נתניהו מנהיג לעימות מדיני מסוכן ומלחמה מיותרת

.שלט בחירות פברואר 2020, נתניהו מנהיג לעתיד בטוח (צילום: David Cohen/Flash90)
David Cohen/Flash90
.שלט בחירות פברואר 2020, נתניהו מנהיג לעתיד בטוח

האם נתניהו מנהיג לעתיד בטוח כסיסמת הליכוד בבחירות הקודמות? או שעכשיו, כשהוא מתכנן עימות מדיני מסוכן עם המעצמה הגדולה בעולם, ארה"ב, וחותר למלחמה מיותרת עם איראן, הוא ישנה את סיסמת הבחירות של הליכוד לנתניהו מנהיג לעימות מדיני מסוכן ומלחמה מיותרת?

האם נתניהו מנהיג לעתיד בטוח, כסיסמת הליכוד הקודמת? או שעכשיו, כשהוא מתכנן עימות מדיני מסוכן עם המעצמה הגדולה בעולם, ארה"ב, וחותר למלחמה מיותרת עם איראן, תשתנה הסיסמה?

אי אפשר להפריד את מדיניות החוץ המסוכנת של נתניהו מהרצון שלו לעצור את משפטו, כפי שהוכיח כשמנע את העברת תקציב לשנת 2021 וגרר את המדינה לבחירות רביעיות מיותרות, כדי לשמר את מעמדו במשרד ראש הממשלה.

לנתניהו אין גבולות ואין יכולת הפרדה בין בעיותיו המשפטיות האישיות ובין ענייני המדינה. נתניהו התחיל, טיפין טיפין, להכין את דעת הקהל לקראת העימות המדיני עם ארה"ב שהוא מתכנן וההסלמה הנמשכת מול איראן.

נתניהו משתמש למשל בכתבות מגמתיות בעיתון ישראל היום ובניסוחים אנונימיים כמו:

"המשתתפים הביעו דאגה ביחס להעלמת העין של ארה"ב".

או לגבי התגובה האפשרית לפיגוע באוניה בבעלות ישראלית במפרץ הפרסי:

"בכירים בישראל תומכים בפעולה נגד טהראן".

קטע עיתונות מתוך ישראל היום, 24 בפברואר, 2021
קטע עיתונות מתוך ישראל היום, 24 בפברואר, 2021

מירוץ נגד הזמן

אז מה יקרה קודם, נתניהו יורשע במשפט, או שתפרוץ מלחמה עם איראן ואז למי יהיה אכפת מהמשך משפט נתניהו כשיפלו כאן טילים? נתניהו לא הצליח לנצל את משבר הקורונה כדי לעצור את משפטו. הוא הצליח לעכב את ההליכים של משפטו כמעט בשנה וגם מנע את הרוטציה עם גנץ על ידי מניעת העברת תקציב מדינה מסודר לשנת 2021.

נתניהו ביזבז מיליארדים מקופת המדינה על 4 מערכות בחירות מיותרות בשנתיים האחרונות אבל לא הצליח לעצור את המשפט. נשאר לנתניהו קלף יום הדין, הקלף האחרון, המלחמה עם איראן. נתניהו משתמש בקלף המלחמה עם איראן כבר שנים ככלי פוליטי, כאיום האסטרטגי המסיח את הדעת מהסכסוך עם הפלסטינים ועם החיזבאללה בלבנון.

נתניהו בונה את הסכסוך עם איראן במשך שנים והוא הולך ומעצים את הסכסוך עם המדינה האיסלאמית הקיצונית והרחוקה שאין לה כלל גבול משותף איתנו והיא למעשה מסוכנת הרבה יותר למדינות המפרץ הפרסי שכנותיה מאשר לישראל. היו לנו יחסים מצוינים עם העם האיראני בתקופת השאה הפרסי ולמרות שאיראן היא מדינה מוסלמית, כמו מדינות מוסלמיות רבות אחרות בעולם, היא לא באמת אויבת של ישראל.

נתניהו בונה ומעצים את הסכסוך עם המדינה האיסלאמית הקיצונית והרחוקה, איראן, שאין לה כלל גבול משותף איתנו והיא למעשה מסוכנת הרבה יותר למדינות המפרץ הפרסי שכנותיה

הטקטיקה הפוליטית המסוכנת של נתניהו מול הפלסטינים, תוך העצמת הסכסוך האסטרטגי עם איראן הרחוקה, עלולה להביא למלחמה עם איראן שאף אחד לא באמת רוצה, גם לא נתניהו. זה התחיל כספין פוליטי "מחוכם" של נתניהו נגד הפלסטינים ועכשיו זה הפך לאיום מלחמה ממשי.

