"הדם קפא בעורקינו"

הצעירה החשודה בירי באקדח (צילום: אבי שמואלי)
אבי שמואלי
הצעירה החשודה בירי באקדח

אם היה עומד אדם ומכוון אקדח לעבר ראש הממשלה נתניהו או לעבר מפגינים התומכים בו, נתניהו ונאמניו היו עושים מכך מטעמים בתקשורת והיה מוגש נגדם כתב אישום. בעצם, גם אם זה היה קורה ללא ניפנופי אקדח. שכשהסיטואציה הפוכה, דממת אלחוט. למישהו אכפת שהשבוע איימו על מפגינים באקדח, ולא בפעם הראשונה? הפעם זה היה אקדח פלסטיק, אך מי יכול להבטיח לנו שככל שתתקדם מערכת הבחירות וימשיכו להתעצם השנאה וההסתה, המקרה הבא לא יהיה עם אקדח אמיתי?

למישהו אכפת שהשבוע איימו על מפגינים באקדח, ולא בפעם הראשונה? הפעם זה היה אקדח פלסטיק, אך מי יכול להבטיח לנו שככל שתתקדם מערכת הבחירות וימשיכו להתעצם השנאה וההסתה, המקרה הבא לא יהיה עם אקדח אמיתי?

במוצ"ש שעבר, כמדי שבת, התקיימו הפגנות במוקדי הפגנה בכל רחבי הארץ, כחלק מהמחאה המתמשכת נגד ראש הממשלה. אחת מההפגנות התקיימה על גשר שבכביש 471 בפתח תקווה.

במהלך ההפגנה צעירה יצאה מהרכב, נופפה ואיימה על מפגינים באקדח. בדיעבד התברר שהיה אקדח פלסטיק.

תושב קרית אונו, אבי שמואלי, נכח במקום עם אשתו. שמואלי הוא אחד המפגינים הקבועים בגשר, ולוקח חלק פעיל בהפגנות המחאה נגד נתניהו עוד מתקופת ההפגנות בכיכר גורן, עוד לפני שעברו למעון ראש הממשלה בבלפור.

שמואלי הבהיר כי גם כשהאקדח מתברר בסופו של דבר כאקדח צעצוע, תחושת האיום באותם רגעים אמיתית ומוחשית לגמרי, וסיפר על אותם רגעים לאתר "פ"ת עכשיו":

"עמדנו מול לוע אקדח שכוון אלינו והדם קפא בעורקינו מההלם. התעשתתי מיד והוצאתי את המצלמה. זה הפחיד את הצעירה שכיוונה את האקדח אלינו והיא ברחה לאוטו. נשארנו המומים ונסערים. נציין שהיו ילדים קטנים שנבהלו מאוד. אני שואל את עצמי: לו היה שוטר חמוש במקום, איך היה מגיב? אני בטוח שהיה יורה בה קודם ושואל שאלות אחר כך. למזלה לא היה".

משטרת ישראל לא הכחישה את האירוע: "במשטרה התקבל דיווח על בחורה שהצביעה באמצעות דבר מה הנחזה כאקדח לעבר מפגינים על גשר בכביש 471 ולאחר מכן נמלטה מהמקום ברכב. המשטרה עיכבה את נהג הרכב וכן את החשודה באיומים. מדובר בתושבי גבעת שמואל בגילאי 18 ו -19 וכן נתפס אקדח פלסטיק אשר שימש את הצעירה".

האם יוגש כתב אישום כלפי החשודה באיומים? ימים יגידו. רק לחץ ציבורי הוביל קודם לכן להגשת כתבי אישום נגד תוקפי מפגינים בהפגנות המחאה נגד נתניהו. אך כתבי האישום הוגשו רק במקרים ספורים ונגמר בפגיעה פיזית ממשית – פציעות, מכות, השלכת אבנים, ריסוס גז מדמיע בפניהם של מפגינים. אבל היו גם לא מעט איומים נוספים כמו ניפנופי סכין ונסיונות דריסה.

משיחות עם מפגינים מתברר שהם היו עדים למקרים נוספים בפתח תקווה, בראשל"צ (איום בסכין על המפגינים) ובכל רחבי המדינה. יפתח נישרי, תושב קרית אונו שהיה נוכח באותה הפגנה, מעיד כי האירוע של האיום באקדח הוא חלק מסדרה של אירועי אלימות, מילוליים או פיזיים, שלמרבה הצער כבר הפכו לשגרה.

