דיווח: ממשל ביידן משהה את עסקת החמקנים לאמירויות

בהוראה מפורשת של מנהלי הקמפיין: הליכוד מעלים את קרעי, מארק וזוהר מהמסכים ● גנץ הציג מתווה גיוס חדש; שלח: העתק דהוי של התכנית שלי ● בני 35 מתחילים להתחסן ממחר ● המגעים במשותפת: יו״ר בל״ד אמר כי מנסור עבאס בחר בצד של ביבי ● חד״ש: רע״מ העדיפה עסקאות עם נתניהו ● הכנסת האריכה את הסגר עד יום ראשון ● עדיין אין הסכמות על חוק הקנסות

מטוסי F-35 נוחתים בבסיס צבאי ליד לימסול, קפריסין, ב-21 במאי 2019 (צילום: AP Photo/Petros Karadjias)
AP Photo/Petros Karadjias
מטוסי F-35 נוחתים בבסיס צבאי ליד לימסול, קפריסין, ב-21 במאי 2019

בבחירות לרשימת הבית היהודי, שנערכו אתמול, הגיע סגן ראש המועצה האזורית שומרון, דוידי בן ציון, למקום הראשון שקיבל 1,441 מקולות הבוחרים. למקום השני, עם 1,123 קולות, הגיע סגן ראש המועצה המקומית גדרה, יקותיאל (קותי) תנעמי. את המקום השלישי, עם 1,103 קולות, תפס דובי מגנהיים, ששימש בעבר כעוזרו הפרלמנטרי של חבר הכנסת מוטי יוגב.

יושב ראש מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', נפגש אמש עם יושבת ראש הבית היהודי, חגית משה. לפי מספר דיווחים, משה דורשת לעמוד בראש הרשימה המשותפת שתתגבש או, לחילופין, להיות הראשונה שתבחר איזה תפקיד לקבל, אם יצטרפו לקואליציה. טרם הושגה הסכמה בין השניים.

ראשי הרשימה המשותפת נפגשו אמש. היום צפויה להתקיים פגישה נוספת. לפי דיווח של דניאל סיריוטי הבוקר ב"ישראל היום", ברשותו של יושב ראש רע"ם, מנסור עבאס, סקרים שמראים שמפלגה בראשותו תקבל שישה מנדטים.

לפי סקר שנערך השבוע בציבור הערבי בקרב 513 מרואיינים, 42% מתכננים להצביע לרשימה המשותפת, 8% לליכוד, 5% למרצ ו-3% ליש עתיד. 28% אמרו שאינם מתכוונים להצביע, 12% השיבו שאינם יודעים, ו-2% סירבו להשיב. הסקר בוצע על ידי מרכז המחקר מהא, ונתוניו פורסמו על ידי עפיף אבו מוך.

מחרתיים יחול המועד האחרון להגשת מועמדות לרשימת העבודה לכנסת – זאת לאחר שאתמול הוארך בכשלושה ימים פרק הזמן להגשת מועמדות. הבחירות לרשימת מפלגת העבודה ייערכו ביום שני הקרוב. בין היתר יתמודדו בפריימריז רם שפע, אמילי מואטי, חיים הר-זהב, אייבי בנימין וגיל ביילין.

בשני סקרים שנערכו השבוע – על ידי חדשות 13 וחדשות 12 – קיבלה מפלגת העבודה ארבעה מנדטים, זאת אחרי חודשים שבהם לא עברה המפלגה את אחוז החסימה בסקרי דעת הקהל. ביום ראשון האחרון נבחרה  מרב מיכאלי ליושבת ראש המפלגה והחליפה בתפקיד את עמיר פרץ.

רועי כהן, מספר 2 במפלגת תנופה, טוען שחיבור בין מפלגתו לבין מפלגת העבודה "הוא כמעט עובדה מוגמרת. זה יקרה עד סוף השבוע". עוד אמר כהן ליהודה שרוני ב"מעריב": "החיבור עם העבודה יעניק לנו מכפיל כוח, והשלב הבא יהיה החיבור עם מפגלת הישראלים של רון חולדאי".

עפר שלח ורועי כהן במסיבת עיתונאים בה הכריזו על הקמת מפלגה חדשה וריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-24. 24 בדצמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
שלח וכהן במסיבת עיתונאים בה הכריזו על הקמת מפלגה חדשה וריצה משותפת בבחירות לכנסת ה-24. 24 בדצמבר 2020 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
סגירה