הממשלה תתכנס בצהריים כדי לדון בהחמרת ההגבלות

ימינה הודיעה על חתימת הסכם עודפים עם תקווה חדשה, יש עתיד - עם ישראל ביתנו; ליברמן, בנט, סער ולפיד היו מתואמים זה עם זה כך שלנתניהו לא יהיה עם מי לחתום ● חברי ליכוד עתרו לבית המשפט נגד ההחלטה לבטל את הפריימריז לרשימת המפלגה לכנסת ● יושב ראש עם שלם, חיים אמסלם, הודיע על התמודדותו בבחירות ● הכנסת תצא ביום רביעי הקרוב לפגרת בחירות

תל אביב, 4 בינואר 2021 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מרים אלסטר, פלאש 90
תל אביב, 4 בינואר 2021

בצלאל סמוטריץ' צייץ על אירוע זריקת האבנים שפצע את רבקה טייטל קשה והמעצרים בעקבותיו:

בכל יום, כן – בכל יום יש עשרות מקרים של יידויי אבנים לעבר רכבים ישראלים בכבישי יהודה ושומרון. בדרך כלל זה נגמר בנס והמחבלים הולכים לדרכם וממשיכים לפיגוע הבא. למה רק כשיש נפגעים מבוצעים מרדפים ומעצרים? למה לחכות לנפגעים במקום לרדוף ולכלוא תמיד ולמנוע את הפיגוע הבא?!

ח"כ אלי אבידר חושב שהתנועה לציוץ שכתב מגיעה מטעם נתניהו.

המאבק בקורונה: כמדי בוקר יולי אדלשטיין ממשיך לשתף את מספר המתחסנים שהגיע כבר ל-1,224,000 וקובע:

אנחנו מנצחים במירוץ החיסונים אבל לצערי מפסידים בקרב מול המוטציה. העליה בתחלואה צריכה להדאיג כל נבחר ציבור שצריך לזכור: המחויבות הראשונה שלו היא בריאות הציבור.

עמדת יולי אדלשטיין היא סגירה של מערכת החינוך וכניסה לסגר מלא של שבועיים. מנגד נתניהו רוצה סגר של 7-10 ימים, גלנט מתנגד לסגירת מערכת החינוך וגנץ מתנגד להחמרת המגבלות. מחר אמור להתכנס קבינט הקורונה כדי לנסות להגיע להחלטה.

מנכ"ל המשביר לצרכן, רמי שביט, אמר בגלי צה"ל "רה"מ נמצא בלחץ לא פשוט, ויש בעיה בקבלת החלטות. הוא ביקש שנשמיע את דעתנו ובקשותינו גם מול רה"מ החליפי".

הבוקר פורסם כי בתי החולים דוחים ניתוחים בלתי דחופים רבים עקב מחסור בצוותים רפואיים.

אמש אובחנו 5,135 חולי קורונה מאומתים בישראל, מתוך 79,395 בדיקות. אחוז הבדיקות החיוביות עמד על 6.6%.

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אמר בגלי צה"ל:

"מאוד מקווה שהקבינט יתכנס ויקבל החלטות, כי אנחנו נמצאים בגל שלישי של תחלואה הולכת ועולה. אנחנו מציגים את האמת המקצועית שלנו, מקווה שאנשים יקבלו את זה".

ברשת ב' מדווחים: במשרד המשפטים פנו למשרד הבריאות כדי לתקן את התקנות שיאפשרו לקיים בחירות מקדימות בימים אלה. לפי תקנות הקורונה הקיימות, אסור לקיים אותן.

אביגדור ליברמן בגלי צה"ל: "בניגוד לאחרים למדינת ישראל דרושים אנשים עם קבלות. אנחנו עמדנו היחידים – מילה זו מילה. אנחנו באים עם משנה סדורה לא מסתכלים על הסקרים אנחנו באים עם חזון. אי אפשר להמשיך ככה. צריך להשקיע בחיילים משוחררים לא באברכים. אלו שעובדים מקבלים עונש".

על ההנחה שהדברים הללו יחסמו אותו מבחינת קואליציה עם המפלגות החרדיות אמר ליברמן "צריך להחליף את השלטון לא רק את נתניהו. לא נתמוך במצב שבו דרעי וליצמן יחליפו את נתניהו בסער. צריך להחליף שלטון, לא רק נתניהו – גם הם צריכים להתחלף".

לקמפיין של נתניהו במגזר הערבי הגיב בדברים: "אמר שהערבים נוהרים לקלפי – וביבי ואנשיו נוהרים לערבים. הוא עושה קמפיין על חשבון בריאות הציבור והכלכלה בישראל".

ח"כ סמוטריץ' והכתב המשפטי של חדשות 13 ברוך קרא בוויכוח טוויטר

ההתחלה: סמוטריץ' כתב על כתב האישום המתוקן של נתניהו.

ככה נראים יועמ"ש ופרקליטות מגוייסים ומכווני מטרה שטיפסו על עץ גבוה ובית המשפט גרם להם להבין את זה אבל הם מפחדים לרדת כדי לא לשבור ידיים ורגלים ולכן מטפסים עוד יותר גבוה כך שהפעם כשהם יפלו הם ישברו כבר את הראש. בינתיים הם שוברים לנו את המדינה ומסכנים את הדמוקרטיה.

