אתה לא יכול לשטות בכל האנשים כל הזמן

נתניהו בבית המשפט עם עורכי דינו, צילום מסך מסרטון של קונטקס, מעריב
נתניהו בבית המשפט עם עורכי דינו, צילום מסך מסרטון של קונטקס, מעריב

הנשיא אברהם לינקולן ידוע באימרה:

"אפשר לשטות בכל האנשים בחלק מהזמן ובחלק מהאנשים כל הזמן, אבל אי אפשר לשטות בכל האנשים כל הזמן".

לינקולן אמר זאת באחד משבעת העימותים שקיים עם השופט סטפן דאגלס במהלך ההתמודדות ביניהם לסנאט במדינת אילינוי. אין ודאות לגבי הניסוח המדוייק של האימרה מאחר שהיא לא מופיעה בשום מסמך כתוב של לינקולן.

על פי זכרונו של לואיס קמפבל, שנכח בעימות שהתקיים בעיר קלינטון אילינוי ב-2 בספטמבר 1858, לינקולן אמר:

"השופט דאגלס לא יכול לשטות באנשים. אתה יכול לשטות בכל האנשים למשך זמן מסויים, אתה יכול לשטות בחלק מהאנשים כל הזמן, אבל אתה לא יכול לשטות בכל האנשים כל הזמן".

האומנם נתניהו לא יכול לשטות בכל האנשים כל הזמן?

נתניהו משטה בנו, בנציגינו בכנסת ובשופטינו בשנתיים האחרונות, עם שפת גוף עצבנית ועכשיו גם עם הפניית גב לא ברורה למצלמה בבית המשפט. אולי יחידי סגולה חושבים שלהם מותר לשטות בכל האנשים כל הזמן וזה חלק מתפיסת המציאות המעוותת של מנהיגים גבהי לב ויהירים.

מה כולם יודעים?

בשבוע שעבר נתניהו אמר בערב לאחר הדיון בבית המשפט "כולם יודעים שהתיקים תפורים". כולם יודעים? איך נתניהו יודע מה יודעים כולם, ומי הם כולם? יריב לוין, מירי רגב, מיקי זוהר, אמיר אוחנה, בועז ביסמוט, יעקב ברדוגו ואחרים יודעים. יתכן שהם מקבלים מבלפור תדריכים ודפי מסרים שמיידעים אותם בכך. אבל האם גם סער, בגין ואלקין, בנט ושקד, ליברמן ולפיד, הורוביץ ומיכאלי, גנץ, אשכנזי, ליאת בן-ארי ומנדלבליט יודעים שהתיקים תפורים?

בשבוע שעבר נתניהו אמר בערב לאחר הדיון בבית המשפט "כולם יודעים שהתיקים תפורים". כולם יודעים? איך נתניהו יודע מה יודעים כולם, ומי הם כולם?

זו העמדת פנים והסתה של יחיד הסגולה נגד אלו המסכנים את שלטונו. נתניהו יודע את האמת אבל מלבה בתומכיו את תחושת הנרדפות ואת השנאה לאויביו הפוליטיים. אם התיקים תפורים, מדוע מנדלבליט מנע את חקירתו בתיק הצוללות? מנדלבליט עיכב, הגן והקטין את ההאשמות בתיקים נגד נתניהו ואת זה באמת כולם יודעים.

דגים עפים ציפורים שוחות

דני סנדרסון כתב את המשפט היפה הזה בשיר אהבה בשנות השבעים, הרבה לפני 15 שנות שלטון נתניהו, אבל הוא בטח לא חשב שהוא מתאר בצורה פואטית את תפיסת המציאות המעוותת של נתניהו. בשנים האחרונות נתניהו מוכיח לנו שדגים יכולים לעוף וציפורים יכולות לשחות אם נתניהו רוצה. נתניהו גרם לרמטכ"לים לערוק ולשכב על הגדר עבורו, לשופטי בג"ץ להעלים עין מהפרת התחייבות מפורשת על ידו לחתום על הסכם ניגוד עניינים, אז מדוע שדגים לא יעופו ושציפורים לא ישחו כשנתניהו רוצה?

