יעלון נפרד מלפיד ויתמודד ברשימה נפרדת

השר אוחנה מסרב להנחיות משרד הבריאות והיועמ"ש לחסן אסירים נגד קורונה בשל הסיכון הגבוה הנשקף להם ● הפרופסור חגי לוין עוזב את הצוות המייעץ לקבינט ורץ לכנסת ● נתניהו ואדלשטיין התחסנו במנה השנייה נגד קורונה והבטיחו: כל האזרחים מעל גיל 16 יתחסנו עד הבחירות ● יזהר שי: "ההדבקה החלה לרדת 13 יום מתחילת הסגר הרך, אין צורך בסגר המהודק" ● שלושה מפגינים נגד רה"מ הותקפו הערב באלימות

בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון ביוני 2019 (צילום: הדס פרוש/פלאש 90)
הדס פרוש/פלאש 90
בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון ביוני 2019

במסגרת הערכת מצב שקיים מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב יעקב שבתאי, הוחלט היום כי החל ממחר בבוקר תשתנה פריסת המחסומים שהמשטרה תציב בכבישים כדי לאכוף את הסגר ותותאם לשעון החיים של האזרחי המדינה.

ההחלטה – שהתקבלה בשיתוף עם ראש אגף התנועה, ניצב אלון אריה וראש אגף המבצעים, ניצב אמנון אלקלעי – תחל במתכונת של הצבת מחסומים באופן מדורג במהלך היום, זאת בהתאם לשעות ההגעה לעבודה של מרבית העובדים החיוניים.

ההחלטה התקבלה על רקע ניסיון העבר, במטרה להפחית את עומסי התנועה ולהקטין את הפגיעה בשגרת החיים של תושבי המדינה ככל שניתן – בעיקר בשעות הבוקר והערב. הצבת 25 מחסומי הבוקר תחל מהשעה 09:00, ואלה יוסרו עד השעה 18:00. לאחר מכן יפרסו המחסומים בשנית עד הלילה.

בנוסף, ניידות המשטרה ואופנועי אגף התנועה ימשיכו לבצע סיורים וסריקות על הצירים לאורך כל שעות היום – ללא קשר לפריסת המחסומים. במשטרה מבקשים להדגיש: "על הציבור להישמע לתקנות ולהימנע מהצורך באכיפה, על מנת שנוכל לשמור על בריאות הציבור ולבלום אץ התפשטות הנגיף".

במקביל – ממשיכה המשטרה בפעולות אכיפת הסגר. עד כה לא נרשמו אירועים חריגים במרכז הארץ, אולם חולקו דוחות על יציאה מהבית למרחק של למעלה מ-1,000 מטרים ובגין אי עטיית מסכות. אמש דיווחה המשטרה על ירידה של 70% בתנועה בכבישים ובדרכים. במקביל, רשמו השוטרים דוחות על אירועים הפרות רבים ברחבי הארץ, ובהם עשרות תלמידים שנצפו הולכים לתלמודי התורה בבני ברק כבימי שגרה. השוטרים, שנשלחו רק לחלק מהאירועים, דיווחו על חתונות שהתקיימו בביתר עילית ובטייבה וכן על מסיבת טבע בצפון ירושלים. כמו כן, גם בתל אביב נרשמו עשרות אירועי התקהלות בכיכר דיזנגוף ובטיילת.

מחסום משטרתי במרכז תל אביב ב-24 בספטמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מחסום משטרתי במרכז תל אביב ב-24 בספטמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

רה"מ נתניהו ושר הבריאות, יולי אדלשטין, יקבלו הערב בביה"ח שיבא-תל השומר את מנת החיסון השנייה לקורונה.

