עותרים מהליכוד דורשים לבטל שריונים ולערוך פריימריז

הממשלה אישרה סגר מלא מיום חמישי בחצות ● סקר: סער ובנט מתחזקים, הליכוד נחלש ● חולדאי מצרף אליו 4 נשים ואת אלוף דן הראל ● רפי פרץ פורש מהחיים הפוליטיים ● אדלשטיין: "מצב התחלואה נוראי, לא נצא מזה בלי סגר מלא" ● אוהל החיסונים בת״א נסגר עקב חיסון מורים לכאורה בניגוד להנחיות משרד הבריאות

בנימין ושרה נתניהו, מוקפים בחברי הליכוד, חוגגים את תוצאות הבחירות ב-2 במרץ 2020 (צילום: גילי יערי/פלאש90)
גילי יערי/פלאש90
בנימין ושרה נתניהו, מוקפים בחברי הליכוד, חוגגים את תוצאות הבחירות ב-2 במרץ 2020

המאבק בקורונה: היום ב-12 בצהריים תתתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת ובה תידון סגירת מערכת החינוך נוכח העלייה בתחלואת הקורונה. על פי הדיווח 42% מהנדבקים החדשים – תלמידים ועובדי הוראה. ראש הממשלה נתניהו בעד סגירה כללית ואילו גנץ נוטה להסכים ודורש החזרה של ימים לתלמידים בחופשת הפסח.

חיסון לקורונה של חברת מודרנה. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
כבר מגיע. חיסון לקורונה של חברת מודרנה. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

לפי הודעת מודרנה, המנות הראשונות של החיסון שלה לקורונה צפויות להגיע לישראל עד סוף ינואר. זאת, מתוך 6 מיליון מנות חיסון של החברה שישראל הבטיחה לעצמה.

יולי אדלשטיין עדכן:

 

כ 1,370,000 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה,
כמעט 146 אלף מתוכם רק אתמול.

אני מזכיר: חיסון מלא הוא רק שבוע אחרי המנה השניה.
בינתיים מצב התחלואה מזנק.
לכן לצערי אין מנוס מסגר מלא ומהיר.

סגן שר הבריאות קיש אמר ברשת ב' "אנחנו במצב של תחלואה קשה, עברנו את ה-8,000 מאומתים אתמול – שיא של 7.5%. בתי החולים מתמודדים עם עומס ונקודת הזמן היא עכשיו – אין לוקסוס לחכות. הווריאנט הבריטי משפיע על המספרים וחייבים לעצור זאת".

ב-ynet מדווחים כי אתמול חוסנו צוותי הוראה בת"א על ידי בית חולים איכילוב ועוררו זעם במשרד הבריאות. אדלשטיין תקף: "השר הנחה את מנכ"ל המשרד לעצור את הקצאות החיסונים לבית החולים איכילוב ולבחון את הקצאות החיסונים הבאות לבית החולים מדובר במשאב לאומי וכך צריך להתייחס אליו. השר קורא לכל הגופים המחסנים לחסן אך ורק בהתאם להנחיות אנשי המקצוע במשרד הבריאות".

מנהל איכילוב, פרופ' רוני גמזו, טען כי לא היה פסול בהתנהלות בית החולים: "העודף שעמדנו מולו בשעות הצהריים עמד על כ-3,000 מנות חיסון, וכנראה נובע משיוער התחסנות גבוה בתל אביב.

בתוך כך, טל שניידר מדווחת אצלנו כי מאות עובדי משרד ראש הממשלה חוסנו ללא קשר לגילם או חיוניות התפקיד.

השר ישראל כ"ץ בגל"צ על תוכנית המענקים שלו: "התכנית מדברת על סיוע בסך 2.2 מיליארד ש"ח. היום אניח בכנסת את התכנית, מצפה שכלל הסיעות יתמכו בה ללא שיקולים פוליטיים".

השר אמר "אשקול ברצינות הטלת סגר מהודק יותר. מעוניין לשמוע מה יהיה אורכו והאם בסופו כל המשק יחזור לפעילות מלאה".

יועז הנדל על החתימה על הסכם עודפים עם ימינה: "צריך לייצר תקווה, וודאי שימינה יצטרכו להיות שותפים למהלך כזה".

הנדל, שעלה לדבר בגלי צה"ל הגיב לדברי הליכוד לפיה יצטרכו במפלגתו את "השמאל, לפיד והמשותפת" כדי להקים ממשלה, ואמר כי הוא נגד דה לגיטימציה של השמאל, והדגיש כי הרשימה המשותפת לא רלוונטית – הוא נגד חבירה לכהניסטים והרשימה המשותפת.

צבי האוזר ויועז הנדל בכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
נגד דה-לגיטימציה. יועז הנדל עם שותפו לסיעה צבי האוזר בכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)

האם תקווה ישראלית תעדיף את יאיר לפיד על יהדות התורה וכמו ליברמן ישאפו לקואליציה ללא חרדים? הנדל ענה "אנחנו נחליף את השלטון וגדעון סער יקבל את כולם ולא פוסלים את ליברמן והחדרים. פסילה של החרדים תקשה על הקמת קואליציה".