"לפני 2500 שנה קם צורר פרסי"

בראיון של אודי סגל עם נתניהו, נתניהו אמר שאנחנו ערב פורים, ושלפני 2500 שנה קם צורר פרסי שחשב שהוא יכחיד את העם היהודי והוא לא הצליח, אז המחויבות האישית שלו היא שהצוררים עכשיו, ההאייתולות, לא יצליחו הפעם.

נתניהו מדבר על מגילת פורים והמן הרשע צורר היהודים כאילו זו היתה אמת היסטורית. זו תפיסת מציאות מעוותת. מגילת אסתר היא יצירה ספרותית יותר מאמת היסטורית. המן הרשע הצורר מייצג כנראה אל פרסי קדום, הומן. ליקוי מאורות מבהיל במשרד ראש הממשלה.

בסביבות הדקה ה-20 בראיון, נתניהו אמר ששוחח עם הנשיא ביידן כשעה והוסיף ברמיזה שמרבית השיחה היתה בנושא האיראני. נתניהו בזחיחות חזר על המחוייבות האישית שלו למנוע מאיראן יכולת גרעינית בכל מחיר. הוא לא יתן, הוא יעצור את איראן. סגל שאל האם הסכם לא יהיה יותר טוב מפעולה צבאית? נתניהו ענה בזלזול – עושים הסכמים. מי כמוהו יודע איך אפשר לנסח הסכמים עם חורים וגם לבטל אותם על פי צרכיו. הבעיה היא לא ההסכמים אלא מי עומד מאחוריהם ומה כוונותיו ונתניהו הוכיח ב-2020 שאיתו אי אפשר לעשות הסכמים.

סגל שאל אם הסכם לא יהיה יותר טוב מפעולה צבאית. נתניהו ענה בזלזול – עושים הסכמים. מי כמוהו יודע איך אפשר לנסח הסכמים עם חורים וגם לבטל אותם לצרכיו. הבעיה היא לא ההסכמים אלא העומד מאחוריהם

חבל שסגל לא שאל מה היתה תשובתו של הנשיא ביידן בשיחה הארוכה, האם הגיעו להסכמה, או שנתניהו ימשיך להוביל לעימות מדיני מסוכן ומיותר עם הממשל האמריקאי החדש ולמלחמה עם איראן.

לעצור את מדיניות החוץ המסוכנת של נתניהו

תפיסת המציאות המעוותת והמגלומנית של נתניהו שזוכה לתמיכה עיוורת של הרבנים עלולה להביא לחורבן שלישי. ישראל לא צריכה להגן על מדינות המפרץ הפרסי מהסכנה של המשטר האיראני המרושע, שיתפרק תחת הלחץ העולמי והסנקציות שמובילות ארה"ב ומדינות המפרץ. ישראל לא צריכה להתנדב לשכב על הגדר ולספוג מהלומות מיותרות וחורבן. ארה"ב לא תקפה את מוסקבה, לא את בייג'ינג ולא את צפון קוריאה. הידברות היא הפתרון הנכון. כדאי לעצור לרגע ולנהוג יותר בזהירות עם ארה"ב ועם איראן. נקוה שיש עוד "פקידים ממשלתיים" אחראיים שמסוגלים לעצור את מדיניות החוץ המסוכנת של נתניהו.

ד"ר רמי רום הוא דוקטור לכימיה פיזיקלית, עורך פטנטים וחוקר עצמאי של מלחמת יום כיפור.

פוסטים המתפרסמים בבלוגים של זמן ישראל מייצגים את כותביהם בלבד. הדעות, העובדות וכל תוכן המוצג בפוסט זה הם באחריות הבלוגר/ית וזמן ישראל אינו נושא באחריות להם. במקרה של תלונה, אנא צרו קשר.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
1
לצערי הביביסטים ימשיכו להצביע ביובי כמו עדר עיוור חירש. רינה מצליח הצדיקה צודקת ימשכו להצביע ביובי גם עם ביובי יאנוס את בתם. וכל יום שעובר רואים כמה היא צודקת. ד"ר רום ישר כח אח יקר, ת... המשך קריאה

לצערי הביביסטים ימשיכו להצביע ביובי כמו עדר עיוור חירש.
רינה מצליח הצדיקה צודקת ימשכו להצביע ביובי גם עם ביובי יאנוס את בתם.
וכל יום שעובר רואים כמה היא צודקת.
ד"ר רום ישר כח אח יקר, תיזהר ממשפחת פשע שחיה בבלפור בטוח סימנו אותך שם.

עוד 720 מילים ו-1 תגובות
סגירה