קרא שיתף וכתב: 

זה ממש מצחיק. כמו בכל מערכות הבחירות האחרונות יגלו בנט ושקד תוך זמן לא רב שהבוחרים הפוטנציאלים אומרים לעצמם: אם זו האג'נדה אין טעם להצביע לחיקוי עלוב או למפלגת חנופה; נצביע פשוט למקור.

סמוטריץ' הגיב: 

הציוץ הזה הוא סיפורה של התקשורת הישראלית. "כתב משפטי" עלק. אפס ענייניות, מאה אחוז פוזיציה. בלתי נתפס מבחינתו של ברוכי שיש דבר כזה פוליטיקאי ענייני שלא מדבר מפוזיציה ומנדטים. הביקורת שלי על נתניהו גלויה וידועה, בעיקר על זה שהוא לא עשה ולא יעשה כלום כדי לתקן את מערכת המשפט. אני מאוד מקווה שאחרי הבחירות הימין יצליח להחליף אותו בראש ממשלה טוב יותר, ועדיין, כמשפטן וכאדם, אי אפשר לקרוא את כתב האישום "המתוקן" הזה מבלי להתלבט אם לצחוק או לבכות. הרדיפה המשפטית אחרי נתניהו היא אחת הפרשיות החמורות בתולדות מדינת ישראל ויבוא יום ומי שאחראים לה יתנו את הדין.

קרא הגיב: 

כן, כן, "עלק", גידופים וכו' הכל טוב… בסך הכל ניתחתי מה קרה לכם בשלוש מערכות בחירות ויקרה גם עכשיו. יצביעו למפלגת המקור; למה? כי בנט ושקד בכל פעם נגררים אחריך להתחנף למפלגת השלטון ולהמציא בדיה שתפרו תיק למנהיגה. אתה פשוט ביביסט ב"ימינה". זו זכותך כמובן אבל זה מה שאתה.

מתן כהנא גאה בפקודה שלו שהתקדמה לתפקיד קצינה טכנית בטייסת והיא האישה הראשונה לעשות זאת.

יואב קיש ברשת ב': "אנחנו מבקשים שבועיים של מאמץ נוסף מכולם. יש לזה מחיר לא קל ומצד שני אנחנו מודאגים מהנתונים". על הקשיים באכיפה: "ברגע שמאפשרים חינוך פתוח ועבודה כמעט מלאה קשה לאכוף כי כל אחד יכול לומר שהוא יוצא למטרה חיונית".

נאיל אל הקלפי? כפי שפרסמנו אתמול, מסתמן כי נאיל זועבי ישוריין ברשימת הליכוד לכנסת ה-24. זועבי אמר הבוקר בגל"צ: "אני לא גולת הכותרת. נפל אסימון בישראל שצריך לשבץ ערבי ברשימת הליכוד, ובין אם זה יהיה אני או מישהו אחר – זה דבר היסטורי". 

זועבי אמר על ההתבטאות מעוררת המחלוקת של נתניהו אודות הערבים שנעים לקלפיות כי "רה"מ בעצמו התנצל על כך, והוא התכוון שהערבים נעים לרשימה המשותפת. זה דבר שגם אני לא רוצה שיקרה, כי היא מייצגת את כל העולם ולא את ערביי ישראל". 

זועבי הוסיף: "המשותפת מצביעים נגד השלום. לפני שנתיים הם הפגינו נגד הקמת תחנת משטרה בנצרת. הם מגנים פיגועים? הם לא מגנים פיגועים".

עוד אמר זועבי: "המגזר הערבי מוזנח בגלל המנהיגות הערבית. הם מנסים להרגיז את המגזר היהודי ואת הממשלה, והמגזר הערבי מפסיד מזה. יש לנו עכשיו הזדמנות להחזיר את השפיות כשראש הממשלה מושיט יד לאוכלוסייה הערבית".

דני יתום, ראש המוסד לשעבר, יודיע השבוע על הקמת מפלגה חדשה. אליו אמורים לחבור בין היתר: אסא כשר, שלמה מעוז, רחל אדטו וננסי ברנדס. כפי שפרסמנו לפני כחודשיים יתום החליט לפעול נוכח משבר הקורונה שפגע בעיקר באוכלוסייה המבוגרת. הוא אמר אז "אני מקים תנועה שתפעל למען איחוי הערכים בחברה הישראלית וטיפול בשכבות החלשות, ובראש וראשונה באוכלוסייה המבוגרת", אמר יתום לזמן ישראל.

"המחנה שמדבר כ"כ הרבה בזכות הדמוקרטיה לא מוכן להתמודד איתה אצלו בבית, זה מטריד. יש מפלגות של איש אחד שבוחר את הרשימה, וזה יוצר חברי כנסת שמחוייבים למי שבחר אותם – ולא לציבור", כך אמרה בגל"צ מרב מיכאלי נוכח המאבק המשפטי שלה מול צמרת העבודה, מאבק שנכון לאתמול היא מנצחת בו לאחר שבית המשפט המחוזי קבע שעל המפלגה לערוך פריימריז והניצים בדרך לעליון.

מיכאלי האשימה שוב שיקולים זרים בתביעה נגדה ואמרה: "אני מכחישה מכל וכל. לא צריך להיות עובד בכנסת כדי לראות את מופרכותה של התביעה, ולא צריך להיות יועץ פוליטי כדי להבין שהעיתוי איננו מקרי".