לא בשמיא

חז"ל אמרו לא בשמיא והגיע הזמן ששופטי בית המשפט יבינו שהמשטר הדמוקרטי במדינת ישראל בסכנה אמיתית ויעשו מעשה. זה לא בשמים, זה בידיהם. הם צריכים לעשות מלאכתם בנחישות ובחריצות ולא לאפשר דחיות נוספות של המשפט ושל מתן גזר הדין, כי נתניהו גורר את המדינה אחריו לתהום ועוד יגרום לאסון לפני שינתן גזר דינו על ידי בית המשפט.

נתניהו כבר גרם נזקים אדירים למדינה:

  1. לבטחון בפרשת מכירת הצוללות למצרים ומטוסי האף-35 לאמירויות.
  2. לכלכלה, כשמנע אישור תקציב ב2021 וגרם לגרעון אדיר + הוצאות של מיליארדים על 4 מערכות בחירות בשנתיים האחרונות.
  3. לדמוקרטיה, שהפכה ב-15 שנות שלטונו למעורערת ומשותקת.
  4. לבריאות הציבור, עם מעל ל-5000 מתים מקורונה ואלפי חולים נוספים, שלפחות חלקם היו יכולים להמנע.

נתניהו הוכיח בשנת 2020 שהוא פועל  קודם כל לקידום האינטרסים המשפטיים שלו. רק ממשרד ראש הממשלה הוא יכול לעכב את המשפט ואולי גם יצליח לבסוף לעצור את המשפט עם חוק צרפתי.

נתניהו הוכיח בשנתיים האחרונות שהוא לא יאפשר לעם ישראל לבחור ראש ממשלה אחר ומבחינתו כל האמצעים כשרים: גניבת קולות, הפרת התחייבויות והסכמים ועכשיו גם הסכם עודפי קולות עם קנאים.

נתניהו הוכיח בשנתיים האחרונות שהוא לא יאפשר לעם ישראל לבחור ראש ממשלה אחר ומבחינתו כל האמצעים כשרים: גניבת קולות, הפרת התחייבויות והסכמים ועכשיו גם הסכם עודפי קולות עם קנאים

או ש או ש

אם נכון שהתיקים תפורים, שהמשטרה והפרקליטות מלאה באנשי אליטות מרושעים, רוקחי מזימות אפלות בחדרים סגורים כנגד ראש ממשלת ימין חזק, יחיד סגולה, מנסים לעשות נגד נתניהו הפיכה שלטונית על ידי תפירת תיקים – זה חמור מאוד.

מצד שני, אם מה שמתואר בשלושת תיקי התביעה שהוגשו לבית המשפט נגד נתניהו נכונים והוא שליט מושחת, שקיבל שוחד, רימה, הפר אמונים, ובנוסף פגע לכאורה בבטחון המדינה בפרשת הצוללות, מנע תקציב ממדינת ישראל כדי לשמור על כסאו, מסית נגד מערכת המשפט ומשטה בכל האנשים כל הזמן – זה חמור לא פחות. לכן בית המשפט חייב להכריע, נתניהו אשם או שהתיקים תפורים, או ש או ש, ואי אפשר להמשיך עם הכאוס הזה.

למה לא להאיץ את המשפט?

למה אי אפשר להאיץ את המשפט ולאפשר לשופטים להגיע להכרעה בהקדם האפשרי, זכאי או אשם? שישבו 5 ימים בשבוע, 10 שעות ביום, ויהפכו כל אבן כדי לחשוף את האמת, עד שיצא עשן לבן או שחור.

אין משימה חשובה ודחופה יותר לאחר שנתיים של כאוס פוליטי מאשר להסיר את העננה הכבדה הזו, שמרחפת מעל המשטר הדמוקרטי ומסכנת את המדינה. אי אפשר לשטות בכל האנשים כל הזמן ואי אפשר לעצור חיי מדינה למשך שנים עד שיוכרע דינו של נאשם בשוחד, במרמה ובהפרת אמונים העומד בראשה.

נתניהו צריך להיות הראשון לדרוש זאת מהשופטים. חיקרו מהר ולעומק, חישפו את האמת, גם בפרשת הצוללות, נקו את השולחן ועשו שירות גדול לעם ישראל.

ד"ר רמי רום הוא דוקטור לכימיה פיזיקלית, עורך פטנטים וחוקר עצמאי של מלחמת יום כיפור.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 782 מילים
סגירה