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו במתחם דרייב אין מכבי לחיסוני קורונה בתל אביב (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו במתחם דרייב אין מכבי לחיסוני קורונה בתל אביב (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

הוראות הסגר המהודק מאפשרות להפגין גם מחוץ למגבלת הקילומטר, ולמרות הסגר ההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו בצמתים ברחבי הארץ נמשכים. לפי הדיווחים בתקשורת, מספר המפגינים בחלק מהצמתים נמוך מאשר במוצאי שבת רגילים, ובכיכר דיזנגוף, למשל, הגיעו רק כמה עשרות מפגינים ולא מאות כמו בדרך כלל.

הפגנה בבלפור 24 באוקטובר 2020 (צילום: ערן הילדסהיים)
הפגנה בבלפור 24 באוקטובר 2020 (צילום: ערן הילדסהיים)

"בשבוע הבא כנראה שנתחיל לחסן גם ישראלים מעל גיל 50". כך אמרה הערב מנכ"לית קופת חולים מאוחדת, סיגל רגב רוזנברג, בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12.

לדברי רוזנברג: "השבוע נתמקד בעיקר בחיסוני המנה השנייה שמתחילים הערב. נחסן גם כ-300 אלף חיסונים, קצת חולים כרוניים, צוותים רפואיים שטרם הספיקו, וביום רביעי נתחיל את החיסונים למורים. בשבוע הבא נתחיל בהדרגה במבצע משולב לחיסון מנה שנייה למי שכבר חוסן עם מנה ראשונה למי שטרם חוסן".

"אנחנו מוטרדים מהמוטציה הדרום אפריקאית, גם מהחשש שהיא עמידה לחיסון וגם מחשש שהיא תיצור דמורליזציה לאנשים ותגרום להם לא להתחסן, אבל ההערכה שלנו היא שהחיסונים הקיימים עמידים בפניה. הדבר הכי חשוב כבר קרה: 70% מהאנשים מעל גיל 60 כבר מחוסנים, והם אלה שבסיכון העיקרי. אבל רק אם 4 מיליון אנשים נוספים יתחסנו נתחיל להתקרב לחסינות עדר וניפטר סופית מהמגפה".

רוזנברג העריכה שהחיסון יתחיל להגן על האוכלוסייה המבוגרת ולהוריד את היקף התחלואה הקשה בעוד שבוע-שבועיים.

המעבדה המרכזית של קופת חולים מאוחדת (צילום: משרד הבריאות)
המעבדה המרכזית של קופת חולים מאוחדת (צילום: משרד הבריאות)

 

למרות נתוני התחלואה הקשים, משה בוגי יעלון משוכנע שהסגר המהודק שהוטל בעיצומו של מבצע החיסונים נולד ממניעים פוליטיים:

כחול לבן התעקשה עד הרגע האחרון ששר המשפטים ניסנקורן יישאר בתפקידו בגלל ההתעקשות שלו להמשיך במשפטו של ראש הממשלה נתניהו ולהגן על מערכות אכיפת החוק. כעת, ח"כ שלמה קרעי טוען שניסנקורן מנסה למנוע ממנו להתמנות לתפקיד במקומו מהסיבה ההפוכה: לפי קרעי, קרעי מעוניין לקדם חקירות של חשדות, כביכול, נגד ראש הממשלה החלופי בני גנץ והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – שאותם ניסנקורן ניסה, כביכול, לטייח.

תושב חולון כבן 23 נעצר בחשד שתקף מפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו בעירו באמצעות גז פלפל. המשטרה פתחה בחקירה עם קבלת דיווח, ולאחרי כן הוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה.

מתנועת הדגלים השחורים נמסר כי "מחאה זו מגיעה בעקבות הפרסום השקרי, לכאורה, שהגיע מלשכתו של ראש הממשלה, ובו נטען כי מפגינים פרצו את גדרות מעון המשפחה. אנו דורשים מערוצי התקשורת לתקן את הנאמר במהלך השידור. בחודשים האחרונים מתנהל מסע הסתה קשה ואכזרי נגד המפגינים נגד השחיתות השלטונית. כתוצאה מההסתה היו מאות מקרי תקיפה מתועדים. הדרך לעצור את זה ולהחזיר את מדינת ישראל למסלול הנכון הוא הגבלת קדנציות ומלחמה בלתי מתפשרת בתרבות השקר והשחיתות של ממשלת נתניהו".

