בדד אלך: כנגד כל הסיכויים, אהוד ברק מתכונן לריצה עצמאית

לצורך העניין הוא כבר גייס ערבויות בסך 3 מיליון שקל ● פרטי כרטיס האשראי של ברק הפכו לוויראליים - באשמתו ● יו"ר זהות משה פייגלין הכריז, בעקבות המשבר, על פריימריז פתוחים במפלגה ● נתניהו "גונב" לליברמן 25 פעילים של ישראל ביתנו (אבל בדיקה מעלה שחלקם נגנבו כבר מזמן)

.אהוד ברק (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
תומר נויברג, פלאש 90
אהוד ברק
08:54 עריכה

בצלאל סמוטריץ' על רון קובי, בעקבות אי אישור תקציב עיריית טבריה וזימונו לשימוע: "האיש שלא הפסיק להסית ולחרחר ריב ומדון בין אוכלוסיות, ילך בקרוב הביתה"

09:02 עריכה

שר החינוך רפי פרץ פנה לנציגי ההורים הלהט"בים שחתמו על מכתב מחאה, בעקבות ההתבטאות עד טיפול המרה. ההורים צפויים לדרוש ממנו לחזור מאמרתו. אחת האמהות אמרה: "זה ממש לתת לו לגיטימציה. לא נכון להיפגש איתו".

09:13 עריכה

תגובת יעלון להקלטות שפורסמו אמש, לפיהן, "חיבור עם יש עתיד – בכייה" – "גורמים בסביבת נתניהו אחראים להדלפות"

09:24 עריכה

פרשננו לענייני פוליטיקה, שלום ירושלמי, מאמין שבציונות הדתית התבטאותו של רפי פרץ, הפכה אותו לדמות מרכזית במערכת הבחירות. אחד הפעילים מהציונות הדתית הסביר: "זהו יקום מקביל. שר החינוך יכול להפוך לבדיחה אצל המפגינים, אבל בקודים שלנו הוא יצא גבר". לפרשנות המלאה

09:26 עריכה

בליכוד משיבים ליעלון שטען כי הם אלה שאחראים להדלפות בתקשורת:

09:31 עריכה

אשכנזי יוצא להגנתו של יעלון בעקבות ההקלטות בהן הוא נשמע מתנגד לחיבור עם יש עתיד:

09:39 עריכה

ראש העיר טבריה, על רקע הזמנתו לשימוע: "רון קובי והימין החילוני מפרקים את גוש הימין ומביאים את הימין למקום שפוי"

10:30 עריכה

הסערה סביב ההקלטה נמשכת. יעלון: "אני עצמי דחפתי לחיבור עם לפיד"

10:42 עריכה

ועדת ההסכמה והפיס הלאומית והרשימה המשותפת יכנסו הערב בשעה 18:00 מסיבת עיתונאים בנצרת, שם צפויים להודיע על הקמת הרשימה המשותפת.
לפי שעה צפויות להשתתתף חד"ש ורע"ם בלבד. עד הערב ימשכו המאמצים לצרף גם את תע"ל ובל"ד.

11:37 עריכה

השר צחי הנגבי: "אני לא בעד לפטר שר החינוך רפי פרץ"

12:19 עריכה

לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את העתירה נגד שריון חברי מפלגת כולנו ברשימת הליכוד, בנימוק של "בית המשפט מתערב במקרי קיצון שהם חריגה מסמכות ופגיעה בכללי הצדק הטבעי" – חבר הכנסת אריאל קלנר עתר לבג"ץ.

קלנר מבקש להפוך את החלטת המחוזי בתל אביב, שאישר את החלטת בית הדין העליון של תנועת הליכוד לאשר את השיריונים.