שלט בהפגנה בפתח תקווה (צילום: יפתח נשרי)
שלט בהפגנה בפתח תקווה (צילום: יפתח נשרי)

השלט שנשאו תומכי נתניהו בהפגנה שבה אירע האירוע עם האקדח מספר את הכל: "מנצחים את השמאלנים, שומרים על ישראל". יפתח נשרי מרחיב:

"ישנו ציבור לא מבוטל שרואה את ההפגנה כאירוע שיש להילחם נגדו. גם האלימות שחווינו עד כה, לשמחתי, הסתיימה בזריקת ביצים, בקבוקי שתייה, תלישת שלטים וקצת צעקות וקללות. הנפנוף באקדח צעצוע או אמיתי ע"י הצעירה שירדה מהרכב בשבת האחרונה הווה שיא חדש. לצערי, אני צופה החרפה באירועים ככל שמתקרב מועד הבחירות. היו עוד שני אירועים נוספים בצומת באותו מוצ"ש, רק פחות דרמטים. קללות ויריקות של איזה אמא צעירה שעברה עם עגלת תינוק, וניסיון פרובוקטיבי של פעיל ימין שירד מרכב וירד לדחוף מצלמת טלפון לאנשים בפרצוף ובהמשך חזר עם שלט אנטי שמאלני איתו הסתובב בין קהל המוחים בכוונת פרובוקציה".

כמו במקרים קודמים בהם היו גילויי אלימות פיזית ומילולית כלפי מפגינים, גם הפעם הם מצהירים שלא יתנו לנסיונות ההפחדה להרתיע אותם ולא מתכוונים לוותר על המחאה. גם שמואלי אמר לעיתון: "אנו מתכוונים להכפיל את מספר המפגינים בהפגנות הבאות".

בשביל הגשת כתבי אישום נגד המפגינים עצמם לא היה צריך להפעיל שום לחץ.  על פי הפרסום בהארץ, המשטרה עצמה, שנתפסה בלא מעט גילויי אלימות מתועדים ומצולמים כלפי מפגינים, המליצה לפרקליטות להגיש עשרות כתבי אישום נגד מפגינים מהמחאה נגד נתניהו. שני כתבי אישום כבר הוגשו. אחד מהם נגד הפעיל החברתי גונן בן יצחק שהשתטח מתחת למכתזית כדי למנוע פגיעה במפגינים.

"עמדנו מול לוע אקדח והדם קפא בעורקינו. התעשתתי והוצאתי את המצלמה. זה הפחיד את הצעירה שכיוונה את האקדח אלינו והיא ברחה לאוטו. נשארנו המומים ונסערים. היו שם ילדים קטנים שנבהלו מאוד"

כאמור, זה לא המקרה הראשון של איום באקדח מפלסטיק נגד מפגינים. לפני כחצי שנה ב-30/8/20 המשטרה עצרה גבר מאריאל לאחר שתועד כשהוא מנופף באקדח פלסטיק לעבר מפגינים במחלף הסירה בהרצליה. האם הוגש נגדו כתב אישום? כנראה שלא, כי אין על כך שום דיווח מאז.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לביטחון פנים אמיר אוחנה אינם פועלים כדי לרסן את תומכיהם ועלול להיות לזה מחיר כבד. האם שוב נמתין עד שזה ייגמר חלילה ברצח פוליטי?

עיתונאי, בעל תואר B.A בממשל ודיפלומטיה ותואר MA במדיניות ציבורית מאוניברסיטת ת"א. עוסק בקידום נושאי סביבה וקיימות וממשל פתוח, שקיפות, ממשל מקוון ושיתוף ציבור. מאמין בהשפעת התקשורת על חיזוק הדמוקרטיה וחקר האמת

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
חבריי המפגינים , מעריץ אתכם וצועק יחד איתכם. אומץ הלב שלכם הוא אות ועדות לרצונכם הכן והאמיתי לשמור עלינו ועל הדמוקרטייה שאיש מושחת אחד מדרדר אותה לתהומות בלתי הפיכים, ויחד איתכם נשלח את... המשך קריאה

חבריי המפגינים , מעריץ אתכם וצועק יחד איתכם. אומץ הלב שלכם הוא אות ועדות לרצונכם הכן והאמיתי לשמור עלינו ועל הדמוקרטייה שאיש מושחת אחד מדרדר אותה לתהומות בלתי הפיכים, ויחד איתכם נשלח את האיש העלוב הזה לדרכו החד כיוונית . הביתה !

עוד 734 מילים ו-1 תגובות
סגירה