נתניהו: נגבש מחר תכנית למיגור הפשיעה במגזר; סער: מצער שעד היום הנושא לא עניין אותו

עבאס: ממליץ לכם לחפש קולות בחדרה ולא באום אל-פחם ● טיבי: מי שמאמין לשקרים של נתניהו - מגיע לו ● משרד הבריאות דורש לסגור את מערכת החינוך ● גלנט: רוצים שהילדים יישארו בבית כדי שההורים יישארו בבית ● אדלשטיין ידרוש סגר מלא ● ראש עיריית ר״ג קרא להורים לא לשלוח ילדים לבתי הספר ● בנט על הירידה בסקרים: אני פייטר ● שם מפלגתו החדשה של עפר שלח: תנופה

גדעון סער, בנימין נתניהו (צילום: פלאש90)
פלאש90
גדעון סער, בנימין נתניהו

8 עצורים בהפגנה מול הכניסה האחורית לבית ראש הממשלה בירושלים. בהארץ מדווחים כי המפגינים החלו למחות מוקדם מהרגיל זה השבוע השני ברציפות, בניסיון להקדים את חסימת האזור על ידי המשטרה.

אתמול ירו חיילי צה"ל על הארון אבו עראם ופצעו אותו קשה. אחמד טיבי בתגובה:

טיבי גם עקץ את דברי גנץ בראיון לידיעות אחרונות:

איימן עודה כתב: "חייל ירה אתמול בצווארו של תושב דרום הר חברון, הרון אבו עראם, בזמן שהחרים ממנו גנרטור ופצע אותו אנושות. זהו עוד קורבן של הנסיון לדחוק תושבי הכפרים בשטחי C לערים, ולתפוס כמה שיותר שטח עם כמה שפחות פלסטינים. הפתרון היחיד הוא מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל".

תמר זנדברג כתבה: הייתי לפני כחודש בדרום הר חברון. המקום בו בתים נהרסים אם הם של פלסטינים, צינורות שמובילים מים לכפרים נחתכים, וגנרטורים מוחרמים במקום שבו אין חשמל אחר, בחורף. אתמול זה נגמר בירי מטווח קצר באדם לא חמוש. ככה נראה כיבוש

בתגובה להצתת אוהל מחאה באזור בלפור כתב עפר שלח: "חייבים להתעורר, לפני שחס וחלילה זה ייגמר בדם. נסיון ההצתה של מאהל המחאה בבלפור הוא פרי ההסתה הביביסטית. זה חייב להיפסק. המשטרה צריכה לעשות את עבודתה, כולל פעולה נגד המסיתים". 

המפגינים נגד ראש הממשלה פרצו מחסום משטרתי:

מהליכוד נמסר בתגובה: "בשעה שההורים וסבא וסבתא שלהם מתחסנים, המפגינים מנסים לפרוץ באלימות לתוך מעון ראש הממשלה שהביא להם את החיסונים. אין גבול לאבסורד".

מיכל דיאמנט, חברת ועד מנהל בעמותת הנצחת לח"י, נכדתו של ראש הממשלה המנוח יצחק שמיר מצטרפת למפלגתו של גדעון סער, תקווה חדשה. 

נתניהו הודיע כי בכוונתו לדון בשבוע הקרוב בהחמרת ההגבלות על הציבור כחלק מהסגר, במטרה להקדים את פתיחת המשק.

אופיר אקוניס על ריצה לראשות עיריית ת"א: אני שוקל את זה, אני נערך לזה, אני אודיע כשאני אחליט. השר לשיתוף פעולה אזורי התארח בתכנית "פגוש את העיתונות" ותקף את חולדאי שלדבריו "מחזיק את תל אביב בת ערובה", מכיוון שהוא רץ לממשלה בעודו ראש עיר. "הוא צריך להתפטר! זה לא מוסרי", קבע. והוסיף: "ככה לא נוהג פוליטיקאי ישר.

אקוניס גם אמר – "ראיתי סקר שהמפלגה שלו מקבלת 8 מנדטים. איך מישהו מסוגל להצביע לפני שיש מצע ואנשים?".

אקוניס הבטיח: אם ארוץ לעיריית תל אביב לא אהיה בממשלה.