13:07 עריכה

אדלשטיין בדיון בכנסת על מחאת יוצאי אתיופיה: "לא עשינו את כל הנדרש למען שילובם בחברה"

13:36 עריכה

לאחר שזומן לשימוע בעקבות אי אישור התקציב בעיריית טבריה, רון קובי עותר נגד כוונת שר הפנים דרעי להדיחו

13:43 עריכה

חברת הכנסת פנינה תמנו שטה (כחול לבן) מתייחסת בדמעות על דוכן הכנסת למחאת יוצאי אתיופיה: "השבועיים האחרונים היו בשבילי גיהינום. ראש הממשלה לא נמצא פה. כנראה שהפוליטיקה חשובה לו יותר מאיתנו"

14:04 עריכה

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, בעניין מחאת יוצאי אתיופיה: "טעות להעביר גם את המקרה החמור הזה למח"ש"

14:29 עריכה

יו"ר כחול לבן גנץ מגיב גם הוא בדיון בכנסת על מחאת יוצאי אתיופיה: יש להכין תוכנית לפירוק השכונות המבודדות של העולים ולחזק את היכרות כוחות הביטחון עם הקהילה

15:14 עריכה

בהמשך לפרשת הרב פרץ: יו"ר מפלגת העבודה ח"כ עמיר פרץ פנה היום לשר המשפטים אמיר אוחנה בדרישה להניח בהקדם תזכיר חוק שיאסור על טיפולי המרה בקטינים ואיסור פרסום ושיווק של טיפולי המרה.

"הגיע הזמן שהמדינה תפעל להפסקת תופעה זו אשר על פי כל גורמי המקצוע מסכנת ופוגעת בנפשם של צעירים וצעירות רבים ואף מסכנת את חייהם", אמר פרץ, "לא נוכל עוד לעמוד מנגד, הגיע הזמן לשים לזה סוף".

15:27 עריכה

הבלגן במפלגתו של פייגלין נמשך: אירוע פתיחת הקמפיין בוטל

כזכור, היו"ר משה פייגלין פרש מהמפלגה בשל סכסוך מול הועד המנהל שלה, שלא אישר לו שיריון למקורבו מנכ"ל המפלגה שי מלכה – ואז חזר בו (לאחר שהשיריון אושר).  כעת מתברר כי לאחר חזרתו של פייגלין התפטר חצי מהועד המנהל והועד שנותר אישר ליו"ר לבחור את כל 22 המקומות הראשונים ברשימה לכנסת על דעת עצמו.  בתוך כך, בוטל כנס פתיחת הקמפיין של זהות לבחירות הקרובות, שתוכננן למחר (שלישי).

משה פייגלין (צילום: פלאש 90)
יו"ר זהות משה פייגלין בימים יפים יותר (צילום: פלאש 90)
15:39 עריכה

"הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבות לבני עקיבא, מתייצב לצד הרב פרץ: "מה קרה? הוא השמיע דעה מסוימת? השתגענו לגמרי? אדם לא יכול להשמיע דעה במדינת ישראל? יש פה טרור לגבי השמעת דעה.

"איפה אנחנו חיים? ברוסיה הבולשביקית תקופת סטאלין? אולי יחליטו לשלוח את הרב רפי לסיביר בגלל השמעת דעה מסוימת. מה קורה כאן? איזה טרור קיים אצלנו ביחס להשמעת דעה שהיא לא לפי דעתם של אנשים אחרים?

"אני בדעתו של הרב רפי פרץ, אז ישלחו אותי לסיביר? אנשי מקצוע אמרו לי שזה (טיפולי ההמרה) מצליח. אני יכול לכבד את מי שאומר אחרת, אבל שוללים מאדם להביע דעתו? זה לא יאומן. אני רוצה בזה לחזק את הרב רפי פרץ שלא יירתע. זה שר החינוך האמיתי, שמחנך את ילדי מדינת ישראל שאנחנו חיים במדינה חופשית ודמוקרטית וכל אחד יכול להשמיע את דעתו. זו דוגמא חינוכית למופת".

15:43 עריכה

הרב רפי פרץ לא לחץ את ידה של הזוכה באולימפיאדת הפיזיקה הבינלאומית שנערכה בישראל:  במהלך טקס חלוקת הפרסים שהתקיים אתמול (א') נמנע שר החינוך, הרב רפי פרץ, מללחוץ את ידה של קאן לין נגויין, הזוכה הויאטנמית. הזוכים הנערים, לעומת זאת, דווקא כן זכו לקבל לחיצת יד מהשר.

מקורבים לשר אומרים כי לא מדובר בעניין הלכתי, אלא בבלבול שנבע מהעובדה שהנערה הייתה הראשונה לעלות לקבל את הפרס וכללי הטקס לא היו ברורים לשר.