נשים שילדו בחל"ת או פוטרו בתקופת הקורונה יהיו זכאיות לדמי לידה כך קבעו מנכ"ל הביטוח הלאומי והשר כ"ץ.

אמיר אוחנה על הביקור אצל הורי אהוביה סנדק: "יש פה משפחה שאיבדה את בנה והם נגעו לליבי, הטרגדיה הזאת, שהיא ללא ספק טרגדיה של אובדן של נער בן 17, חייבה אותי מוסרית לגשת לנחם אותם ולהביע את צערי. לגבי המסקנות מה קרה שם, למיטב ידיעתי עוד לא פורסמו כי החקירה עוד נמשכת, יש חקירה של מח"ש ואני כמו כל עם ישראל ממתין בכיליון עיניים לדעת מה באמת קרה שם, ואני מקווה שתיחשף התמונה המלאה ואז נוכל להביע את דעתנו".

לשאלה אם הדבר לא מתדלק את האלימות אמר אוחנה: "אני לא מכיר שמשפחת סנדק הפכה ניידות משטרה".

אוחנה אמר את הדברים ב-103fm.

ישיבת ממשלה נקבעה להיום בשעה 16:00. הממשלה תדון בנושא הסיוע הכלכלי לנפגעי משבר הקורונה.

גנץ הסביר באולפן ynet את האמירה שלו לפיה "יאיר לפיד שונא אנשים". לדבריו, "ביטאתי את מה שהרגשתי. אני מרגיש את זה יותר מחצי שנה, ואני לא היחיד. חבל שזה המצב, יאיר בסך הכל עשה דברים טובים למדינת ישראל. אני חושב שהוא איש טוב וראוי, עבדתי איתו הרבה מאוד. לצערי זו המידה שראיתי בו אותה, הרגשתי את זה על בשרי. לא רק שיאיר סונט בי כל הזמן, כל מערכת יש עתיד ואנשיה פעלו נגדי באופן עקבי במשך חצי שנה".

על נתניהו אמר גנץ: "הוא איש מוכשר ואינטילגנטי מאוד, אבל מאוד לא אמין. בסופו של דבר, הוא מפעיל מניפולציות פוליטיות בכל דבר שהוא עושה. בחרתי ללכת איתו נוכח צרכי השעה. כל עוד הממשלה הזו מתפקדת ועד שהיא לא תוחלף אני חלק מהממשלה, יחד עם חבריי בכחול לבן. אנחנו לא נשב תחת נתניהו בממשלה הבאה".

על חיבורים אפשריים של כחול לבן עם מפלגות אחרות אמר גנץ "אנחנו נפגשים בכנסת ובמקומות כאלה ואחרים. לא שיחות של משא ומתן של נלך יחד בבחירות, אלא שיחות על תפיסת עולם ודרכי שיתוף פעולה אפשריים. בסוף הדברים יבשילו בשבועות הקרובים לכאן או לכאן". לדבריו "לכחול לבן יש יתרון גדול בכך שהיא יכולה לגשת לכל האגפים ולעבוד איתם בשיתוף פעולה. לא נהיה המפלגה הגדולה ביותר, אני לא מטיל בזה ספק, אבל אנחנו נהיה המשפיעים ביותר".

גדעון סער צייץ:

גם הבוקר הממשלה עדיין לא קיבלה את ההחלטה המתבקשת וההכרחית לחסן את עובדי ההוראה. במקומם ממשיכים להתחסן בקומבינה מי שאינם כלל בקבוצות סיכון ואין הכרח בתעדופם.

תמר זנדברג כתבה על הרצח בירוחם:

אישה נרצחה הלילה בירוחם, נוספת לסטטיסטיקה המחרידה והרצחנית. 21 נשים נרצחו בשנת 2020, והנה 2021 כבר כאן, התכנית הלאומית למניעת אלימות עדיין בהקפאה ועוד אישה שילמה בחייה.

עודד פורר:

אישה נוספת קיפחה את חייה בכישלון המתמשך של ממשלת ישראל, להוציא לפועל את תוכנית המאבק באלימות במשפחה. התקציב ששוכב באוצר משנת 2017 לא מיושם ומקרי הרצח ממשיכים.

השאלה הנשאלת היא היכן שרי הרווח והבט"פ? התשובה די ברורה הם עסוקים במלחמות פוליטיות במקום להילחם במגפת האלימות במשפחה.

ב-ynet מפרסמים כי בקופת חולים מאוחדת 40% מהמתחסנים לקורונה בני פחות מ-60. בקופות האחרות אמרו כי מאוחדת "משתמשת בחיסונים ככלי שיווקי, בעיקר במגזר החרדי".

בבית היהודי מנהלים משא ומתן לריצה משותפת במפלגת ימינה בבחירות הקרובות.

באתר סרוגים מדווחים כי מהמפלגה נמסר ש-"השיחות עם בנט מתנהלות ברוח טובה, מתוך כוונה לאחד את השורות ולפעול למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל כבעבר. אנחנו מקווים לסגור עם בנט בקרוב". גורמים בבית היהודי אמרו כי מתנהל מו"מ על שני מקומות בעשירייה הראשונה.

בתוך כך, דיווח כי יו"ר המפלגה, השר רפי פרץ שוקל פרישה מהחיים הפוליטיים וכי הדברים כרוכים אחד בשני.