 

השרה לשעבר לימור לבנת, לשעבר אשת ליכוד, ממשיכה להופיע בתקשורת ולתקוף את ראש הממשלה נתניהו. לבנת, שהתראיינה הערב בתוכנית "פגוש את העיתונות" אמרה: "עוד מעט יתחילו לפתוח את המשק וההדבקה תרד בזכות החיסונים, ונתניהו יסתובב ויציג את זה לראווה כניצחון שלו. זה אכן הישג של נתניהו. אבל כדאי לזכור את נתוני התחלואה הקשים ואת הכניסה לסגר שלישי, ואת המצב הבלתי-נסבל של העסקים ומערכת החינוך, שהם תוצאה ישירה של הדרך שבה נתניהו ניהל את המשבר".

לימור לבנת כיכבה בסרט
לימור לבנת כיכבה בסרט "הליכודניקים" (צילום:  צילום מסך/מאקו)

 

בהסתדרות המורים, שלוחצת לסגור ככל האפשר את בתי הספר, דורשים דווקא לפתוח מסגרות חינוך לילדים מתחת לגיל 3 ומבהירים, כדי לאפשר לעובדי ההוראה בחינוך המיוחד שיש להם ילדים קטנים להגיע לעבודה. מהסתדרות המורים נמסר כי "ללא פתרון המורים בחינוך המיוחד לא יגיעו לעבודה".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד (צילום: תהל פרוש, פלאש 90)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד (צילום: תהל פרוש, פלאש 90)

 

"הסגר הוא סגר פוליטי". כך אמר הערב יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12.

כשנשאל בראיון, כיצד הוא יכול לומר דבר כזה לנוכח נתוני התחלואה הגבוהים, אמר: "שתי קבוצות שבהן התחלואה גבוהה ראינו ביום שישי שמוסדות לימוד חרדיים עובדים ובמגזר הערבי, ח"כ חאמד עמאר אמר שבמגזר הערבי אין זכר לסגר. אז כשהולכים לחוף הים לחלק דו"חות זה סגר פוליטי".

"אם אכן תהיה אכיפה גם במגזר הערבי והחרדי זה דבר אחד", המשיך ליברמן, "אם לא – ברור שזה סגר פוליטי. מי מנהל את המדינה, העסקנים או הממשלה? כשראש הממשלה מתקשר ומתחנף לעסקנים החרדים ומתחנן שיקיימו את הסגר ושוטרים מרכינים ראש".

לדברי ליברמן: "אנחנו תמכנו בסגר. כשיש 8,000 חולים ביום אנחנו מבינים למה צריך סגר. אבל כל יום זה מנוצל על ידי ראש הממשלה לצרכיו המשפטיים. וכל זה בעזרת גנץ. כל מה שמעניין את גנץ זה להיות שר בממשלה הבאה של נתניהו. כל המהלך של נתניהו נועד לסלק את ניסנקורן. הסגר והמצוקה האמיתית מנוצל בצורה צינית על ידי נתניהו לצרכיו הפוליטיים והמשפטיים".

כשנשאל אם הוא לא מפרגן לנתניהו על הצלחת מבצע החיסונים, אמר ליברמן: "אפשר לחשוב שהוא משלם על החיסונים מכיסו ומביא את החיסונים בעצמו, הוא עושה את העבודה שלו. כל המגפה לא מנוהלת כמו שצריך".

כשליברמן נשאל אם מבחינתו מפלגות ימין כמו מפלגתו של בצלאל סמוטריץ' ומפלגות שמאל כמו מרצ הם שותפים קואליציוניים פוטנציאליים, אמר: "בוודאי. כל מפלגה ציונית וליברלית היא שותפה פוטנציאליים, גם הם".

