התוכנית הסודית של גדעון סער

בכירים במטה תקווה חדשה טוענים כי לסער יש הסכם חתום עם יהדות התורה על הקמת קואליציה עם בנט ולפיד ● לפי ההסכם, הקואליציה לא תכלול את ישראל ביתנו של ליברמן ● אם לפיד יקבל יותר מ-20 מנדטים, תהיה רוטציה לראשות הממשלה ● בנט יהיה שר הביטחון ולפיד שר החוץ - ושניהם בסוד העניינים ● דוברת תקווה חדשה: "פייק ניוז מוחלט" ● פרשנות

גדעון סער (צילום: גילי יערי/פלאש90)
גילי יערי/פלאש90
גדעון סער

אם תשאלו את בני בגין, מספר 6 ברשימת "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער, מדוע הוא הסכים לחזור לחיים הפוליטיים בגיל 77, הוא יענה בבדיחות הדעת שהוא מבקש לשבור את שיא גינס.

בגין אמור להיבחר לכנסת בפעם הרביעית בקריירה. קשה להניח שישנם הרבה מקרים כאלה, של חבר פרלמנט שפרש וחזר ארבע פעמים, בארץ ובעולם.

גדעון סער, מייסד תקווה חדשה, ובני בגין, מציינים את הצטרפותו של בגין לתקווה חדשה, 21 בינואר 20201 (צילום: קמפיין תקווה חדשה)
גדעון סער, מייסד תקווה חדשה, ובני בגין, מציינים את הצטרפותו של בגין לתקווה חדשה, 21 בינואר 20201 (צילום: קמפיין תקווה חדשה)

אבל המטרה של בגין ושל החברים ברשימה של סער היא לא לשבור שיאים אזוטריים, אלא לסלק את בנימין נתניהו מתפקיד ראש הממשלה. בכירים במטה סער אומרים לזמן ישראל שהמשימה הזו בעצם הושלמה, גם אם הבחירות עוד לא החלו.

לפי אחד הבכירים, לסער יש הסכם חתום עם יהדות התורה על כינון קואליציה משותפת שתקום בראשותו של סער. בקואליציה הזו יהיו חברות כל המפלגות שסער יבקש לצרף, למעט ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן.

סער עצמו מסתובב בימים אלה בין מטה המפלגה שלו בבית מיטב ברחוב יגאל אלון בתל אביב, ובין המשרד הפרטי שלו במגדל עזריאלי, בקומה ה-22. לסער צמודים יועצים אמריקאים, ממייסדי "פרויקט לינקולן" – יוזמה של רפובליקאים שהפעילו קמפיין אגרסיבי נגד דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית – אשר הגיעו לארץ במיוחד וילוו אותו עד ליום הבחירות.

למטה נכנסים ויוצאים עובדים חמורי סבר, שלא לומר מפוחדים. סער החתים אותם על הצהרות סודיות ושלח אותם לבדיקה גרפולוגית ולמכונת אמת. לא בטוח שהוא יאהב לקרוא את דברי הבכירים במפלגתו שמובאים כאן.

גדעון סער במטה המרכזי של מפלגתו "תקווה חדשה" בתל אביב, 14 בינואר 2021 (צילום: AP Photo/Sebastian Scheiner)
גדעון סער במטה המרכזי של מפלגתו "תקווה חדשה" בתל אביב, 14 בינואר 2021 (צילום: AP Photo/Sebastian Scheiner)

"מה שאנחנו רואים בבחירות זו הצגה", אומר הבכיר. "התמונה ברורה לנו. גם המריבות בין סער ונפתלי בנט לא ממש אמיתיות. יש לנו הבנות איתו. הוא איתנו. סער סגור עם יהדות התורה – וזה מה שחוסם את נתניהו. מכאן הכול פתוח.

"נקים ממשלה בראשות סער עם בנט כשר ביטחון ולפיד כשר החוץ, שלא מפריע לחרדים. אם לפיד יקבל 20 מנדטים, תהיה רוטציה בראשות הממשלה בינו ובין סער".

"נקים ממשלה בראשות סער עם בנט כשר ביטחון ולפיד כשר החוץ, שלא מפריע לחרדים. אם לפיד יקבל 20 מנדטים, תהיה רוטציה בראשות הממשלה בינו ובין סער"

בראיון שהעניק אתמול ח"כ משה גפני מיהדות התורה ליאיר שרקי בערוץ 12 הוא לא פסל ישיבה בקואליציה עם לפיד. גפני אף סירב להתחייב מראש שיהדות התורה תמליץ על נתניהו אחרי הבחירות, בניגוד לבחירות הקודמות, אז יהדות התורה חתמה על התחייבות כזו עוד לפני פתיחת הקלפיות. "אחרי תוצאות הבחירות נראה מה האפשרויות", אמר אמש גפני.

ח"כ יצחק פינדרוס, יו"ר סיעת יהדות התורה, טען אתמול בשיחה עם זמן ישראל בעקבות הדברים של הבכיר במטה סער: "יהדות התורה תלך עם נתניהו, או שתלך לאופוזיציה בראש מורם".

משה גפני (צילום: פלאש90)
משה גפני (צילום: פלאש90)

כך או כך או כך, סער ו"תקווה חדשה" מאבדים בינתיים כוח. המפלגה רשמה 22 מנדטים בסקרים בתחילת הדרך אך עומדת בסקרים האחרונים על 14 מנדטים בלבד. העימותים עם החרדים הקפיצו את לפיד בסקרים, גם על חשבונו של סער.

בראיונות האחרונים נראה גם שסער נבהל מההרכב האולטרה-ימני-שמרני של הרשימה שלו, הכוללת את בני בגין, זאב אלקין, צבי האוזר, יועז הנדל, דני דיין ואחרים. בניסיון לרכך את הדימוי, סער התחיל לקרוא למפלגתו "ימין מרכז", ואף הודיע כי יפעת שאשא-ביטון תהיה ממלאת מקום ראש הממשלה ותשמש כשרת החינוך בממשלה שלו.

בניסיון לרכך את הדימוי, סער התחיל לקרוא למפלגתו "ימין מרכז", ואף הודיע כי יפעת שאשא-ביטון תהיה ממלאת מקום ראש הממשלה ותשמש כשרת החינוך בממשלה שלו

אגב, לפיד עצמו קונה את תסריט הרוטציה עם סער. לפיד לא תוקף יותר את החרדים באופן בוטה, ולא פוסל ישיבה איתם, למרות הפיתוי לתקוף את הפרות הקורונה הבלתי פוסקות. לפיד מתרכז בנתניהו, ואת קמפיין ההפחדה נגד החרדים הוא משאיר לליברמן.

דוברת תקווה חדשה העבירה את  בתגובה הבאה: "פייק ניוז מוחלט".

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
4
עוד 533 מילים ו-4 תגובות
סגירה