הבית היהודי התפצלה מימינה עם החלטת רפי פרץ להכנס לממשלת נתניהו. תחת ימינה נמצאת גם האיחוד הלאומי-תקומה של סמוטריץ' שגם איתו מתנהל כעת מו"מ.

ראשי ימינה אחרי היוודע תוצאות המדגמים, ב-17 בספטמבר 2019 (צילום: פלאש90)
ראשי ימינה בליל הבחירות בספטמבר 2019 (צילום: פלאש90)

ועדת החוקה: אחמד טיבי קורע את אלי אבידר מצחוק.

לראשונה מזה זמן רב: דיון מעמיק בסוגייה כלשהי. עפר שלח מגיב לרעיונות של בנט לגבי גיוס, או אי גיוס חרדים, ומסביר על המתווה שלו.

המודל של שלח מציע הקמת שירות אזרחי-בטחוני, אליו יופנו אלה שלא יגויסו לצבא. הם ישרתו במשטרה, במד"א, כיבוי אש, חילוץ והצלה, זק"א, שיטור חקלאי, שירותי ביטחון אחרים ושאר משימות הקשורות ישירות לביטחון בעורף, ואילו של בנט הורדת גיל הפטור לחרדים מגיל 24 לגיל 21 וכך לעודד אותם לצאת לעבוד.

ועדת החוקה של הכנסת דנה בתנאים שבהם מתחסנים נגד קורונה ומחלימים מהמחלה יקבלו דרכון ירוק שאמור לפטור אותם מבידוד. בדיון משתתפים גם שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש.

אש אמר "מטרת הדרכון הירוק זה לעודד ולתמרץ חיסוו בקרב האוכלוסיה. המטרה היא להגיע ל-70% חיסון ואז נוכל להתנהל בחופשיות לאור חסינות העדר. הדרכון הירוק אמור לזרז את פתיחת המשק. בלעדיו לא נוכל לפתוח חלק מענפי המשק".

שר הבריאות אדלשטיין: "אנחנו לא באים להראות לכם מוצר מוגמר שתאמרו עליו אמן. באנו להציג דברים ולשקף התלבטויות ויש פה שאלות בריאותיות, עקרוניות, כמו כמה זמן מחלים נחשב מחלים? שאלות משפטיות האם זה יוצר אפליה? ממש לא מעניין אותי אם מישהו בוחר שלא להתחסן וחשוב לשמוע שכל הח"כים שפה קוראים לציבור לבוא להתחסן. יש מחיר לכל בחירה. מי שבחר לא להתחסן לא מגיע לו דרכון ירוק, אך מה עם מישהו עם אלרגיות קשות? לנשים בהיריון מותר להתחסן אך עדיין יש אוכלוסיות שלא יכולות ובאנו להתלבט יחד. בנוגע לנושא הבינ"ל- לאחרונה אני משוחח עם קולגות במדינות שונות וההתלבות מדרכון ירוק עצומה, הצעות כמו ברית לאומית של מדינות הסומכות אחת על השניה לסוג החיסון שניתן, ביחס לבידודים וטיסות הפוטנציאל עצום".

בישיבת הוועדה היו גם חילופי דברים בין שר הבריאות לח"כ סובה.
שר הבריאות אדלשטיין: "לא יהיה מצב במדינת ישראל שאין לנו במקרר מספיק חיסונים למנה השנייה. זה דבר הזוי".

ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) האשים: "כשאתם מגדירים את היעדים והגבולות תגיד שהיעד שלך הוא לחסן עד חודש יוני 70% מהאוכלוסייה. אל תאמרו דברים בגלל הבחירות, אתם מוציאים הודעות ולא מבינים למה הציבור לא מאמין לכם. אני לא רוצה שתגידו לנו שתחסנו תוך חודש וחצי את כל האוכלוסייה. כשאני שומע בתקשורת שהמנה השנייה מתעכבת אני מבין שאתם עושים את זה בגלל הבחירות".

השר אדלשטיין הגיב לדבריו: "אם הייתה לי אפשרות לחסן את כל אוכלוסיית הסיכון ביומיים הייתי עושה את זה וזה לא קשור לבחירות. אני מכבד אותך וחבל שאתה נכנס לשיח הזה, אתה היית עיתונאי, תעשה גוגל ותראה את התקשורת העולמית, בכלי תקשורת שמימיהם לא כתבו עלינו מילה טובה. תסתכל מה הם כותבים, לאף אחד מהם לא עלה רעיון שאנחנו מחסנים אנשים בסיכון בגלל הבחירות. אצל האנטישמים או באל-ג'זירה לא עולה האשמה כזו אז פה בכנסת? בשום שלב לא יהיה מצב במדינת ישראל שאין לנו במקרר מספיק חיסונים למנה השנייה. זה דבר הזוי".

גדעון סער על חזונו למערכת החינוך:

דיווח: הימין החדש דרשו שכל חבירה עם הבית היהודי תלווה בסילוק הרב רפי פרץ מהרשימה בטענה "מי שבגד בנו פעם אחת, יבגוד גם בפעם השנייה". באתר סרוגים מוסיפים כי בחודשיים האחרונים ניסה הרב רפי פרץ לקבל שריון בליכוד או לחבור לימינה. אחרי שסורב מצד שתי המפלגות פעל לקבל את המינוי ליו"ר יד ושם במקום אפי איתם. בבית היהודי הכחישו א הדברים.

