מרב מיכאלי, אבי ניסנקורן, רון חולדאי (צילום: פלאש90)
פלאש90

פרסום ראשון מיכאלי לא רוצה את ניסנקורן אם תחבור לחולדאי

בשיחות שניהלה עם כמה מתומכיה אחרי שזכתה בפריימריז על ראשות המפלגה, מיכאלי מתחה ביקורת נוקבת על שר המשפטים לשעבר שהיה אדריכל הכניסה של כחול-לבן לממשלת נתניהו ● עם חולדאי, לעומת זאת, יש ליו"ר העבודה יחסים מצוינים ● אולם קשה להניח שחולדאי יסכים לחיבור ללא ניסנקורן ● מיכאלי מכחישה, ואומרת בתגובה: "מעולם לא פסלתי את אבי ניסנקורן ואני מעריכה את פועלו"

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי לא רוצה לראות את אבי ניסנקורן ברשימה משותפת עם מפלגת הישראלים של רון חולדאי, אם אכן תקום. כך נודע לזמן ישראל.

בשיחות שניהלה מיכאלי עם כמה מתומכיה אחרי שזכתה בפריימריז על ראשות העבודה, היא הטיחה ביקורת קשה בשר המשפטים לשעבר, שהיה אדריכל החיבור של כחול-לבן לממשלת נתניהו, בניגוד לעמדת בוחרי המפלגה. מיכאלי אמרה באותן שיחות כי אינה יודעת מיהו בדיוק ניסנקורן ולא בטוח שאפשר לסמוך עליו אחרי מהלכים שביצע.

מיכאלי סוחבת חשבונות ישנים עם ניסנקורן עוד מהימים שבהם היה חבר במפלגת העבודה. לעומת זאת, עם חולדאי יש לה יחסים מצוינים. לפחות פעמיים בעבר היא ביקשה ממנו להתמודד על ראשות מפלגת העבודה, אך הוא סירב.

מיכאלי סוחבת חשבונות ישנים עם ניסנקורן עוד מהימים שבהם היה חבר במפלגת העבודה. עם חולדאי יש לה יחסים מצוינים. לפחות פעמיים בעבר היא ביקשה ממנו להתמודד על ראשות העבודה, אך הוא סירב

חולדאי עצמו רוצה לראות חיבור מהיר עם מפלגת העבודה, ששווה לו מימון, תשתית של פעילים והיום גם מנדטים. מיד אחרי ניצחונה של מיכאלי בפריימריז ביום ראשון האחרון טלפן אליה חולדאי והציע לקיים משא ומתן. מיכאלי הפנתה אליו את אחד הפעילים כדי שישמור על ערוץ פתוח ביניהם עד אחרי הפריימריז בעבודה ביום שני הקרוב. אולם קשה להניח שחולדאי יסכים לחיבור עם העבודה ללא ניסנקורן.

מיכאלי ומקורביה בעבודה שואבים עידוד רב מהסקרים האחרונים. בסקרים שהתפרסמו ביום שני בערוץ 13 וביום שלישי בערוץ 12, מפלגת העבודה חוצה את אחוז החסימה ומקבלת ארבעה מנדטים. התוצאות עוררו התרגשות רבה בקרב פעילים בעבודה שראו כבר את מפלגתם מתפנה מהמפה הפוליטית.

מרב מיכאלי מצביעה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, ב-24 בינואר 2021 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)
מרב מיכאלי מצביעה בפריימריז לראשות מפלגת העבודה, ב-24 בינואר 2021 (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

בסקר אתמול (שלישי) בערוץ 12, מפלגת "הישראל" של חולדאי לא עברה את אחוז החסימה, מה שמעורר מתח רב במפלגה ומשחק לטובה של מיכאלי – שיכולה היום לכפות איחוד בתנאים שלה.

אתמול (שלישי) עזבו שני יריביה הגדולים של מיכאלי, השרים עמיר פרץ ואיציק שמולי, את מפלגת העבודה. הם יישארו שרים מטעם כחול-לבן בממשלת נתניהו.

בפריימריז לבחירת חברי הכנסת של העבודה ביום שני יתמודדו לפי שעה בעיקר דמויות אלמוניות בזירה הפוליטית – למעט מח"כ רם שפע, שהודיע שירוץ.

כפי שפורסם בזמן ישראל, מיכאלי הייתה מעוניינת לראות במירוץ גם את עפר שלח, אבל הוא לא מעוניין להצטרף לעבודה.

חברי הכנסת לשעבר עמר בר לב ורויטל סוויד קיבלו פניות רבות, אבל עדיין לא החליטו אם להתמודד. סוויד עצמה סירבה להצטרף למפלגתו של חולדאי, שפנה אליה מיד אחרי שהודיע על הקמת המפלגה שלו והציע לה מקום ריאלי ברשימה שקיבלה בתחילת הדרך שמונה מנדטים בסקרים.

תגובת מיכאלי: "מדובר בדיווח לא נכון. מעולם לא פסלתי את אבי ניסנקורן ואני מעריכה את פועלו. אני פועלת כדי לבנות את מפלגת העבודה כשחקנית מרכזית ומובילה במחנה שלנו".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
3
אסור להתבשם מהסקרים, הערכה שלי שקהל המצביעים הפוטנציאלים למפלגת העבודה בראשות מיכאלי די חופף למצביעי מר"צ. כשמאלני אני חושב שכל מפלגות השמאל חסרות את הלהט לנצח. לייצר קהל פעיל ומעורב. ... המשך קריאה

אסור להתבשם מהסקרים, הערכה שלי שקהל המצביעים הפוטנציאלים למפלגת העבודה בראשות מיכאלי די חופף למצביעי מר"צ.
כשמאלני אני חושב שכל מפלגות השמאל חסרות את הלהט לנצח. לייצר קהל פעיל ומעורב. שמאל זה חילון צריך להיות דגל גדול נגד ההדתה וכל מה שהחרדים מייצגים. לקהל המצביעים של מרכז שמאל יש כוח קניה עצום, החרמה של מי שמפרסמים בעיתון של נתניהו. לייצר מערכת אוהדים ופעילים אשר מייצרת פעילות מקומית. סניפים תוססים שמכירים את התומכים המקומיים.
ההנהגה של השמאל מפולגת מלאה אגו ותשלם מחיר על שטויות כמו להחרים את ניסן-קורן, צריך ללמוד איך לחבק אנשים ולא להיות טהרן.
הניצחון של ביידן מאפשר אסקפיזם מהדיכאון של הפוליטיקה המקומית.

עוד 401 מילים ו-3 תגובות
סגירה