. (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
נועם רבקין פנטון/פלאש90

נתניהו משוכנע שהוא עומד לשבור שיאים בבחירות ומצהיר בשיחות פרטיות: "נגיע ל-40-38 מנדטים" ● "החיסונים והיציאה מהקורונה ישנו באופן דרמטי את מצב הרוח. זה ישאיר את הכול בצד" ● את סער הוא מכנה "בלון נפוח שיתפוצץ" ● ולבן-בריתו רון דרמר הציע שריון בליכוד ואפילו את ראשות המל"ל ● אלא שדרמר בינתיים מעדיף להצטרף לאחד ממכוני המחקר החשובים

במגירה הראשונה בשולחנו של בנימין נתניהו יש שני גרפים צבעוניים. ראש הממשלה שולף אותם במהירות מול אורחים חשובים שמגיעים אליו בימים האחרונים. גרף אחד מציג את נתוני הקורונה, גרף שני מתאר את מצב הליכוד. שני הגרפים קשורים כמובן זה בזה, והנתונים משתלבים זה בזה, כפי שמראה הגרף השני, החשוב יותר.

לפי נתניהו, הליכוד הולך לשבור את הבורסה בבחירות הללו. הסיבה היא החיסונים שהולכים לשחרר את ישראל מהקורונה, אפילו עד מועד הבחירות ב-23 במרץ 2021.

נתניהו חוזר לסקרים שהיו ביוני האחרון, אחרי הסגר הראשון. נתוני התחלואה ירדו אז באופן דרמטי, נתניהו קרא לאנשים לצאת, לקחת אוויר ולשתות בירה והיה נדמה שישראל הולכת לגבור על המגפה. התרגום הפוליטי היה מיידי. הליכוד זינק בסקרים ל-40 מנדטים בקירוב. נתניהו קורא לזה "הפיק הראשון".

נתניהו חוזר לסקרים שהיו ביוני האחרון, אחרי הסגר הראשון. נתוני התחלואה ירדו אז באופן דרמטי והיה נדמה שישראל הולכת לגבור על המגפה. הליכוד זינק בסקרים ל-40 מנדטים בקירוב. נתניהו קורא לזה "הפיק הראשון"

אבל המציאות הייתה שונה לגמרי, וסדרה של מחדלים הביאה לזינוק מחדש בממדי התחלואה, לשבר כלכלי ולסגר השני והשלישי. בגרפים שמציג נתניהו רואים את הירידה התלולה בכוחו של הליכוד. מרגע זה ואילך, אומר נתניהו, יחול זינוק בעלייה והשיא יגיע ביום הבחירות.

"זה יהיה הפיק הבא. הפיק השני. אנחנו נגיע ל-40-38 מנדטים", מבטיח נתניהו לבני שיחו. אגב, לפי הסקרים שמציג נתניהו, גם ברגע זה הליכוד עומד על 32 מנדטים, גבוה יותר מכל הסקרים שמתפרסמים בתקשורת.

"החיסונים והתחושה של היציאה מהקורונה ישנו באופן דרמטי את מצב הרוח הכלכלי והחברתי. זה ישאיר את הכול בצד", אומר ראש הממשלה. נתניהו מתכוון בדבריו גם לגדעון סער. "נו, עוד אחד, עוד גאון", אומר נתניהו בזלזול בהתבטאות ראשונה על הפרישה המהדהדת של סער מהליכוד וגם על המפלגה העצמאית שהקים, ועל הנדידה של זאב אלקין וחברי כנסת נוספים אליו.

גדעון סער בעת ביקור בהדסה עין כרם בירושלים, 16 בדצמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
גדעון סער בעת ביקור בהדסה עין כרם בירושלים, 16 בדצמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

"סער זה אוויר, בלון נפוח שיתפוצץ", אומר נתניהו. "מה הוא חושב? שאם יקים מפלגה, יעשה סלוגן או שניים והוא יהיה מפלגת שלטון? איזה חובבנות זו? שטויות. אנשים לא מבינים את הפוליטיקה, את השורשים. כדי להיות מפלגת שלטון בישראל צריך בסיס, מסורת, כוח פוליטי שורשי. חוץ ממפלגת העבודה, אף אחד לא הצליח להקים מערך פוליטי יציב מול הליכוד, שגם החזיק מעמד".

"אנשים לא מבינים את הפוליטיקה, את השורשים. כדי להיות מפלגת שלטון בישראל צריך בסיס, מסורת, כוח פוליטי שורשי. חוץ מהעבודה, אף אחד לא הצליח להקים מערך פוליטי יציב מול הליכוד, שגם החזיק מעמד"

"אנשים מצביעים בסוף על מעשים, על תוצאות, על הישגים", ממשיך נתניהו. "ברגע האמת הם יודעים מי הביא להם חיסונים, ומי הוציא אותם מהמשבר".

