אוחנה: פשע של נבלים ברשות התורה, התגובה תבוא מהר

דרעי: לעצור את הפורעים ● דיווח: נתניהו מעוניין לבקר באמירויות ובבחריין בפברואר ● דוח העוני: רמת החיים בישראל ירדה לשפל של 20 שנה ● גורמים באוצר: החוב גדל לכטריליון שקל ● ביקורת במשרד הבריאות על תכנית נתניהו לפתיחת התרבות ● הספורט התחרותי ייפתח ממחר ● בני בגין הצטרף לתקווה חדשה של גדעון סער ● גנץ החליט על הוצאת גלי צה"ל ממערכת הביטחון

אמיר אוחנה, השר לביטחון פנים. יולי 2020 (צילום: FLASH90)
FLASH90
אמיר אוחנה, השר לביטחון פנים. יולי 2020

בוקר טוב! אתמול הושבע נשיא חדש, ג'ו ביידן, לנשיא ארה"ב, ובממשלת ישראל – הממשלה המקורבת ביותר בעולם לממשל הקודם של דונלד טראמפ – מנסים לבצע מקצה שיפורים ליחסים עם הממשל החדש.

שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם, גלעד ארדן, הביע הבוקר אופטימיות באשר ליחסי ישראל וארה"ב בעידן ביידן. בראיון לגלי צה"ל אמר ארדן: "אני בטוח שישראל תהיה בסדר העדיפויות של ארה"ב. אני מאוד אופטימי, אנחנו רואים סימנים חיוביים של רצון לשיתוף פעולה. בטוח שהממשל האמריקני רואה עין בעין איתנו את הצורך למנוע מאיראן נשק גרעיני".

בהתייחסו לשאלה, האם ביידן ימנע בנייה בהתנחלויות ביהודה ושומרון, אמר ארדן: "הממשל החדש לא הביע דעה בנושא, ואני לא בטוח שבזה הוא ירצה לעסוק".

 

גלעד ארדן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
גלעד ארדן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מגפת הקורונה בישראל בשיא השיאים שלה, חודשיים לפני הבחירות, ואינה מראה סימנים ברורים ומובהקים של נסיגה למרות סגר שנמשך כבר חודש והצלחה רבה במבצע החיסונים.

בראיון לגלי צה"ל סגן הבריאות יואב קיש מנסה בכל זאת להראות את האור בקצה המנהרה: "יש המשך מגמת ירידה איטית בתחלואה. אתמול היינו ב-9.2% מאומתים, היום זה 9%" ולהסביר: "הסגר הזה מושפע מאוד מהמוטציה הבריטית, היא מפריעה לנו – מספרים שהיינו רגילים לראות יורדים בקצב הרבה יותר גבוה, יורדים הרבה יותר לאט".

סגן שר הבריאות יואב קיש, אמר לוועדת קורונה כי ימליץ לממשלה למצוא מתווה שישאיר את חופי הים פתוחים בסופי שבוע (צילום: Miriam Alster/Flash90)
יואב קיש (צילום: Miriam Alster/Flash90)

זאב אלקין, עד לאחרונה שר המים בממשלה המקורבת ביותר לממשל טראמפ בעולם, וכיום מספר 3 ברשימה שמתמודדת מול אותה ממשלה, מיישר קו מול הממשל החדש בתחום שבו לא לגמרי יישר קו עם הממשל הישן.

"אני מברך את הנשיא ביידן על ההחלטה להחזיר את ארה"ב להסכם פריז", צייץ הבוקר אלקין בטוויטר, "משבר האקלים הוא אתגר גדול. למרות הידידות עם ממשל טראמפ ישראל ניהלה מדיניות עצמאית, אישררה את הסכם פריז ולקחה על עצמה התחייבויות במסגרתו. לטכנולוגיות הישראליות יש פוטנציאל גדול ליישום בעולם כולו במסגרת מימוש הסכם פריז".

זאב אלקין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
זאב אלקין (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הסגר השלישי שהוטל על ישראל היה אמור להסתיים הבוקר אבל הוארך ב-10 ימים בשל התחלואה הקשה בקורונה. יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, שמפלגתו תומכת לרוב במדיניות המחמירה במגפת הקורונה ואינה מרבה להשמיע ביקורת עניינית בנושא, מותח ביקורת חריפה על האופן שבו התקבלה ההחלטה על כך:

ועדת הבחירות המרכזית נערכת לבחירות שניות במספר במהלך מגפת הקורונה עם כ-15 אלף "קלפיות קורונה" לחולים במגפה, לאזרחים בבידוד ביתי, למלוניות קורונה ולבתי אבות. כך דיווחה הבוקר מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, באתר ynet.

"אף אחד לא חזה שלמרות שאנחנו בסגר הנתונים יעלו. אנחנו מבינים שכל המודלים שנעשה לא יחזו באופן ברור את רמת התחלואה", אמרה עדס הבוקר,
ניערך ליותר קלפיות גם אם נצטרך פחות. שלא יקרה ההפך – שניערך לכמות קטנה וברגע האמת לא יהיה ניתן לחזור אחורה ולהוסיף", אמרה עדס.

בקלפיות המיוחדות החולים, המבודדים והקשישים יצביעו במעטפות כפולות, מה שיחייב את ועדת הבחירות להגדיל את מספר המעטפות הכפולות מ-330 אלף לחצי מיליון. עדס אמרה הבוקר שלאור ההיערכות המיוחדת והגדלת מספר המעטפות הכפולות, וכן מגבלות התו הסגול שיחולו גם על עבודתה, לוועדה יש זמן קצר מאוד לספור את הקולות – במיוחד לאור העובדה שיום שישי, שלושה ימים אחרי הבחירות, הוא ערב חג הפסח.

עוד החליטה הוועדה להקטין את מספר המצביעים בכל קלפי רגילה מ-650 ל-450, כדי להקטין את הצפיפות בקלפיות, ולהגדיל את מספר העובדים בקלפיות. הוועדה תפנה להפנות ל"קלפיות הקורונה" אנשים שכבר התחסנו וכאלה שאובחנו כחולי ונשאי קורונה בעבר, כדי להקטין את הסיכון שיידבקו במגפה בעצמם.

עדס התלוננה בראיון שתקציב הבחירות, 650 מיליון שקל, נמוך מדי הפעם: "מבחינה מבצעית מערכת הבחירות הזו היא כמו ניהול של שלוש מערכות בחירות במקביל. מערך הקלפיות הוא מטורף, אנחנו מקימים כאן הכול מאפס, משקיעים המון משאבים כדי לשמור על בריאות הציבור וכל זה תוך 90 יום בלבד".

מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס (מימין) ויושב ראש ועדת הבחירות ניל הנדל בישיבתה הראשונה של ועדת הבחירות לכנסת ה-23, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
מנכ"לית ועדת הבחירות אורלי עדס (מימין) ויושב ראש ועדת הבחירות ניל הנדל בישיבתה הראשונה של ועדת הבחירות לכנסת ה-23, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
סגירה