הנדל אמר גם כי "בישראל קיים עכשיו מצב של אי קבלת הנחיות, ואין דיפרנציליות, ושום דבר מזה לא נעשה. אנחנו אמורים להיות בסגר עכשיו וזה לא מתקיים. הכל נובע מחוסר היציבות הפוליטית".

כתב רשת ב' זאב קם מדווח כי אדלשטיין אמר בשיחה סגורה בכנסת כי "מאז שהחלה המחלה כאן בחודש מרץ לא היינו קרובים לאיבוד שליטה עליה כמו עכשיו. אם לא נעשה עכשיו מהלך חד של סגר מלא, שאף אדם לא מסתובב ברחוב, נאבד בקרוב שליטה על המחלה. המוטציה הבריטית מתפשטת כאן בקצב משמעותי הרבה מעבר למקרים שהתגלו באופן רשמי".

בנט "לראשונה מבחירה, לא אשלח את ילדיי היום לבית הספר. כך אני ממליץ לכם".

בציוץ שפרסם כתב יו"ר ימינה כי "ברמת תחלואה כזו שנובעת מפחדנות של נתניהו וגנץ לאכוף באופן דיפרנציאלי בערים אדומות, ומכישלון ניהולי בהכנסת חולי המוטציה הבריטית לארץ ללא בדיקות, הממשלה הובילה אותנו לסגר שלישי. רואים את הסוף—שמרו על עצמכם!"

יו"ר הכנסת, יריב לוין, מאשים בגלי צה"ל, "לצערי הרבה מאוד החלטות פופוליסטיות וכבלים ששמו על ידיו של רה"מ הובילו למספרים שאנחנו רואים היום. פעם אחר פעם אנחנו רואים עצירה של מהלכים". לוין הוסיף "אני מציע לאפשר לראש הממשלה לקבל את ההחלטות הלא פשוטות. נראה שסגר הרבה יותר משמעותי והדוק הוא פשוט הכרחי".

לוין אמר גם: "בנט מסתובב עם ספרון שהוא כתב על איך להתגבר על הקורונה, זה לא רציני. המסר הזה שכל אחד יעשה דין לעצמו הוא בדיוק המתכון לאובדן שליטה על המחלה".

יריב לוין ובנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
נתון הוא בכבלים. יריב לוין ובנימין נתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

על הסכם העודפים של ימינה ותקוווה חדשה אמר:

"ההסכם הזה ממשיך את שיתוף הפעולה בין סער, בנט ומפלגות השמאל. ברור לחלוטין שהאלטרנטיבה היא ממשלת ימין בראשות נתניהו, או ממשלה מקרטעת שנשענת על יש עתיד, מרצ וכנראה תיתמך מבחוץ ע"י המשותפת".

על אפשרות לרוטציה לאחר הבחירות הבאות אמר לוין"הפטנט של רוטציה כנראה קשה מאוד ליישום. הצורך בבחירות האלה הוא הכרעה ברורה וחדה".

ניצן הורוביץ צייץ: מספר הנדבקים העצום, חיסול הרמזור, הרס העסקים הקטנים, והטלת סגר על כלל האוכלוסיה – תוצאה מחרידה של מחדלי נתניהו. הוא "שומר" על החרדים למען הקואליציה (והחסינות) העתידית שלו וההדבקה שם משתוללת. אחרים לא פוצים פה כי גם הם מפנטזים על קואליציה איתם. ומיליוני ישראלים משלמים את המחיר.

משה יעלון:

…ושוב דיון על סגר.
כל עוד שיקולים פוליטיים – אישיים גוברים על שיקולים מקצועיים (כעדותם של אלה שהיו שם), לא ננצח את הנגיף! צריך מנהיגות אחרת.

ב-ynet מדווחים בנה של חברת הכנסת שנעצר אמש, שוחרר בלילה לאחר שנחקר מספר שעות. לפי החשד, הבן חסם עם רכבו כביש ביטחון באזור, שוטרים שהגיעו למקום דרשו ממנו להזיז את הרכב ובין הצדדים התפתח עימות, שבמהלכו איים לכאורה על השוטרים.

פרויקטור הקורונה במסר לשרים: "לסגור את כל המשק כולל גנים".

פרויקטור הקורונה התראיין לאולפן ynet ואמר שהמשק צריך לעבור לעבודה חיונית בלבד. "כל התמהמהות משמעותה חיי אדם", הוסיף.

בתוך כך, ישיבת הממשלה שתוכננה ל-12:00 נדחתה ל-14:45. 

אוהל החיסונים בכיכר רבין שהקימה עיריית תל אביב יפו בשיתוף בית החולים איכילוב, מקפיא פעילות. זאת, לאחר העימות הפומבי בין שר הבריאות יולי אדלשטיין ואנשי משרדו לבין הפרופ' רוני גמזו, מנהל איכילוב, על רקע ההחלטה לחסן באוהל צוותי הוראה, ללא קשר לגילם. ב-ynet מדווחים כי מי שזומן להתחסן היום קיבל הודעה על ביטול התור.