16:36 עריכה

יאיר לפיד עונה לאהוד ברק בטוויטר לאחר שהאחרון כינה אותו בתוכניתה של אסתי פרז בכאן ב' "עטיפה עם נצנצים" וטען שהוא הגורם העיקרי לכך שכחול-לבן לא ניצחו:

"ברק לא יעבור את אחוז החסימה ויזרוק לפח 100 אלף קולות שיכולים לעשות את ההבדל בין ניצחון להפסד".

עוד צייץ לפיד: "זה לא הזמן למפלגות תחביב (…). אני חושש שאם כל אחד ירוץ לחוד – יש סיכון שמישהו, יכול להיות מרצ, יכולה ליפול מתחת לאחוז החסימה – זאת יכולה להיות תקלה גדולה לגוש".

16:45 עריכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נציגים מהמגזר הרוסי בהמשך לקרב על קולו נגד אביגדור ליברמן. הנציגים, 25 בעלי תפקידים לשעבר ב"ישראל ביתנו" שערקו לליכוד, שמעו ממנו, לאחר כמה דברי הודייה על תמיכתם בליכוד, שהבעיות של המגזר "לא יפתרו בדרך של מפלגה סקטוריאלית. במשך שנים העברנו את האחריות לטיפול בבעיות הציבור הרוסי לליברמן. ליברמן לא עשה כלום.  הוא רק ידע לתת סיסמאות. תגידו לי דבר אחד שליברמן עשה. היום הוא מדבר נגד חרדים, אבל לפני רגע הוא היה בברית עם החרדים ורץ לכל הרבנים כדי לבלום את המועמד החילוני בקרב על ראש העיר ירושלים".

בדיקת YNET מגלה שחלק מהמוזמנים עברו לליכוד עוד לפני הסכסוך בין נתניהו לליברמן.

דוברות "ישראל ביתנו" בתגובה: "אנו מקווים שנתניהו, שהוא ראש הממשלה, שר הביטחון ושר הבריאות, ימלא קודם כל את תפקידיו הרבים וישקיע בביטחון המדינה, בתושבי הדרום ובצמצום הגרעון, את הזמן והמאמצים שהוא משקיע במתקפות והשמצות כנגד ישראל ביתנו.

"טוב שנתניהו נזכר בקיומם של העולים מחבר העמים שלושה חודשים לפני הבחירות ומציף את פליטי "ישראל ביתנו" בהצעות תעסוקה מגוונות.

"נתניהו משדר פאניקה כי הוא מבין שהגורם היחידי שימנע ממנו להקים ממשלת הלכה זאת רק 'ישראל ביתנו'".

16:53 עריכה

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) קורא לאחדות בציונות הדתית:

"בשנה האחרונה ביקשו ועדיין מבקשים גורמים מסוימים להפריד את הציונות הדתית לשתי מפלגות – 'מפלגת לייטים' ו'מפלגת חרד"לים'. כאבתי על כך מאוד וראיתי בכך חוסר אחריות. מחלוקת זו פילגה משפחות בהצבעתן ולא הגבירה אהבה בציבור. הייתה בכך עוד מחלוקת שלא לצורך, שגרמה לאיבוד קולות והקטנת כוח השפעתנו בציבוריות ובפוליטיקה בישראל

על עזיבתו לשל נפתלי בנט והקמת הימין החדש, כתב ח"כ יוגב בטור לערוץ 7: "על אף הכאב שחשתי מהפילוג שנעשה על ידי נפתלי בנט וחבריו, למדתי שכאב וכעס, אינם תכנית עבודה. מוטלת עלינו האחריות לאחד מחדש את כל כוחות הציונות הדתית לגווניה.

"בנוגע לאופיה הסקטוריאלי של מפלגתו, כתב יוגב: "לאורך כל דרכה ההיסטורית, הציונות הדתית ראתה עצמה מחויבת ואחראית לא רק למגזר שלה, אלא לכלל ישראל. המפלגה הדתית לאומית ראתה עצמה מחויבת לחברה ולחוסנה, לאופייה היהודי של מדינת ישראל בכל מישורי החיים".

"לא נוכל לסלוח, גם לא לעצמנו, אם בגלל הפיצולים והפילוגים נאבד את ייצוגנו ואת יכולת השפעתנו בתחומים רבים, חברתיים, דתיים התיישבותיים וביטחוניים", סיכם.

