״לפרסם את כל דיוני הממשלה ולא רק הדלפות לצרכים אישיים ומשפטיים של נתניהו״

לפיד: ההדלפה מוכיחה שנתניהו עבר משלב מקמפיין ״הצלחה כבירה״ לקמפיין ״לא אני אשם בכשלון״ ● קיש: הוראתו של מנדלבליט לגבי הפריטטיות מתקרבת להיות פקודה בלתי חוקית בעליל ● שוב: אלפים בצפיפות בבני ברק בהלווית רב ● ליברמן: אין להם אלוהים ● נתניהו הורה לא להגיע מחר ללוותו בבית המשפט ● גפני: לא פוסלים ישיבה עם יאיר לפיד ● הממשלה דנה במתווה החזרה ללימודים

בני גנץ בישיבת הקבינט השבועית, ב-7 ביוני 2020 (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
Marc Israel Sellem/POOL
בני גנץ בישיבת הקבינט השבועית, ב-7 ביוני 2020

הבוקר, בשעה 7:00, נכנסו לתוקפן ההקלות בסגר, שעליהן החליטה הממשלה. בוטלה המגבלה האוסרת לשהות בביתו של אחר והמגבלה האוסרת על הציבור להתרחק מביתו למרחק העולה על קילומטר. הותרה פתיחה של מקומות עבודה ללא קבלת קהל ושירותים אחד-על-אחד, כמו מספרות ומכוני יופי. גם פתיחת צימרים עבור משפחות גרעיניות הותרה. מסעדות יכולות למכור מזון בשיטת איסוף עצמי (טייק אוויי).

הערב, בשעה 17:00, תתכנס הממשלה לדון להמשך הדיון ביציאה מהסגר.

מחר, בשעה 9:00, יתחדש בבית המשפט המחוזי בירושלים משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לראשונה, מאז נפתח המשפט בחודש מאי האחרון, יידרשו ארבעת הנאשמים – נתניהו, ארנון (נוני) מוזס ושאול ואיריס אלוביץ' – להתייצב לדיון. הדיון, שאמור היה להיערך בחודש שעבר ונדחה בגלל הסגר, יעסוק במענה של הנאשמים לכתב האישום.

הדיון יתקיים באולם חדש בבית המשפט, שבו הותרה נוכחותם של 27 איש. לנתניהו הותר להגיע יחד עם עוד שישה אנשים, לזוג אלוביץ' הוקצו חמישה מקומות, למוזס שלושה, ולתביעה – שבעה. עיתונאים יורשו לצפות בדיון באולם סמוך בשידור במעגל סגור.

גובש מתווה לפתיחת מערכת החינוך, שלפיו, מחרתיים (שלישי) יתחדשו הלימודים לגיל הרך, לכיתות א'-ד' ולתלמידי י"א-י"ב. ביישובים שבהם שיעורי תחלואה גבוהים – יישובים כתומים ואדומים – הלימודים יתקיימו בקבוצות קטנות יותר, באוויר הפתוח, כשחלק מהתלמידים בכיתות האמורות ישהו בבית בעוד חבריהם לשכבה יהיו במוסדות החינוך.

בישיבתה הערב תדון הממשלה במתווה שגובש.

יושבת ראש מפלגת העבודה מרב מיכאלי ויושב ראש מרצ ניצן הורוביץ שוחחו במטרה לתאם מסרים, כך שהקמפיינים של שתי הרשימות לא יתנגשו זה בזה ולא תהיה סכנה שאחת משתי המפלגות לא תעבור את אחוז החסימה – כך דיווח הבוקר זאב קם בתאגיד השידור כאן. השיחה בין השניים התקיימה ביוזמתה של מיכאלי. העבודה צפויה לנסות לפנות בקמפיין הבחירות שלה למרכז.

יועז הנדל וצבי האוזר, שהצטרפו לרשימתו של גדעון סער, תקווה חדשה, ישמרו על עצמאותם ויישארו חברים בדרך ארץ, דבר שיסייע להם להתפלג מתוך הסיעה, אם ירצו בכך – כך עולה מהרשימה שהוגשה לוועדת הבחירות המרכזית. כל יתר 62 המועמדים ברשימה לכנסת חברים במפלגת תקווה חדשה. במקום האחרון והסמלי ברשימה הוצב שמשון שושני, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד החינוך.

צבי האוזר ויועז הנדל בכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
צבי האוזר ויועז הנדל בכנסת (צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש90)
סגירה