החיסונים הללו, שיעמדו במרכז הקמפיין של נתניהו מעתה ועד יום הבחירות, יאפילו לדעתו על כל ההתרחשויות הפוליטיות וההתארגנויות מסביב. "הקורונה היא שם המשחק. על זה יהיו הבחירות ולא על שום דבר אחר. איך שלא תסובבו את זה ומה שלא נעשה ועל מה שלא נדבר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ראש עיריית ירושלים משה ליאון מנכ"לי קופות החולים כללית, מאוחדת ומכבי במתחם חיסוני קורונה בארנה בירושלים, יחד עם המחוסן ה-500 אלף. 29 בדצמבר 2020 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הבריאות יולי אדלשטיין ראש עיריית ירושלים משה ליאון מנכ"לי קופות החולים כללית, מאוחדת ומכבי במתחם חיסוני קורונה בארנה בירושלים, יחד עם המחוסן ה-500 אלף. 29 בדצמבר 2020 (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

אתמול ביקר נתניהו במוקד חיסונים של קופת החולים הכללית והצטלם על המחוסן החצי מיליון. תמונות כאלה יתפרסמו כנראה בכל יומיים, ואולי בכל שעתיים, עם כל מספר עגול של מתחסנים.

אתמול ביקר נתניהו במוקד חיסונים של קופת החולים הכללית והצטלם על המחוסן החצי מיליון. תמונות כאלה יתפרסמו כנראה בכל יומיים, עם כל מספר עגול של מתחסנים

נתניהו בינתיים הודף את קיום הפריימריז בליכוד. בית הדין של הליכוד החליט ביום ראשון על קיום פריימריז אבל לפי ההערכה בליכוד, ועדת החוקה של המפלגה תעביר את ההחלטה למזכירות הליכוד בראשה עומד ישראל כ"ץ, והוא כבר ימסמס את העסק.

רון דרמר ובנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
רון דרמר ובנימין נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

נתניהו עצמו תובע לשריין שלושה מועמדים משלו ברשימה, ואתמול, אחרי מריבה גדולה עם מיקי זוהר וחיים כץ, סוכם על המקומות 5, 26 ו-30.

נתניהו היה רוצה במקום החמישי את מקורבו רון דרמר, שגריר ישראל בארה"ב היוצא. דרמר לא מעוניין בחיים פוליטיים וציבוריים בשלב זה ומעדיף להצטרף לאחד ממכוני המחקר החשובים. הוא גם דחה הצעה של נתניהו לכהן כראש המל"ל.

אגב, בימים האחרונים נפוצו שמועות כי נשיא ארצות הברית היוצא דולנד טראמפ יגיע לארץ במהלך פברואר, וכך כמובן יסייע לנתניהו במהלך הבחירות. מקורבי נתניהו הכחישו את הידיעה.

בימים האחרונים נפוצו שמועות כי נשיא ארצות הברית היוצא דולנד טראמפ יגיע לארץ במהלך פברואר, וכך כמובן יסייע לנתניהו במהלך הבחירות. מקורבי נתניהו מכחישים.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
7
טראמפ יתקבל בברכה ועם כל הכבוד המגיע לו הלוואי ויגיע בפברואר.כי חייבים להודות לו וישראל היא הבית שלו השני.בנוסף מלך מרוקו גם מוזמן ויתקבל בכבוד רב לא לשכוח בישראל חיים כ מיליון יוצאי הע... המשך קריאה