17:25 עריכה

בל"ד ותע"ל יחרימו הערב מסיבת עיתונאים שיזמו חד"ש ורע"ם במטרה להקים את הרשימה המשותפת מחדש, לפי המתווה שקבעה ועדת הפיוס. בל"ד ותע"ל (בראשות אחמד טיבי) מתנגדות למתווה בנחרצות על רקע המחלוקת בעניין הרכב הרשימה. בחד"ש (בראשות אימן עודה) וברע"ם סברו כי מסיבת העיתונאים תדרבן את תע"ל לחבור אליהן – מה שיותיר את בל"ד בודדה ויגביר את הלחץ עליה – אולם כעת מתברר, כאמור, ששתי המפלגות מאוחדות בעמדתן.

עדכון: מסיבת העיתונאים נדחתה ליום חמישי במטרה לנסות לחדש בינתיים את המשא ומתן. בתמונה: טיבי ועודה בימים יפים יותר.

אחמד טיבי ואיימן עודה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
אחמד טיבי ואיימן עודה (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
17:35 עריכה

למרות השקת הקמפיין והשם, מתברר שנעם, המפלגה שהקים הרב טאו כסמן ימני של הציונות הדתית, לא באמת כאן כדי להישאר. כלומר, לא באמת מתכוונת להתמודד בבחירות, אלא רק לשמש מנוף לחץ על הבית היהודי. נראה שהמטרה העיקרית של הקמפיין וצבירת הכוח הפוליטי היא להכניס נציג של המפלגה אל איחוד מפלגות הימין. או כמו שמתארים זאת גורמים במפלגה ב"מקור ראשון": נציג ש"ההלכה והתורה בראש מעיניו".

17:58 עריכה

צחי הנגבי (הליכוד) מגיב לטענתו של בוגי יעלן (כחול-לבן) על כך שההדלפות על הנעשה בכחול-לבן מגיעות מראש הממשלה בנימין נתניהו:

18:17 עריכה

חברי מפלגת כחול-לבן – הח"כים המזוהים עם הציונות הדתית יועז הנדל, חילי טרופר ואלעזר שטרן – קיימו היום ישיבה שעסקה בהתנעת קמפיין שפונה לציונות הדתית. הקמפיין צפוי להתמקד בקיבוצים הדתיים ובערים שבהן דתיים רבים הצביעו למפלגה – ירושלים וגבעת שמואל.

18:31 עריכה

16.5 אלף הורים חתמו על עצומה: "אסור לרפי פרץ להיות שר החינוך". אחרת, הם מאיימים להשבית ב-1 בספטמבר את פתיחת שנת הלימודים. "אסור לו להיות שר החינוך של ילדינו. אסור לו להיות שר לשום דבר", הם אומרים. "אנו, הורי ותלמידי ישראל החתומים כאן, דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר לאלתר את רפי פרץ מתפקיד שר החינוך. לא נשלח את ילדינו ב-1 בספטמבר 2019 למערכת חינוך שבראשה עומד הרב פרץ.

"על מנת להגן על התלמידות והתלמידים חשוב לנו שמשרד החינוך והעומד בראשו יתחייבו לקבל את המלצת משרד הבריאות ואיגודי מטפלי הנפש וישללו את קיומם של טיפולי המרה בחוזר מנכ"ל בטרם הפגישה (המתוכננת בין פרץ לנציגי ארגון המורים הגאים). טיפולי המרה הם מסוכנים. אין לנו כוונה להתפשר על הנקודה החשובה הזאת ולהפקיר את תלמידינו תחת איום ממשי על שלמות גופם ונפשם".

18:35 עריכה

ותיקי מפלגת העבודה נגד חיבור עם אהוד ברק:  השרים לשעבר משה שחל ומיכה חריש, כמו גם יו"ר המפלגה לשעבר עמרם מצנע, דחקו ביו"ר העבודה עמיר פרץ, במהלך פגישה שערך עמם לקראת הבחירות, להימנע מהחיבור והזהירו אותו מתוצאות שליליות של חיבור כזה.

