סער: "שנתיים שאנחנו בחוסר יציבות בגלל אדם אחד מטורף"

יושב ראש תקווה חדשה: "נקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת המחדל של ניהול הקורונה"; הליכוד: "גדעון ממשיך לעשות פוליטיקה קטנה בעיצומו של המאבק בקורונה" ● אהוד ברק הודיע שלא יתמודד על ראשות העבודה; ייתכן שעמר בר-לב יתמודד על התפקיד ● נתניהו הודיע לבית המשפט שהוא כופר בהאשמות נגדו; טוען שהואשם במעשים שכלל לא נחקר עליהם ● מסתמן שהסגר יוארך

גדעון סער בוועידת הנשיאים בירושלים, 19 בפברואר 2020 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
גדעון סער בוועידת הנשיאים בירושלים, 19 בפברואר 2020

עמר בר-לב עשוי להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, כך נודע לזמן ישראל.

בר-לב, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, היה חבר כנסת מטעם העבודה וניסה את מזלו בפריימריז על ראשות העבודה ביולי 2017, אז הגיע למקום החמישי בלבד (המנצח היה אבי גבאי).

ברלב מסר בתגובה: "בקרוב אחליט".

הפריימריס בעבודה יתקיימו ביום ראשון הקרוב. במפלגה מחכים לתשובתו של אהוד ברק, שינצח לפי ההערכות בעבודה כל מתמודד אחר בפריימריס.

עמר בר-לב (צילום: גילי יערי/פלאש90)
עמר בר-לב (צילום: גילי יערי/פלאש90)

הסגר אמור לפוג בחמישי הקרוב וככל הנראה יוארך ליום ראשון בעקבות נתוני התחלואה הגבוהים. ראש הממשלה בנימין נתניהו נוטה לתמוך בהארכת הסגר ואין כוונה להתחיל בהקלות בסוף השבוע הנוכחי. בבתי החולים מאושפזים 1,200 חולי קורונה במצב קשה.

פרקליטי נתניהו יגישו היום לבית המשפט המחוזי בירושלים את התשובה שלהם לכתבי האישום נגדו. התשובה תכלול גם טענות בעניין התנהלות החקירה וניהול התיק. התשובה של נתניהו עצמו בעל פה תינתן ב-8 בפברואר.

מבקר המדינה לשעבר יוסף שפירא הודיע אתמול לשר הביטחון בני גנץ שהוא חוזר בו מכוונתו לבדוק את פרשת הצוללות. לפי הדיווח בחדשות כאן, השופט לשעבר גילה שיגבילו את סמכויותיו ולכן החליט להיפרד מהתפקיד.

נפתלי בנט לא ענה לשאלה האם הוא ישב עם נתניהו או לא אך שב וקרא להחליף אותו ולתבוע ממנו אחריות למחדל נתב"ג והטיפול בקורונה בכלל. בראיון לכאן ב' הוא אמר כך:

"החיסונים זה טוב מאוד אבל אנחנו עוברים שנה של כשלון נוראי ישראל מדינת אי במובן של כניסה יבשתית לא קיימת וכניסה אווירית אחרת ומדינות אי מקבילות כמו טאיוואן מתו 7 אנשים בקפריסין השכנה 167 ואילו אצלנו אף אחד לא דאג לטפל בנתב"ג, 4,000 מתים מקורונה מאז מלחמת העצמאות לא מתו כל כך הרבה אנשים מאירוע אחד … מי שהוביל אותנו לכשלון הגדול ביותר חייב ללכת הביתה".

"אני אומר לציבור שהציבור צריך לשלוח הביתה את מי שהוביל אותנו לכשלון הגדול מאז מלחמת יום הכיפורים והכל ישתנה ב-23 כשאקים ממשלה חדשה בראשותי … ראש הממשלה נושא באחריות מלאה לכשלון הגדול ביותר מאז יום כיפור".

"אנחנו בשיא של מלחמה מחדל נתב"ג הוא שני למחדל המנהרות. במשך עשרה חודשים נתב"ג פתוח לגמרי בלי בדיקות, נצטרך ללמוד לעומק למה ראש הממשלה נתניהו ושרת התחבורה מירי רגב לא דאגו לבדיקות לפני עליה למטוס, בנחיתה, אנחנו לא פחות טובים מדובאי וקפריסין וכבר במרץ הנחתי תכנית שקראה בדיקות בנתב"ג לא עשו כלום".

"רק בימים האחרונים הכניסו 100 נוסעים שנושאים א המוטציה הדרום אפריקאית הטילו סגר המוני על הורים ועסקים וריסקו חיים של המוני אנשים בעוזם מכניסים המוני מוטציות כמנכ"ל הייטק לא הייתי מביא תא האנשים האלה לנהל אצלי".

"ליברמן וסער ומרצ הם רק לא ביבי והחרדים הם רק ביבי אני רק ישראל … מי שהחזיק את נתניהו כל כך הרבה זמן הם האוזר, אלקין, והנדל וסער עצמו איפה הם היו כל הזמן? איפה היו האחרים כשחיבקתי ודאגתי לבעלי העסקים ועברתי מחלקה מחלקה, גדעון סער וחבריו ישבו במשרד תל אביבי ותכננו לוגואים?"

"נתניהו צריך להחליף הוא ושרת התחבורה שלו נושאים באחריות מלאה מי שישבו אצלו בשנה האחרונה זה האוזר והנדל ואלקין".

משרד הבריאות מעדכן כי אתמול אומתו 5,616 מאומתים חדשים לקורונה ונכון לעכשיו יש 1,130 מאושפזים במצב קשה. מתחילת המגיפה נפטרו 4,005 בני אדם.

סגירה