ברק הודה שהיתה לו שותפות עסקית עם עבריין המין המיליארדר אפשטיין

הבחירות לרשימת מרצ: זנדברג קיבלה את מרב הקולות, אחריה גילאון, פריג' ורז ● יו"ר מרצ ניצן הורביץ: "הציבור מרגיש שהחיים שלו תחת מתקפה" ● בסקר וואלה! שוויון בין הליכוד וכחול-לבן ● סמוטריץ קורא לבנט להצטרף אליו ● איילת שקד עדיין מחפשת בית

אהוד ברק (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
Yonatan Sindel/Flash90
אהוד ברק
07:42 עריכה

בוקר טוב! מרצ שוב בוחרת היום: הפעם, את רשימת המועמדים לכנסת ה-22. למעשה, מרצ המפלגה היחידה בבחירות החוזרות הללו, שבוחרת מחדש את מועמדיה – ולא נשארת עם הרשימה כפי שרצה לבחירות באפריל.

תמר זנדברג, שהפסידה את ראשות המפלגה לניצן הורוביץ לפני שבועיים, תנסה להיבחר היום ראשונה – כך שתשובץ במקום השני ברשימה.

07:59 עריכה

אלדד יניב (ישראל דמוקרטית) לא מרוצה מכך שבמרצ נמנעים מחיבורים:

08:41 עריכה

סקר וואלה!news: שוויון בין הליכוד לכחול-לבן, ליברמן לשון מאזניים – מצב שמונע מנתניהו ממשלת ימין. המועמדת המובילה לראשות לראשות מפלגת ימין: איילת שקד.

09:34 עריכה

חיים רמון מתרעם על כך שאהוד ברק מעז לטעון שנתניהו מושחת:

 

09:38 עריכה

גנץ מבטיח ש"לא תהיה חזרה לקווי 67" ושהסכמים עם הפלסטינים יובאו להכרעת העם.

 

09:42 עריכה

הפריימריז במרצ: 1,043 חברי ועידת המפלגה יגיעו היום לאקספו תל אביב כדי לבחור במועמדים שלהם לכנסת. זנדברג שואפת להתברג בצמרת, גלאון מעוניין לשמור על מקומו.

09:54 עריכה

ועכשיו, אחרי שנכנס בברק, חיים רמון מודיע שהוא מעוניין לחזור לפוליטיקה:

09:59 עריכה

דודי אמסלם מסביר מדוע מצב התקשורת מטריד אותו:

10:05 עריכה

גם ציפי לבני על הכוונת של עמיר פרץ:

וכך פרץ סיכם את הפגישה:

10:09 עריכה

אהוד ברק מבטיח לרוץ עד הסוף גם אם לא יהיה איחוד במפלגות השמאל. בראיון לגלי צה"ל הוא אמר בין השאר: "חזרתי כדי להבטיח שהממשלה הרעה הזאת, שהיא ברית מוזרה של איש מושחת שבורח מבשורה עם כהניסטים גזעניים משיחיים, תתחלף. נתניהו זה טרללת של המדינה, הוא מפעיל מבלפור מערכת מטורללת".

בנוגע לכספים שקיבל מקרן וקסנר, אמר ברק: "אני עושה את כל פעולותיי כאזרח על פי החוק. מדווח לרשויות המס, משלם את המס עד הפרוטה אחרונה. כשאני נכנס ויוצא מפעילות פוליטית אני משאיר דוחות מפורטים את היועץ המשפטי לממשלה, כל דבר שעשיתי היה תמיד כחוק. תפנו לקרן וקסנר, אני לא בעל המידע ומה שהם יתנו – אין לי בעיה עם זה. אין שום פגם ביני לבין קרן וקסנר".

10:15 עריכה

הרב שלמה אבינר תוהה האם בכלל צריך מפלגה דתית-לאומית.

10:22 עריכה

בגלובס ערכו ממוצע של חמשת הסקרים האחרונים. המגמה המסתמנת: קיפאון בתזוזת המנדטים. גם כניסתו של ברק לא שינתה את התמונה באופן מהותי.

10:26 עריכה

ח"כ משה גפני (דגל התורה) מזים את השמועות בנוגע לפרישתו ומבהיר שהוא נשאר במפלגה ושזו תתמוך בנתניהו למרות ההצעות המפתות של השמאל:

10:38 עריכה

השר לשירותי דת יצחק וקנין (ש"ס): "ליברמן זה אנטישמיות לשמה". עוד הוסיף וקנין בנוגע ליו"ר ישראל ביתנו: "מה שהוא אומר ביום יום, אם זה היה נשמע בחוץ לארץ אנחנו היינו מקימים פה קול זעקה.. אני שותק הרבה זמן. זה כואב לי כל כך שהדברים הם שקריים, זה לקושש קולות על חשבון האנטישמיות. זו שנאה מיותרת".

