקורן וביקש שיגיש את התפטרותו מתפקיד שר המשפטים.

גנץ: "ניסנקורן בחר בית פוליטי חדש ומשכך מצופה שיתפטר מתפקידו.
תיק המשפטים הוא מהנכסים החשובים של כחול לבן לשמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק במדינת ישראל וכפי שפעלנו עד כה, נמשיך גם בהמשך".

18:10 עריכה

פרקליטי נתניהו שלחו מכתב ליועמ"ש ובו הם מבקשים פרטים נוספים אודות פורום הצללים שהקים להתייעצות בתיקי נתניהו. הפרסום בהארץ, מנדלבליט התייעץ עם משפטנים ללא ידיעת משרד המשפטים בשאלות שונות שקשורות לתיקי האלפים.

הסנגורים עמית חדד ובעז בן צור דורשים פירוט מלא של הפגישות בפורום, זהות הגורמים שהשתתפו בו, מה שנאמר בהן. לדעתם, מאחר שמדובר בתהייעצות עם גורמים שלא כפופים לסודיות, היועמ"ש לא יכול לומר שזו התייעצות פנימית.

 

18:25 עריכה

אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) אמר הערב לערוץ 12 כי הוא שואף להיות שר האוצר בממשלה ללא נתניהו ועדיף עם מרצ במקום החרדים.

"אני רוצה להיות שר האוצר ולמנות את אלי אבידר לשר לביטחון פנים … נרצה את משרד הבריאות עבור אידלמן ואת משרד הקליטה והעלייה עבור עודד פורר. אני רוצה תפקידים לכל חבריי. אנחנו עוד לא יודעים מי האישים שיצטרפו למרוץ ובסופו של דבר אנחנו רוצים לטפל בכל האתגרים הקשים.

"אין ספק שאני מעדיף לשבת עם מרצ. נכון לשלשום בסקר שפורסם במהדורה המרכזית היו יותר מ-61 מנדטים ללא החרדים וללא נתניהו. אנחנו צריכים לקבוע סדר עדיפויות ברור. מבחינתי האינטרס הלאומי של ישראל הוא לשים סוף פסוק לשלטון נתניהו, ש"ס ויהדות התורה. כולנו נצטרך לוותר על האגו ואני מציע לכולם להשתלט על אמביציות אישיות

18:33 עריכה

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין פגשו את המתחסן ה-500 אלף במתחם ארנה בירושלים. נתניהו אמר כי ישראל מקדימה את העולם בהבאת החיסונים. בביקור השתתפו ראש העיר ירושלים משה לאון, יו"ר קופ"ח כללית יוחנן לוקר ומנכ"ל קופ"ח כללית פרופ' אהוד דודסון.

"אנחנו מקדימים את העולם בהבאת ובמתן החיסונים. ישראל היא אלופת העולם בחיסונים, מקום ראשון בפער. המשימה שלי עכשיו היא להבטיח שאנחנו ממשיכים בקצב הזה ואנו עובדים על זה יחד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומנכ"לי קופות החולים כללית במתחם חיסוני קורונה בארנה בירושלים, 29 בדצמבר 2020 (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש עיריית ירושלים משה ליאון ומנכ"לי קופות החולים כללית במתחם חיסוני קורונה בארנה בירושלים, 29 בדצמבר 2020 (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

"נשאף לתת כמה שיותר חיסונים במהירות, אבל קודם כל, להוציא את האוכלוסיה בסיכון מסיכון, כיוון ששם מרוכזת רוב התמותה הטרגית ורוב התחלואה.

19:21 עריכה

שלי יחימוביץ' מביעה תמיכה פומבית באבי ניסנקורן ואמרה כי היא אף תבחר להצביע למפלגה שהוא יתברג בצמרת שלה.

בראיון לעודד בן עמי בערוץ 12, יו"ר מפלגת העבודה לשעבר – ומי שהפסידה לניסנקורן בהתמודדות על ראשות ההסתדרות – אומרת כי שר המשפטים היוצא מייצג כעת את קולו האידאולוגי של המרכז-שמאל.