בהתייחסו לפריצה לבניין הקפיטול בוושינגטון השבוע אמר ליברמן: "כל מה שראינו בגבעת הקפיטול זה כאין וכאפס ליד מה שנראה אם וכאשר יגיע הזמן של נתניהו ללכת. נתניהו הגיש הצעת חוק שניסה להחליף עובדי מדינה בחברי קלפי מתכונן לתרחיש שבו יידרש לעזוב את הממשלה ויסית את תומכיו לפעול באלימות".

אביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אביגדור ליברמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

 

עוה"ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בירושלים, מבטיח לפנות לשב"כ ולהתלונן על מפגינים שיסכנו את ראש הממשלה נתניהו. כך אמר הערב בן יצחק בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12.

לדברי בן יצחק, שהשתתף בפאנל שבו דנו בפריצה לבניין הקפיטול בניו יורק ובמפגינים סמוך לבית ראש הממשלה, שעקפו מחסום משטרתי בלתי מאויש והוצגו בתקשורת כמי ש"פרצו מחסום": "המפגינים לא פרצו שום מחסום, זה ספין וקשקוש, לא קרה שם שום דבר".

כשנשאל בתגובה לדבריו אם הוא לא חושש מאירוע שבו "מפגין ייקח את השנאה לנתניהו צעד קדימה לכיוונים מעשיים", אמר: "כמי ששירת 10 שנים בשב"כ, וכיום משתתף בהפגנות נגד ראש הממשלה וגם מייצג את המפגינים בבתי המשפט, אני מודיע: אם אדע שמישהו מתכנן או עלול לעשות איזשהו מעשה שיסכן במשהו את ראש הממשלה או קרובי משפחתו, חלילה – אני לא אהסס, אפנה לשב"כ ואדווח עליו".

עו"ד גונן בן יצחק (צילום: יח"צ)
עו"ד גונן בן יצחק (צילום: יח"צ)

כמדי מוצאי שבת, יצאה הערב שיירה ארוכה של מכוניות בדרך להפגנות ליד בית ראש הממשלה בירושלים. בשל הסגר, וכמו בסגרים הקודמים יצרו המחסומים המשטרתיים פקקים ארוכים במיוחד:

יו"ר ארגון רופאי בריאות הציבור, הפרופסור חגי לוין, הודיע על סיום תפקידו כחבר בצוות המומחים המייעץ לקבינט הקורונה וכמזכיר הארגון. כך הודיע לוין הערב במכתב שכתב הערב ליו"ר קבינט המומחים פרופ רן בליצר. ההנחה היא שהוא יצטרף לאחת המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה24.

בהודעתו מותח לוין, אפידמיולוג, ביקורת על הדרג של מקבלי ההחלטות, בהמשך לביקורת פומבית רבה שמתח עליהם לאורך משבר הקורונה. "מאז הקמת קבינט המומחים המייעץ לראש תכנית מגן ישראל, בתחילת הדרך בראשות פרופ' גמזו ולאחר מכן בראשות פרופ' אש נאבקתי על קידום גישת בריאות הציבור בהמלצות קבינט המומחים." הוא כתב, והוסיף שלמרות שקבינט המומחים פעל בשקיפות, שאר הפורומים העוסקים בקורונה נהגו בחוסר שקיפות ודיוניהם לא פורסמו בזמן אמת "עובדה שפגעה באמון הציבור".

עוד כתב לוין: "אני, כמו רוב מומחי בריאות הציבור סבור כי הציבור בישראל נפל קורבן לקונספציה שגויה של מקבלי ההחלטות בדרג הפוליטי… במקום גישה טוטליטרית-משטרתית, צריך היה לפעול בשיתוף פעולה אמיתי ושקיפות עם הציבור.. הממשלה סירבה להכיר בכך שמשבר הקורונה מחייב גישה רחבה ולא ניתן למדוד אותו ב אמצעות מדדי הדבקה, תחלואה ותמותה מקורונה בלבד". ללוין מצוין ש"לנוכח גודל השעה, הצורך לרפא את ישראל והאיומים החמורים על בריאות הציבור, אני חש מחויבות עמוקה לבחון את הדרך שבה אוכל להשפיע במידה הרבה ביותר לטובת הציבור בישראל". משפטו האחרון הזה של לוין במכתב מרמז על כוונותיו.