על קמפיין הליכוד במגזר הערבי אמר אקוניס: "אנחנו לא מחזרים אחרי המפלגות העסקיות אלא אחרי האזרחים הערבים". השר לשיתוף פעולה גם הזכיר היה שר המדע שהשקיע הכי הרבה במגזר הערבי. האם הליכוד יעשה קמפיין במגזר הערבי? כן".

עפר שלח חשף את שם מפלגתו:

תמר זנדברג עקצה: "הקמתי מפלגה חדשה. שמה: טסטוסטרון".

בשנת 1999 רצה פנינה רוזנבלום במפלגה ששמה תנופה ולא עברה את אחוז החסימה.

נתניהו שיתף בהתרגשות את דברי ארי שביט מחדשות 13:

איימן עודה הגיע להפגנה בבלפור ואמר: "אני קורא לשותפות ערבית יהודית נגד ההפרדה. ממשלת הימין בוחרת בהסתה ובשנאה ומפקירה את האזרחים במדינה במשבר כלכלי וחברתי עמוק. המאבק שלנו הוא לא רק להחליף את נתניהו, אל את דרכו של נתניהו. רק יחד נוכל לבנות עתיד בטוח של שלום ושגשוג לכל אזרחי המדינה יהודים וערבים".

עפר שלח בפגוש את העיתונות: "כל חיבור אפשרי שיכול להכניס אותי לממשלה הבאה – אני נכנס. יש דיבור עם חולדאי, היה גם לפני כן ואני מניח שיהיה בהמשך. התנאי שלי יהיה ערכים". שלח חושב שחולדאי צריך להתפטר מראשות עיריית ת"א והוא שלח לו מסר: "אל תבוא לפוליטיקה על תנאי".

ממונה הקורונה נחמן אש בפגוש את העיתונות: "הסגר לא אפקטיבי. צריך לסגור את מערכת החינוך ולצמצם נוכחות במקומות העבודה".

אש אמר כי אולי תהיה האטה במבצע החיסונים עקב מנה שנייה עד הגעת החיסונים החדשים.

ממשרד הבריאות נמסר היום כי 6,004 חולי קורונה אובחנו אתמול, שיעור הבדיקות החיוביות – 6.1%, 739 חולים במצב קשה.

ב-ynet מדווחים כי שורת בתי חולים קיבלו הערב הודעה ממשרד הבריאות שלפיה לא יסופקו להם השבוע מנות חיסון לטובת חיסון האוכלוסייה. לקראת סוף השבוע קיבלו בתי החולים הוראה שלא לחסן את האוכלוסייה הכללית אלא רק את חברי הצוותים הרפואיים. "נאמר לנו שנעשתה שגיאה בחישוב כמות החיסונים", אמרו.

דפנה ליאל מפרסמת כי גורמים ב"יש עתיד" אמרו כי הראיון שנתן גנץ לאופירה וברקו סתם את הגולל על חיבור אפשרי.

בשל העלייה בתחלואה: ראש העיר ר"ג קרא לתושבים לא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר.

כרמל שאמה הכהן כתב בפייסבוק:

הורים שיכולים להמנע מלשלוח את הילדים מחר למערכת החינוך (כולל הגנים) טוב שיעשו כך.
הבת שלנו, מיה, תשאר בבית לאור נתוני התחלואה חסרי התקדים וסיכון השיא במערכת החינוך.
כל ילדי העיר הם הילדים של כולנו ובאחריותנו. כראש העיר שקלתי והגעתי למסקנה שחובתי לשתף אתכם שזה המצב.
תפעילו שיקול דעת ואם הילדים שלכם לא חייבים רגשית, חברתית או לימודית להגיע מחר מוטב שישארו בבית.
מחר בבוקר נלמד את נתוני היממה האחרונה שללא שינוי במגמה צפויים להפוך את העיר לכתומה.
מחר נקבל החלטה ונעדכן איזה שכבות (כנראה ה-ז ובתיכונים ט-י) ובאיזה בתי ספר לא יפעלו החל מיום שני.
מצב התחלואה במערכת החינוך מעולם לא היה חמור יותר, ובמקביל מערך החקירות האפידמיולוגי המחוזי קרס אל מול העומס.
אסור לנו למעוד במה שנראה כגל האחרון אך האלים מכולם.