טראמפ יתקבל בברכה ועם כל הכבוד המגיע לו הלוואי ויגיע בפברואר.כי חייבים להודות לו וישראל היא הבית שלו השני.בנוסף מלך מרוקו גם מוזמן ויתקבל בכבוד רב לא לשכוח בישראל חיים כ מיליון יוצאי העדה המרוקאית שאהבה ואוהבת את המלוכה של מרוקו עקב היחס הטוב שהמלוכה במרוקו העיניקה ליהוד מרוקו במשך הרבה שנים מצידו של הסבא מוחמד החמישי ז"ל חסן השני ז"ל וכעת ממוחמד השישי המלך הנוכחי .וזה יוסיף לנתניהו המון מנדטים על בטוח ויוכל להבי 61 מנדטים יחד עם החרדים. וזה מה שצריך היום. לאור החתרנים השמאלנים האנרכיסטים הלא ביבי שנמצאים בזירה הפוליטית היום .ןשהמטרה והאגנדה שלהם שלהם "רק לא ביבי "שוכחים ומתכחשים כל מה שנתניהו עושה בשביל המדינה .הסכמי שלום עם ארבע מדינות ערב .האמירויות .בחריין .סודן .מרוקו .העברת שגרירות ארה"ב לירושלים הכראה ברמת הגולן .הבאת חיסונים לעם ישראל .מקום ראשון בעולם .לצערי כפויי טובה .והייתי רוצה שיצביעו לי מכל הערימה שבשוק על מישהו שיכול להיכנס לנעליים הענקיות של נתניהו פשוט אין .רק תראו איך המטבע שלנו השקל שמרסק את כל המטבעות בעולם על מה זה מצביע ?כלכלה חזקה . משקיעים מכל העולם בישראל שמאמינים בכלכלה של ישראל .ועל כל זה נתניהו האדריכל הראשי לכל זה.ולה להוסיף צ.ה.ל חזק מאי פעם .מה עוד רוצים ממנהיג ?? למה להחליף אותו ? אז רק ביבי

סוף עידן נתניהו . הציבור הימני מתחיל להבין כי מעל לכל חייבת להיות נאמנות לערכים ולא למנהיג שסרח. כשנתניהו התחייב בשם ממשלת ישראל לא לספח שטחים . המחלוקות בין ... המשך קריאה

סוף עידן נתניהו . הציבור הימני מתחיל להבין כי מעל לכל חייבת להיות נאמנות לערכים ולא למנהיג שסרח. כשנתניהו התחייב בשם ממשלת ישראל לא לספח שטחים . המחלוקות בין השמאל לימין בשנים הקרובות מינוריות ויכולות להדחות . כי בציונות אמיתית טובת ישראל היא לפני הכל .

היכולת של ביבי לראות מספר צעדים קדימה היכולת ליצור קשרים ולזהות תהליכים זמן רב לפני כל מנהיג אחר בעולם היכולת לגרום לאזרחים בישראל להבין שיש להם מנהיג על יביאו את הליכוד ל 40 מנדטים בבח... המשך קריאה

היכולת של ביבי לראות מספר צעדים קדימה היכולת ליצור קשרים ולזהות תהליכים זמן רב לפני כל מנהיג אחר בעולם היכולת לגרום לאזרחים בישראל להבין שיש להם מנהיג על יביאו את הליכוד ל 40 מנדטים בבחירות הקרובות האם זה יספיק לניצחון ולהרכבת ממשלה כנראה שכן כי במידה והוא מגיע ל 40 מנדטים שס ויהדות התורה שווים 15 מנדטים ואז אני לא רואה מצלב שבנט הולך עם מחנה שכולל את הרשימה המשותפת ומרץ ואז סביר להניח שביבי עובר את 61 המנדטים סביר להניח שיהיו קרוב ל 65 מנדטים ומה שיבהיר למחנה רק לא ביבי שככה לא בונים מחנה שמבוס על שנאה לגדול המנהיגים של ישראל מאז הקמתה .

השאלה היחידה אינה עלות אלא עלות מול תועלת וכמדומה שהתשובה ברורה: עלות החיסונים פחותה לאין ערוך מאי וודאות כלכלית במשק לעוד כמה חודשים. ומלאי החיסונים הזמין בישראל לעומת שאר מדינות העולם... המשך קריאה

השאלה היחידה אינה עלות אלא עלות מול תועלת וכמדומה שהתשובה ברורה: עלות החיסונים פחותה לאין ערוך מאי וודאות כלכלית במשק לעוד כמה חודשים.
ומלאי החיסונים הזמין בישראל לעומת שאר מדינות העולם הוכיח שוב פעם: נתניהו היה הראשון שזיהה ופעל ,כיאות!

המזל של נתניהו הם קופות החולים שהוקמו על ידי ההסתדרות ומפלגת העבודה ומפמ ... אבל כאשר יתפרסמו נתוני העלות המופקעים של חיסוני פייזר ומודרנה לעומת מחירים ששולמו באירופה ושאר העולם ..אנשים... המשך קריאה

המזל של נתניהו הם קופות החולים שהוקמו על ידי ההסתדרות ומפלגת העבודה ומפמ … אבל כאשר יתפרסמו נתוני העלות המופקעים של חיסוני פייזר ומודרנה לעומת מחירים ששולמו באירופה ושאר העולם ..אנשים יבינו שביבי עשה עלינו סיבוב… גיבוש השמאל ומהמרכז יביא לטירפוד החלום של נתניהו.

עוד 629 מילים ו-7 תגובות
סגירה