אוהל החיסונים בכיכר רבין בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)
סגור לרגל ריב בין איכילוב לשר הבריאות. אוהל החיסונים בכיכר רבין בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)

עדות ראייה למבצע החיסונים בלשכת ראש הממשלה עליו דיווחנו הבוקר.

ח"כ דוד ביטן שחלה בקורונה ואושפז, ומצבו השתפר בימים האחרונים, הועבר בחזרה לטיפול נמרץ, אולם ממשפחתו של והמרכז הרפואי שיבא נמסר כי זה נעשה עקב טיפול תרופתי שהוא זקוק לו ומצריך השגחה. "מלבד זאת תהליך ההחלמה נמשך ונראה כי יחזור למחלקה רגילה עם תום הטיפול. המשפחה מודה לצוות הרפואי על הטיפול המסור ולכולם על התפילות הרבות להחלמתו של דוד", כך ההודעה.

בחשבון הטוויטר של ביטן נכתב:

צבי האוזר צייץ:

'זינוק בתחלואה'
'קומבינות בחיסונים'
'הידוק הסגר'
ככה נראה אבדן שליטה של ממשלה.

לנתניהו אין שום מדיניות סדורה למאבק בקורונה.
ישראל מדלגת מסגר לסגר,הפגיעה במשק אנושה והכל הפך תלוי בהצלחת החיסונים.
נקווה שלמרות ברדק החיסונים נצא מהמגפה ונתחיל לשקם את הכלכלה ההרוסה של ישראל.

בני גנץ מברך על הסכם רכש שנחתם עם יוון:

יוליה מלינוסבקי מגיבה לסיפור של זמן ישראל:

כששר הבריאות שמע שבאיכילוב מחסנים צוותי הוראה שנחשפים כל יום להמון תלמידים הוא זעם והורה לעצור שם את החיסונים ואיפה הוא עכשיו כשמחסנים מאות עובדי משרד רה"מ ללא קשר לגילם או למחלות רקע? אחלה תעדוף.

רון חולדאי יציג הערב ב-18:00 מועמדים ברשימת מפלגתו "הישראלים". במפלגה לא יאפשרו שאלות עיתונאים.

בוואלה מדווחים כי בליכוד מחפשים חברים שהביעו תמיכה בגדעון סער ברשתות חברתיות ופועלים להדחתם מהתנועה. "בימים האחרונים הבעת את תמיכתך ברשתות החברתיות במועמד שמתמודד לכנסת שאינו מטעם הליכוד ועל כן שמך הוצא מהליכוד", נכתב במייל שנשלח מ"אגף מחשוב" בליכוד.

לפי מקורות במצודת זאב, צוות מיוחד באגף המחשוב עובר על הרשתות החברתיות ומאתר חברי ליכוד שתומכים פומבית בסער, במטרה להפסיק את חברותם. לחברים שקיבלו הודעה בימים האחרונים על הפסקת חברותם ניתנה זכות ערעור בכתב בפני יו"ר ועדת הבחירות, השופט (בדימוס) מנחם נאמן.

לפי תקנון הליכוד, תמיכה במפלגה אחרת היא עילה לביטול חברות במפלגה.

ח"כ תמר זנדברג, עתרה ליו"ר וועדת הבחירות המרכזית, שופט ביהמ"ש העליון עוזי פוגלמן, בעקבות פרסום מודעות תמיכה ברה"מ בנימין נתניהו בעיתונים ואתרי חדשות מרכזיים בסוף השבוע האחרון.

כפי שפרסמנו ביום ראשון את המודעות מריצה אשת עסקים שטוענת שהפורום אמיתי, ובמשרד הפרסום עובד חברו הטוב של יאיר נתניהו, שטוען שלא ידע על הקמפיין. דובר הליכוד אמר כי הקמפיין לא קשור אליהם.

שר הבריאות אדלשטיין ערך תדרוך מיוחד ואמר: "מצב התחלואה נוראי, לא נצא מזה בלי סגר מלא".

דברי אדלשטיין:

"הממשלה מתכנסת עוד כמה שעות לישיבה בעיני אולי החשובה ביותר מאז קמה. אנחנו מבקשים לבנות גשר, גשר בין היום עם מצב התחלואה הנוראי לבין הצלחת החיסונים. נוכל לבנות את הגשר בתנאי אחד – שלא נשחק בכאילו. אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל. ללא עבודה, חוץ מעבודה חיונית. עם מערכת חינוך סגורה ואפס התקהלויות. רק במצב כזה נוכל לעבור את ההתפרצות החדשה ולהגיע למצב בו מיליוני ישראלים יהיו מחוסנים".

