מה יותר סביר שיקרה בכנסת ה-24?

משה מירון עם השלט "שמאלנים בוגדים" (צילום: צילום מסך מסרטון של ציפי מנשה)
צילום מסך מסרטון של ציפי מנשה
משה מירון עם השלט "שמאלנים בוגדים"

הרשת והתקשורת המסחרית געשו בשבוע שעבר בעקבות "חשיפת" פרסומים ישנים ברשתות החברתיות של הגברת אבתיסאם מרעאנה, מי שהגיעה למקום 7 בבחירות המקדימות של מפלגת העבודה.

לדעתי הצנועה, מקום 7 בעבודה אינו מקום ריאלי, והגברת מרעאנה בכלל לא תהיה חברת כנסת. כל זה לא אומר שאי אפשר להפוך אותה לדמון התורן. לסכנה המיידית החמורה ביותר למדינת ישראל, אליה אפשר לכוון את חיצי הרעל והשנאה שמאחדים את המחנה. כפי שאמר בשעתו ראש הזרוע הסוטה של בלפור, הצלם החובב מר נתן אשל. המחנה שתומך בנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, במישרין או בעקיפין.

לדעתי הצנועה, מקום 7 בעבודה אינו מקום ריאלי, והגברת מרעאנה בכלל לא תהיה חברת כנסת. כל זה לא אומר שאי אפשר להפוך אותה לדמון התורן. לסכנה המיידית החמורה ביותר למדינת ישראל

לפני כמה ימים, לפני שיצאתי חזרה לאשדוד אחרי ההפגנה בירושלים, הלכתי לאכול. אכלתי המבורגר בעסק קטן ברחוב עזה, יחד עם עוד כמה חברים להפגנות. מעניין מתי חבר הכנסת ניסים ואטורי יגיע לפרסם אותו (זה חוקי בכלל מה שהוא עושה בטוויטר?) אחרי שטען שהוא "מסייע לעסקים הקטנים". מעניינת הדואליות הזו, אגב. חבר הכנסת ואטורי תומך נלהב של נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, שהשמיד למעלה מ-50 אלף עסקים על מזבח הבריחה ממשפטו.

אבל סליחה, סטיתי קצת מהנושא, כבר חוזר.

בדרכנו אל ההמבורגר, עברנו דרך התקבצות של מר משה מירון ופמלייתו. מר מירון התפרסם כמי שאוחז בשלט "שמאלנים בוגדים". אינני יודע אם נכונות השמועות לגבי זה שהוא לכאורה סוג של מושתל בהפגנות כדי לייצר כאוס ופרובוקציות, אך מדובר בדעה מאוד רווחת בקרב חלק ניכר מן המפגינים. בכל אופן, מה שנצעק לעברי ולעבר חבריי היה:

"שמאלנים בוגדים".
"שמאלנים בוגדים סכנה לישראל".
"מפיצי קורונה".
"מי רוצה את הסכמי אוסלו".
"מי רוצה פיגועים וטרור".

אני כמובן לא היססתי ומיד השבתי להם, כאשר אני עושה שימוש במגפון:
"מי שיחרר 1000 מחבלים עם דם על הידיים?"
"מי העביר את השליטה בחברון ויריחו לרב המרצחים ערפאת?"
"מי מקיים גם היום ואף הרחיב את הסכם אוסלו?"
"מי שילם 20 מיליון דולר פיצויים למחבלי המרמרה והתנצל פומבית בפני ארדואן?"
"מי הצביע בעד ההתנתקות?"
"מי פינה את עמונה?"
"מי לא פינה את חאן אל אחמר?"
"מי מעביר כל חודש 50 מיליון דולר לארגון הטרור חמאס?"
"מי רקם תוכנית מדינית הכוללת חילופי שטחים והכרזה על מזרח ירושלים כבירת פלסטין?"

את כל הדברים הללו לא עשתה חברת הכנסת יזבק, ולא עשה אותם חבר הכנסת טיבי. את כל הדברים האלו לא עשתה הגברת מרעאנה, ולא עשה אותם חבר הכנסת עודה. את כל הדברים האלה, ועוד הרבה כמותם, עשה נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים, בו תומכים כל אותם "ימנים" שנמצאים יחד עם מר מירון ומכנים את המפגינים "שמאלנים בוגדים".

אני אישית לא מגדיר את עצמי "שמאלני" ויש עוד רבים מהחברים למחאה שלא מגדירים עצמם "שמאלנים". אבל אנחנו כבר יודעים, שאפילו אם אתה חבר הכנסת אבידר או מר גדעון סער – מספיק שאתה יוצא נגד הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים כדי להיות "חלק מגוש השמאל".

