הפרסומאי, אשת העסקים והחבר של יאיר נתניהו

אתר חדש שעלה לאוויר בסוף השבוע, מלווה בקמפיין פרסומי רחב, העלה תהיות רבות בקרב גולשים ● "פורום אנשי העסקים בישראל מצדיע לנתניהו" הוא המסר, אולם הפורום עצמו אינו מוכר לאיש ● את דומיין האתר רכש פירסומאי ירושלמי שטוען שאינו מעורב, את המודעות מריצה אשת עסקים שטוענת שהפורום אמיתי, ובמשרד הפרסום עובד חברו הטוב של יאיר נתניהו, שטוען שלא ידע על הקמפיין ● דובר הליכוד: זה לא קשור אלינו

אתר "פורום אנשי העסקים בישראל" (צילום: צילום מסך)
צילום מסך
אתר "פורום אנשי העסקים בישראל"

אתר אינטרנט חדש שצץ בסוף השבוע בשם "פורום אנשי העסקים של ישראל" מעלה תהיות של גולשים רבים ברשתות החברתיות היום (ראשון). האתר, בכתובת business-forum.co.il, אינו מכיל מידע כלשהו על אנשי עסקים או זהותם, אלא רק מביע את תמיכתם בראש הממשלה בנימין נתניהו.

"רצינו להביע את הערכתנו ותמיכתנו להישגים המדיניים ההיסטוריים והמדהימים למדינת ישראל והמזרח התיכון, אשר העניקו אופק משמעותי במיוחד בימים מאתגרים אלו של משבר גלובלי חסר תקדים!"  נאמר באתר, שנראה כמודעת פרסום.

מודעה זהה מופיעה בימים האחרונים בעיתון הארץ בגרסת הדפוס וכן ב-ynet כקמפיין פרסומי.

בירור זריז למהות המקור של הפרסומים הוביל למשרד הפרסום "פרסומי ישראל" הנמצא במרכז שטנר בירושלים: לפי רישומי איגוד האינטרנט הישראלי, הדומיין המדובר נרשם רק ביום חמישי האחרון, ה-31 בדצמבר 2020, על ידי הפרסומאי ישראל גולדברג, מחברת "פרסומי ישראל".

לפי רישומי איגוד האינטרנט הישראלי, הדומיין המדובר נרשם רק ביום חמישי האחרון, ה-31 בדצמבר 2020, על ידי הפרסומאי ישראל גולדברג, מחברת "פרסומי ישראל"

בשיחת טלפון למשרד הפרסום, סירב גולדברג להשיב לשאלות. הוא מסר באמצעות אחד מעובדיו, ידידיה זמורה, כי הוא אינו מעוניין לשוחח עם זמן ישראל.

זמורה מצדו הבהיר כי העומדת בראש "פורום אנשי העסקים בישראל", היא אורית ראובן. ניסיונות להשיג אותה בטלפון לא צלחו, בינתיים, אולם ראובן אמרה לעיתון דה מרקר כי "מדובר בקבוצה של אנשי עסקים פרטיים המממנים את זה מכיסם, שלושה מהם אנשי נדל"ן – אבל לא כולם. יש לנו תקציב לא מבוטל שהושקע פה. פירסמנו ב-ynet, "הארץ", "ג'רוזלם פוסט" ובעוד מקומות".

בתשובה לשאלת העיתון מדוע ראשי הפורום אינם מזדהים, השיבה ראובן: "כמו שכשאני נכנסת לקלפי אני לא צריכה להגיד למי הצבעתי, אז גם פה זה המצב. אלה אנשי עסקים שמפרגנים לו מאוד, אבל לא רוצים שזה יהיה גלוי".

בתשובה לשאלת דה מרקר מדוע ראשי הפורום אינם מזדהים, השיבה ראובן: "כמו שכשאני נכנסת לקלפי אני לא צריכה להגיד למי הצבעתי, אז גם פה זה המצב"

חוק הבחירות (דרכי תעמולה) בישראל אוסר על פרסום מודעות אנונימיות – כלומר, ללא זהות האדם או המפלגה החתומים על המודעה. פסיקה של השופט העליון חנן מלצר שכיהן כיו"ר ועדת הבחירות לכנסת ה-21 וה-22 הרחיבה את תחולה החוק גם על פרסומי מודעות באינטרנט, והגדירה שהתחולה תהיה למסגרת 90 ימים שלפני מערכת הבחירות.

בשלב הזה, בו אנחנו נמצאים פחות מ-90 יום לפני הבחירות, חל איסור לפרסם מודעות אנונימיות. השאלה היא האם השם "פורום אנשי העסקים בישראל" הופך את המודעה הזו לפחות אנונימית, כיוון שמדובר בגוף לא מוכר.

עו
עו"ד שחר בן מאיר בבית המשפט העליון, 2017 (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

הפעיל ועורך הדין שחר בן-מאיר כבר שלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים לעורך הדין של הליכוד, אבי הלוי.

זמן ישראל מצדו פנה לליכוד בשאלה, האם המפלגה מעבירה כסף למשרד הפרסום "פרסומי ישראל" כדי לממן את הקמפיין של פורום אנשי העסקים ו/או האם הם יודעים מי עומד מאחורי הפרסומים הללו. נאור יחיא, דובר הליכוד, השיב כי הקמפיין "לא קשור לליכוד".

גם בעמוד הפייסבוק של ישראל גולדברג, בעליו של משרד הפרסום, לא ניתן היה למצוא זכר בעת האחרונה לקמפיין הזה או לליכוד.

זמורה עצמו, שהשיב לשיחת הטלפון למשרד "פרסומי ישראל", הוא אחד מחבריו האישיים הקרובים של יאיר נתניהו, ומתברר כי הוא עובד מזה כמה חודשים במשרד הפרסום של גולדברג. זמורה, המוכר לנו פעיל ליכוד מאז שהיה תלמיד תיכון, אישר ל"זמן ישראל" שהוא עובד במשרד הפרסום אך טען שלא הכיר את הקמפיין בזמן אמת וכי נודע לו על העניין רק בדיעבד.

הקשר החברי בין יאיר נתניהו לזמורה אינו מוסתר והוא נוהג להציג את חברותו האישית עם יאיר נתניהו ואף להגן עליו בפומבי בהזדמנויות רבות. עם זאת, זמורה עצמו אינו נוטה לפתוח בקטטות אינטרנט והוא אחד הגולשים המנומסים ביותר ברשתות החברתיות – מנסיון אישי.

קצת מהלב.לא ציני. לא פוליטי.אמיתי מהלב.אף פעם לא חשבתי שאהיה חבר של הבן של ראש הממשלה. כל ראש ממשלה.אף פעם גם לא…

Posted by Yedidya Zmora on Monday, December 10, 2018

עוד 538 מילים ו-2 תגובות
סגירה