לגבי הדיווח של חברת מודרנה מסר: "לנו לא ידוע שום דבר על הקדמה של חיסוני מודרנה, חבל מאוד הלוואי וזאת הייתה הבשורה. אך לפי ההסכמים עם החברה, לצערי כנראה רק בעוד חודשיים נראה את המשלוחים של החברה הזאת, וברגע שיגיעו נשתמש בהם בחפץ לב".

אדלשטיין התייחס לביקורת על אופן חלוקת החיסונים נגד קורונה ואמר כי "היו עבריינים שניסו להתגנב על חשבון הקשישים והחולים כדי לקבל חיסון". על האוהל של איכילוב בת"א שנסגר לאחר חיסון צוותי הוראה אמר "התופעה היא מצערת, אין עודפים של 2,000 חיסונים. כל אחד צריך לחשוב מה האחריות שלו בכך שאולי אנשים שנקבע להם תור והם זכאים יצטרכו ללכת למקום אחר".

השרה לשיוויון חברתי מירב כהן עוזבת את כחול לבן ועוברת ליש עתיד. כהן צפויה להתפטר ביום ראשון מהכנסת ומהממשלה.

צחי הנגבי מגיב לדיווחים על העשרת אורניום באיראן וקורא לישראל לפעול כמו ב-1981 וב-2007, כלומר, להפציץ.

שר המדע וחבר קבינט הקורונה יזהר שי טען באולפן ynet כי "עד היום השרים והקבינט לא קיבלו מידע שקוף מנתניהו על החיסונים. הוא מסתיר את זה ושומר לעצמו, אולי יש עוד כמה אנשים שיודעים את הנתונים. גם גנץ לא יודע".

שי הוסיף: "השיקולים שרה"מ משתמש בהם לא מקובלים עליי. הוא אמר שהוא מקיים סודיות עם חברות החיסונים. אפשר להתגבר על הסכם הסודיות הזה, יש הסכמים עם כמה חברות ואפשר להגיד לשרי ממשלת ישראל שבחודש הקרוב יגיעו כך וכך, בימים הבאים הערכת הקופות והמערכת היא כזאת. אפשר לספר את המידע הזה כדי שנקבל החלטות- והן כואבות. אנחנו מדברים על סגירת מערכת החינוך, סגירת המסחר, החזרת אזרחי ישראל לבית לשבוע, לשבועיים, לחודש".

יואב גלנט דורש לחסן את עובדי ההוראה. יכול להיות שהסרטון יספיק והווירוס יפחד להתקרב אליהם.

השניות האחרונות של הסרטון נראות כמו מחווה למחסל משליחות קטלנית:

שוורצנגר מתוך הסרט שליחות קטלנית 2
שוורצנגר מתוך הסרט שליחות קטלנית 2

שר החקלאות אלון שוסטר תוקף לקראת לקראת ישיבת הממשלה את נתניהו בגלי צה"ל: "הוא לא בא בידיים נקיות מקצועית לדיון הזה. אין לנו מושג ירוק מה קורה עם החיסונים, אין שקיפות. נתניהו גם לא מוביל מהלך של גישה דיפרנציאלית והגברת האכיפה".

על חבירה לימינה אמר: "גנץ בקולו אמר שלא כך הם הדברים ואין סיבה לערער על זה. המצפן הפוליטי שלי לא ישתנה רק מפני שחבריי למפלגה פונים לדרך אחרת"

שרת התיירות אורית פרקש הכהן מכחול לבן על חיבור אפשרי של מפלגתה עם ימינה: "הדברים מתחת לשולחן כרגע. צריך לעשות מה שנכון כדי שהנבחרת שלנו תוכל לתרום לציבור ולהצטרף למחנה שרוצה שינוי לטובת ישראל. כחול לבן פרצה את הדרך לשינוי הזה".

על מעברה של השרה מירב כהן ליש עתיד אמרה: "אני מאחלת לה הצלחה רבה, אני מעריכה אותה מאוד. אין הבדלי אידיאולוגיה גדולים בין המפלגות".

הנשיא ריבלין נגד ריבוי העמדות במשרד הבריאות. בסיור במרכז הרפואי ברזילי אמר ריבלין "נדרשנו לקבל את החיסון בשתי מנות והוסבר לנו ששתי המנות הכרחיות כדי לעבות את המערכת החיסונית. והנה בא פתאום תוך כדי התנהלות וביצוע המשימה שהמערכת היא שהכריזה עליה, אומרים לציבור שיתכן מאוד שכדאי לתת לכולם מנה ראשונה גם במחיר שלא תנתן מנה שנייה".

לדברי הנשיא, "מול מצב כזה הציבור מתבלבל, וכשהציבור מתבלבל הוא מתחיל לא להאמין. יש לנו תכונה מעולה כחברה, אנחנו סומכים ובצדק על המומחים שלנו. כי עד היום הם הוכיחו לנו שהם מעולים ומפני שהם שומרים עלינו מכל צרה נגע ומחלה. אם נגיע למצב שבו המערכת אומרת לנו בכל בוקר דבר אחר, הציבור עצמו יתחיל להתבלבל וישאל את עצמו אם הם מתווכחים בניהם איך הם רוצים שאני אאמין?".