"אני פייטר, לא פוחד ממאבקים – במיוחד כשאני מבין מה עומד על הפרק", כך הגיב בנט באולפן פגוש את העיתונות לשאלה על הירידה שלו בסקרים בשבועות האחרונים. הוא הוסיף "הפעם זה כמעט זועק – יש אין סוף מפלגות פוליטיקאיות של חרמות ויש אותנו, אותי, המפלגה היחידה שמציבה פתרונות מעשיים. אני רואה בעצמי מועמד לראשות ממשלה. אני לא עיוור – אני יודע ורואה את התמונה, אבל אני פייטר. לפני שנתיים לא הייתי בפוליטיקה".

על נתניהו אמר בנט "צריך להחליף אותו. הוא לא יכול לאחד את העם, לא יכול להוציא אותנו מהבוץ".

בנט דיבר גם על תוכניתו לשילוב חרדים בשוק העבודה ללא שירות צבאי ובתגובה לכך כתב עפר שלח:

"זו כניעה פחדנית, במקום פיתרון אמיתי.
אפשר להרחיב את השירות, במסגרת בטחונית-אזרחית בקהילה, ובמקביל לקיצור שירות וחיזוק צה"ל. אפשר לעשות את זה בהידברות עם החרדים.
אם אתה רוצה פרטים, נפתלי, קרא את 'האומץ לנצח'".

שר החינוך יואב גלנט מתנגד לסגירת מערכת החינוך. "אם זה היה תלוי במערכת הבריאות, אף אחד לא היה לומד", הוא אמר בראיון ל"חדשות 12" והוסיף "אני שמח שאני מייצג את האינטרסים של 2.5 מיליון תלמידים. עמדת משרד הבריאות הייתה לסגור הכול – אני התעקשתי על זה. בגלל תדרוכים של כחול לבן ליו"ר ועדת החינוך, עצרו את מה שהחלטנו".

גלנט אמר כי עמדת מערכת הבריאות היא "בייביסיטר הפוך" – להשאיר ילדים בבית כדי שהוריהם יישארו בבית כדי לשמור עליהם.

על פי הדיווח במערכת הבריאות ממליצים על סגירת מערכת החינוך כולה, אולם מציעים גם מתווה על פיו כיתות ה'-י' יסגרו בכל הארץ, כיתות י"א-י"ב יישארו ללמוד לקראת הבגרויות והגיל הרך וכיתות א'-ד' ימשיכו ללמוד כרגיל.

בוואלה מדווחים שנתניהו אמר בישיבת מזכירות הליכוד: "אני מאמין בתורת ז'בוטינסקי שצריך לתת את כל הזכויות לכל אזרח במדינת ישראל. אנחנו פונים לאזרחים הערבים – הפעם תצביעו לנו. מחר אשב עם השר אוחנה להביא תוכנית נגד הפשיעה והאלימות בחברה הערבית".

אחמד טיבי הגיב לדיווח וכתב: "ב2015 כשהערבים נהרו – הוא גם דגל בתורת ז'בוטינסקי? וב2019 כשהוא רצה לצלם אותנו בקלפיות – זה גם ז'בוטינסקי? נמאס כבר ממאחז העיניים הזה. מי שמאמין לשקריו – מגיע לו".

נתניהו גם פרסם היום סרטון מביקורו באום אל פאחם ביום שישי.

גדעון סער הגיב לדברים וכתב:
"אחרי שנים של חידלון וחוסר מעש נזכר הערב ראש הממשלה לדבר על גיבוש תוכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית. מצער שעד היום הנושא לא עניין אותו ושממשלתו מנעה רק לאחרונה את העברת הצעת החוק שלי לעונשי מינימום למחזיקים וסוחרים בנשק בלתי חוקי".

השר אוחנה הגיב לדברי סער:

"משום שזכרונך בגד בך:
• 2015: תכנית חומש תקדימית בסך 15 מיליארד ₪
• 2020: החלטות 922 ו-1480 הוארכו
• הקמת 9 תחנות משטרה לחברה הערבית
• מחר: אציג לרה"מ תכנית שצוות מנכ"לים עמל עליה שנה
יש עוד לעשות אבל מי שמצייץ "חידלון וחוסר מעש" לא מציע תקווה חדשה — אלא פוליטיקה ישנה ושקרית".

