סימון קו בין ויכוח פוליטי לבין קריאת תגר על המשטר עצמו

טראמפ במסר למתפרעים בקפיטול (צילום: צילום מסך מהסרטון שהוסר מטוויטר)
צילום מסך מהסרטון שהוסר מטוויטר
טראמפ במסר למתפרעים בקפיטול

שאלת סמכותו של תאגיד פרטי כטוויטר לשלוט בצורה כה עמוקה בחופש הביטוי הפוליטי היא שאלה חוקתית מהמעלה הראשונה. יש לחייב את טוויטר ופייסבוק בכללים נוקשים שנגזרים מעקרונות חופש הביטוי החוקתיים.

טוויטר סימנה את הסרטון שבו מסביר טראמפ שהוא ניצח באופן מוחץ את ביידן ("לנסלייד") ושמדובר בהונאת ענק שהולידה את גניבת הנשיאות (גנבו ממני. גנבו מכם. גנבו מאיתנו) כסרטון בעל תוכן כוזב. היא מונעת אפשרות לפברט (לעשות לייקים) לסרטון הזה או לשתף אותו מחשש לסיכון הציבור. סכנה ממשית לאלימות. בהמשך טוויטר ופייסבוק אף חסמו זמנית את חשבונו.

טוויטר סימנה את הסרטון שבו מסביר טראמפ שהוא ניצח באופן מוחץ את ביידן ("לנסלייד") ושמדובר בהונאת ענק שהולידה את גניבת הנשיאות (גנבו ממני. גנבו מכם. גנבו מאיתנו) כסרטון בעל תוכן כוזב

אפשר להתווכח עם הצעד הבעייתי הזה. אבל ברור שמדובר ברצון לסמן קו תיחום בין ויכוח פוליטי לגיטימי לבין קריאת תגר פתולוגית ומסיתה על המשטר הדמוקרטי עצמו.

לגבי מסרי טראמפ: תרבות הכזב שלו כה עמוקה, ההסתה כה שיטתית ומופרכת, ההתקרבנות כה פתולוגית וקריאת התיגר על המשטר הדמוקרטי כה מטורפת – עד שאני בספק אם ניתן לאפשר לו להישאר בכיסאו שבועיים נוספים.

ובאמת נשמעים קולות הן מקרב נבחרי הציבור, הן בתקשורת והן מסביבתו של טראמפ שאומרים בפשטות: האיש יצא מדעתו. הוא חושב אך ורק על ההפסד שלו. הוא לא מסוגל לחשוב על שום דבר אחר. הוא לא עוסק בשום דבר אחר.

זה כולל קריאות להדיחו במיידיות. הדבר אפשרי בנסיבות מסוימות לפי התיקון ה-25 לחוקת ארצות הברית.

אחד הדוברים ב-CNN אמר בפשטות: לא בטוח שנוכל לשרוד עוד שבועיים עם הטיפוס הזה כנשיא.

המגלומניה, הנרקיסיזם הפתולוגי, ההתקרבנות המוחלטת, המניפולציות האינסופיות – כולן סכנות עצומות. סכנות שקורמות עור וגידים מול העיניים שלנו.

אפשר להתווכח עם הצעד הבעייתי הזה. אבל ברור שמדובר ברצון לסמן קו תיחום בין ויכוח פוליטי לגיטימי לבין קריאת תגר פתולוגית ומסיתה על המשטר הדמוקרטי עצמו

איזו פתולוגיה. זה כל כך עצוב. כל כך נורא. ויש גם אישה מתה. טראמפ הוא באמת סכנה בלתי נתפסת.

עורך דין דניאל חקלאי הוא בעל משרד עריכת דין שמתמחה בייצוג בתחומי המשפט הפלילי, עבירות הצווארון הלבן, ועדות החקירה, הדין המשמעתי ולשון הרע. בן 46. נשוי ואב לשני בנים. פרסם מאמרים וכן סיפורים קצרים בכתבי עת דיגיטליים. אוהב מאד ספרות, קולנוע ומוזיקה. מוטרד מאד מהסכנות העצומות למשטר הדמוקרטי ולזכויות האדם והאזרח. מנסה לחשוב כיצד למקם את המשפט החוקתי ואת המשפט הפלילי בהקשרים סוציולוגיים, תרבותיים, פוליטיים, היסטוריים ופסיכולוגיים.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 299 מילים
סגירה