לאחר שלפני שבוע עצר את סגירת הלימודים בכיתות ה' עד י', יו"ר ועדת החינוך רם שפע מסיר את התנגדותו לסגירת כל מערכת החינוך. בחדשות 12 מדווחים כי ח"כ שפע מציב לממשלה מספר תנאים: סגירת של כל מוסדות החינוך החרדיים, לנצל את הזמן כדי לחסן את המורים ומענה חינוכי-ריגשי לילדים, עם מפגשים בשטח פתוח.

שפע אומר כי ישקול "לתת לממשלה תוקף קצר לתקנות שיביאו ולהמשיך לעקוב כך שאם לא יממשו אכיפה מלאה – מערכת החינוך תיפתח מחדש".

ועדת הכלכלה דנה בתקנות שיחייבו התקנת מכשיר למניעת שכחת ילדים ברכב. פינדרוס זעם על העלאת הנושא ויצא במחאה.

באתר סרוגים מדווחים כי נתניהו קיים פגישה עם גורמים במפלגות הציונות הדתית בכדי לדחוף להסכם שיחבר בין האיחוד הלאומי לבית היהודי. המטרה: הגדלת יכולת המיקוח מול ימינה של בנט וקבלת כמה מקומות ריאליים, ובהמשך אפשרות לפילוג על פי צרכיו של נתניהו.

המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מר שלמה למברגר, השיב היום לארגון "חוננו" בעניין טענותיהם נגד חקירת מח"ש בעניין מותו של אהוביה סנדק ז"ל. במכתבו לארגון, למברגר דוחה מכל וכל את ההאשמות. לדבריו: "החקירה מתנהלת בדרך מקצועית ואיכותית, ללא פשרות, וללא משוא פנים". למברגר מוסיף: "צר לי מאוד על כך, שבמקום להתרכז בחקירה, אנו נאלצים להשיב, שוב ושוב, לטענות סרק, אשר חלקן אף עולות כדי הוצאת דיבה של ממש".

להורדת תשובת למברגר בפורמט PDF

שר הביטחון בני גנץ אמר היום בישיבת שרי כחול-לבן כי הוא יתמוך בסגר מלא לשבועיים. "נתמוך בסגר מלא למשך שבועיים, כולל סגירת מערכת החינוך וללא החרגות של מגזרים. עם זאת, לא נאפשר פגיעה בזכות ההפגנה".

יו"ר הבית היהודי רפי פרץ הודיע שלא יתמודד לראשות המפלגה ויפרוש מהחיים הפוליטיים. "בבחירות הקרובות לא אוביל את מפלגת הבית היהודי ולא אתמודד על הנהגת המפלגה בפריימריז הקרובים", כתב.

הוועדה לענייני ביקורת המדינה בחרה את ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד-תל"ם) לתפקיד יו"ר הוועדה, במקומו של עפר שלח שפרש מהכנסת בשבוע שעבר.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, חלק שבחים לשלח וכן למבקר המדינה. לוין אמר כי שלח "ניהל את הוועדה בצורה מקצועית שתרמה לעבודת הביקורת. מנצל את ההזדמנות להביע הערכה גדולה מאוד לעבודה שנעשית במשרד מבקר המדינה ועל ידי המבקר באופן אישי בגישה אמיצה ומקצועית מאוד. לצערי הרב יש התקפות שלוחות רסן ללא כל הצדקה ובסיס. אני רוצה לגבות אותו במקום שזה נדרש וצריך להביע הערכה רבה לעבודה שלו"

יו"ר הוועדה הנבחר, ח"כ אלעזר שטרן: "במקום שאין ביקורת יש אשליה שמתנפצת בשעת מבחן. ביקורת זה לא דבר נעים ולפעמים אף אנשים נפגעים, אך רק הדרך הנכונה לייעל את העבודה. בצבא הייתי מוגדר כביקורתי ולמרות זאת קידמו אותי. זה אמנם תפקיד שקצוב עכשיו בזמן, אך איני מרגיש בן חורין להימלט מזה. על אף שלא הייתי חבר בוועדה קודם, השתתפתי בדיונים ונכחתי לראות את עבודתו היסודית של היו"ר הקודם עפר שלח. מצטרף לכל הברכות לו ואני מצעד לשוחח איתו היום לקראת כניסתי לתפקיד".

אלעזר שטרן יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, 5 בינואר 2021 (צילום: דני שם טוב / דוברת הכנסת)
אלעזר שטרן יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, 5 בינואר 2021 (צילום: דני שם טוב / דוברת הכנסת)

תפקודו של ישראל כ"ץ כשר האוצר משמש היום מנוף ליריבות תקשורתית עתיקה.

נחמיה שטרסלר כתב כי שלי יחימוביץ וניצן הורביץ לא תוקפים את ישראל כ"ץ, ("הורדוס", כפי שהוא מכנה), בגלל ששר האוצר מנהל מדיניות בזבזנית ונאו-סוציאליסטית.

