ישראל כיכבה אתמול בניסיון ההפיכה בארה״ב

דגלי ישראל מתנופפים בנסיון ההתקוממות בגבעת הקפיטול, 6 בינואר 2021 (צילום: צילום מסך, פוקס ניוז)
צילום מסך, פוקס ניוז
דגלי ישראל מתנופפים בנסיון ההתקוממות בגבעת הקפיטול, 6 בינואר 2021

ההמון הזועם והמוסת שעשה את הלא ייאמן אמש ופרץ לקונגרס, תוך כדי שהוא בתהליך של אישור תוצאות הבחירות, הניף בגאווה מספר דגלים. דגלים עם שמו של טראמפ לצד דגלי ארה"ב, את דגל הקונפדרציה (הצד שרצה להחזיק שחורים כעבדים במלחמת האזרחים האמריקאית) לצד שלטים שאומרים שהבחירות נגנבו. ובין כל הדגלים אי אפשר היה לפספס מאות, אם לא אלפי, דגלי ישראל.

ההמון הזועם והמוסת שפרץ אמש לקונגרס, הניף בגאווה מספר דגלים. דגלי טראמפ לצד דגלי ארה"ב, דגלי הקונפדרציה (הצד שרצה להחזיק שחורים כעבדים) לצד שלטי קונספירציה. וביניהם אי אפשר היה לפספס מאות, אם לא אלפי, דגלי ישראל

המשמעות היא שהעולם כולו, מצרפת ועד איראן, מיפן ועד גרמניה חושב שיש קשר בין מדינת ישראל לכנופיות החמושות שניסו להפיל את הדמוקרטיה האמריקאית. ומה המסר? שישראל היא קולוניה טראמפיסטית.

שמצביעי טראמפ, אשר עבורם נאמנות עיוורת למנהיג הכת שלהם היא הערך היחיד והעליון, מזהים בישראל בת ברית ברמה כזו, שהם מניפים את דגל ישראל כדי לבטא את הערכים שלהם עצמם.

בעיני העולם, ישראל, הדמוקרטיה המפוארת שקמה מתוך הריסות השואה, הידרדרה להיות חלק אינטגרלי מהתנועה הנלעגת והגזענית שמוביל הנשיא הכי גרוע בתולדות הרפובליקה האמריקאית. מדובר בלא פחות מפיגוע לתדמית של מדינת ישראל, שממילא מעמדה ודימוייה הבינלאומי נמצא בשפל חסר תקדים.

ולמען האמת, חבורת הברברים המביכים שהתרוצצו אתמול ברחבי הקונגרס צודקים לחלוטין, ישראל תחת שלטון הליכוד היא השלוחה הבינלאומית שלהם, כמה מביך ולא מפתיע.

מי שמסרב להכיר בכך שהטראמפיזם והביביזם חד הם, שהימין הפופוליסטי הישראלי והאמריקאי הם אותה התנועה, מי שלא רואה שהגזענות, הבורות, האלימות, הבוז לדמוקרטיה, הרדיפה אחרי כוח בכל מחיר, הציניות והשחיתות השלטונית הם סממנים מובהקים הן של הימין הישראלי והן של הימין האמריקאי- הוא עיוור.

הדהים אותי אתמול לראות עיתונאים ימנים כמו שמרית מאיר ועמית סגל חווים התפכחות ויוצאים כנגד התנהלותו של טראמפ. תגידו, כמה מביכים הם יכולים להיות? במשך שנים הם העריצו את טראמפ בעיוורון מוחלט והעלימו עין מאינספור ניסיונות שלו לשים יד על הדמוקרטיה האמריקאית. הם, יחד עם עשרות עיתונאים אחרים, בהובלת נתניהו, העניקו לאיש המסוכן הזה מעמד של אל בציבור הישראלי. עד כדי כך שדגלי ישראל הונפו בגאווה בניסיון ההפיכה שלו, ועכשיו אתם נזכרים? איזו בושה.

העיתונאים הימנים האלה, עם עוד עשרות עיתונאים, בהובלת נתניהו, העניקו לאיש המסוכן הזה מעמד של אל בציבור הישראלי. עד שדגלי ישראל הונפו בגאווה בניסיון ההפיכה שלו. עכשיו אתם נזכרים? איזו בושה

מעבר לנזק התדמיתי, מה שמדאיג אותי באמת הוא שמה שראינו אתמול בארה"ב הוא רק קדימון למה שיקרה פה אם ביבי יורשע או יפסיד בבחירות. האם נראה המון ביביסטי צובא על הכנסת או בית המשפט בניסיון מסוכן להרוס את הדמוקרטיה הישראלית? אני לא אתפלא אם כן. אם יש משהו שצריך ללמוד מטראמפ זה, שביום הדין מה שחשבנו שהוא לא ייאמן ובלתי נתפס לגמרי יכול להפוך למציאות.

שמאלני ציוני גאה, תל אביבי, לומד משפטים ומלמד עברית. הוביל מחאות למען קהילת להט״ב, שיויון לנשים והדמוקרטיה הישראלית וכעת דובר של ח"כ יאיר גולן. גר עם הכלבה שלו, ירדנה.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
5
בתור אדם שהכיר אותך בתיכון. אני זוכר אותך כאדם טוב אשר היה סובלני וסבלני כלפי כל אדם באשר הוא. כיום הפכת להיות אדם אלים (לאו דווקא בפן הפיזי), כוחני, מלא שנאה לרוב הבריות, אחוז רוע ואפ... המשך קריאה

בתור אדם שהכיר אותך בתיכון. אני זוכר אותך כאדם טוב אשר היה סובלני וסבלני כלפי כל אדם באשר הוא. כיום הפכת להיות אדם אלים (לאו דווקא בפן הפיזי), כוחני, מלא שנאה לרוב הבריות, אחוז רוע ואפילו רשעות. אינך סובלני וסבלני למי ששונה ממך בדעותיו ובהשקפת עולמו. הלוואי והיית עושה עם עצמך חשבון נפש ולהיזכר באדם שהיית ולא באדם שהפכת להיות.

איציק אלרוב 07/01/21 @itzikelrov -- [] בבחירות הקודמות המסר של נתניהו היה - לגנץ אין ממשלה בלי המשותפת. בבחירות האלו המסר הוא - לסער אין ממשלה בלי מפלגות השמאל. אליבא דנתניהו אין שום לג... המשך קריאה

איציק אלרוב 07/01/21 @itzikelrov —
[] בבחירות הקודמות המסר של נתניהו היה – לגנץ אין ממשלה בלי המשותפת. בבחירות האלו המסר הוא – לסער אין ממשלה בלי מפלגות השמאל. אליבא דנתניהו אין שום לגיטימציה לממשלה שהוא לא עומד בראשה. הכרסום הזה הולך ומתרחב. וזה יותר מסוכן לדמוקרטיה מאלפי הסהרורים אתמול בקפיטול. כאן ההפיכה ממוסדת. [] .twitter.com/itzikelrov/status/1347108519372337153.

עוד 421 מילים ו-5 תגובות
סגירה