דיווח: נתניהו ביקש מביידן שלא להסיר את הסנקציות שהטיל ממשל טראמפ על התובעת בהאג

הקמפיין של מפלגת העבודה יתמקד בסוגיות מגדריות ● יועמ״ש משרד האוצר: בניגוד לדבריו, כ״ץ אמר לי לא לקדם את התכנית הכלכלית ● כ"ץ: עומד מאחורי דבריי ● סערה במליאה לאחר שח״כ שטרן מהליכוד תקף בנאומו את מרב מיכאלי על רקע פרשת קסטנר ● נתניהו מעריך שבחודשים הקרובים יחלו בישראל לחסן גם ילדים ● עקב הזיהום: משרד הבריאות אוסר שיווק של דגים מהים התיכון

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ב-21 בינואר 2016 (צילום: AP Photo/Michel Euler)
AP Photo/Michel Euler
ג'ו ביידן ובנימין נתניהו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ב-21 בינואר 2016
אבתיסאם מראענה מנוחין (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
אבתיסאם מראענה (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

בית המשפט העליון ידון הבוקר בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את אבתיסאם מראענה מלהתמודד בבחירות. ועדת הבחירות החליטה בשבוע שעבר, ברוב של 16 תומכים מול 15 מתנגדים, לפסול את מראענה, המשובצת במקום השביעי ברשימת העבודה לכנסת, מהלתמודד. את בקשת הפסילה של מראענה הגישה מפלגת עוצמה יהודית. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התנגד לפסילה.

ההערכה היא שהשופטים ידחו את פסילתה של מראענה ויותירו לה להתמודד לכנסת.

62% מהציבור בטוח שיצביע בבחירות לכנסת שייערכו בחודש הבא – כך נמצא בסקר שפורסם הבוקר בתאגיד השידור הישראלי כאן. בקרב מי שמגדירים עצמם כימנים – 66% בטוחים שישתתפו בבחירות, לעומת 63% בקרב שמאלנים.

במערכת הבחירות האחרונה, שהתקיימה במרץ 2020, השתתפו 71.5% מבעלי זכות הבחירה. במערכת הבחירות שקדמה לה – זו שנערכה בספטמבר 2019 – הצביעו 69.8% מבעלי זכות הבחירה. ובבחירות שהתקיימו באפריל 2019 – מערכת הבחירות שנחשבת לראשונה מבין מערכות הבחירות שהתקיימו בישראל בעת האחרונה – לקחו חלק 68.46% מהזכאים לבחור.

דהיינו, בין כל אחת משלוש מערכות הבחירות הללו חלה עלייה בהשתתפות האזרחים. אולם, בבחירות לכנסת ה-20, שהתקיימו ב-2015, השתתפו 72.34% מבעלי זכות הבחירה. כלומר, מגמת העלייה התרחשה לאחר שחלה ירידה בהשתתפות הציבור בבחירות.

הרשימות שהודיעו שישבו בממשלה בראשותו של בנימין נתניהו – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית – השיגו בסקר זה 48 מנדטים. הרשימות שהודיעו שיסרבו לשבת בממשלה שבראשה יעמוד נתניהו – יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, כחול לבן ומרצ – קיבלו בסקר 61 מנדטים. ימינה, שמעוניינת בהחלפת נתניהו, אך אינה שוללת את האפשרות שתשב בממשלה בראשותו, קיבלה 11 מנדטים.

הכלכלית החדשה בראשות פרופסור ירון זליכה, הרשימה הערבית המאוחדת (רע"ם) ומען (יחד) לעידן חדש – לא עברו בסקר זה את אחוז החסימה.

הסקר נערך אתמול על ידי חברת קנטר בקרב 550 מרואיינים – מתוך 2,957 נשאלים שהתבקשו להשתתף בסקר. טעות הדגימה המירבית – 4.4%.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יקיים היום היום שימוע לפני העמדה לדין ליושב ראש ש"ס, השר אריה דרעי. דרעי חשוד בעבירות מס בהיקף של מאות אלפי שקלים.

46% מהציבור מעריכים שיתקיים סבב בחירות נוסף, חמישי, אחרי מערכת הבחירות הנוכחית – כך נמצא בסקר שפורסם הבוקר בתחנת הרדיו 103fm. בקרב מי שמגדירים עצמם כאנשי שמאל סבורים 50% שייערכו בחירות נוספות, לעומת 44% מקרב מי שמגדירים עצמם כאנשי ימין.

הרשימות התומכות בהקמת ממשלה על ידי בנימין נתניהו – הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית – זוכות בסקר זה ב-47 מנדטים. הרשימות שהודיעו שיסרבו לשבת בממשלה בראשות נתניהו – יש עתיד, תקווה חדשה, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, כחול לבן ומרצ – מקבלות בסקר הנוכחי 61 מושבים בכנסת. ימינה, שהודיעה על תמיכתה בהחלפת נתניהו, אך לא שללה ישיבה בממשלה בראשותו, קיבלה בסקר 12 מנדטים.

הכלכלית החדשה בראשות פרופסור ירון זליכה קיבלה בסקר זה 1.3% תמיכה, והרשימה הערבית המאוחדת (רע"ם) – 2%. שתי המפלגות לא עברו את אחוז החסימה.

על שאלות הסקר השיבו אתמול 558 נשאלים מבין 2,909 מרואיינים שהתבקשו לעשות כן. הסקר נערך על ידי פאנלס פוליטיקס בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה המירבית – 4.3%.

"ימינה לא תשב בממשלה בהובלת השמאל, כולל לפיד כראש ממשלה" – כך אמר הבוקר יושב ראש המפלגה, נפתלי בנט, בראיון לאריה גולן בתאגיד השידור כאן. כנשאל האם, לדעתו, יאיר לפיד הוא איש שמאל, השיב בנט – "בוודאי".

שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט סביב שולחן הממשלה בכנסת, 11 במרץ 2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
לפיד ובנט, כשכיהנו, בהתאמה, כשר האוצר וכשר הכלכלה, יושבים סביב שולחן הממשלה בכנסת, 11 במרץ 2014 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"את נתניהו אפשר להחליף רק מימין. זה ניכר – למה? – כי הרוב הגדול של העם, תסתכל על המספרים, הרוב הגדול של העם הוא מימין. לא הגיוני שיהיה ראש ממשלה מהשמאל", אמר בנט.

סגירה