ריבלין: מצפה לבנות יחד גשרים נוספים, גם עם הפלסטינים

נתניהו: מצפה שנחזק ביחד את הברית בין ארה״ב לישראל ● לפני ההשבעה: טראמפ חתם על עסקת החמקנים לאמירויות ● היועמ״ש לכ״ץ: המנע מכלכלת בחירות ● בכירי המשטרה והכנסת דנו בתרחיש של השתלטות המונית על המשכן בדומה לאירוע בקפיטול ● מנהל הריאלי הוזמן לשימוע לאחר שנתן למנכ״ל בצלם להרצות בפני תלמידים ● קופות החולים יפסיקו לחסן בני 35 עד 40

ג'ו ביידן וראובן ריבלין (צילום: מארק ניימן / לע“מ)
מארק ניימן / לע“מ
ג׳ו ביידן וראובן ריבלין

פורום המומחים, שמייעץ לפרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, הביע חשש, בדיון שקיים שלשום, שאם ישראל לא תצא מהסגר באופן הדרגתי ומתון יידרש סגר רביעי בחודש מרץ – כך מדווחת קטי דור בתאגיד השידור כאן.

בתוך כך עדכן אש אתמול את שרי הממשלה, שההערכה במשרד הבריאות, שבשבועות הקרובים הווריאנט הבריטי של נגיף הקורונה יהיה הזן הדומיננטי בישראל. המוטציה הבריטית נתפסת כמדבקת יותר מהזן המקורי.

ועדת הכנסת תדון היום בבקשתם של חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואופיר סופר להתפצל מימינה. השניים חברים במפלגת הציונות הדתית. אם פרישתם תאושר, יישארו בימינה חברי הכנסת נפתלי בנט, איילת שקד ומתן כהנא. הוועדה תתכנס בשעה 10:15 בבוקר.

לראשונה חוסנו למעלה מ-200 אלף איש ביום נגד קורונה – זהו מספר המתחסנים הגבוה ביותר, שחוסנו ביום אחד.

הג'ודוקא לשעבר אריק זאבי דחה בימים האחרונים הצעות להצטרף לליכוד ולמפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי – כך דיווחו הבוקר יובל קרני ונדב צנציפר ב"ידיעות אחרונות". לפני מספר ימים נפגש זאבי עם השר אופיר אקוניס, שהעביר לו הצעה להשתריין ברשימת הליכוד לכנסת.

אריק זאבי, 9 ביולי 2012 (צילום: נועם מושקוביץ, פלאש 90)
אריק זאבי, 9 ביולי 2012 (צילום: נועם מושקוביץ, פלאש 90)

מלשכתו של אקוניס וממפלגת הישראלים לא נמסרה תגובה. זאב מסר בתגובה: "קיבלתי מספר הצעות ממפלגות משני צידי המפה הפוליטית. כמו בפעמים קודמות תשובתי לא השתנתה, ואני עדיין מעדיף לא להיכנס לזירה הפוליטית".

אביאם סלע (צילום: משה שי, פלאש 90)
אביאם סלע (צילום: משה שי, פלאש 90)

ביומו האחרון כנשיא ארצות הברית העניק דונלד טראמפ חנינה לאביאם סלע, שהיה מפעילו של יונתן פולארד – כך פורסם בהצהרה של הבית הלבן.

בשנים 1985-1984 העביר סלע את המידע שקיבל מפולארד – אז קצין באגף המודיעין של הצי האמריקאי – ללשכה לקשרי מדע (לק"ם) שבמשרד הביטחון.

פולארד נעצר על ידי ה-FBI ונידון למאסר עולם. ב-2015 שוחרר אחרי שריצה 30 שנות מאסר. בחודש שעבר עלה פולארד לישראל, יחד עם אשתו, אסתר.

בהודעה על החנינה נכתב שבקשתו של סלע נתמכת על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, על ידי שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, על ידי שגריר ארצות הברית בישראל דייוויד פרידמן ועל ידי מרים אדלסון.

טראמפ העניק היום שורה של חנינות, בין היתר ליועצו לשעבר סטיב באנון ולראפר ליל ויין.

סגירה