הנדל הגיב לאוחנה:

"תתעורר! אין משילות בנגב ובגליל, לוד, פרוטקשן, רציחות, אמצעי לחימה. מערב פרוע. במשמרת שלך".

בחדשות 12 מדווחים כי החוקרים האפידמיולוגים, שאחראים על איתור המגעים של הנדבקים בקורונה, קיבלו בשעות האחרונות הודעה לפיה מעתה בני 20 עד 40, ממעמד סוציו-אקונומי גבוה המשתייכים למגזר הכללי, לא יתושאלו על ידי חוקרי משרד הבריאות, אלא יקבלו טופס שאותו יצטרכו למלא בעצמם.

מלשכת שר הבריאות יולי אדלשטיין נמסר: "שר הבריאות אדלשטיין ומנכ"ל משרדו פרופ' לוי לא מכירים החלטה לבצע אבחנה בין מגזרים בחקירות אפדימיולוגיות. ככל שיש כוונה כזאת היא תובא בפניהם בימים הקרובים והם שיכריעו בעניין. עד להחלטה אחרת החקירות האפידימיולוגית יימשכו כרגיל"

תגובת דרעי:

טיבי בעוד תגובה לקמפיין של נתניהו מול המגזר הערבי:

עודה כתב: כבר ידענו שנתניהו לא מאמין שאנחנו שווים אבל הניסיון החדש שלו לקושש קולות גם מוכיח שהוא זלזול באינטליגנציה של החברה הערבית. עשור של אדישות לפשיעה, הסתה אלימה, וליבוי שנאה לא תמחק בקמפיין בחירות. גם הפעם החברה הערבית תתייצב מול שונאיה בראש מורם ולא תתן להם לפלג אותנו.

אעידה תומא-סלימאן כתבה: "אל תאמין לזקן שמתו בני גילו.
נתניהו, כולנו זוכרים טוב, אבל כנראה הזקן הזה מאבד את הזיכרון.
עכשיו נזכרת לשבת עם אוחנה לבנות תוכנית נגד הפשיעה באוכלוסיה?! עשור שדם בנינו לא ענין אותך אבל הקול שלנו בבחירות גורם לך לשקר במצח נחושה.
הפעם הליכוד נוהר לערבים".

בוגי יעלון ספד לזמר ליאור ייני שהלך לעולמו:

ניצן הורוביץ:

על פי דיווחים נתניהו מנסה לשכנע את מזכירות הליכוד שלא לקיים פריימריז לקראת הבחירות. נתניהו אמר "אני נלחמתי על הדמוקרטיה בליכוד. פעם היתה ועדה מסדרת – אני הובלתי לפריימריז. אבל אין היום אפשרות מעשית לעשות פריימריז".

לדברי נתניהו "החוקה באה לשרת את החברים ולא החברים את החוקה, אם לא ניתן לקיים פריימריז לא נעשה רק כי החוקה קובעת. זה לא הגיוני". 

בשלב זה נראה שהוועדה הקשתה על נתניהו שאיבד את הסבלנות ואמר "אתם רוצים – נעשה פריימריז ונגיש את הרשימות אחרי הזמן. אם יש דבר אחד שלוקה בחסר במדינה הזו זה עודף משפטנים 'כל דבר משפטנים'".

על השריונים אמר נתניהו: "מי שאני אביא יהיה נאמן לערכי התנועה. עדיין לא החלטתי מי אבל תשאירו לי את החופש לעשות את זה. אנחנו בקרב, ובקרב יש מפקד".

עיריית בת ים הודיעה על הפסקת הלימודים בכיתות ה' עד י' עקב התחלואה.

מנסור עבאס מגיב לקמפיין המסתמן של הליכוד מול המגזר הערבי. דפנה ליאל מדווחת כי יו"ר רע"ם מסר "שמחתי לזהות ראשון ולהוביל את השינוי בתפישה של הפוליטיקאים בימין הישראלי כלפי החברה הערבית, מיחס עוין לאזרחי המדינה הערבים ליחס שמציב אותם במרכז השיח הפוליטי. ממליץ לכם לחפש קולות בחדרה ולא באום אל-פחם".

בעקבות התחלואה: אדלשטיין ימליץ לנתניהו על סגר מלא לשבועיים.

סגירה