שלי יחימוביץ' בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדיון בתביעתה לפסול את תוצאות הבחירות לראשות ההסתדרות. 25 במאי 2017 (צילום: פלאש90)
שלי יחימוביץ' בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בדיון בתביעתה לפסול את תוצאות הבחירות לראשות ההסתדרות. 25 במאי 2017 (צילום: פלאש90)

"בסופו של יום לא נראה את כל המפלגות האלה מתמודדות", אמרה בהתייחסות למספר העולה של מפלגות מרכז-שמאל הקמות בימים אלה. "מכל המפלגות האלה יש מפלגה אחת ששומרת על יציבות לאורך כמה מערכות בחירות – גם יציבות פוליטית, גם יציבות אלקטורלית, גם יציבות מוסרית – וזה יש עתיד של יאיר לפיד.

"לפיד הוא היום הפוליטיקאי ששייך למרכז-שמאל הכי יציב במפה הפוליטית. אבל מטרידים אותי מצביעי השמאל-מרכז, שכבר לא מתעסקים בסוגיות של השמאל-מרכז – לא סוגיות חברתיות, לא סוגיות מדיניות. זה רק כן ביבי או לא ביבי".

באשר ליריבה לשעבר ניסנקורן, אמרה יחימוביץ': "ניסנקורן הוא הנכס הגדול ביותר של המרכז-שמאל היום. הוא עשה מהפך מדהים – גם בדעת הקהל וגם בדברים שהוא עשה. הוא היה הילד ההולנדי עם האצבע בסכר שעמד נגד כל הדברים האיומים ונוראים שעמדו לקרות.

"אני חושבת שהיום הוא נכס. אני חושבת שיש לו היום אידאולוגיה ברורה ומגובשת. וכמה שזה מוזר שאני אומרת את זה – נוכח ההיסטוריה המשותפת שלנו – אבל אני כמצביעת שמאל או שמאל-מרכז, אני חושבת שאני אצביע למפלגה שניסנקורן יהיה בה במקום גבוה או יעמוד בראשה".

20:16 עריכה

גנץ נותן הצהרה לתקשורת בכפר המכבייה ונראה שהוא לא מרים ידיים. הוא אומר שעד הבחירות ישמור על הממשלה מבפנים ולאחריהן ישתלב בברית של שותפות נגד נתניהו:

"הבחירות הקרובות שנתניהו ביהירותו גרר אותנו אליהן, הן הדבר האחרון שעם ישראל צריך. נקודת האור המחכה לנו היא שבסוף מערכת הבחירות נתניהו ישחרר את המדינה מציפורניו ויסיים להקריב את ישראל למען עתידו המשפטי והפוליטי.

רבים ביקשו, מיליונים ביקשו, שנים של תקוות להזיזו מתפקידו יבואו לקיצן אחרי הבחירות. סיום דרכו הפוליטית הוא ההישג הגדול של כחול-לבן אך לא היחיד … נכון, נשכבנו על הגדר ויש שיאמרו על הרימון.

אנחנו משלמים מחיר פוליטי כבד אבל אני לא חושב על עצמי אני חושב עליכם. ידענו מיהו נתניהו לפני שנכנסנו, ידענו שאין אמת בדרכו. לא עבר יום אחד בממשלה הזו שבו הוא ראה בנו שותפים.

הותקפתי ועודני מותקף בעודי בולם תהליכים מסוכנים שנתניהו הוביל כאן. רבים השמיעו את המושג 'מתאבד פוליטי'. זה לא עניין אותי אז ולא מעניין אותי היום. בנו יש אמת. היא לא השתנתה לרגע ולא תשתנה עד שנבטיח עתיד טוב יותר לישראל.

בואו ננקה שולחן. במאי היו שלוש חלופות פוליטיות: המשך שלטון היחיד של נתניהו עם שני ח"כים מהימין, או ממשלת מעבר של נתניהו וסכנה גדולה שהוא עם 40 מנדטים בסקרים, ישיג את הפרס הגדול של חסינות. האופציה השלישית היתה כניסה של כחול-לבן לממשלה ומבצע להצלת מדינת ישראל. לא באנו להציל את כבודנו ולא חשבנו שנתניהו יהפוך עורו.

חששתי לשלטון הדמוקרטי בישראל והפקדת ניהול המשבר לנתניהו לבדו בתקופת בחירות. לכל הבכיינים והפחדנים הגיע הזמן להתעמת עם העובדות, בזמן שהקלדתם מנעתי סגירת בתי משפט, בזמן שצייצתם דאגתי שתוכלו להפגין גם נגדי.