מתן חודרוב חושף כי השר כ"ץ מקצץ ממענקים עתידיים עבור מענק מיוחד לפני הבחירות.

אעידה תומא-סלימאן צייצה בתגובה:

ישראל כ"ץ ממשיך את תפקידו כמנהל מטה הבחירות של הליכוד גם ביושבו כשר אוצר. הפעם בקמפיין הליכוד – כסף לפני הבחירות, קיצוצים אחרי.

ויכוח בוועדת הכנסת:

נתניהו בתגובה להודעת איראן על כוונתה לחזור להעשיר אורניום לרמה של 20%:

"החלטת איראן להמשיך את ההפרות של מחויבויותיה, להעלות את רמת ההעשרה ולקדם יכולת תעשייתית להעשרת אורניום מתחת לאדמה, אינה יכולה להיות מוסברת בשום דרך פרט להמשך מימוש כוונתה לפתח תכנית גרעין צבאית.

ישראל לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני".

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג החליטה כי הכנסת תצא לפגרת בחירות.

עפ"י הצעת נשיאות הכנסת שאושרה בוועדה, פגרת הכנסת תחל ביום רביעי, כ"ב בטבת תשפ"א, 6 בינואר 2021 ועד ליום כינוסה של הכנסת ה-24.
בתקופת הפגרה תפעל ועדת הסכמות בהשתתפות נציג הקואליציה ח"כ מיקי זוהר ונציג האופוזיציה ח"כ מאיר כהן.

עפ"י ההחלטה, פעילות הכנסת בפגרה תהיה כדלקמן:

25 ח"כים יוכלו לבקש את כינוס מליאת הכנסת. הממשלה תהיה רשאית לבקש לכנס את המליאה לדון בהצעות חוק.
ועדות הכנסת יוכלו להתכנס באישור ועדת ההסכמות.
ועדות הכנסת הדנות בתחומים שסמכותן בענייני הקורונה-בנושאים המתחייבים וקשורים בקשר ישיר לקורונה, יוכלו להתכנס ללא אישור ועדת ההסכמות.
כ"כ, ועדת הכנסת, הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון (בדיוני העברות תקציביות דחופות), וארבע ועדות משנה של ועדת החוץ והביטחון (באישור יו"ר הוועדה), יהיו רשאיות להתכנס בעניינים שבסמכותם ללא אישור ועדת ההסכמות.

עוד הוחלט היום בדיון, להמליץ לחברי הוועדה לענייני ביקורת המדינה לבחור בח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד-תל"ם) לתפקיד יו"ר הוועדה. (במקום ח"כ עופר שלח שהתפטר מהכנסת).

כ"כ, הוועדה החליטה להמליץ לחברי ועדת המדע והטכנולוגיה לבחור בח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן) לתפקיד יו"ר הוועדה. (במקום ח"כ עינב קאבלה שהתפטרה מהכנסת).

הרביזיה שהגיש ח"כ אלעזר שטרן על החלטת הוועדה להמליץ למליאת הכנסת לבחור בח"כ ישראל אייכלר כסגן יו"ר הכנסת נדחתה.

ח"כ שטרן ציטט מדבריו של ח"כ אייכלר בעת שהציג את בקשתו להצבעה חוזרת.
הוועדה העניקה פטור מחובת הנחה לשלושת הקריאות להצע"ח, הארכת תקופות (הוראת שעה-נגיף הקורונה החדש) (אישורים רגולטוריים) ולהצע"ח המידע הפלילי ותקנת השבים.

נשיאת העליון קבעה הרכב מורחב של תשעה שופטים לשתי עתירות: בעניין התקציב וממשלת החליפין. הדיונים: בפברואר.

יושב ראש יש עתיד יאיר לפיד ויושב ראש תל"ם משה (בוגי) יעלון קיימו אתמול פגישה, אך לא הגיעו בה לסיכומים – כך דיווחה דפנה ליאל ב-N12. לפיד רצה שיעלון יצטרף לרשימה בגפו, בעוד שיושב ראש תל"ם מעוניין להגיע עם חבריו למפלגה. יעלון נערך לריצה עצמאית של מפלגתו בבחירות.

יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון (צילום: Hadas Parush/Flash90)
לפיד ויעלון בכנסת, 2019 (צילום: Hadas Parush/Flash90)

עורך הדין גיא בוסי, המייצג עשרים פעילי ליכוד, יעתור היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד ההחלטה שלא לקיים בחירות מקדימות לרשימת המפלגה לכנסת – כך דיווח יקי אדמקר מ"וואלה! ניוז".

יושב ראש ימינה נפתלי בנט ויושב ראש תקווה חדשה גדעון סער חתמו על הסכם עודפים בין שתי הרשימות. זהו הסכם העודפים הראשון שנחתם במערכת הבחירות הנוכחית.

גדעון סער (מימין) ונפתלי בנט סביב שולחן הממשלה בכנסת, 24 בפברואר 2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
סער (מימין) ובנט סביב שולחן הממשלה בכנסת, 24 בפברואר 2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בשתי מערכות הבחירות שבהן התמודדה בעבר חתמה ימינה על הסכם עודפים עם הליכוד. בהנחה שש"ס ויהדות התורה יחתמו על הסכם עודפים זו עם זו, כפי שעשו בעבר – ייתכן שרשימת הליכוד לא תחתום על הסכם עודפים כלל.