19:25 עריכה

אביב גפן: "דילן גפן לא ילך לבית ספר שכפוף לרפי פרץ":

20:14 עריכה

תיק 1,000: חדשות 12 חושפים תמלילי שיחות בין ראש הממשלה לחוקרים בפרשת הטבות המס לאיש העסקים ארנון מילצ'ן (שתמורתן, על פי החשד, קיבל נתניהו ממילצ'ן מתנות). עיקרי התמלול:

נתניהו: ארנון לא פנה אליי בעניין הזה אף פעם.

חוקר: אז במה כן?

נתניהו: לא זוכר. אמרתי שהוא לא דיבר איתי. לא דיבר איתי על העניין האישי. אם דיבר איתי, אז דיבר על החוק ועל ישראלים – כלומר, להביא הנה ישראלים.

חוקר: אמרת שמילצ'ן דיבר איתךך לגבי תושבים חוזרים.

נתניהו: יכול להיות.

חוקר: לא יכול להיות, אתה אמרת.

תגובת נתניהו לדיווח: "שידורי התעמולה של גיא פלג בגנץ.טי וי הפכו לבדיחה. עד המפתח שעליו מתבסס התיק הוא יריבי יאיר לפיד, שפועל בכל דרך להפיל אותי. האם פלג לא שמע על "עד בעל עניין", שעדותו חסרת ערך? מה גם שמילצ'ן עצמו מעיד שלא איתי עסק בעניינו האישי אלא דווקא עם ידידו יאיר לפיד".

https://twitter.com/netanyahu/status/1150820988533334016

20:16 עריכה

דיווח בחדשות 12: חוויאר בטל, ראש ממשלת לוקסנבורג, ידיד ישראל והומוסקואל מוצהר, ביטל את בואו לארץ לרגל פרידה משגרירת ישראל עקב דברי ח"כ רפי פרץ.

20:19 עריכה

יו"ר כחול-לבן בני גנץ לאיחוד האירופי: איראן היא בעיה שמאיימת על שלום ישראל. גנץ אמר את הדברים  בעקבות הכרזת שרת החוץ של האיחוד האירופי כי אין בכוונת המעצמות להטיל סנקציות על איראן בעקבות הפרת הסכם הגרעין: "הערב חשוב להזכיר לידידינו באירופה שאיראן היא בעיה עולמית, שמאיימת על שלום העולם. בנושא הזה אין פוליטיקה. ישראל אינה יכולה להרשות לאיראן יכולת גרעינית- וכך גם אתם. 

20:21 עריכה

דיווח בחדשות 13: המדינה העניקה מיליון שקלים לסטארט אפ של אהוד ברק ושל ג'פרי אפשטיין. שותף אחר של ברק: "לא ידעתי שאפשטיין מעורב בחברה".

20:50 עריכה

חשיפת כאן 11: ההסכם הקואליציוני בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשותפות לפני פיזור הכנסת כלל הבטחה לעבודות בשבת רק בתיאום עם הרבנות והקמת רשות להסדרת ההתנחלויות. מחוץ להסכם נותרו חוק החסינות, פסקת ההתגברות ורפורמות בתקשורת.

תגובת יאיר לפיד: "זה רק הפרומואים להסכמים הקואליציוניים שביבי חולם עליהם בממשלה הבאה".

תגובת הליכוד: "ראש הממשלה שומר וישמור על הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה ללא שום שינוי".

20:54 עריכה

נתניהו ממשיך בקרב על הקול הרוסי מול ישראל ביתנו: ראש הממשלה ביקש ממשה כחלון להדיח מרשימתו את רועי פולקמן – שכבר הודיע בעבר כי הוא שוקל את דרכו בעולם הפוליטי – כדי שאת מקומו במשבצת ה-35 של רשימת הליכוד לכנסת תיכנס טלי פלוסקוב. פלוסקוב, לשעבר ראש עיריית ערד, נחשבת לדמות פופולרית במיוחד בקרב יוצאי ברית המועצות לשעבר.

21:08 עריכה

שר החינוך רפי פרץ, עיריות וחברה מסחרית לקחו חלק בכנס להפרעות קשב בהפרדה מגדרית. הכנס, שיועד לקהל דתי וחרדי, נערך בהפרדה גם בקרב הדוברים. לקחו בו חלק גם קופת חולים כללית וחברת טבע. המשנה ליועמ"ש: ההפרדה בכנס מהווה "הפליה פסולה".

