"עוד לא ביקשנו אפילו דחייה אחת"

ראיון עם בנימין נתניהו בערוץ 20, 10.2.2021, צילום מסך
ראיון עם בנימין נתניהו בערוץ 20, 10.2.2021, צילום מסך

אפתח בוידוי: אינני מצופותיו האדוקות של ערוץ 20. כן, אני יודעת, למעריצי השושלת השלטונית של משפחת נתניהו מסוגי מדובר בערוץ חובה, משופע בראיונות בלעדיים מרגשים של מיטב העיתונאים החריפים והנוקבים עם בנימין ("תקציב, אתמול, לא צריך בחירות, יש תקציב מוכן, מוכן ממש") נתניהו, רעייתו שרה ("לומדים לחיות עם חיים די של הקרבה") נתניהו ובנם יאיר ("זה פוצע, זה כואב, זה לינץ' שהנשמה שלך עוברת") נתניהו, שגם מצטרף לא אחת לפאנלים שם. ובכל זאת, הערוץ הזה מטרחן ומשמים כל כך, שאפילו קהל יעד נלהב כמוני מתקשה להשאיר עפעפיים פתוחים מולו.

מתוך ראיון בערוץ 20 עם בנימין נתניהו, אוגוסט 2020, צילום מסך
מתוך ראיון בערוץ 20 עם בנימין נתניהו, אוגוסט 2020, צילום מסך

כנראה שאני לא לבד בענין הזה, כי לליכוד יש בכל זאת אי אילו מנדטים שכנראה הולכים עם בנימין נתניהו באש ובמים כבר עידן ועידנים, אך נתוני הצפייה בערוץ לא מצביעים על כך שמדובר גם בצופים מכורים לערוץ הבית שלו. אם להתבטא בעדינות.

מאידך, כשהערוץ "משיג" "ראיון" "בלעדי" טרי לפינת הליטוף הקבועה של שושלת נתניהו, הוא כבר מוצא את דרכו לכל בית ישראל בערוצי ההפצה המקובלים של ראש הממשלה ובני ביתו.

מתוך ראיון עם שרה נתניהו בערוץ 20, אוקטובר 2020, צילום מסך
מתוך ראיון עם שרה נתניהו בערוץ 20, אוקטובר 2020, צילום מסך

בדרך הזו הגיע לידיי פריים מתוך הראיון האחרון ששודר אמש בערוץ. ומה מגלה שם ראש הממשלה שלנו למראיינו?

"אתה יודע שעוד לא ביקשנו אפילו פעם דחייה אחת? אפילו פעם אחת. אף אחד לא יודע את זה".

פה חשדתי, כמו שאומרים. נכון, יש שיאמרו כי להרים גבה על שקר של בנימין נתניהו זה אקט תלוש ונאיבי במקצת. הרי האיש נתפס בכל כך הרבה שקרים, שאילו היינו מצמידים לו צ'יפ קטן של בדיקת עובדות, המצפצף בכל דבר שקר או סילוף בוטה, הצ'יפ היה מתפוצץ משימוש יתר עוד לפני תום תקופת הניסיון. ובכל זאת, תמיד יפה לצפות בקלות המרהיבה ובאלגנטיות שבה בעל מלאכה מיומן או אלוף אולימפי בשיא כושרו עושה את מה שהוא יודע ומאומן לעשות היטב. או במקרה של נתניהו, לשקר.

מעניין גם לראות את הקלילות שבה נתניהו בוחר לשקר בפרהסיה, בראיון מצולם ומוקלט (גם אם בערוץ נידח ונטול צופים), כשהוא יודע שסבא גוגל הוותיק והטוב נמצא בהישג ידם של רוב הצופים בימינו.

הואיל ונתניהו לא מייחס חשיבות למעריצה מושבעת כמוני, שממילא לא תצביע לו (כי אני שמאלנית לא עלינו), הוא כנראה מניח שמצביעיו הרלוונטים הם אהבלים גמורים, שיאמינו לכל מילה שלו גם אם היא הפוכה לגמרי ממה ששמעו לפני כמה ימים, או כאלה שמתקשים לעקוב אחר הרצף, או אנשים שלא מבססים את דעתם על זוטי זוטות כמו תשפוכת שקרים בלתי פוסקת.

איך "לא ביקשנו אפילו פעם דחייה אחת" איך?

רק לפני שלושה ימים, למען השם, יומיים לפני ההצהרה הזו, ב-8.2.2021 פורסמה בעיתון הבית שלו, ישראל היום הידיעה "הסתיים הדיון במשפט נתניהו: פרקליטי ראש הממשלה דורשים דחייה של 4-3 חודשים", ובה נכתב: 

"אחרי דחייה בגלל סגר הקורונה השלישי, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייצב הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים לדיון מהותי במשפטו, שבמהלכו הוא ושאר הנאשמים בתיקי האלפים, נוני מוזס ושאול ואיריס אלוביץ', הודיעו שהם כופרים באישומים המיוחסים להם. הדיון הסתיים ללא החלטה על תחילת שלב ההוכחות, ולקראת סוף הדיון ביקשו סנגוריו של נתניהו לדחות את הדיונים בשלושה חודשים לפחות".

פחות מחודש קודם לכן, בידיעה מה-11.1.2021 בכלכליסט "עוד דחייה במשפט נתניהו" נכתב: 

"אתמול הגישו ארבעת הנאשמים בתיקי האלפים – ראש הממשלה בנימין נתניהו, הזוג שאול ואיריס אלוביץ' ונוני מוזס – בקשה לדחות את הגשת המענה בכתב בשבוע בשל כוח העבודה המצומצם בתקופת הסגר. השופט משה בר-עם נענה לבקשה".