בזמן שנתתם טיפים מהיציע הכנסתי את מערכת הבטחון לטפל בקורונה, הכפלתי פי עשר את מערך הבדיקות …

בזמן שעשיתם חישובים פוליטיים עשיתי רק את החשבון של אזרחי המדינה … הייתי הקול הענייני והאחראי שלכם במקום שבו נתניהו מונע משיקולים זרים, מעולם לא האמנתי לנתניהו אבל היית מוכן לשתף איתו פעולה הוא בחר בדרך הרמייה ואי כיבוד הסכמים.

אחרי הבחירות תהיה ברית שותפות נגד נתניהו למען ישראל. בבחירות תהיה מפלגה ומנהיג אחד שיפסידו והרבה שינצחו והחיבור ביניהן ירכיב ממשלה. אלו ימים לא פשוטים אבל לפעמים צריך לגזום צמרות כדי שהשורשים יעמיקו מי שרוצה ילך מי שלא מתאים לו הדלת פתוחה כאן תישאר קבוצה חזקה שלא כסאות מובטחים להם אלא רק עבודה קשה.

רק קבוצה אחת תביא להרכב החדש הזה את הממלכתית ושמירה על שלטון חוק וסולידריות. מפלגה אחת שתאזן בין כבוד למסורת ולא תאפשר לסגור את תל אביב בשבת, לא תאפשר שחיתות …

… נוכל להגיד לעצמנו שהצלנו את הישראליות שנתניהו איים לקחת … כחול-לבן חזקה בראשותי תהיה חלק מוביל מהתיקון כפי שידענו להציל את ישראל מנתניהו נדע לנווט אותה לחוף מבטחים.

20:43 עריכה

רון חולדאי נתן נאום פתיחת קמפיין לוחמני שבו הציג סדר יום אזרחי והאשים את מנהיגי הימין במצב הקיים. הוא הציג את מפלגת "הישראלים" ואת אבי ניסנקורן ולפי שעה חולדאי ממשיך להיות ראש עיריית תל אביב.

… כמשרת ציבור למעלה מחמישים שנה אני אומר לכם לא נתרגל לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום, איום מתמיד על מערכת אכיפת החוק, לא נתרגל למיליון מובטלים ועשרות אלפי עסקים קורסים….

החלטתי שאינני יכול עוד לעמוד מנגד לא אשתוק כי ארצי שינתה פניה לא אוותר לה … באתי לכאן הערב להודיע על הקמת מפלגה חדשה את העשייה הציבורית שלי אתם מכירים. נלחמתי כטייס במלחמת ששת הימים ויום הכיפורים … בחרתי לעסוק בחינוך והפכתי את הגמנסיה מתיכון מוכה אלימות וסמים למוסד מבוקש הפכתי את תל אביב לעיר פורחת שמדורגת כאחת האיכותיות בעולם. עיר שבה כולם חיים ביחד ושותפים בקואליציה פוליטית רחבה ומתפקדת …

הערב אני עומד פה לפניכם אפשר להפסיק את הייאוש עשיתי זאת בתל אביב ואני יודע איך לעשות את זה במדינה אני עושה את זה עבור ילדיי ונכדיי … אפשר לנהל את ישראל אחרת.

הבחירות הן גם על ערכים. מה אתם כל כך מיואשים שאתם חושבים שסער ואלקין או בנט וסמוטריץ' מייצגים אתכם? יש לכם אלטרנטיבה בית ומפלגה – מפלגת הישראלים, פה לא מפלגת המתחפשים שיגידו לפני הבחירות דבר אחד ואחריהן את היפוכו אצלי הכל ברור לא ליד לא כמעט ולא בערך, קואליציה שמייצגת את הציבור הישראלי כולו זה אנחנו שלטון שדואג לקבוצות לחץ ומקורבים זה לא אנחנו.

התגברות על בית המשפט העליון לא אנחנו, אבל בניית חדרי מיון קדמיים בפריפריה זה אנחנו … סגירת מרכולים בשבת זה לא אנחנו אבל קורת גג ודיור בר השגה זה אנחנו …

המשך האלימות בחברה הערבית והיעדר שוויון מגדרי ואלימות נגד נשים זה לא אנחנו … רוב יהודי ברור תוך הבטחת עצמתה של ישראל זה אנחנו. אזרחי ישראל סער, בנט, ליברמן ומנהיגי הליכוד הם חברים ואחים שלנו אבל הם אחראים לכל מה שקרה פה.

