נתניהו: כשהציבור יפנים שהקורונה נגמרה נראה עלייה במנדטים

אוחנה על דרישתו של מנדלבליט להתחיל לחסן אסירים: מדוע עמדתו של יועץ בלתי נבחר מחייבת ועמדתו של הגורם האחראי בממשלה איננה? ● זנדברג על אוחנה: שר שנשלף לפי אורך הלשון מפאתי מקום 29 ברשימה ממונה על ידי נאשם כדי לעשות מה שלא חוקי ● גוברים הסיכויים לאיחוד של גנץ ולפיד ● מנסור עבאס מתכנן לפרוש מהרשימה המשותפת ולהקים מפלגה חדשה

בנימין נתניהו, ספטמבר 2020 (צילום: Alex Kolomoisky/Pool Photo via AP)
Alex Kolomoisky/Pool Photo via AP
בנימין נתניהו, ספטמבר 2020

שמונה מבין 13 חברי הנהלת מפלגת העבודה קראו אמש לראש הממשלה לשעבר אהוד ברק להתמודד על ראשות התנועה. "הוואקום גדול עד מאוד. למעשה, לא נראית כרגע במפה הפוליטית אף דמות אחרת בעלת הניסיון, המעמד המנהיגותי והלאומי שיש בו כדי להצליח ולעמוד במשימה להובלת המהלך להחלפת השלטון", כתבו חברי ההנהלה בפנייתם לברק.

אהוד ברק בראיון לתקשורת בתל אביב, 30 בספטמבר 2019 (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
ברק ב-2019 (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

עוד נכתב במכתב: "אין לנו ספק שהתמודדותך להנהגת המדינה בראשות מפלגת העבודה, תהא מהלך אשר משנה את המפה הפוליטית הנוכחית באופן דרמטי, ויאפשר להציב חלופה פוליטית ואידיאולוגית לשלטון הנוכחי". בין החתומים על הקריאה – השר לשעבר רענן כהן, חברת הכנסת לשעבר לאה פדידה, ראש עיריית יקנעם סימון אלפסי וראש העירייה לשעבר של בית שאן פיני קבלו.

אתמול אחר הצהריים דחה בית המשפט העליון את הערעור של המפלגה וקבע שעליה לקיים בחירות פנימיות. הפריימריז לראשות המפלגה ייערכו ביום ראשון, 24 בינואר, והבחירות לרשימת המפלגה לכנסת יתקיימו ביום שני, 1 בפברואר. על תפקיד יושב הראש מתמודדים מרב מיכאלי, גיל ביילין ויהודה אלוש.

ברק – שבחודש הבא ימלאו 79 שנים להולדתו – כיהן פעמיים כיושב ראש המפלגה. תקופת הכהונה הראשונה שלו החלה ב-1997 והסתיימה לאחר שהפסיד לאריאל שרון ב-2001 בבחירות לראשות הממשלה. תקופת הכהונה השנייה החלה ב-2007 והסתיימה ב-2011 עם פרישתו מהעבודה והקמת סיעת העצמאות.

חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה הודיע אמש על התמודדותו לתפקיד יושב ראש מפלגת בל"ד. בכך קורא אבו שחאדה – המכהן בכנסת מ-2019 – תיגר על יושב הראש המכהן, מטאנס שחאדה, הממלא את התפקיד בשנתיים האחרונות.

היום יובא למנוחות איל ההון שלדון אדלסון, שהלך לעולמו ביום שני האחרון בגיל 87. ארונו של אדלסון נחת בארץ בלילה, וראש הממשלה בנימין נתניהו חלף על פניו. ההלוויה תיערך בהר הזיתים שבירושלים.

ארון הקבורה של שלדון אדלסון (צילום: עמי שומן, "ישראל היום")
נתניהו ליד ארונו של אדלסון, אמש; מאחור – אלמנתו של אדלסון, מירי (צילום: עמי שומן, "ישראל היום")

למעלה ממאה רופאות ורופאים פנו לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וקראו לחסן את אוכלוסיית האסירים באופן מיידי – כך דיווחו אדיר ינקו ואיתמר אייכנר ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet. "לאוכלוסיית האסירים קיימת הזכות הבסיסית לבריאות, בדיוק באותו אופן שבו היא קיימת ליתר האוכלוסייה במדינה", כתבו בפנייתם.

קריאתם של הרופאים לאוחנה הגיעה בעקבות התנגדותו של השר לחיסון ציבור האסירים נגד קורונה לפני חיסון יתר האוכלוסייה. "אוכלוסיית הכלואים היא מהנזקקות ביותר להגנה ולסיוע רפואי", כתבו הרופאים. "חובתנו המקצועית, כמו גם חובתנו המוסרית כחברה, היא לוודא שגם אוכלוסיית קצה זו לא תודר ותזכה להגנה רפואית בסיסית".

לפני מספר שבועות, כשיושב ראש ימינה, נפתלי בנט, היה שני בסקרים רק לליכוד, הוא נפגש, בנפרד, עם ראשי כחול לבן, בני גנץ וגבי אשכנזי – כך מדווח הבוקר יוסי ורטר ב"הארץ". גנץ ואשכנזי הציעו לבנט להיפרד מהגורמים הקיצוניים ברשימתו – בהם בצלאל סמוטריץ' – ולחבור אליהם, כשהוא זה שיוביל. השיחות התקיימו כשהסקרים חזו לימינה בראשותו כעשרים מנדטים – זה היה בטרם הקים גדעון סער את תקווה חדשה.

בני גנץ (מימין) ונפתלי בנט במליאת הכנסת, 29 באוקטובר 2019 (צילום: פלאש 90)
גנץ (מימין) ובנט במליאת הכנסת, 29 באוקטובר 2019 (צילום: פלאש 90)

בנט דחה אז את ההצעה. היום, כותב ורטר, אופציה שכזו לא עומדת על הפרק, הואיל ויושב ראש ימינה מסרב לשלול את האפשרות שיצטרף לממשלתו של בנימין נתניהו – צעד שלו מתנגד יושב ראש כחול לבן נחרצות.

סגירה