אני אישית ורבים מחבריי למלחמה לא מגדירים את עצמנו "שמאלנים", אבל אנחנו כבר יודעים, שאפילו אם אתה ח"כ אבידר או מר גדעון סער – מספיק שאתה יוצא נגד הנאשם בפלילים כדי להיות "חלק מגוש השמאל"

אני אישית יוצא להפגין, כי לתחושתי זו הדרך היחידה שלי כרגע להרגיש שאני עדיין אדון לעצמי. אחרי כמעט שנה של משבר בריאותי, שהביא חקיקה מסוכנת ופוגעת בזכויות אדם בסיסיות, ההפגנה היא המקום היחיד שנשאר לי בו אני מרגיש שאני עדין חי בדמוקרטיה.

מה עוד יש לי חוץ מזה? הקלפי. בבחירות האחרונות האדם שקיבל למעלה ממיליון קולות כי הבטיח שלא ישב עם נתניהו, השתמש במצפון החליפי שלו כדי לבגוד בבוחריו. אז גם הקלפי כבר איבדה את היכולת לגרום לי להרגיש שאני חי בדמוקרטיה. הרי גם בסוריה יש קלפי, גם ברצועת עזה.

רשימת הטרנדים בטוויטר ביום ראשון השבוע
רשימת הטרנדים בטוויטר ביום ראשון השבוע

במוצאי שבת קיבלנו עוד דוגמה לכמה קל ליצור "עובדות" אלטרנטיביות. מר עמית סגל, הפרשן הפוליטי של חדשות 12, מפרסם צילום מסך, שלכאורה נלקח מקבוצה של מפלגת העבודה, שם לכאורה מר נחמן שי מגיב על ראיון של הגברת איבתיסאם מראענה בערוץ 12. בלי בדיקה כמובן. מר שי מיהר להבהיר כי מדובר בפרסום כזב.

שימו לב לטרנדינג בגוגל ביום ראשון השבוע. הפייק של עמית סגל עשה את העבודה, בלפור הרוויחו ואף אחד לא שילם על הפייק ניוז.

וזה לא הפייק היחיד של מר סגל. הדוגמה הכי בולטת היא ההמצאה שמפגינים ניסו לפרוץ לבית ראש הממשלה, שאפילו עקיבא נוביק התנער ממנה למחרת בטוויטר.

מר מירון ופמלייתו, מר סגל, ועוד שלל שופרים, "עיתונאים" וסוקרים מטעם, מייצרים לנו דה-פקטו מציאות אלטרנטיבית, בה אדם שהורשע בבית המשפט בתמיכה בארגון טרור והסתה לגזענות, הוא יותר לגיטימי מכאלה שכתבו פוסט שערורייתי בפייסבוק.

הרי ברור לכל שאין שום סיכוי שחברת הכנסת יזבק תצליח לבטל את הגדרתה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי,

ההפגנה היא המקום היחיד שנשאר לי בו אני מרגיש, שאני עדין חי בדמוקרטיה. מה עוד יש לי חוץ מזה? גם הקלפי כבר איבדה את היכולת לגרום לי להרגיש שאני חי בדמוקרטיה. הרי גם בסוריה יש קלפי. גם ברצועת עזה

אין שום סיכוי שחבר הכנסת טיבי יצליח להביא לחקיקת חוק השבות לפליטים פלסטיניים, ואין שום סיכוי שהגברת מרעאנה תצליח לבטל את יום השואה. בואו, אם הסיעות החרדיות שיש להן כוח פוליטי עצום ומתנגדות לעמידה בצפירה ביום השואה וביום הזיכרון לא שינו את הסטטוס קוו בנושא, אז בטח שכמה חברי כנסת משוללי כוח פוליטי לא יצליחו להביא לכזה שינוי.

עכשיו אנחנו צריכים לשאול את עצמנו – מה יותר סביר שיקרה בכנסת ה-24?

ערכתי סקר קצר אצלי בפרופיל בטוויטר (לטעמי הרבה יותר אמין מסקרים של עד מדינה) כדי לברר מה דעתם של העוקבים והעוקבות שלי. התוצאות הן חד משמעיות. רוב מוחלט של העונים והעונות קובע כי ממשלת נתניהו עם בן-גביר וסמוטריץ, שתעביר חוק צרפתי ופסקת התגברות – מסוכנת לישראל הרבה יותר מאשר פרסום של התבטאות שערורייתית ופופוליסטית כזו או אחרת של מי מחברי וחברות הכנסת הערבים, ש"זוכים וזוכות" להסתה רק בגלל מוצאם האתני.

גיל סולומון הוא עצמאי בן 31. צלם, יועץ פוליטי, יזם, ערכיסט ואקטיביסט. מתעניין בפוליטיקה, ותקשורת.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.
עוד 884 מילים
סגירה