לאחר שהוחלט על ביטול הפריימריז במרצ – מציגה כעת המפלגה את רשימתה לכנסת. את שלושת המקומות הראשונים יאיישו ניצן הורוביץ, תמר זנדברג ויאיר גולן, המכהנים כחברי כנסת גם כעת. במקום הרביעי תשובץ הפעילה החברתית ג'ידא רינאוי-זועבי, ובמקום החמישי – חבר הכנסת לשעבר עיסאוי פריג'.

במקומות השישי והשביעי חברי הכנסת לשעבר מוסי רז ומיכל רוזין. במקום השמיני והעשירי, בהתאמה, חברת מועצת העיר תל אביב בעבר וחברת מועצת העיר בהווה, גבי לסקי ומהרטה ברוך. במקום התשיעי – איש החינוך עלי סלאלחה.

מחצית מחברי העשירייה הראשונה הם גברים ומחציתם השנייה – נשים. שלושה מבין העשרה – ערבים, והיתר – יהודים.

בא כוחה של מפלגת הישראלים, ירון רגב, שהתמודדה בבחירות לכנסת ב-2009 וב-2013, מבקש שלא לאפשר לרון חולדאי לעשות שימוש בשם זה – כך דיווח עמית סגל ב-N12.

יושב ראש פורום ירושלים רבתי בליכוד, יאיר גבאי, הגיש, יחד עם פעילים נוספים בתנועה, עתירה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שבה דרש לבטל את ההחלטה שלא לקיים בחירות פנימיות לרשימת המפלגה לכנסת.

לטענת העותרים, חלק מחברי מזכירות הליכוד, שהחליטו על ביטול הפריימריז, הם חברי כנסת מכהנים, שההחלטה משרתת אותם, לכן הם מצויים בניגוד עניינים.

יושב ראש הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, עודד פורר: "השוויון המגדרי צריך להתחיל מהשיח ומהדרך בה אנחנו מתבטאים" (ומתבטאות).

חיים אמסלם, שהתמודד בבחירות 2013 בראשות רשימת עם שלם, הודיע שיתמודד במערכת הבחירות הנוכחית. לפני שהקים את עם שלם כיהן אמסלם בכנסת מטעם סיעת ש"ס ובתור סיעת יחיד. בראיון בגלי צה"ל, שם הודיע על התמודדותו, אמר שהוא מקיים מגעים עם שתי מפלגות.

חיים אמסלם בצפת, 9 במרץ 2019 (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אמסלם בצפת, 2019 (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

בבחירות 2013 קיבלה עם שלם כ-45 אלף קולות – שהם כ-1.2% מקולות הבוחרים – אך זה לא הספיק, והרשימה לא עברה את אחוז החסימה. בבחירות שנערכו באפריל 2019 התמודד אמסלם כמספר 2 ברשימת זהות, בראשות משה פייגלין. הרשימה קיבלה כ-118 אלף קולות – ולא עברה את אחוז החסימה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך על מעצר החשוד ברציחתה של אסתר הורגן:

אני מבקש לשבח את השב"כ, את הימ"מ ואת צה"ל שהביאו ללכידת המחבל הנתעב שרצח באכזריות את אסתר הורגן ז"ל. אנחנו נמצה עמו את הדין ועם כל מי שסייעו לו.

יידעו כל מבקשי רעתנו, והם רואים את זה פעם אחר פעם: ידה הארוכה של ישראל תגיע אליהם בכל מקום ובכל עת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "ישראל מובילה את העולם גם ביציאה מהקורונה הבריאותית וגם ביציאה מהקורונה הכלכלית".

מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ הציבו את ישראל במקום הראשון בעולם ביציאה מהקורונה. אני עושה הכל כדי שנוכל להמשיך ולחסן בקצב המהיר הזה. במקביל אני אכנס את הממשלה ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר במאמץ אחרון למיגור המגיפה.

בזכות מיליוני החיסונים וסגר קצר ומהודק, אנחנו נציל חיים רבים ונהיה הראשונים בעולם לפתוח את הכלכלה.

אני מביא היום עם שר האוצר הצעה לתת מענקים נוספים לעצמאים ולבעלי עסקים, בהיקף של למעלה משני מיליארד שקלים. זה עוד אלפי שקלים לכל בעל עסק שנפגע בתקופת הקורונה, ובנוסף אנחנו גם מאריכים את תקופת ההחזר של הארנונה. הכסף יקל מיידית על העסקים ותוך זמן קצר נפתח את כל המשק ונצא סופית מהמשבר.

בעקבות החיסונים הודיע עכשיו בנק ישראל שתחזית ההתכווצות של המשק ירדה מ-6% במקור ל-3.5%. זה סימן טוב.

ישראל מובילה את העולם גם ביציאה מהקורונה הבריאותית וגם ביציאה מהקורונה הכלכלית. אני גם מודה לשר הביטחון שנותן את ידו למאמץ הזה עכשיו ואני מקווה שיעבירו אותה בכנסת במהרה.

שלושת חברי כנסת חדשים, יעל רון בן משה, שבח שטרן ומטי יוגב, שהושבעו לכנסת בשבוע שעבר, נשאו היום במליאת הכנסת את נאומי הבכורה שלהם.

