אמ"ן: הסרת הסגר והתפוצה של הווריאנט הבריטי צפויות להביא לעלייה חדה בתחלואה

הממשלה האריכה ביומיים את סגירת מערכת החינוך; הלימודים לא יתחדשו לפני יום שלישי ● התפוסה המותרת בתחבורה הציבורית תועלה מ-50% ל-75% ● ישראלים שעזבו את המדינה לפני 25 בינואר יוכלו לשוב ארצה ללא צורך באישור של ועדת החריגים ● מנדלבליט: לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג אין סמכות שיפוטית בשטחים ● שר האוצר כ"ץ: הסגר הנוכחי הוא בוודאות הסגר האחרון

קניון עזריאלי במודיעין, 26 בינואר 2021 (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
יוסי אלוני, פלאש 90
קניון עזריאלי במודיעין, 26 בינואר 2021

יוצאים מהסגר: מחר (ראשון) בשעה 7:00 בבוקר ייכנסו לתוקפן שורה של הקלות, שעליהן החליטה הממשלה. ממועד זה תבוטל המגבלה, האוסרת על הציבור להתרחק למעלה מאלף מטרים מהבית, אלא למטרה שהותרה. גם האיסור לשהות בביתו של אחר יבוטל. יוּתר איסוף עצמי ממסעדות (טייק אוויי), מקומות עבודה שאינם כוללים קבלת קהל ייפתחו וכך גם שירותים אחד-על-אחד, כמו מספרות ומכוני קוסמטיקה. צימרים ייפתחו למשפחות גרעיניות. גם שמורות הטבע והגנים הלאומיים שבאוויר הפתוח ישובו לפעול.

מחר תקיים הממשלה ישיבה, שבה יוסיפו השרים לדון ביציאה מהסגר.

 

מחרתיים (שני), בשעה 9:00 בבוקר, יתחדש משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהדיון האחרון נדחה בשל הסגר. בדיון זה חלה חובת נוכחות על הנאשמים במשפט – נתניהו, ארנון (נוני) מוזס ושאול ואיריס אלוביץ'. זהו הדיון הראשון מאז נפתח המשפט, בחודש מאי האחרון, שבה חלה חובה על ראש הממשלה להגיע לאולם בית המשפט.

אלפי מוחים מפגינים בטמרה במחאה על הטיפול המשטרתי באלימות בחברה הערבית.

השבוע, בימים רביעי וחמישי, יחול המועד האחרון להגשת בקשה לוועדת הבחירות המרכזית למניעת התמודדות של רשימה או מועמד בבחירות. ביום רביעי הקרוב יחול המועד האחרון להגשת בקשת מניעה לרשימות ולמועמדים שנרשמו ביום רביעי האחרון, ולמחרת, ביום חמישי, יחול המועד האחרון להגשת בקשת מניעה למי שנרשמו ביום חמישי.

צה"ל הגיב להחלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי –

צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל ולגבות את משרתיו, בסדיר ובמילואים.

צה"ל והרמטכ"ל בראשו מצרים על החלטתו של בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג. עמדת מדינת ישראל היא שמדובר בהחלטה מוטה, בלתי-עניינית ונטולת סמכות.

צה"ל הגן וימשיך להגן, בנחישות ובכל הזירות על ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה, מתוך מחויבות מלאה לרוח צה"ל, לערכיו ולחוקי מדינת ישראל והדין הבין-לאומי.

צה"ל מגבה לחלוטין וימשיך לגבות את כלל משרתיו, בסדיר ובמילואים, הפועלים באומץ ובמסירות להגנת מדינת ישראל ואזרחיה.

צה"ל ערוך לתת גיבוי וסיוע לחייליו ולמפקדיו, ככל שיידרש.

שר הביטחון גנץ שיגר איגרת מיוחדת לחיילי ומפקדי צה"ל ואנשי מערכת הביטחון בעקבות החלטת שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי: "החלטה חמורה, חסרת סמכות, שנועדה להוות כלי שרת בידי חורשי רעתה של מדינת ישראל. צה"ל ומערכת הביטחון כולה ימשיכו להגן על המדינה ואזרחיה במסירות ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכי מדינת ישראל וצה"ל והקפדה על כללי הדין הבינלאומי".

במכתב מציין גנץ כי "החלטת שופטי בית הדין בהאג היא החלטה חמורה שאין לה כל יסוד במשפט הבינלאומי. ההליך במסגרת בית הדין הפלילי מתנהל בחוסר סמכות והוא מופרך ונועד להוות כלי שרת בידי חורשי רעתה של מדינת ישראל, ואלו המבקשים לפגוע בה על ידי ניצול פוליטי של גופים בינלאומיים."

עוד כותב גנץ: "בית הדין לא נועד לרפות את ידיהן של מדינות דמוקרטיות במאבקן בטרור ובמאמציהן להגן על אזרחיהן. מדינת ישראל נאלצת להתמודד עם אתגרים ביטחוניים קשים ומורכבים, ואלו ימשיכו ללוות אותה. צה"ל ואנשיו, ומערכת הביטחון כולה, ימשיכו להגן על המדינה ואזרחיה, במסירות ובמקצועיות, תוך שמירה על ערכיה של מדינת ישראל, על ערכי צה"ל, ותוך הקפדה על כללי הדין הבינלאומי. למדינת ישראל מערכות משפט איכותיות, מקצועיות ועצמאיות, הכוללות מנגנוני בדיקה, חקירה ושיפוט מקצועיים ואפקטיביים, העושים את עבודתם נאמנה."

גנץ מסכם וכותב: "מדינת ישראל ערוכה לכל השלכה אפשרית הנובעת מההחלטה השגויה, הפוליטית והמוטה. מערכת הביטחון, יחד עם שאר הגופים במדינת ישראל, יפעלו בנחישות בכדי למנוע פגיעה במפקדי צה"ל וחייליו, ואנשי מערכת הביטחון כולה. זוהי תקופה מורכבת ומרובת אתגרים ביטחוניים ואחרים. יש לי אמון מלא, כי מערכת הביטחון תמשיך לעמוד כחומה בצורה כנגד איומים מקרוב ומרחוק. אני מחזק את ידיכם ומבקש כי תעבירו מסר זה לאנשיכם".

סגירה