יחימוביץ, שנואת נפשו של שטרסלר, הגיבה עכשיו בעקציה משלה: "נחמיה, תמצמץ פעם אחת אם אתה תקוע ב-1976 ופעמיים אם אתה ב-1985".

נתניהו אמר בישיבת הממשלה, כי ברצונו להדק את הסגר. "נעשה סגר הדוק ומיידי יחד עם המשך מבצע החיסונים הענק. צריך לעשות מאמץ אחרון ביחד. כך נציל חיים".

בני גנץ הסכים איתו ואמר כי אין ספק שנוכח מקדם ההדבקה של המוטציה והשפעותיה בכל מה שקשור להגברת ההדבקות אנחנו צריכים לבצע צעדים רוחביים וכלליים להורדת היקף התחלואה".

משרד הבריאות מבהיר כי מי שקיבל מנה ראשונה של חיסון נגד נגיף קורונה, יקבל גם את המנה השנייה שנשמרה בעת ביצוע המנה הראשונה. היחידים שיוחרגו הם אנשים שחלו לאחר קבלת מנת החיסון הראשונה.

יאיר לפיד מציג את שני הח"כים החדשים ממפלגתו, ולדימיר בלאק ומשה טור-פז, שנכנסו במקום עינב קבאלה ואבי ניסנקורן. הח"כים החדשים ייקבלו כ-150 אלף עבור 3 וקצת חודשי עבודה בכנסת שלא עובדת. לא מאוחר מצדם להודיע על ויתור על חלק מהשכר.

דוברת צה"ל לשעבר רות מלכי-ירון הצטרפה למפלגת תנופה של עופר שלח.

פרקליטות המדינה הגישה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים הודעה המפרטת את הסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ההודעה, הכוללת בקשת הבהרה וכן מסמך מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה, הוגשה בהמשך להחלטת בית המשפט בנושא.

במסמך של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החתום על ידו והמצורף להודעה, מודיע היועץ המשפטי לממשלה כי הוא זה שנתן באופן אישי את הסכמתו לחקירותיו של ראש הממשלה, וכי הוא אישר, הסכים וליווה את מהלכי הבדיקה והחקירה בעניינו של ראש הממשלה. כמו כן מפרט היועץ המשפטי לממשלה את המועדים בהם קיבל החלטות בדבר פתיחת בדיקות ואחר כך חקירות בעניינו של ראש הממשלה, החלטות אותן קיבל בהליך עבודה סדור ומקצועי שנעשה עם רשויות האכיפה, ושתועד בזמן אמת.

היועץ המשפטי לממשלה מוסיף ומדגיש כי לא רק שניתנה הסכמה ראשונית על ידו לפתיחת הבדיקות או החקירות בשלושת תיקי החקירה, כל אחד בזמנו, כמתחייב מהחוק, אלא גם ניתן אישור על ידו בשלבים שונים לעוד עשרות רבות של פעולות חקירה בתיקים, אף שעל פי החוק נדרשת הסכמתו לפתיחת חקירה בלבד. האישורים מפורטים במסמך לפי מועדיהם ולפי תיעודים שנכתבו ב"זמן אמת" בתרשומות פנימיות של לשכת היועץ המשפטי לממשלה.

עוד מובהר במזכרו של היועץ המשפטי לממשלה כי על פי חוק יסוד הממשלה, אין חובה ליתן "הסכמה בכתב" של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה של ראש ממשלה והחוק אף אינו דורש כי ההסכמה תינתן בפורמט מסוים. אפשר שהסכמה כזו תהיה מתועדת בתרשומת פנימית בלבד או בכל דרך אחרת. כשהמחוקק רוצה לקבוע דרישת "הסכמה" מסוג נוקשה יותר כמו "הסכמה בכתב" הוא עושה זאת במפורש.

כן מודגש כי דרישת הסכמה זו קובעת מאפיין "תהליכי" ולא "מהותי" והיא מבקשת לשרת אינטרס ציבורי לכך שהחלטה בעניינם של נושאי משרות בכירות תתקבל על ידי ראש מערכת אכיפת החוק בעצמו.

רון חולדאי פותח את ההצהרה לתקשורת שלו בהתקפה על החלטת משרד הבריאות לסגור את אוהל החיסונים בתל אביב, לאחר שחוסנו שם עובדי הוראה בניגוד להנחיות. לאחר הצהרתו, חולדאי הציג את ארבע הנשים החדשים ברשימתו.

"…לא הכל פוליטיקה. על מה נתניהו כועס? על מה אדלשטיין בוכה? במקום לזרוק חיסונים לפח התקבלה החלטה עניינית".

"אני מבין אותם, הם כועסים שרואים שכאן הכל מנוהל ולא שורר בלאגן מוחלט, כך אני עובד כבר 50 שנה. הבחירות צריכות להיות על עמדות ברורות ואני רואה מה שקורה בכחול-לבן ושומע את האכזבה אני מבקש לפנות למי שהצביע לכחול-לבן, לא טעיתם המנהיג שלכם טעה".