ח"כ יעל רון בן משה, כחול לבן –

לא ימים רגילים בעולם, לא ימים רגילים במדינה, לא ימים רגילים בבית הזה. זמן לחשבון נפש. אין כמעט רכיב אחד חגיגי בנאום בכורה 78 ימים לפני יום בחירות רביעי בתוך שנתיים. רואה לנגד עיניי את דמותם של הסבתות והסבים שלי, עליהם השלום, שורדי שואה, שאחרי הזוועות שעברו באושוויץ ובמקומות המסתור הקפואים בסלובקיה ובהונגריה, היטלטלו משך שנתיים בדרכים, חסרי כל, כדי להגיע לארץ הזו ולבנות בית לעם היהודי; רואה את דמותם ומשפילה מבט.

חברת הכנסת יעל רון בן משה נושאת את נאומה הראשון בכנסת, 4 בינואר 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
רון בן משה נושאת את נאומה הראשון בכנסת, היום (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

איפה היו הם וכיצד פעלו, ואיפה אנחנו היום וכיצד פועלים? זמן לחשבון נפש. האם אנחנו עושים כל שלאל ידינו, כל אחד בתפקידו, כדי לסיים את המצב הזה, למזער את נזקיו ולהתחיל לעסוק בדברים החשובים באמת? – פיתוח מערכת החינוך, פיתוח מערכת הבריאות, פיתוח התחבורה, השקעות בגליל ובנגב, פיתוח כלכלי הכולל יזמות, תעשייה, חקלאות, תיירות, ולא פחות חשוב, איחוי הקרעים העמוקים בחברה הישראלית. זמן לחשבון נפש.

ח"כ שבח שטרן, הליכוד –

אני כאן בכנסת לזמן שאול. יש לי כרגע ובינתיים רק שלושה חודשים לעשות בשליחות הציבורית הזאת. זה אולי הנאום היחיד שאשא בכנסת. את הזמן המועט הזה אני מבקש לנצל, כדי להיות לפה לכל אחיי מההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. זו נקראת התיישבות צעירה, אבל היא כבר לא כל כך צעירה. היא בת 20, אפילו 20 ומעלה. יש בה עשרות יישובים שקמו בשליחות ובגיבוי של ממשלות ישראל, יישובים שבהם מתגוררים אנשים נורמטיביים, רופאים ומהנדסים, חקלאים ובנאים, חיילים וקצינים, זוטרים או בכירים. יום אחד הונפה עליהם החרב המשפטית שניסתה לגדוע את מפעלם. התחילו לכנות אותם "מאחזים" על פי השיטה הבולשביקית להציב תג שלילי לכל ערך לאומי.

חבר הכנסת שבח שטרן נושא את נאומו הראשון כחבר כנסת, 4 בינואר 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
שטרן במליאת הכנסת, היום (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

לאחרונה גובשה החלטת ממשלה על ידי השרים צחי הנגבי ומיכאל ביטון, החלטה הומניטרית, שמקובלת על המינהל האזרחי, ושלוקחת כ-50 יישובים על אדמות מדינה ומכניסה אותם לתוך תהליך הסדרה, ובינתיים מאפשרת לרשויות המדינה לתת להם תשתיות בסיסיות. ההחלטה נתקעה במזכירות הממשלה ולא מקודמת. מדוע? כי שר הביטחון בני גנץ החליט לפתע שזה לא מתאים לו פוליטית, שמא מישהו שם בשמאל יחשוד בו שחלילה הוא נהיה ימין.

ח"כ מטי יוגב, הליכוד –

ראיתי איך ילדים נבונים ומוכשרים נפלטים ממערכות החינוך ונאלצים לצאת לסייע בפרנסת הבית, בזמן שבשכונת היוקרה גם תלמיד בינוני זכה לשיעורים פרטיים וקיבל כלים אשר סייעו לו להגיע להשכלה הפורמלית הדרושה על מנת לבנות ולעצב את עתידו. ילדי שכונת היוקרה היו על המסלול הבטוח להצלחה, ולעומתם, לילדים בשכונה שמאחור לא היה סיכוי, וכפועל יוצא לא הייתה להם תקווה.

הילדים האלה ושכמותם הם הסיבה הראשונה שבגללה אני כאן. גם היום כמובן מקרים כאלו נפוצים בשכונות ובפריפריה. לאורך השנים פעלתי והתנדבתי רבות על מנת לשנות את המשוואה, לתת לילדים כמו אלו שגדלו לצדי, מהשכונה שמאחור, סיכוי אמיתי ותקווה לנפץ את תקרת הזכוכית, לממש את הפוטנציאל ולבנות לעצמם עתיד טוב יותר, על אף כל הקשיים והאתגרים המובנים. חיפשתי מאז ומתמיד את הפלטפורמות שיעניקו לי כלים לסייע ולחלץ כמה שיותר ילדים מהמציאות הלא הוגנת בה הם חיים.

חברת הכנסת נטי יוגב נושאת את נאומה הראשון בכנסת, 4 בינואר 2021 (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
יוגב נושאת את נאומה הראשון בכנסת, היום (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

לאורך שנות התנדבותי הציבורית נחשפתי למקרים רבים של חוסר בהזדמנויות לקבוצות מוחלשות בחברה, מה שהוגדר לימים כ"פריפריה חברתית", מושג הכולל בתוכו כמובן גם נשים, עולים, קשישים, חסרי ישע ועוד. למען כל אלו המוגדרים כפריפריה חברתית, מקרים אשר החדירו בי את הרצון העז להגיע אל הבית הנכבד הזה לפעול למען עם ישראל לתקן עוולות ולהיות לפה עבורם כאן בכנסת ישראל, המקום בו באמת אפשר להוביל ולקדם תהליכים חברתיים.

