מאוריטניה ואינדונזיה היו הבאות בתור - אבל הזמן אזל

שר החוץ הנכנס של ארה"ב: ״נבחן בזהירות את ההסכם למכירת ה-F35 לאמירויות״ ● הוסיף כי יתייעצו עם ישראל לפני החזרה להסכם הגרעין ● חגית משה נבחרה לראשות הבית היהודי ● סמוטריץ׳: הזרם הרפורמי אינו חלק מהיהדות ● הסגר יוארך ב-10 ימים ● אביר קארה מצטרף לבנט ● דוד אלחייני מצטרף לסער ● גבי ברבש: לא אכנס לפוליטיקה ● מקורב לרב קניבסקי: הוא תומך בהחזרת תלמודי התורה

נשיא מאוריטניה מוחמד אולד גזורני ונשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו (צילום: AP Photos)
AP Photos
נשיא מאוריטניה מוחמד אולד גזורני ונשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו

הממשלה תדון היום, בישיבה שתתקיים בשעה 13:00 בצהריים, בהארכת הסגר. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר אתמול שיבקש להאריך את הסגר בשבועיים. בכחול לבן צפויים לדרוש תוכנית לחיסון נערים בגילאי 18-16 נגד קורונה.

כמו כן צפויה הממשלה לאשר את ההחלטה, שהתקבלה שלשום בקבינט הקורונה, ולפיה, לא תותר כניסה לישראל למי שלא יציג בדיקת קורונה שלילית שנערכה ב-72 השעות שקדמו לטיסתו ארצה.

היציאה מישראל תוגבל כמעט לחלוטין, ותותר רק למקרים הומניטריים, לצרכים דיפלומטיים, עסקיים ולמקרים שיאושרו בוועדת חריגים.

היום ייערכו הבחירות לראשות הבית היהודי. על תפקיד יושב ראש המפלגה מתמודדים מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך וסגנית ראש עיריית ירושלים חגית משה. אתמול הסיר המתמודד איתי גרנק את מועמדותו והודיע על תמיכתו במשה. אורבך נחשב מקורב לנפתלי בנט, ומשה – לבנימין נתניהו.

אתמול ניתנו כ-186 אלף חיסונים – המספר הגבוה ביותר של מתחסנים ביום אחד.

מחנה נתניהו – המורכב מהליכוד, ש"ס, יהדות התורה ומפלגת הציונות הדתית – משיג 48 מנדטים, כך לפי סקר מנדטים, שפורסם הבוקר בתחנת הרדיו 103fm. אם ימינה מצטרפת למחנה זה – גודלו עולה ל-59 מנדטים. הרשימות שהודיעו על התנגדותן לנתניהו – התקווה החדשה, יש עתיד, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, מרצ, הישראלים וכחול לבן – משיגות בסקר זה 47 מנדטים.

עוצמה יהודית, המפלגה הכלכלית בראשות ירון זליכה, העבודה והבית היהודי לא עוברות את אחוז החסימה.

פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, אמר שאתמול אובחנו למעלה מעשרת אלפים חולי קורונה. זהו המספר הגבוה ביותר של חולים שאותרו ביום אחד. בראיון בגלי צה"ל אמר אש שהוא תומך בהארכת הסגר בשבועיים.

סגירה