ד"ר חגי לוין, מזכיר ארגון רופאי בריאות הציבור (צילום: האוניברסיטה העברית)
ד"ר חגי לוין, מזכיר ארגון רופאי בריאות הציבור (צילום: האוניברסיטה העברית)

שר המדע, יזהר שי, ממשיך להתנגד להידוק הסגר על ישראל.

הערב, 13 יום אחרי שהחל הסגר הבלתי-מהודק, שי מנופף בירידה קלה בנתוני התחלואה. לדברי שי: "בסגר ראש השנה חיכינו 13 יום לראות ירידה בנתוני התחלואה. זה מה שהסברתי לכל מי ששאל השבוע מדוע אנחנו לא רואים השפעה של הסגר החלקי. היום אנחנו 13 יום אחרי החלת הסגר ביום ראשון ה 27.12 – ואכן, יש ירידה במאומתים".

יזהר שי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
יזהר שי (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מאז כניסת התקנות לתוקפן ועד היום בצהריים, נרשמו על ידי השוטרים 9,178 דוחות בגין הפרות של תקנות הקורונה ברחבי הארץ. כך עולה מנתונים שמפרסמת המשטרה הערב.

7,255 דוחות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או פעולה שאינה מותרת. בנוסף לכך, נרשמו גם 1,358 דוחות בגין אי עטית מסיכה, 91 דוחות בגין הפרות חובת הבידוד, 125 דוחות בגין הפרות שונות של בתי עסק, וכן 299 דוחות בגין שהייה במקום ציבורי שפעילותו נאסרה.

שוטרות על רקע שוק מחנה יהודה הסגור ביום הראשון של הסגר המהודק (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
שוטרות על רקע שוק מחנה יהודה הסגור ביום הראשון של הסגר המהודק (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין קיבלו הערב את המנה השנייה של החיסון נגד קורונה, וכמו במנה הראשונה, הופיע בזמן החיסון בשידור חי:

למרות הידוק הסגר, אלפי ישראלים יצאו גם הערב להפגין נגד ראש הממשלה נתניהו, ומאות מהם הגיעו להפגין בכיכר פריז וברחוב עזה, סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור.

"סיכמתי עם מנכ"ל פייזר על עוד משלוחי ענק של חיסונים" הצהיר הערב ראש הממשלה נתניהו בזמן שקיבל את המנה השנייה של החיסון נגד קורונה. לדברי נתניהו: "זה מה שיאפשר לנו לחסן את כל אזרחי ישראל מעל גיל 16 תוך חודשיים, מקסימום עד סוף מארס. אנחנו נוכל בקרוב לפתוח מחדש את הכדורגל, התיאטרון, בתי הקפה, הפאבים, הכול, באמצעות הכרטיס הירוק. בשביל זה אני צריך אתכם, אזרחי ישראל, שתתחסנו ושתקיימו את חוקי הסגר. יאללה, דוקטור, שוט!".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהתחסן במנה השנייה יחד איתו, אמר: "אני קורא לכולם להיזהר – אנחנו רואים את האור, קרובים אליו. בואו נגיע למצב שישראל תהיה הראשונה בעולם שאזרחיה מחוסנים".

ראש הממשלה נתניהו מקבל את מנת החיסון השנייה נגד קורונה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
ראש הממשלה נתניהו מקבל את מנת החיסון השנייה נגד קורונה (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו יצא הערב במתקפה חריפה על ערוצי הטלוויזיה הישראליים. אבידר, שצייץ בשידור וידאו שבו הוקלט מההפגנה נגד נתניהו בכיכר פריז בירושלים שבה הוא משתתף, אמר: "טוויטר חסמו את הנשיא טראמפ. את נתניהו לא צריך לחסום, יש שלושה ערוצי טלוויזיה שמדבררים אותו ואת הפייק ניוז מטעמו".