"יש לכם בית ומפלגה, מפלגת הישראלים. לא פחות חשוב מכך, הישראליות, הגיע הזמן לדרוש שאלות ותשובות ברורות. למה גדעון סער רוצה לפגוע במוסד היועמ"ש? האם בנט חושב שלנצח את חמאס ובג"ץ זה אותו דבר?"

"איוש נשים בפוליטיקה ומוקדי קבלת ההחלטות הם תנאי בל יעבור, נשאף לרשימה שמחציתה נשים, הנשים שאיתנו כולם מקצועיות עם רקורד כל אחת בתחומה ולא במקרה אנחנו פותחים את הקמפיין בהצגת נבחרת נשים".

"אנחנו מציגים ארבע נשים שישובצו ברשימה לכנסת: פרופ' קרין נהון, שמובילה מאבק לשקיפות, עו"ד עינב קאבלה, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, קארן טל, אשת חינוך פורצת דרך, עדי צברי, מנהלת בצבא ובמגזר הציבורי".

הליכוד הוציא את ההודעה הבאה בתגובה להודעת הפרקליטות על כך שהגישה לבית המשפט את פירוט ההסכמה של היועמ"ש לחקירת ראש הממשלה:

"עד עכשיו הפרקליטות טענה שאישור היועמ"ש הוא לא חלק מחומר החקירה ולכן אין להעבירו לסנגורים, ועכשיו היא טוענת שבכלל לא היה צריך אישור בכתב."

"תשובת הפרקליטות מוכיחה שהפרקליטות שיקרה ושמעולם לא היה אישור יועמ"ש לפתיחה בחקירה נגד ראש הממשלה, בניגוד לחוק יסוד הממשלה – ולכן החקירות נגד ראש הממשלה הן לא חוקיות."

"תשובת הפרקליטות היא הפרה בוטה של החלטת בית המשפט ומבזה אותו. די בכל זה כדי להודיע מיידית על סגירת התיקים התפורים נגד ראש ממשלה חזק מהימין, שראשיתם בחטא, המשכם בסחיטת עדים, ניגוד עניינים וטיוח חקירות."

במקביל, סנגורי נתניהו פנו לבית המשפט עם התגובה הבאה:

"החלטתו של בית המשפט היתה פשוטה וברורה: על הפרקליטות למסור להגנה את האישורים "בפורמט הקיים לגבי כל אחד מהם"- לא מזכר ולא רישום בדיעבד. המזכר שהוגש אינו מציית להחלטת בית המשפט והוא עולה כדי עשיית דין עצמי."

מכחול לבן נמסר בתגובה לדבריו של רון חולדאי:

"הדרך של כחול לבן מנעה סיפוח, את סגירת בתי המשפט, פגיעה בדמוקרטיה ושלטון יחיד בתקופה של משבר בריאותי, כלכלי וחברתי. הדרך של הישראלים מונעת מתל אביב ראש עיר במשרה מלאה".

ניר אורבך הודיע שיתמודד לראשות הבית היהודי לאחר שמוקדם יותר היום רפי פרץ הודיע על פרישה מהחיים הפוליטיים. במקביל, נפתלי בנט (ימינה) נפגש כעת עם בצלאל סמוטריץ.

סגן הרמטכ"ל לשעבר דן הראל מצטרף לרון חולדאי ואבי ניסנקורן ברשימת הישראלים. מוקדם יותר הערב חולדאי הודיע על צירופן של ארבע נשים לרשימה: עינב קאבלה, קרין נהון, קארן טל ועדי צברי.

נתניהו וגנץ סיכמו על סגירת מערכת החינוך והפעלת מקומות עבודה חיוניים בלבד. מיום שישי תיסגר מערכת החינוך למעט החינוך המיוחד, מקומות העבודה יפעלו במתכונת יום כיפור.

בנוסף, הגבלת התקהלויות תוחמר ל-5 במבנה ו-10 בחוץ והיציאה מהבית תותר למרחק של עד אלף מטרים. משרד הבריאות ונתניהו דורשים להתחיל את ההגבלות ביום חמישי הקרוב ואילו גנץ רוצה להתחיל בשישי. ישיבת הממשלה נמשכת והשרים יצביעו בקרוב.

בהקשר לאורך הסגר, שר הבריאות יולי אדלשטיין אותת על סגר ממושך: "דיברתי עם ראשי המסחר והם שומעים על סגר של עשרה ימים ובגלל חשיבות אמון הציבור אני אומר שבעוד עשרה ימים נהיה עם מספרים קשים מאוד."

יאיר לפיד ומרב כהן קיימו מסיבת עיתונאים כדי להודיע רשמית על הצטרפות השרה ליש עתיד ועזיבתה את כחול-לבן. במקביל, ברשת משתפים סרטון ישן שלה שבו היא מגנה את תופעת העריקים הפוליטיים.

