ערב של אלימות נגד מפגינים

בראשל"צ פרצה תגרה אלימה לאחר שצעיר קרע שלטים נגד נתניהו, בנהריה גבר זרק חפצים על מפגינים, בקריית אונו צעירה איימה על מפגינים באקדח פלסטיק ● מראענה התנצלה על "פוסט הצפירה": "ישן ועלוב, לא הייתי צריכה לכתוב אותו" ● פעילי תקווה חדשה תלוי כרזה נגד נתניהו מעל בית ז'בוטינסקי ● בכחול לבן דורשים להקדים את הפעימה הבאה במתווה היציאה מהסגר המיועדת ל-23 לפברואר, במשרד הבריאות נגד ● ישיבת הממשלה שוב בוטלה

הפגנה נגד נתניהו בירושלים 6.12.2020 (צילום: אולייבייר פיטוסי, פלאש 90)
אולייבייר פיטוסי, פלאש 90
הפגנה נגד נתניהו בירושלים 6.12.2020

"אני יכול להגיד בזהירות שהבעיה שהצבענו עליה בהתחסנות הצעירים כבר פחות חמורה". כך הצהיר הערב מנכ"ל קופת חולים כללית, אהוד דוידסון, בראיון שהעניק לתוכנית "פגוש את העיתונות" בחדשות ערוץ 12.

לדברי דוידסון: "ההסברה עובדת, ואני רואה עלייה בהתחסנות הצעירים מתחת לגיל 50, ומתחסנים עשרות אלפים ביום. אנחנו עושים צ'ופרים למתחסנים, בחולון עשינו הפנינג ובבני ברק חילקנו צ'ולענט, אבל אני לא חושב שהם באים להתחסן בשביל זה". דוידסון ציין כי 82% מבני 50 ומעלה כבר התחסנו, רובם בחיסון שני, אך אמר כי "התחסנות המבוגרים טרם מיצתה את עצמה והיא ממשיכה, ואני חושב שנגיע ליעד של 90% מהמבוגרים. לא 100%, לזה לא נגיע".

 

מטופלת מקבלת חיסון נגד קורונה במתחם החיסונים של עיריית תל אביב ושל בית החולים איכילוב בכיכר רבין, 19 בינואר 2021 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מטופלת מקבלת חיסון נגד קורונה במתחם החיסונים של עיריית תל אביב ושל בית החולים איכילוב בכיכר רבין, 19 בינואר 2021 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בזמן שנתניהו בונה את הקמפיין שלו על הצלחת קמפיין החיסונים, ביש עתיד מתמקדים במציאות בשטח שבה הישראלים עדיין נספים במגפה בהמוניהם.

אתר בלומברג פרסם היום כתבה שבה תקף את מדיניות ישראל, ש"יושבת על מלאי של חיסונים" בזמן שהעולם משווע להם, וכמעט ואינה מסייעת בחיסון הפלסטינים. שלא במפתיע, אחמד טיבי מהרשימה המשותפת מסכים עם המסר ואף מוסיף לו כינויי גנאי משלו.

ח"כ יאיר גולן ממרצ, שלפי הסקרים מגרדת את אחוז החסימה מאז שמרב מיכאלי שיקמה את מפלגת העבודה, תוקף בחריפות את המפלגה ה"שכנה" מימין.

גולן, שהתראיין בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 לצדו של מועמד מפלגת העבודה, עומר בר-לב, הטיח בבר-לב: "אחרי שבגדתם בבוחרים שלכם והצטרפתם לממשלה של נתניהו, אתם צריכים להתבייש בפינה". כשנשאל גם על ידי בר-לב וגם על ידי המראיינת, רינה מצליח, האם לא הגזים בביקורת שלו על העבודה, אמר: "לא, לא, אתם בגדתם בבוחרים שלכם".

עוד אמר גולן על העבודה: "אנחנו מפלגת שמאל שגאה בזהות שלה ובמסרים שלה. אנחנו אומרים את אותם דברים וגם עושים אותם, בעקביות". בתשובה לשאלה, האם הוא מעדיף להיות "גאה מחוץ לכנסת", כדבריה של מצליח, או בתוך הכנסת, אמר גולן: "כשאתה שלם עם מה שאתה, אתה תהיה בכנסת".

גולן בחר שלא לנקוט ב"טקטיקת הגעוואלד" החביבה על מרצ בזמן ירידה בסקרים, ואמר "אנחנו נעבור חד משמעית את אחוז החסימה. חד משמעית".

בר לב מצדו אמר "מרצ היא מפלגה צודקת, העבודה היא מפלגה חכמה. מרצ מסתכלת על הכיבוש מהזווית ההומניטרית והזווית של הפלסטינים. גם אנחנו נגד הכיבוש, אבל אנחנו מסתכלים עליו מהזווית של הביטחון ושל הצורך להיפרד".

בתשובה לשאלה, האם יצטרפו לממשלה שבראשה עומדת מפלגת ימין, ומועמד ימני כמו גדעון סער, אמר בר-לב: "אנחנו חד משמעית נהיה במחנה רק לא ביבי. אני לא רוצה להגיד על מי נמליץ, אנחנו נראה את תוצאות הבחירות ונחליט על מי נמליץ, אבל זה חד משמעית יהיה מי שיהיה לו את הסיכוי הגדול ביותר להחליף את נתניהו. נתניהו לא צריך להישאר ראש ממשלה והוא יישאר".

למרות ההתקפות ההדדיות, בר-לב וגולן הסכימו על דבר אחד: הריצה הנפרדת של שתי המפלגות אינה מסכנת אותן ואינה גורמת לבריחת קולות. בתשובה לשאלה, האם הם חברים, אמרו השניים: "בוודאי", וסיפרו שבר-לב היה המדריך של גולן בקורס מג"דים בצבא.

יאיר גולן, עמר בר-לב (צילום: פלאש90, עיבוד מחשב)
יאיר גולן, עמר בר-לב (צילום: פלאש90, עיבוד מחשב)

שר האוצר ישראל כץ מגיב למבקריו למרות שהם אינם ראויים לתגובה:

סגירה