21:10 עריכה

פעילי נוער של מפלגת העבודה הפגינו ליד היישוב נווה, בו מתגורר רפי פרץ, במחאה על דבריו בנוגע לקהילת הלהט"ב.

21:20 עריכה

אהוד ברק נערך לריצה עצמאית ומגייס ערבויות בסך 3 מיליון שקל. מעניקי הערבות, שסומכים על כוחו של ברק לעבור את אחוז החסימה גם בריצה לבד, הם

חבר הרשימה קובי ריכטר, יו"ר כלמוביל שמואל חרל"פ וענת אגמון, מבעלות השליטה בעיתון "גלובס" (שפרסם הערב את הידיעה, בצירוף גילוי נאות).

 

על פי הדיווח, גיוס הערבים נעשה באמצעות מפלגת העצמאות, גלגולה הקודם של ישראל דמוקרטית, שברק הקים בשנת 2011, בימיו כשר הביטחון בממשלת נתניהו דאז, כשהתפלג ממפלגת העבודה יחד עם ארבעה ח"כים נוספים. המפלגה סיימה את פעילותה בסוף 2012, כשברק החליט שלא להתמודד בבחירות לכנסת ה-19.

21:29 עריכה

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה): "ליברמן האשים את הציבור החרדי ברצח כשאמר בכלי התקשורת כי הסיבה שהפועלים נהרגים היא שאין מספיק פקחים באתרי בניה, משום שיש 18 אלף משגיחי כשרות ברחבי הארץ. אסור לשתוק על דברי ההסתה הפראיים שלו.

"אסור גם לשכוח שבזמן שהוא מדבר יושבים אלפי פקידים, אנשי ישראל ביתנו שליברמן ואנשיו דאגו לאייש בג'ובים רבים והם אינם עושים מאומה. במקום זאת היו יכולים להיות פקחי בנייה, או לפחות להשתמש בכסף שהם מקבלים כדי לממן פקחים כאלו".

21:47 עריכה

יאיר לפיד בסדרת ציוצים בעקבות חשיפת תמלילי החקירות בתיק 1,000: "אתה פשוט ראש ממשלה שהפסיק לתפקד. קרה לך משהו".

22:20 עריכה

משה פייגלין מכריז על פריימריז פתוחים להנהגת מפלגת זהות.  יו"ר המפלגה העלה סרטון לעמוד הפייסבוק שלה, בו הוא מגולל את השתלשלות האירועים האחרונים בזהות – הסיבות למשבר הנוכחי.

עיקרי הדברים של פייגלין בסרטון ובפוסט הארוך שנלווה לו (קישור למטה):

"בימים הקרובים תתקיים הצבעה אלקטרונית בקרב כלל מתפקדי המפלגה. כל חבר ללא יוצא מן הכלל, יוכל להציע את מועמדותו, לבחור ולהיבחר. מודגש כי ההצבעה, תיתן בידי היו"ר הנבחר את מלוא הסמכות לקבוע הפעם, בבחירות הקרובות בלבד, על פי שיקול דעתו הבלעדי, את כלל הרשימה לכנסת ה- 22.

"אנו נמצאים במשבר לא פשוט שאני מאמין שנבשיל ונצא ממנו מחוזקים ומנוסים יותר. פניה דמוקרטית ומכובדת אל כלל המתפקדים אמורה להתקבל בברכה ובשמחה אצל כל מי שרוממות הדמוקרטיה בפיו. אני מבקש מכם לשוב ולתת בי את אמונכם, לבחור בי כיו"ר המפלגה תוך מתן מלוא הסמכות לקבוע את הרכב הרשימה עכל פי שיקול דעתי הבלעדי.