בכך התכוון אבידר לדיווחים המוגזמים על "נסיון פריצה לבית ראש הממשלה", כביכול, בהפגנות נגד נתניהו בירושלים, שעליהם דווח אתמול בחדשות.

"אני שואל אתכם, ערוץ 11, 12 ו-13: אתם לא מתביישים?" שאל אבידר, "אתם לא  מתביישים לשתף פעולה בהסתה ובתעמולה, ולהשוות את מלח הארץ שמפגינים כאן לנאו נאצים ולהזויים שפרצו לקפיטול באמריקה? המאחה לא תיפסק, לא יעזור סגר, לא יעזור שום דבר. אני שואל אתכם, עורכי המהדורות: היום שידרתם בשידור חי את החיסון של ביבי, זה חדשות? אתם צריכים להתבייש ולהתחיל לעשות את העבודה שלכם להגן על הדמוקרטיה הישראלית".

אלי אבידר (צילום: פלאש90)
אלי אבידר (צילום: פלאש90)

 

לכיכר פריז בירושלים הגיעו עד כה, למרות הסגר המהודק, יותר מ-3,500 מפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו.

ההפגנה במתחם בלפור, 26 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ההפגנה במתחם בלפור, 26 בספטמבר 2020 (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

תנועת "הדגלים השחורים" מדווחת על תקיפת מפגינים במהלך הפגנה נגד ראש הממשלה בירושלים בצומת כפר יונה. על פי הדיווח, "זוג מפגינים הותקפו על ידי אדם שעבר ליד ההפגנה. תחילה, הוא גידף אותם, ולאחר מכן דחף אחד מהם על הרצפה, מה שגרם להתנפצותו של הטלפון הסלולרי של המפגין". מדובר במקרה השני הערב של התקפה נגד מפגינים.

הפגנה נגד נתניהו בגשר בית רבן, מחאת הדגלים השחורים, 24 בספטמבר 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)
הפגנה נגד נתניהו בגשר בית רבן, מחאת הדגלים השחורים, 24 בספטמבר 2020 (צילום: מחאת הדגלים השחורים)

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, מסרב להנחיית היועץ המשפטי לממשלה לתת לאסירים תיעדוף על פני קבוצות אוכלוסייה אחרות בחיסונים נגד קורונה. כך עולה מפוסט שפרסם אוחנה הערב בעמוד הפייסבוק שלו.

העמותה לזכויות האסיר מתכננת להגיש מחר עתירה למתן צו על תנאי שיורה לאוחנה, שירות בתי הסוהר ושר הבריאות יולי אדלשטיין לחסן באופן מיידי את כל אוכלוסיית האסירים המצויים בקבוצת סיכון, ולהמשיך לחסן את אוכלוסיית האסירים על פי סדרי העדיפויות שקבעה המדינה.

העותרים מבקשים לקיים דיון דחוף בעניין מאחר שמדובר "בחיי אדם ופיקוח נפש של ממש, וכי כל יום שעובר גוזר את דינם למוות של כלואים שלא קיבלו את החיסון". מהעתירה משתמע שאוחנה והשב"ס מסרבים לחסן אסירים הנמצאים בקבוצת סיכון, גם כאלה שקבוצות הסיכון שלהם כבר חוסנו או בשלבי חיסון (כמו מבוגרים וחולים כרוניים) ולא, כפי שאוחנה מציג זאת – כסירוב לחסן אותם לפני קבוצות אחרות באוכלוסייה.

אוחנה מסרב לקיים את הנחיית המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו, ולחסן את כל אוכלוסיית האסירים. אוחנה הודיע לגרוטו כי הורה לתעדף את אנשי הסגל של שב"ס על פני האסירים, משום שהם מרבים לצאת מבתי הכלא ולחזור אליהם ולכן נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות.

