שלב ההוכחות במשפט נתניהו יתחיל ב-5 באפריל

המשפט ייערך שלוש פעמים בשבוע ● השופטים קבעו כי נפל פגם בהתנהלות מנדלבליט ● פרשת ילדי תימן: הממשלה אישרה פיצוי כספי והכרה רשמית למשפחות ● הרמטכ״ל וצמרת צה״ל השתתפו באירוע שנערך בניגוד להנחיות קורונה ● תחקיר צה״ל: הצעירה שחצתה לסוריה טיפסה על הגדר ללא הפרעה ● סער על מגעי פטין מולא עם אש״ף: על נתניהו לפטר אותו אם לא פעל בשליחותו

בנימין נתניהו ועו"ד עמית חדד בבית המשפט המחוזי בירושלים, 8 בפברואר 2021 (צילום: ראובן קסטרו/פול)
ראובן קסטרו/פול
בנימין נתניהו ועו"ד עמית חדד בבית המשפט המחוזי בירושלים, 8 בפברואר 2021

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס לאפשרות שהמגיעים מחו"ל יאזקו באזיק אלקטרוני: "יכול להיות שזה נראה לי אבל יש קשיים משפטיים. אנחנו כרגע במצב בעייתי – מצד אחד הכנסת לא רוצה להאריך בידוד במלוניות מצד שני קשיים בשימוש בכל כלי למעקב דיגיטלי". את הדברים אמר בראיון לאריה גולן בתאגיד השידור כאן.

בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל נדרש אדלשטיין לחגיגות פורים, שיחולו בימים הקרובים: "עוצר לילי יכול להועיל בנסיבות הנוכחיות. אין פתרון אידאלי, בודקים את כל האופציות שעומדות לרשותנו".

המודעה שפרסמו אנשי מערכת הביטחון לשעבר, שקוראים לגנץ להסיר את מועמדותו
המודעה שפרסמו אנשי מערכת הביטחון לשעבר, שקוראים לגנץ להסיר את מועמדותו

130 אנשי מערכת הביטחון לשעבר קוראים ליושב ראש כחול לבן, בני גנץ, לפרוש מהבחירות לכנסת. במודעה שפורסמה הבוקר ב"ידיעות אחרונות" וב"הארץ" קוראים מי שמגדירים עצמם "חבריו ואוהביו" של גנץ ליושב ראש כחול לבן – "לקחת החלטה מנהיגותית אחרונה ולפרוש מהמרוץ המסוכן הזה שייגמר מתחת לאחוז החסימה".

בין החותמים על הקריאה – אהוד ברק, דני חלוץ, עמירם לוין, אליק רון, כרמי גילון, עוזי ארד, דני יתום, צ'ק פרייליך, אסף אגמון, ראובן איל, גיורא ענבר, זאב אלמוג, דני ארדיטי, ישעיהו תדמור, אילן בירן ונעם תיבון.

הממשלה תדון היום בישיבתה בהסדר כספי למשפחותיהן של עולי תימן, המזרח והבלקן. לפי ההצעה, שמגישים ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי בני גנץ ושר האוצר ישראל כ"ץ, משפחות שבנם או בתם נעלמו ולא ידוע מה עלה בגורלו, ועניינו נדון באחת משלוש הוועדות שעסקו בנושא – יקבלו 200 אלף שקלים. אם מסקנת הוועדה שעסקה בנושא הייתה שבן המשפחה נפטר, אך למשפחה לא נמסר מידע רלוונטי בזמן אמת – תקבל המשפחה 150 אלף שקלים. משפחות שנפגעו יוכלו לפנות לקבל פיצויים מ-1 ביוני 2021 עד 30 בנובמבר 2021.

שלוש הוועדות האמורות הן ועדת בהלול-מינקובסקי, שהגישה את מסקנותיה ב-1968, ועדת שלגי, שהגישה את מסקנותיה ב-1995, וועדת קדמי, שהגישה את מסקנותיה ב-2001.

בנוסף, תדון הממשלה, בישיבה שתיערך בשעות 17:00-15:00, באסון האקולוגי שפקד את חופי ישראל.

בישיבתה תאשר הממשלה את מינוי ניר שויקי לתפקיד יושב ראש המועצה לשידורי כבלים ולוויין ואת מינוי מישל קרמרמן דקל למנכ"לית הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.

הסדר כספי למשפחות עולי תימן, המזרח והבלקן

יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, פרסם את עשרת הדיברות של מפלגתו לממשל תקין –

(1) הגבלת כהונתו של ראש הממשלה לשתי קדנציות בלבד, בנות חמש שנים כל אחת ובהתאם שינוי חוק הבחירות לכנסת.

(2) הבחירות לכנסת ולשלטון המקומי ייערכו באותו היום.

(3) איסור בחוק על חבר כנסת שמוגש נגדו כתב אישום להתמודד לנשיאות או להיות מועמד להרכבת הממשלה.

(4) חיוב ראש הממשלה, השרים וכל ראשי המפלגות לפרסם דוח הצהרת הון ברבים.

(5) הגבלת מספר השרים כך שבכל ממשלה עתידית יכהנו לכל היותר 21 שרים, (לא כולל ראש הממשלה) ו-7 סגני שרים.

(6) חובת ייצוג הולם לנשים ברשימות לכנסת.

(7) התנגדות לחוק הצרפתי.

(8) התנגדות לפסקת ההתגברות.

(9) הקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא הטיפול במגפת הקורונה בכל ההיבטים – רפואיים וכלכליים.

(10) חוק שקיפות ופיקוח על כל פעילות המפלגות במרחב המקוון.

יושב ראש הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מתח ביקורת על יושב ראש ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שפרסם היום את עשרת הדיברות של מפלגתו לממשל תקין. סמוטריץ' טוען כי שבשל הפרשיות הפליליות ששמו ומפלגתו של ליברמן נקשרו בהן – הוא נהפך ל"עבד נרצע של החונטה המשפטית".

סגירה