הכרזה על פריימריז לראשות התנועה

חברות וחברי זהות היקריםאת המשבר שנוצר במפלגתנו נפתור באמצעות הצבעה דמוקרטית של כלל חבריה.לאור המשבר שפרץ במפלגתנו, ולאחר ניסיון כנה ומאמצים רבים להגיע לפשרה, החלטתי כי המשך קיום המפלגה והיכולת להגשים את חזונה, מחייב אותי לשוב ולאשרר את סמכותי כיו"ר ולהעמיד עצמי שוב לבחירת כלל מתפקדי המפלגה, תוך שאני מבקש מהגוף העליון של המפלגה – כלומר מכלל חבריה – להפקיד בידי את תפקיד יו"ר המפלגה יחד עם הסמכות לקבוע רק בבחירות הקרובות ומפאת קוצר הזמן, את הרכב רשימת מועמדי המפלגה לכנסת ה- 22, על פי שיקול דעתי הבלעדי. בימים הקרובים תתקיים הצבעה אלקטרונית בקרב כלל מתפקדי המפלגה. כל חבר ללא יוצא מן הכלל, יוכל להציע את מועמדותו, לבחור ולהיבחר. תקנון הבחירות יישלח היום במייל אל כל המתפקדים ויפורסם באתר המפלגה.מודגש כי ההצבעה, תיתן בידי היו"ר הנבחר את מלוא הסמכות לקבוע הפעם, בבחירות הקרובות בלבד, על פי שיקול דעתו הבלעדי, את כלל הרשימה לכנסת ה- 22. רקע:משהוקמה מפלגת זהות, הגיתי ויזמתי בעצמי את רעיון הפריימריז הפתוחים. המחשבה על כך תאמה את תפיסת החירות ומתן מירב הסמכויות לאזרח, שבה אני דוגל ומאמין עד עמקי נשמתי.מעולם לא הקים אדם בישראל מפלגה המבוססת בעיקר על המוניטין שלו, ובמקום לשמור בידיו את מלוא הסמכות והכח, מסר את רובו בידי הציבור הרחב. לא ליברמן, לא כחלון, לא לפיד, לא דרעי, לא בנט – איש לא העלה מעולם על דעתו מן מהלך "מוזר" שכזה. אנחנו בזהות עשינו זאת – לקחנו מפלגה שזה עתה קמה וכבר בצעדיה הראשונים מבצעת מהלך מרשים של פריימריז ופריימריז פתוחים.אולם למהלך שכזה כשהוא מבוצע אצל מפלגה צעירה יש גם חולשות. מספר המתפקדים הקטן בתחילת הדרך מאפשר השתלטות עוינת. הרשימה שתיבחר עשויה שלא להיות מאוזנת (רק דתיים או להיפך) ולשדר מסר הפוך, ואולי נרצה לצרף ברגע האחרון דמות ציבורית מוכרת שתמשוך קולות, או דמות העשויה לסייע למפלגה מכל סיבה אחרת. לכן החלטנו על שיטה המשאירה בידי היו"ר כ- 25% מן המקומות ומעבירה לבחירת הציבור הרחב את הכח לקבוע את הרכב הרשימה בכ- 75% המקומות הנותרים.כך נבחרה רשימת זהות לכנסת ה 21.בבחירות המפתיעות לכנסת ה 22 תכננתי להיכנס להליך מואץ של בחירת היו"ר ואחריו כל הליך הפריימריס לבחירת הרשימה לכנסת. התחלתי לדבר עם המועמדים ולהכינם לקראת המהלך – הספקתי לעשות זאת עם שלושת המועמדים הראשונים ברשימה.אלא שאז הודיע לנו חברת evote שביצעה עבורנו את ההצבעה, כי לא תוכל לבצע פריימריס פתוחים בקרב כלל אזרחי ישראל בפרק זמן כה קצר.בצר לי נאלצתי לוותר על הפריימריז. פניתי לוועד המנהל וביקשתיו להשאיר את תוצאות הפריימריז הקודמים – על קנם ולחזור ולאשרר את סמכות היו"ר לשריין מועמדים נוספים – כפי ראות עיניו על פי התקנון – בדיוק כמו בבחירות הקודמות.