הקבינט יצביע על ההצעה לחדש ביום ה' את הלימודים עד כיתה ד' ביישובים ירוקים וצהובים

בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש משפט נתניהו; ראש הממשלה כפר באישומים נגדו ● נתניהו: פתיחת שלב ההוכחות כעת תיתפס כהתערבות בוטה בבחירות ● גנץ דורש לפרסם את התמלילים המלאים של ישיבות הממשלה והקבינט בנושא הקורונה ● יושב ראש הכנסת לשעבר שלמה הלל מת בגיל 97

ילדים מגיעים לבית הספר ביום הראשון של הלימודים, ב-1 בספטמבר 2020. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
יוסי זמיר/פלאש90
ילדים מגיעים לבית הספר ביום הראשון של הלימודים, ב-1 בספטמבר 2020. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה

הממשלה דנה הלילה במתווה החזרה ללימודים של חלק ממערכת החינוך ביום שלישי (מחר). נוכח נתוני התחלואה הישיבה נסגרה ללא החלטה והדיונים ימשיכו היום.

בין השאר נאמר שם על פי הדיווח בחדשות 12:

אלרעי-פרייס: "כשנפתח את המשק ויהיה לנו מקדם הדבקה 1.3, 1.4, 1.5, זה יעלה. אם יהיה עומס בבתי החולים ויהיו 1500 חולים קשים וקריטיים – גם אם בן אדם בן 55 היה מסוגל לשרוד מחלה ולצאת ממנה, כשנגיע ל-2000 ימותו פה הרבה, כי הם יגיעו בבת אחת".

נתניהו אמר: "בניגוד לציפייה הראשונית, אף על פי שאנחנו במצב הכי טוב בעולם ביי פאר, אנחנו לא במצב של חסינות מוחלטת. אנחנו צריכים להמשיך לשמור על שגרת קורונה הרבה הרבה זמן. יש לנו הרבה כלים ואנחנו צריכים לשמור עליהם. האבחנה לא קיימת בציבור. גם אני לא הבנתי את זה עד לפני זמן קצר. אנחנו חייבים לשמור על שגרת קורונה אחרת להרבה זמן. מסכות כל הזמן לכולם".

נתניהו אמר גם: "יש פער עצום שבו היינו בישיבות הקודמות, יש פער של שנות אור בינינו לבין הציבור. הציבור חושב: 'מה הבעיה? יש חיסונים, תפתחו את המשק. מה ששרון אומרת שיהיו כאן הרבה מאוד מתים, ביניהם גם צעירים, האם הציבור מבין את זה? אנחנו חייבים לנקוט משנה זהירות, זה לא בדיחה. אנחנו צריכים להסביר לציבור, אנחנו חייבים להפסיק את הוויכוח לפתוח הכל". 

גלנט בהודעה לתלמידים: מצטער שאין לימודים אבל יותר חשוב שנתגבר על המחלה.

גלנט הוסיף:

"כל מי שנמצא בדיון הופתע שלאחר תקופה כ"כ ממושכת של סגר וחיסונים התחלואה לא יורדת. מציע לנקוט בזהירות מקסימלית, אם צריך להשאיר את מערכת החינוך סגורה כדי להתגבר על המגיפה – נעשה זאת".

איתן גינצבורג כתב:

שר החינוך בורח מאחריות. הגיע הזמן להעביר סמכויות על החינוך בשכבות הנמוכות (גני ילדים 0-6) לראשי הרשויות המקומיות. הם ידעו כיצד לתפעל את המערכת כנדרש ומה ביכולתם לעשות – למשל לאפשר רק לגננות וסייעות שחוסנו להיכנס לגנים. בשלב הראשון אפשר להתחיל בהעברת הסמכויות בערים ירוקות וצהובות

גדעון סער כתב:

גם בנושא החינוך הממשלה מוכיחה כי אינה מסוגלת להוביל מדיניות דיפרנציאלית, אחראית, הדרגתית ובטוחה. למעשה היא אינה יכולה להוביל מדיניות כלל. החינוך "מנוהל" כחלטורה ולאזרחים מתייחסים כאל נתינים. כשלון מוחלט בחינוך, כמו בנתב"ג, באכיפה, בהגנה על העסקים. ב-23/3 מחליפים את ממשלת המחדל!

הלילה: הלוויה בניגוד להנחיות. יוראי להב הרצנו צייץ:

בעוד כמה שעות אמור נתניהו להגיע לבית המשפט למענה לאישומים נגדו.

השאלה הגדולה: מתי יחל שלב ההוכחות והמשפט ייערך שלוש פעמים בשבוע.

הסנגורים של רה"מ צפויים לבקש שהדיונים הבאים ייערכו לאחר הבחירות ואילו הפרקליטות תדרוש שהדבר ייעשה מיד.

יואב קיש אמר בגל"צ כי הוא יופתע אם בית המשפט יעתר לבקשת סנגורי נתניהו לדחות את המשך המשפט וכי כל המהלכים נועדו לפגוע בימין.

לדברי קיש: "כל הליכוד וכל הימין מאחורי ראש הממשלה. התערבות כזו גדולה והשמעה של צד אחד לאורך השבועות האלה נראית לי לא הגיונית, אבל אני כבר לא מופתע משום דבר".

שלום ירושלמי מפרסם אצלנו הבוקר כי על פי בכיר במטה סער יש לו כבר הסכם חתום עם יהדות התורה על כינון קואליציה משותפת שתקום בראשותו. בקואליציה הזו יהיו חברות כל המפלגות שסער יבקש לצרף, למעט ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. על פי התכנון: לפיד יהיה שר החוץ ובנט שר הבטחון.

סגירה