לא להיות מושחת זה בסיס למנהיגות אבל לא מספיק אנחנו הישראלים צריכים לחזור להוביל להפסיק להתפתל, תבחרו במי שאפשר להאמין לו ובו לא אעשה זאת לבד יהיו איתי הטובים והמקצוענים במדינה ואני שמח להציג את הראשון שבהם, שר משפטים מצטיין שנלחם על הצלת שלטון החוק … שר המשפטים אבי ניסנקורן.

אבי ניסנקורן דיבר לאחר מכן:

מדינת ישראל בצומת קריטי, הדמוקרטיה תחת מתקפה … לא היה דבר כזה מקום המדינה, כמי שהיה שם כשר משפטים וחבר ממשלה … הקדשתי בחודשים האחרונים את כולי למאבק מצד רה"מ ושלוחיו לחבל בעבודת המשרד ומערכת החוק והמשפט נאבקתי בניסיון לערב שיקולים אישיים בהחלטות בקנה מידה לאומי.

נאבקתי וניצחתי כאשר רצו להפוך מינויי בכירים למסחרה … עמדתי ובלמתי אותם ניסו לפגוע בי להכפיש את שמי ולהדביק לי עלילות וסיפורים מופרכים אבל לרגע אני לא מתבלבל …

אנו עומדים בשיאו של המאבק על החברה, הכלכלה ודמותה של המדינה שלנו מולנו ניצב ראש ממשלה שבעת משבר חברתי כלכלי להחזיר את התקציב כבן ערובה, לא נתן לזה להמשיך.

לא אזרחי ישראל הואשמו ב-3 כתבי אישום אין סיבה שישלמו מחיר … אני מבקש להודות לבני גנץ על הדרך המשותפת למען ישראל אבל לא סוד שכחול-לבן מתרחקת מתפיסת עולמי, בחרתי ללכת עם הלב.

20:46 עריכה

בליכוד הוציאו הודעת תגובה להצהרות גנץ וחולדאי:

אנחנו מאחלים הצלחה לגנץ ולחולדאי בזמן שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לישראל, מוציא את ישראל ממשבר הקורונה ומחזיר אותנו לחיים.

20:53 עריכה

נתניהו צעק אתמול על מיקי זוהר וחיים כ"ץ לאחר שהשניים התנגדו לבקשות השיריון שלו לרשימת הליכוד. לפי דיווח של מיכאל שמש בכאן, הצעקות נשמעו בקומת הממשלה בכנסת ושני הח"כים עזבו בזעם את הלשכה.

21:44 עריכה

אשה שעבדה כעוזרת פרלמנטרית של מרב מיכאלי (עבודה) תובעת ממנה 320 אלף שקל בגין התעמרות, השפלות ונזקים נפשיים. לפי דיווח של גיא פלג ב-N12, אותה אשה עבדה בלשכת מיכאלי 5 חודשים ופוטרה לטענתה במפתיע ומבלי שנערך לה שימוע. "היא הפעילה כנגד התובעת סנקציות עונשיות שכללו יחס תוקפני, השפלות, הטחת האשמות, טרטורים ואגרסיביות".

22:00 עריכה

יאיר לפיד (יש עתיד-תל"ם) "מאחל בהצלחה לרון חולדאי ואבי ניסנקורן בדרכם החדשה".

במקביל, יאיר גולן (מרצ) מברך את חולדאי "איש רב זכויות ופטריוט ישראלי אמיתי, על המהלך האמיץ והחשוב. השמאל הישראלי מתחיל לקום מההריסות שהותירומנהיגים כושלים וחוזר להיות כוח פוליטי משמעותי שמצב אלטרנטיבה לחזון הלאומני הדתי והקפיטליסטי של הימין".

22:58 עריכה

ארגון יש דין מדווח על אלימות של אזרחים ישראלים כלפי פלסטינים בגדה המערבית, כפי שקורה מאז מותו של אהוביה סנדק. זריקות האבנים וחסימת הכבישים מתרחשת לאורך כביש 60 בצמתי יצהר, קדומים, דיר שרף, שילה, גבעת אסף וגוש עציון.

רכב שנפגע מהשלכת אבנים של מתנחלים בצומת חווארה, 29 בדצמבר 2020
רכב שנפגע מהשלכת אבנים של מתנחלים בצומת חווארה, 29 בדצמבר 2020
סגירה