שלח את עמי אלי להתחסן

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון הראשון לנגיף הקורונה בבית החולים שיבא, 19 בדצמבר 2020 (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ‎)
עמוס בן גרשום/לע"מ‎
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את החיסון הראשון לנגיף הקורונה בבית החולים שיבא, 19 בדצמבר 2020

מדינת ישראל דוהרת במהירות עולמית לחיסון עדר.

בפרשת השבוע נקרא על משה רבנו שדורש מפרעה:

"שלח את עמי ויעבדני".

היום, עלינו לתבוע "תבואו אלינו". לא רק לתבוע אלא גם לבצע. כמו שיציאת מצרים שנועדה להגיע למנוחה ולנחלה שבארץ ישראל, כך גם היום ניתן לראות יציאה מארצות נכר והגעה לארץ ישראל.

כמו שמשה הנחיל לעולם את החירות הפוליטית והשאיפה לעצמאות פוליטית, עלינו עכשיו להנחיל חירות בריאותית וכלכלית. חובה עלינו לעלות הילוך.

בשלהי הרבעון הראשון של 2021 מדינת ישראל תגיע לחיסון עדר. לא בגלל שכולם יידבקו אלא כי כולם יתחסנו. במבצע חיסונים חסר תקדים, המנוהל ביעילות מרשימה על ידי קופות החולים (חיסונים שהושגו הודות לראש הממשלה ובכירי משרד הבריאות), אזרחי ישראל זוכים לפירותיה של אחת מפריצות הדרך המדעיות החשובות משחר האנושות. ברכה של ממש.

בשלהי הרבעון הראשון של 2021 מדינת ישראל תגיע לחיסון עדר. לא בגלל שכולם יידבקו אלא כי כולם יתחסנו, במבצע חיסונים חסר תקדים, המנוהל ביעילות מרשימה

בתור צאצאיו של אברהם, אשר לגביו נכתב "והיה ברכה", עלינו ליטול אחריות ולהפיץ את הברכה הזאת לבני עמנו, שבטנו, וגם לשבטים אחרים ברחבי העולם.  עלינו להיערך באופן מיידי להנפקת ויזות לשנה-שנתיים שהייה בישראל כולל חיסון חינם.

חובה עלינו ליישם אסטרטגיה להביא לארץ יהודים, אחינו, וכן אנשים מוכשרים אחרים – יזמים, מהנדסים, משקיעים ואחרים – אשר יצמיחו פה את הכלכלה ואת החדשנות ויגדילו את הברכה הכלכלית והטכנולוגית במדינה. הבאת הון אנושי לארץ מרחבי תבל גם יעזור לנו לייצא את הברכה הזאת לשווקים ברחבי העולם.

צריך למנף את היתרון הבריאותי ליתרון כלכלי. מדינה אשר מתהדרת בכלכלה חדשנית, לא יכולה להרשות לעצמה לעמוד במקום. חייבים להגדיל פה את ההון האנושי, הפריון ואת הכשרונות. וכמובן, את האוכלוסיה.

"דמוגרפיה זה ייעוד", אמר אוגוסטה קומטה הצרפתי. אנחנו המדינה שצומחת הכי מהר במערב מבחינת אוכלוסייה אולם אפשר להגביר הילוך. דמוגרפיה צומחת מצמיחה את הכלכלה, והדרך הכי טובה להגיע לעתיד הנכסף עוברת דרך חדשנות וטכנולוגיה.

כשצמיחה דמוגרפית דוחפת את הכלכלה, החדשנות לצידה היא הדרך לספק את השירותים, המוצרים והמזון, המאפשרים ומעודדים את הצמיחה הזאת לארץ ולעולם. לפנינו הזדמנות שמתרחשת אחת למאה שנה להפיץ ברכה, ולהיות ברכה. אסור לנו לפספס אותו.

אפשר ורצוי לתת "מסלול ירוק" מבחינת מיסוי כדי להאיץ את התהליך. רק נבקש מה"עולים" שיבואו וישקיעו בכלכלת ישראל. בכל מקרה יש לנו אמנות מס עם רוב המדינות מהם יבואו אנשים. לכן אם ישלמו פה מיסים – הם לא יצטרכו לשלם במדינת מוצאם.

ציניקנים יאמרו, למה לתת מתנות חינם כמו הנחות במיסוי לעולים או מהגרים זמניים. זו גם ראייה קצרת טווח וגם לא נכונה. ממילא המדינה לא מרוויחה מהאנשים האלה היום. הייתי מעז לומר שחלק לא מבוטל מהם יהיו מוכנים לשלם עוד קצת מיסים בדולרים, אירו ופאונד כדי להתחסן יותר מוקדם בישראל.

למרות שהחינוך בישראל זול יחסית, אותם אנשים שיבואו ישמחו לשלם מחיר מלא, כי ממילא זה עולה להם כסף גם במקום מוצאם. כנ"ל לגבי שירותי בריאות ועוד. הם גם ישלמו על שירותים וגם יגדילו פה את העוגה עם הונם וכשרונותיהם.

נכיר להם את האנשים המדהימים של מדינת ישראל. את החום הישראלי ואת הגיוון שבו. הם יחוו את הטיולים המרהיבים ואת רוח היזמות והחדשנות. זו הזדמנות כלכלית וגם מיתוגית. אסור לנו לפספס אותה.

עלינו ליטול אחריות ולהפיץ את הברכה הזאת לבני עמנו, שבטנו, וגם לשבטים אחרים ברחבי העולם. עלינו להיערך מיידית להנפקת ויזות לשנה-שנתיים שהייה בישראל כולל חיסון חינם

יאללה לדרך. עם "שבטיות מכבדת", וערבות הדדית, לבני עמנו, לשבטנו. נוכל למנף את הברכה הבריאותית להצלחה כוללת. ניתן להתחיל ליישם מה שאני מכנה בספרי הבא "כלכלת האחווה", כלכלה הצומחת ומאפשרת לאחים להתקדם. כמו שמשה רבנו הנחיל לעולם את החירות, אנחנו יכולים להציג מדינה למופת, מדינה המציעה ברכה לעמי העולם.

#israelvaccinevisa

מייקל אייזנברג הוא שותף מנהל בקרן הון סיכון אלף. בפברואר יצא לאור ספרו ״שבט שואג״  בו יוצגו לראשונה ״כלכלת אחווה״ ו״שבטיות מכבדת״ כעקרונות כלכליים ומנועי צמיחה עבור מדינת ישראל

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 549 מילים
סגירה