החלטתי לוותר על המשבצת שיועדה לשריון היו"ר במקום השני ולהציב בה את גלעד אלפר, במקום השלישי להציב את שותפי להקמת זהות, מנכ"ל המפלגה שי מלכה ולאחריו את יתרת הרשימה ללא שינוי. כתוצאה מן השינוי, חלק מן המועמדים קודמו מקום אחד ברשימה וחלק נותרו במקומם ללא שינוי. איש לא נדחק לאחור. בחירתי בשי נועדה לחזק את יכולת הסיעה בכנסת. הרגשתי כי במאבקים הקשים העתידים להיות לנו בתוך הכנסת, ניסיונו הפוליטי של שי ויכולותיו הניהוליות המוכחות, יואילו מאוד לתפקוד הסיעה.שניים מן המועמדים ערערו על הלגיטימיות של החלטתי זאת. קודם שפנו אלי, יצרו חזית משותפת ולמעשה יצרו מצב שבו על מנת לקבל את שיתוף הפעולה של מועמדים לכנסת, אני צריך לחזור בי מהחלטתי. מכאן ואילך התדרדרו העניינים במהירות עד למצב שבו שותקה המפלגה לחלוטין.שי מלכה, האיש המסור שכל הקמת המפלגה והאחריות לקיומה מונח על כתפיו, פנה אלי וביקש להסירו מן הרשימה בכדי להשכין שלום ולהשיב את המפלגה אל דרך המלך.במוצ"ש פניתי באופן פומבי אל שני המועמדים וביקשתים לבוא אל ביתי ולסיים את הפרשה עוד באותו לילה.ישבתי עם אחד מהם ועם מספר פעילים מרכזיים שהגיעו במקביל, והצעתי הצעה שחשבתי כי לא ניתן יהיה לסרב לה – הצעתי שאקבל את הצעת שי ואאפשר לו לצאת מהרשימה ולשריין במקומו אדם אחר שיהיה מקובל עליהם ולהותיר את שאר הרשימה ללא שינוי. התניתי את הצעתי בדבר אחד בלבד – התנצלות פומבית בפני שי על כל שפך הדם הנורא שנגרם לו.חשבתי שהצעה כה נדיבה שבה אני נכנע לדרישותיהם, מוותר למעשה על הסמכות שהותרתי בידי וכל שאני מבקש מהם הוא לשמור על שמו הטוב של האיש שהקריב יותר מכל אדם למען קיום המפלגה – חשבתי שהצעה כזו תתקבל מיידית ועוד באותו ערב נתחבק ונסיים את הפרשה.עד אור הבוקר נמשך הוויכוח עם השניים ולמעשה עד שעות הצהריים של היום. כשטרם קיבלתי תשובה, החלטתי לפנות ישירות אליכם המתפקדים.המציאות שהתבהרה לי היא כי ללא צעד מנהיגותי לא תהיה תקומה למפלגה. אמנם מאוחר יותר הסכימו השניים לחתום על מסמך הפשרה שהצעתי במוצ"ש אולם מבחינתי הזמן לכך חלף. הרצון הטוב והכן שהחל במתן חופש בחירה גדול ככל האפשר, נוצל לרעה על ידי שניים מן המועמדים והביא לשיתוק במפלגה ולאובדן הסמכות של היו"ר ושל המנכ"ל. כך אי אפשר להנהיג, כך אי אפשר לנהל – לא מפלגה ולא שום תאגיד שהוא.מיד לאחר הבחירות נסיים את בניית מוסדות המפלגה (מהלך שהחלנו בו לאחר הבחירות האחרונות) ונחזור לקיים בחירות על פי שיטת הפריימריס הקודמת.חברות וחברים יקרים. אנו נמצאים במשבר לא פשוט. שאני מאמין שנבשיל ונצא ממנו מחוזקים ומנוסים יותר.פניה דמוקרטית ומכובדת אל כלל המתפקדים אמורה להתקבל בברכה ובשמחה אצל כל מי שרוממות הדמוקרטיה בפיו. אני מבקש מכם לשוב ולתת בי את אמונכם, לבחור בי כיו"ר המפלגה תוך מתן מלוא הסמכות לקבוע את הרכב הרשימה עכל פי שיקול דעתי הבלעדי.לזהות ולחירות ולתיקון עולם במלכות ש-דימשה פייגלין

פורסם על ידי ‏משה פייגלין‏ ב- יום שני, 15 ביולי 2019

23:10 עריכה

אהוד ברק צילם את כרטיס האשראי שלו כביקורת על נתניהו (שלא מחזיק כרטיס אשראי בארנק) – ופרטי הכרטיס הפכו לוויראליים.

"תראה ביבי, ככה נראה כרטיס אשראי"קישור לסרטון בחדשות 13, ממנו נלקח הפריים הוויראלי (שלא הונח כאן מטעמים מובנים).

רגע לפני, בחומוסיית "הקוסם" בתל אביב:

סגירה