בסקר 'ערוץ 12' הליכוד מקבל 27 מנדטים, תקווה חדשה 18, ימינה 14, יש עתיד 13, הרשימה המשותפת 10, ש"ס 8, יהדות התורה 8, הישראלים 6, ישראל ביתנו 6, כחול לבן 5, מרצ 5. הבלוק של נתניהו זוכה ל-43 מנדטים, וזה שכנגדו ל-63. בתווך נפתלי בנט עם 14.

הממשלה אישרה את הסגר המלא מחצות הלילה שבין חמישי לשישי לשבועיים ימים עם אופציה להארכה.

אבנר נתניהו אומר שלא התחסן עדיין, בתשובה לעיתונאי ניר ג'ונטז' שתהה האם ילדי נתניהו קיבלו את החיסון.

שרי שס השרים הרב אריה דרעי והרב יעקב אביטן נמנעו בהצבעה על הסגר בישיבת הממשלה שהתקיים היום (שלישי). ההחלטה התקבלה לאחר שהשר דרעי שוחח ארוכות עם נשיא מועצת חכמי התורה מרן חכם שלום כהן שליט"א שהורה להימנע בהצבעה.

השר דרעי הציג לנשיא המועצת את מתווה הסגר. כשמצד אחד מדד התחלואה בעלייה וישנו פיקוח נפש ומאידך, סגירה מוחלטת של בתי הכנסת והכוללים והת"תים תהווה ביטול תורה גדול. נשיא המועצת הכריע כי הסגר הכרחי אולם מפאת ביטול התורה יש להימנע בהצבעה.

קבוצה של עותרים במפלגת הליכוד, בהובלת אחד מראשי סניף ירושלים, יאיר גבאי, מנסה להוביל לביטול ששת השריונים במפלגה ולעריכת פריימריז על רשימת הליכוד לכנסת. הדיון בתיק של הליכוד נקבע ליום ב', 11 בינואר בבית המשפט המחוזי בתל-אביב

אולם כעת, שוקלים ראשי הליכוד מהלך שינטרל מראש את הטיעונים של גבאי בבית המשפט. ל'זמן ישראל' נודע שצמרת המפלגה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ח"כ חיים כץ ומנכ"ל המפלגה צורי סיסו קיימו דיון ובו שקלו להפיק משאל מתפקדים ממוחשב ומהיר ובו ישאלו המתפקדים שאלה אחת: האם הנכם מוותרים על הזכות לקיים פריימריז (או ניסוח דומה).

עם זאת, בליכוד מכחישים שמשאל מתפקדים נמצא על הפרק. מיכאל קליינר, נשיא בית הדין של הליכוד היה זה שביקש מראשי הליכוד להגיע לסידור שירצה את הצדדים. הקושי שמתעורר בליכוד הנו שבחוקת מפלגת הליכוד אין סעיף המתיר לערוך שינויים חוקתיים באמצעות משאל שכזה, זאת בניגוד למצב במפלגת העבודה שספגה השבוע פסק דין ביקורתי וצו לקיום פריימריז, מידי השופטת רחל ברקאי.

הפריימריז האחרונים בליכוד נערכו לפני שנתיים בפברואר 2019, לקראת הבחירות לכנסת ה 21. יאיר גבאי, ממחוז ירושלים, הגיע אז לתוצאה קרובה יחסית, לתוצאה של השר דוד אמסלם.

הכרזה על עריכת פריימריז מלאים, פחות מחודש לפני סגירת הרשימות, הנה אפשרית אך מאתגרת מאוד מבחינה לוגיסטית. במקרה של הליכוד, הערעור של גבאי וחבריו, הועבר אף הוא לדיון בפני השופטת רחל ברקאי, כך שיהיה עליה לספק הסברים ברורים במקרה של פסיקה הפוכה מזו של מפלגת העבודה

בנימין ושרה נתניהו, מוקפים בחברי הליכוד, חוגגים את תוצאות הבחירות ב-2 במרץ 2020 (צילום: גילי יערי/פלאש90)
בנימין ושרה נתניהו, מוקפים בחברי הליכוד, חוגגים את תוצאות הבחירות ב-2 במרץ 2020 (צילום: גילי יערי/פלאש90)

משה יעלון שוקל הקמת מפלגה עצמאית בשיתוף ראשי המחאה נגד ראש הממשלה בבלפור, לפי דיווח ב-N12.

בני גנץ כתב הערב כי "אין ברירה" אלא ללכת לסגר מלא והוסיף שזכות ההפגנה תישמר, כמו גם הכנסת ובתי המשפט, "כי גם הדמוקרטיה היא צורך חיוני".

המספרים עולים. מספר החולים קשה עולה. בתי החולים נכנסים לעומסים ששוברים את השיא של ההתפרצות האחרונה באביב. לצערי, לאחר…

Posted by ‎בני גנץ – Benny Gantz‎ on Tuesday, January 5, 2021

סגירה