ביום שישי הודיע משרד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לאוחנה כי הוראתו שלא לחסן אסירים התקבלה בחוסר סמכות, ולכן אינה תקפה.

"אלי פימשטיין רצח את בתו הודיה בת השנתיים. אברהים גנימאת היה מעורב בשורת פיגועים קטלניים, בהם חטיפתו ורציחתו של החייל שרון אדרי.  רוני רון רצח את נכדתו בת הארבע רוז פיזם. וליד דקה רצח את החייל משה תמם. עבדאללה ברגותי ביצע פיגועים שבהם נרצחו עשרות ישראלים", כתב אוחנה,
החבורה הזאת היא חלק קטן מאלפי אסירים המרצים את מאסרם בשירות בתי הסוהר. הם זוכים לכל התנאים להם זוכים אסירים בישראל, כולל טיפולים רפואיים".
"חיסוני הקורונה בעת הזאת הם משאב ציבורי מוגבל. השאיפה היא להעניק אותם לכל אזרחי ישראל. כן, לרבות האסירים. אך האם יש איזשהו היגיון לתעדף את האנשים הללו בתור לחיסון על פני אנשי סגל שירות בתי הסוהר, שעוד לא קיבל די מנות חיסון? הרי הסגל הוא זה שיוצא ונכנס לבתי הסוהר, ועל כן סכנת ההידבקות וההדבקה גבוהה יותר בקרבו. האם ראוי לתעדף את האנשים הללו לפני המורות, המורים והגננות הבאים במגע עם ילדינו? השוטרות והשוטרים? נהגי התחבורה הציבורית? או, במחילה – האם יש איזשהו היגיון לתעדף אותם בתור לחיסון על פני קורבנותיהם ובני משפחתם?!"
"אני מבין שיש מי שדחוף להם להפגין הומאניות ולהקדים בתור, בזמן שרוב אזרחי ישראל עודם ממתינים לחיסון, דווקא את הרוצחים, האנסים, הפושעים והמחבלים. אנחנו אחראים על שלומם, ביטחונם ובריאותם של האסירים, נכון. אך הדבר הזה בשום פנים ואופן לא יבוא על חשבון שלומם, ביטחונם ובריאותם של אזרחי ישראל. כל עוד אין די חיסונים – זה בדיוק העניין: האחד בא על חשבון השני. לכן יש מי שקובעים מדיניות – ויש מי שאמורים ליישם אותה".
אמיר אוחנה (צילום: דוד כהן/פלאש90)
אמיר אוחנה (צילום: דוד כהן/פלאש90)

יו"ר תל"ם, ח"כ משה יעלון החליט להיפרד מיו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, וצפוי להודיע בימים הקרובים על ריצה עצמאית במפלגתו.

יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון (צילום: Hadas Parush/Flash90)
יאיר לפיד ומשה (בוגי) יעלון (צילום: Hadas Parush/Flash90)

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מגיב להחלטתו של יו"ר תל"ם ושותפו לדרך, משה יעלון, לעזוב את הרשימה ולהתמודד במפלגה משלו:

ואילו ח"כ קארין אלהרר ממפלגתו של לפיד הגיבה בעקיצה:

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
לראות את הסגל והקבינט של בידן ולקנא.. את תפיסת עצמאות התובע הכללי. את המשימתיות והחזון של בידן ליצירת מקומות עבודה, להחזרת הייצור לארהב, אנרגיה נקייה, עבודה מאורגנת ויצירת 18 מיליון מקו... המשך קריאה

לראות את הסגל והקבינט של בידן ולקנא.. את תפיסת עצמאות התובע הכללי. את המשימתיות והחזון של בידן ליצירת מקומות עבודה, להחזרת הייצור לארהב, אנרגיה נקייה, עבודה מאורגנת ויצירת 18 מיליון מקומות עבודה חדשים..אבל הליכוד זה קרעי ורגב וביתן ומכלוף א ומכלוף ב. לתפארת מדינת ישראל

סגירה