שלושה ימים לפני כן, בידיעה מה-8.1.2021 בהארץ: "בית המשפט דחה את בקשת נתניהו לדחות את הדיון בעניינו בשבוע הבא", נכתב: 

"בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (רביעי) את בקשתם של סנגוריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את הדיון בעניינו שאמור להתקיים ביום רביעי הבא. בדיון זה צריך נתניהו לענות על כתב האישום נגדו. השופטים נימקו וכתבו כי 'כתב האישום המקורי נמצא בידי הנאשמים זה כשנה. ניתן להניח כי הגשת כתב האישום המתוקן מחייבת התאמות בתשובה לאישום, אך אין בה כדי להצדיק דחיית הדיון'".

ב-24.11.2020 פורסם במעריב בידיעה "שלב ההוכחות במשפט ראש הממשלה נתניהו נדחה לחודש פברואר" – שתי דחיות במחיר אחד:

"הדחייה נובעת מתוך בקשת פרקליטי נתניהו, הזוג אלוביץ' ונוני מוזס לתיקון כתב האישום בעניינם. בית המשפט קיבל גם את בקשת סנגוריו של נתניהו לדחות את מתן תשובתם על כתב האישום מיום ראשון הקרוב ל-13 בינואר".

בידיעה בוויינט מה-8.3.2020 תחת הכותרת "תשעה ימים לפני פתיחת המשפט: נתניהו מבקש לדחות את ההליך", פורסם כי:

"עורכי דינו של ראש הממשלה מבקשים לדחות את הקראת כתב האישום מאחר שלא קיבלו לטענתם את חומרי החקירה. המדינה טרם השיבה לפניה".

שבוע לאחר מכן, ב-15.3.2020, כבר למדנו כולנו מידיעה נוספת בוויינט, שכותרתה: "פתיחת משפט נתניהו נדחתה למאי", כי:

"דיון הקראת כתב האישום במשפטו של רה"מ, שאמור היה להתקיים מחרתיים, נדחה ל-24 במאי – בשל 'מצב החירום' שהחיל השר אוחנה באחת בלילה על מערכת המשפט עקב התפשטות נגיף הקורונה".

אוקיי, אז זו באמת לא היתה בקשת דחייה אחת. אני ספרתי בין שש לשבע בקשות דחייה (ידיעה אחת מכילה שתי בקשות דחייה שונות), לא כולל בקשה לדחות את המשפט כולו עד אחרי הבחירות. אז אולי רק הסיפא של נתניהו נכונה: "אף אחד לא יודע את זה". אף אחד לא יודע את זה, כי זה לא קרה. זה הפוך ממה שהתרחש במציאות.

ועוד לא אמרנו מילה על כל הדחיות בהגשת כתב האישום עצמו, או על הדחיינות השיטתית של נתניהו – בדחיית התקציב למשל. סתם, עוד שקר קטן לארסנל. אין חדש תחת השמש.

רונית צח היא עורכת זירת הבלוגים של זמן ישראל. עיתונאית רוב חייה הבוגרים, עם חיבה מיוחדת לטריוויה אקטואלית. אמא לשתי בנות, חתול וחתולה

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
7
לו באמת היית עיתונאית ולא סתם פוחלצית היית אמורה להבין כי תיקון כתב אישום מחייב את דחיית דיונים על מנת ללמוד את התיקון ואם דרוש תיקון או מחיקה זה מחייב דחיה. מה אצה לכם בשמאל הדרך לקיים... המשך קריאה

לו באמת היית עיתונאית ולא סתם פוחלצית היית אמורה להבין כי תיקון כתב אישום מחייב את דחיית דיונים על מנת ללמוד את התיקון ואם דרוש תיקון או מחיקה זה מחייב דחיה. מה אצה לכם בשמאל הדרך לקיים דיון בכתבי אישום מופרכים ומפוברקים שחורי הגבינה השוויצרית מחווירים לידה. את הרי פתטית שחיפשה בנרות אמירות שנאמרו רק לאחרונה בידיעה כי רק בחודש האחרון תוקן כתב האישום ולמעשה עומד על פני מחיקה. ברור לך כי ניהול משפט עם כתב אישום שעשוי להימחק/להיגזר או להצטמק לא ניתן לנהל דיונים כל עוד ביהמ"ש קובע שזכות הנאשם לקבל את מלוא הראיות והדרישות כי מלכתחילה חקירת משטרה הייתה בניגוד לחוק ובוודאי כאשר להשיג את הראיות לכאורה אויימו עדים לשמש עדי מדינה. אם את עיתונאית אז אז אני אסטרונאוט.

אם נמצא פעם את נתניהו דובר אמת, אז יהיו אלו חדשות של ממש. כל עוד נתניהו ממשיך לשקר, זה כלב נשך אדם. מסקרן אותי מבנה הנפש של בנאדם שמשקר במצח נחושה, מול הציבור כולו. הוא חושב שמאמינים לו... המשך קריאה

אם נמצא פעם את נתניהו דובר אמת, אז יהיו אלו חדשות של ממש.
כל עוד נתניהו ממשיך לשקר, זה כלב נשך אדם.
מסקרן אותי מבנה הנפש של בנאדם שמשקר במצח נחושה, מול הציבור כולו. הוא חושב שמאמינים לו? הוא מאמין לעצמו?
הלו, יש כאן רופא במקרה?

עוד 806 מילים ו-7 תגובות
סגירה