.יצחק וקנין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
.יצחק וקנין (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
10:47 עריכה

המסר המרכזי בקמפיין מפלגת העבודה, שנחשף הבוקר: "מאמינים לעמיר"

הקמפיין, הנושא את תמונתו של פרץ בסגנון שמזכיר קצת את סטאלין, נועד להתמודד עם עמדת הציבור שאינו מאמין לפוליטיקאים בכלל. על פי ההודעה שנשלחה לעיתונות, בסקרי עומק פנימיים שבוצעו טרם היציאה לקמפיין, עולה כי האמינות של עמיר פרץ היא התכונה עמה הזדהו מרבית הנשאלים, במיוחד על רקע העובדה שפרץ מזוהה עם יכולת ביצוע גבוה ועם קיום הבטחות.

שי גל, דובר מפלגת העבודה מסר כי "מדובר בקמפיין מקדים שלאחריו יבואו המסרים העיקריים, בהם תכנית כלכלית-חברתית חדשה ותכנית הקוראת לחזרה לניהול סדר יום מדיני יוזם יחד עם תקיפות ביטחונית במטרה להחזיר את השקט למדינת ישראל בכלל ועוטף עזה בפרט".

עבודה קמפיין
מתוך קמפיין העבודה

במרצ, בינתיים, מדגישים בעייתיות אחרת בקמפיין:

11:27 עריכה

קריקטורה: שקד לא מצליחה למצוא מפלגה.

11:46 עריכה

בנימין נתניהו פונה לקהל של אביגדור ליברמן – עולים ממדינות ברית המועצות לשעבר – במהלך חניכת פרויקט ציבורי באשקלון: "במקום לדבר על הפתרון, הבאנו אותו. אנחנו עושים למען העולים".

ראש הממשלה התייחס באותו מעמד לליברמן גם באופן ישיר ואמר: "ביחס לדיור לעולים היו הרבה מילים ואפס מעשים".

11:51 עריכה

איילת שקד מייחסת לנפתלי בנט את העלייה בשיעורי הזכאות לבגרות בשנה החולפת ומפרגנת: "הביא את מערכת החינוך לשיא של כל הזמנים".

וואו. נפתלי בנט הביא את מערכת החינוך לשיא כל הזמנים. במתמטיקה, באנגלית, בהתנדבות, בצמצום נשירה ואלימות. כאמא וכאזרחית…

פורסם על ידי ‏איילת שקד‏ ב- יום חמישי, 11 ביולי 2019

12:39 עריכה

אמיר אורן חושף עדויות בתיק "מדינת ישראל נגד שרה נתניהו" שלא נחשפו בבית המשפט: 

מדברי העדות מצטיירת תמונה מביכה של התנהגות בעייתית ולכאורה פלילית במעון ראש הממשלה.

אתי חיים, מבשלת במעון ראש הממשלה, ששימשה גם כמנקה: "יאיר (נתניהו) היה ילד מפונק והיה בודק מה יש בסירים. 99 אחוז מהזמן האוכל לא היה מוצא חן בעיניו. הוא היה מבטל בתנועת ידיים את האוכל ומבקש שיזמינו לו סושי. אוי ואבוי אם נגיד לילד שאי אפשר להזמין. כל הזמנה שלו היתה 400 שקל. הסתכלנו על הקבלות ואמרנו שזה יום עבודה שלנו.

"לא פעם ולא פעמיים שרה התפרצה עלינו ואמרה שאולי האוכל שלי מגעיל ולכן הילד רוצה סושי. מדוע שיזמינו מבחוץ אוכל נוסף אם אנחנו מבשלות? אם זה בחינם, אז למה לא. כי היא אוהבת – הם אוהבים – את החיים הטובים. צריך לחיות בבית הזה כדי להבין. היה שבוע שריתקו את יאיר בצבא ובמשך שבוע היו שולחים פעמיים ביום נהגים עם אוכל ממסעדות יוקרה לבסיס, לתת אוכל ליאיר, לפעמים היו קבלות של אלף שקל ליום אחד לאוכל".