יש עתיד וישראל ביתנו הודיעו שיחתמו על הסכם עודפים. מוקדם יותר היום חתמו ימינה ותקווה חדשה על הסכם עודפים.

אביגדור ליברמן ויאיר לפיד במסדרונות הכנסת, 2015 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
ליברמן ולפיד במסדרונות הכנסת, 2015 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

במערכת הבחירות האחרונה, שבה הייתה יש עתיד חלק מכחול לבן – לצד חוסן לישראל ותל"ם – חתמה הרשימה על הסכם עודפים עם העבודה-גשר-מרצ. ישראל ביתנו לא חתמה במערכת בחירות זו על הסכם עודפים.

המועד האחרון לחתימה הסכמי עודפים – 12 במרץ 2021 (11 ימים לפני הבחירות).

ננסי ברנדס הכחיש את הדיווחים על כך שיתמודד לכנסת. בראיון לבן כספית ואריה אלדד ב-103fm אמר הבדרן שהפרסום על כך שירוץ בבחירות ברשימה שמגבש דני יתום אינו נכון.

יושב ראש כחול לבן בני גנץ שוקל חיבור עם ימינה – כך דווח בחדשות 12.

בני גנץ ונפתלי בנט בשיחת חפיפה
גנץ (מימין) ובנט

כחול לבן מכחישה את הדיווח שפורסם בחדשות 12: "דיווח שקרי. גנץ לא שוקל חיבור לימינה. די להמצאות ולשקרים. מוטב שפוליטיקאים יתרכזו בניהול אחראי של המדינה ולא בספינים".

ימינה, תקווה חדשה, יש עתיד וישראל ביתנו – שהודיעו היום על חתימה על הסכמי עודפים – עשו זאת בתיאום זו עם זו, כדי להותיר את הליכוד ללא הסכם עודפים – כך דיווחו אנה ברסקי ב"מעריב", דפנה ליאל ב-N12 וליאור קינן בחדשות 13.

הליכוד: "לגדעון ובנט אין ממשלה בלי השמאל".

יושב ראש כחול לבן בני גנץ מאוד מעוניין בחיבור עם ימינה, אבל רק אם בצלאל סמוטריץ' לא ייקח בכך חלק; בנט מצידו לא שולל את החיבור, אבל מעדיף חיבור עם סמוטריץ' והציונות הדתית – כך דיווחה הערב דפנה ליאל בחדשות 12.

בני גנץ (מימין) ונפתלי בנט במליאת הכנסת, 29 באוקטובר 2019 (צילום: פלאש 90)
גנץ (מימין) ובנט במליאת הכנסת, 2019 (צילום: פלאש 90)

לפי הפרסום, מי שנשארו עם גנץ מעדיפים חיבור עם ימינה ולא עם גורמים מהשמאל. כחול לבן תביא איתה – אם החיבור יתרחש – לא פחות מעשרים מיליון שקלים.

ימינה מגיבה לטענת הליכוד שנפתלי בנט לא יוכל להקים ממשלה אלא עם השמאל – באמצעות תמונה של ראש הממשלה בנימין יחד עם מי ששימש כשר הביטחון בממשלתו, אהוד ברק.

על רקע הדיווחים על כך שהסכמי העודפים, שימינה, תקווה חדשה, יש עתיד וישראל ביתנו הודיעו היום שיחתמו, אביגדור ליברמן שב וקורא "להקמת גוש ציוני וליברלי".

ועדת השרים לענייני שירות הביטחון הכללי אישרה היום שאבטחת ילדיו של ראש הממשלה תימשך שנה לאחר סיום כהונתו – כך דיווחה גילי כהן בתאגיד השידור כאן. הוועדה המקצועית בראשות יוסף צ'חנובר המליצה על חצי שנה, ואילו בלשכת ראש הממשלה דרשו אבטחה למשך שנתיים. באגף הביטחון והחירום של משרד ראש הממשלה אומרים שישנם איומים ביטחוניים עדכניים נגד רעיית ראש הממשלה ובניו של ראש הממשלה. השר חילי טרופר, החבר בוועדה, התנגד להארכת האבטחה לבניו של ראש הממשלה.

הוועדה גם החליטה להאריך בשנה את אבטחת שר האוצר ישראל כ"ץ ושר המשפטים אמיר אוחנה, אולם עם הקמתה של ממשלה חדשה – צורך זה ישוב וייבחן.

ממשרד ראש הממשלה נמסר שלראש הממשלה בנימין נתניהו אין קשר לקביעת שיקולי האבטחה.

הממשלה תתכנס מחר, בשעה 12:00, כדי לדון בהחמרת ההגבלות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם יושב ראש הבית היהודי רפי פרץ ודחק בו שלא לפרוש מהחיים הפוליטיים ולחבור לבצלאל סמוטריץ' או לנפתלי בנט, זאת כדי שיישאר במערכת הפוליטית ונתניהו יוכל להסתייע בו – כך דיווח הערב מיכאל שמש בתאגיד השידור כאן.

רפי פרץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
פרץ במרץ האחרון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
סגירה