היהירות של חולדאי לא תוציא אותו מגבולות תל אביב

לפני שהכריז על הקמת מפלגת הישראלים וכניסה לזירה הארצית, הלך חולדאי להתייעץ עם קמפיינר ותיק ● "באשדוד יזרקו עליך ביצים, בשדרות יזרקו עליך אבנים גדולות, בדימונה כבר תהיה בסכנת חיים", אמר לו האיש ● "אתה מסמל בעיניהם את כל מה שהם שונאים - התל אביבי, הצפוני, הפריבילגי מהשבט הלבן. אל תיכנס להרפתקה הזו" ● חולדאי לא הקשיב, ועושה מאז כל טעות אפשרית ● פרשנות

ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי נושא דברים בתיאטרון הבימה, 3 במרץ 2019 (צילום: פלאש 90)
פלאש 90
ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי נושא דברים בתיאטרון הבימה, 3 במרץ 2019

ההכרזה המתריסה של רון חולדאי שיפתח על דעת עצמו את מוסדות התרבות בתל אביב בתחילת פברואר נובעת מאופי יהיר, או אגו מנופח או מתוך ייאוש-דשדוש, שתוקף לעתים את מי שלא מתרומם בסקרים, למרות כל הציפיות. אין כאן הבנה של סדרי שלטון תקינים, ואין שמץ של אחריות ציבורית.

מתקפות הנגד של שרי הממשלה ("בא לעשות סיבוב על התרבות", אמר השר חילי טרופר), ראשי מערכת הבריאות, פרקליטות המדינה, מנהיגי החרדים וגורמים חשובים אחרים הן מן המוצדקות שידענו. מצד שני, דווקא בהכרזה הזו של חולדאי אפשר למצוא את הסיבות למציאות החד-ספרתית המאכזבת שבה נתונה המפלגה שלו בסקרים השונים.

חולדאי פתח טוב לפני שבועיים וחצי. נאום הפתיחה שלו ב-30 בדצמבר היה מרשים. הוא נראה נחוש, דיבר היטב והציג פרוגרמה. החיבור שלו עם אבי ניסנקורן נראה נכון ולא מאולץ. ההתקפות שלו על גדעון סער, נפתלי בנט וזאב אלקין נועדו להחזיר אליו מנדטים של אנשי שמאל מתנגדי נתניהו שטעו בכתובת.

בדיעבד מתברר כי חולדאי כנראה איחר את הרכבת, והכניסה שלו למירוץ אחרי סער עלתה לו ביוקר. שישה מנדטים שהגיעו מכחול-לבן כבר חונים אצל סער ולא זזים בשלב זה.

אבל זה כנראה ההבדל בין נאום השקה מהוקצע שיושבים עליו ימים ולילות ומחשבים בו כל מילה, ובין החלטות קמפיין מהירות וראיונות לחוצים שמעניק חולדאי, מועמד קצר-רוח שכנראה לא מבין בדיוק מה קורה במדינה הזו.

הצהרה מיוחדת

הצטרפו אליי ואל אבי ניסנקורן – Avi Nissenkorn להצהרה מיוחדת >>מאות אלפי ישראלים מרגישים שאין להם בית במערכת הפוליטית הנוכחית. נרים להם את הראש ונחזיר להם את התקווה. הגיע הזמן להציג אלטרנטיבה ברורה.

Posted by ‎רון חולדאי‎ on Tuesday, December 29, 2020

חולדאי מוכר היטב רק בתל אביב, שם מעריכים מאד את יכולת הניהול שלו אבל לא אוהבים את האישיות הכוחנית. ידידי עוזי ברעם הציע לי לבדוק את אחוזי ההצבעה בבחירות האחרונות לראשות העיר תל אביב. בדקתי. לחולדאי אין מספרים של מועמד פופולרי, שמניע המונים לקלפי. ומה שלא קורה בתל אביב, קשה להניח שיקרה במדינה כולה.

לפני שהלך להתמודד במישור הארצי, חולדאי התייעץ עם אחד מבעלי משרדי הפרסום הגדולים בארץ, שעשה כבר כמה קמפיינים בחיים. דעתו על המירוץ של חולדאי וסיכויי ההצלחה היו שליליים.

"באשדוד יזרקו עליך ביצים, בשדרות יזרקו עליך אבנים גדולות, בדימונה כבר תהיה בסכנת חיים", אמר האיש לחולדאי. "אתה מסמל בעיניהם את כל מה שהם שונאים – התל אביבי, הצפוני, הפריבילגי מהשבט הלבן. אל תיכנס להרפתקה הזו".

"באשדוד יזרקו עליך ביצים, בשדרות יזרקו עליך אבנים גדולות, בדימונה כבר תהיה בסכנת חיים אתה מסמל בעיניהם את כל מה שהם שונאים – התל אביבי, הצפוני, הפריבילגי מהשבט הלבן. אל תיכנס להרפתקה הזו"

מודעות הענק שתלה חולדאי ברחבי תל אביב, שבהן הוא מציג את המנהיגות שלו מול זו של נתניהו, נראות אכן מגלומניות משהו. בדיוק כמו ההכרזה לפתוח בעצמו את מוסדות התרבות. נתניהו מדבר על 40 מנדטים לליכוד, ואנשים לא מרימים גבה. חולדאי עם חמישה או שישה מנדטים מציג את עצמו כיריב ישיר על הנהגת המדינה? קצת צניעות.

למזלו של חולדאי המודעות נתלו רק ברחבי תל אביב. בירושלים, למשל, רבים לא היו מזהים את האיש שמציג את עצמו מול נתניהו לראשות הממשלה. קרוב לוודאי שהיו חושבים שזו בכלל מודעת בחירות של הליכוד.

שלט חוצות של רון חולדאי בתל אביב, 17 בינואר 2021 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
שלט חוצות של רון חולדאי בתל אביב, 17 בינואר 2021 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

ברגע זה מסתובבים 11-10 מנדטים אבודים בסביבה של יאיר לפיד וחולדאי: בני גנץ וכחול לבן (4 מנדטים), ירון זליכה (3 מנדטים), העבודה (2), בוגי יעלון (1), עפר שלח (1), דני יתום (חצי מנדט). אם הקולות יתחלקו בין לפיד וחולדאי, לפיד יתקרב ל-20 מנדטים וחולדאי ל-10 במקרה הטוב.

בינתיים זה לא קורה. האגו של כל אחד, הסכסוכים האישיים, המרדף אחרי כותרות והטעויות בקמפיין משאירים את לפיד על תקן של מפלגה בינונית, ואת חולדאי כמפלגה קטנה. לא על זה הוא חשב כשיצא לכבוש את המדינה.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
עוד 517 מילים ו-1 תגובות
סגירה