"שרה הרביצה לי על היד כשרציתי לפתוח ארון של יין ואלכוהול בלי לרחוץ ידיים קודם. היא היתה שתויה באותו זמן. רציתי לעזוב וקראתי לעזרא סיידוף והוא שיכנע אותי להישאר ובסוף אני הייתי צריכה להתנצל בפניה על זה שקיבלתי ממנה מכה. לא היתה ברירה. היתה מלחמת הישרדות. שרה מתנהגת כאחרון העבריינים. צרחות, השתכרויות, זריקת כלים על הרצפה, השפלת אנשים. לאשה הזו אין ארנק. היא משתמשת בכספים שלנו לצרכים הפרטיים שלה".

מורן סיוון, עובדת לשעבר במעון ראש הממשלה: "כשיש לה התקפי זעם, וזה לא משהו חריג, היא צועקת ויורדת על העובדים. אומרת שהיא הגברת הראשונה ושהיא מאד חכמה ומי אנחנו. תמיד הכריחה אותנו לקרוא לה גברת נתניהו. זה היה לא מפאת כבוד, אלא כדי להראות שאני מעליכן ואתן סתם. מנסה להשפיל. מי את, סתם ילדה, אני אשת רה"מ, אני יש לי תארים בזה וזה, אני פסיכולוגית. רצתה להראות שהיא במעמד יותר גבוה ושאנחנו עובדים בשבילה".

12:48 עריכה

הפריימריז במרצ יצאו לדרך ב-12:00. בין המתמודדים, בנוסף לחברי הכנסת המכהנים: חבר הכנסת לשעבר מוסי רז ומזכ"ל תנועת 'שלום עכשיו' לשעבר יריב אופנהיימר. בחירתו של הורוביץ למקום הראשון ברישמה עלולה לדחוק ממנה חלק מחברי הכנסת המכהנים, שעל פי ההערכות יככבו גם הפעם בראש הרשימה.

12:56 עריכה
13:04 עריכה

שר הפנים אריה דרעי חתם בקייב על הסכם למניעת תקלות וחסמים בכניסה לאוקראינה. העיתוי, כמובן, לא מקרי:

13:34 עריכה

האישה שיושבת כאן ליד שר התקשורת דודי אמסלם היא ברוריה זבולוני, בוררת ידועה בעולם התחתון. דובריו של אמסלם: "אין ביניהם שום קשר מוקדם".

 

13:44 עריכה

ראש עיריית טבריה רון קובי וראש עיריית רמת גן כרמל שאמה מאחדים כוחות ומכריזים בפייסבוק על "מהפכה חילונית":

רון קובי וכרמל שאמה על המהפכה החילונית שיוצאת לדרך.אצל כרמל שאמה ברמת גן, מדברים פוליטיקה. כנסו לשידור ושתפו.שידור חשוב ואופטימי

פורסם על ידי ‏רון קובי‏ ב- יום רביעי, 10 ביולי 2019

13:54 עריכה

מנחם בן לא מרוצה, בלשון המעטה, מהתנהגותה של ידידתו (לדבריו), איילת שקד. "הרעיון שתעמוד בראש איחוד מפלגות הימין, ותחתיה הרב רפי פרץ וסמוטריץ' הוא רעיון הבל מוחלט", כותב בן במעריב, "דמות חילונית תל אביבית, נטולת כל עומק יהודי מסורתי, שפלירטטה עם מצביעיה הפוטנציאליים בהתזת בושם "פשיזם" על בתי השחי שלה, עלולה בהחלט להבריח מן הקלפיות חלק ניכר מן הקהל הציוני דתי".

זאת ועוד: "אם שקד תיכנס לבדה לליכוד, היא תפגע ותשפיל באופן חמור את שותפה, בנט, עד לא כבר, ולמען מה? למען ברית עם ח"כ דוד ביטן, שסביבו רוחשים אינספור עסקני ליכוד, הנאמנים איש למיטיבו, ועוינים כל חבירה ל"מישהי מבחוץ"? זה נראה ממש גרוע".

14:19 עריכה

סתיו שפיר קוראת לאיחוד בין העבודה, מרצ וברק:

 

14:24 עריכה

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן פחות מתרשם מהפנייה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקולות יוצאי ברית המועצות: "מעניין שלאחר עשר שנים ברצף כראש הממשלה נזכר נתניהו בעולי חבר העמים, דווקא חודשיים וחצי לפני הבחירות".

14:53 עריכה

בצלאל סמוטריץ קורא לנפתלי בנט להתאחד עם הבית היהודי:

 

15:09 עריכה

ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "לא נשב עם לפיד, אבל ליברמן זה משהו אחר". גפני הוסיף: "הבעיה איתו (עם לפיד) היא המצע שלו וההתנהגות שלו. ליברמן לעומתו, הוא משהו אחר לחלוטין. ליברמן חבר של החרדים, הוא הלך איתנו יחד בבחירות בירושלים, בחיפה ובצפת".

15:47 עריכה

נציגי רשת וקשת מציגים עכשיו את טענותיהם בפני השופט מלצר, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ומבקשים לצמצם את שידורי התעמולה בטלוויזיה וברדיו.

16:00 עריכה

פעיל הימין שמעון ריקלין מבהיר: לא קיבלתי הצעה מבנט

16:25 עריכה
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, נפגש עם היועמ"ש אביחי מנדלבליט. בפגישה זו הוחלט כי יוקם צוות אכיפה מיוחד לאכיפת עבירות בחירות.
16:28 עריכה

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מככב בפעם ה-4 על שער מגזין TIME

17:01 עריכה

הסתיים הדיון בעתירת קשת ורשת להפחית את זמן תשדירי התעמולה. השופט חנן מלצר ביקש מהרשות השניה לבדוק אפשרות לפצות את הערוצים 12 ו-13 בהפחתת דמי הזיכיון השנתיים וכן ביקש מהערוצים לתת נתונים על ההפסדים שייגרמו להם מהתשדירים. המשך הדיון בעוד שבוע =.

17:06 עריכה

אהוד ברק ומפלגתו בסרטון חדש בקמפיין, מתייחסים לפרסום אתמול לפיו המשטרה בדקה אם נתניהו ניסה להעניק הטבות לחברה מקסיקנית מכספי ציבור

https://twitter.com/barak_ehud/status/1149318264989896704

19:24 עריכה

בעקבות הסרטון שהפיץ היום ברק, אודות וולטר צבי סוריאנו, לפיו נתניהו היה שותף עסקי שלו כשכיהן כח"כ וכראש האופוזיציה – עו"ד אילן בומבך המייצג את איש העסקים שלח היום ליו"ר ישראל דמוקרטית התראה דחופה בטרם נקיטת הליכים משפטיים.

19:58 עריכה

הארץ מפרסם: עבריין המין ג'פרי אפשטיין נכנס לשותפות של מיליונים עם אהוד ברק ב-2015. לפי הפרסום, ברק השקיע בחברת סטארט-אפ באמצעות שותפות שהקים. ברק: "לא ראוי שאחשוף את פרטי המשקיעים".

21:25 עריכה

נשיאת קרן וקסנר מסרבת לומר מה היה השירות שנתן ברק לקרן, תמורת 2.3 מיליון דולר. בשיחה עם חדשות 12, הנשיאה אלקה אברמסון אמרה שההתקשרות היתה לפני 15 שנה כאשר ברק היה אזרח ומבחינתה אין בעיה שהוא ימסור פרטים נוספים.

21:32 עריכה

רפי פרץ מתכוון לכהן כשר חינוך במשך כעשור, לא פחות. בראיון לחדשות 12 שישודר במוצ"ש, אומר פרץ שבראש איחוד הימין צריך לעמוד אדם מהציונות הדתית, וזו לא איילת שקד.

21:37 עריכה

מי שמעכב כרגע את האיחוד בין מפלגות השמאל הוא עמיר פרץ, כך לפי דיווח בהארץ. פרץ מנסה לגייס לצדו את ציפי לבני ואורלי לוי, ולצבור תמיכה שתעמיד אותו בראש השמאל, בהנחה שיהיה איחוד.

21:41 עריכה

ברק מגיב לפרסום אודות קשריו העסקיים עם הפדופיל המיליארדר:

21:58 עריכה

בני גנץ (כחול לבן) וניצן הורביץ (מרצ) נפגשו הערב בלשכתו של גנץ. 900 חברי ועידת מרצ בוחרים היום את הרשימה לכנסת, והתוצאות יתפרסמו בסביבות 22:30.

22:31 עריכה

אחוז הצבעה גבוה נרשם בבחירות לוועידת מרצ. 85% מצירי הוועידה הצביעו, כלומר 891 מצביעים. התוצאות בתוך דקות.

23:09 עריכה

תוצאות הבחירות לרשימת מרצ לכנסת: תמר זנדברג קיבלה את מרב הקולות ותשובץ במקום השני ברשימה. אחריה אילן גילאון, עיסאווי פריג', מוסי רז ומיכל רוזין.

רוזין נדחקה מהמקום השלישי למקום השישי, כאשר 2 קולות בלבד מפרידות בינה לבין רז במקום החמישי.

בראש הרשימה ירוץ ניצן הורביץ, שזכה בהתמודדות על ראשות המפלגה מול זנדברג לפני שבועיים.

סגירה