לאן נעלם דוד אמסלם

מערכת הבחירות נמצאת בשלב הבטן הרכה, רגע לפני בליץ האחרון ● שלושה דברים בכל זאת קורים מאחורי הקלעים ● בליכוד מתעקשים ששקד ובנט עדיין רואים עצמם משתלבים בצמרת המפלגה בטווח הרחוק, מה שישפיע על הקואליציה שיבחרו לשבת בה בטווח הקצר ● אבתיסאם מראענה מנקה את העבודה מאנשי הימין שבה ● ובליכוד מתחילים לשים לב לקרע בין אמסלם לנתניהו ● פרשנות

דוד אמסלם (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
הדס פרוש/פלאש90
דוד אמסלם

1

שר אחד ושני ראשי ערים שמעו מאיילת שקד בזמן האחרון כי היא עדיין רואה את עצמה משתלבת בעתיד בצמרת הגבוהה של הליכוד או אפילו מובילה אותה. שאלתי את שקד אם זה נכון, היא הכחישה. אבל בליכוד מתעקשים.

שקד ונפתלי בנט רצו תמיד להצטרף לליכוד. לפני הבחירות ב-2015 כבר נחתם הסכם בראשי תיבות בין נתניהו ובנט על צירוף הבית היהודי כחטיבה בליכוד. ישראל כ"ץ, שנחשב אז האיש החזק בליכוד, איים שהשריון של אנשי הבית היהודי לא יעבור במרכז המפלגה, וההסכם נגנז.

נפתלי בנט ואיילת שקד בפגישת עבודה אחרי שיצאו מבידוד, בתחילת ספטמבר 2020 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של איילת שקד)
נפתלי בנט ואיילת שקד בפגישת עבודה אחרי שיצאו מבידוד, בתחילת ספטמבר 2020 (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של איילת שקד)

הדיבור כיום הוא על גוש ליכוד-ימינה שייחתם אם ימינה תצטרף לקואליציה בראשות נתניהו. בנט או שקד יוכלו לפקוד את האנשים שלהם לליכוד ולהתמודד על כל תפקיד.

הדיבור כיום הוא על גוש ליכוד-ימינה שייחתם אם ימינה תצטרף לקואליציה בראשות נתניהו. בנט או שקד יוכלו לפקוד את האנשים שלהם לליכוד ולהתמודד על כל תפקיד

הכתב הפוליטי של התאגיד זאב קם פרסם אתמול (ראשון) כי בשיחות סגורות טוענים ראשי ימינה שיצטרפו לקואליציה עם נתניהו, אם הברירה תהיה בחירות חמישיות. בנט כבר הודיע בשבוע שעבר כי לא יישב בממשלה בראשות יאיר לפיד, אבל זה יכול להיות גם ספין.

בנט לא יישב בקואליציה עם גדעון סער, יאיר לפיד, אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי וניצן הורוביץ כאשר באופוזיציה יישבו הליכוד, המפלגות החרדיות והציונות הדתית. זה לא טבעי, זה לא תואם את השקפת עולמו, וגם לא את האינטרס ארוך הטווח של בנט.

2

כל שרי הליכוד וחברי הכנסת, מגדול עד קטן, התייצבו ביום רביעי האחרון במרפסת הכנסת לטקס השקת הקמפיין של ראש הממשלה. כולם היו שותפים בהצגת היחיד הגדולה של נתניהו, שדיבר על ממשלת חדשה שתישען על 40 מנדטים של הליכוד. כולם גם הקשיבו ולא פצו פה. אסור להם. כל גורלם הפוליטי נתון בידיהם של ראש הממשלה ועוד שניים-שלושה עוזרים. כל האחרים לא שותפים להחלטות הקמפיין וגם לא למסע הבחירות.

כולם היו על המרפסת חוץ מאחד: שר הדיגיטל הלאומי והממונה על רשות החברות הממשלתיות ונציבות שירות המדינה, דוד אמסלם. האיש שהיה אחד הדוברים המובהקים של ראש הממשלה, מי שנשכב על הגדר עבור נתניהו, מי שלחם עבורו ביריבים פוליטיים, במשטרה ובפרקליטות גם כיו"ר הסיעה, גם כיו"ר הקואליציה וגם כשר המתאם בין הממשלה והכנסת – נעלם.

דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
דודי אמסלם (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ביום ששי חגג אמסלם את פורים באזור ירושלים. אמסלם הוא גם ראש מחוז ירושלים של הליכוד. הבכירים בסניף מכירים היטב את הסכסוך שפרץ בין נתניהו ובינו. אין טען להיכנס לכל הניואנסים אבל בקצרה – זה התחיל עם הבעיטה של נתניהו באברהם נגוסה, חבר כנסת לשעבר, יו"ר הסניף וחברו של אמסלם. נתניהו שריין במקום נגוסה כנציג האתיופי את ח"כ גדי יברקן שהגיע מכחול-לבן.

בתחילת מרץ שריין נתניהו במקום ה-36 ברשימת הליכוד את יאיר גבאי, אופוזיציונר של אמסלם וחבריו בסניף. נתניהו חשש מהעתירות האינסופיות שאיים גבאי להגיש נגד אי-קיום פריימריז בליכוד. ראש הממשלה אפילו לא טרח להרים לאמסלם טלפון ולספר לו על השריון הבעייתי שמתרחש מתחת לאפו.

ואז הגיע ההדרה התקשורתית של שרים ובכירים בליכוד, שנחשבים בעייתיים, ביניהם אמסלם, מיקי זוהר, דוד ביטן, שלמה קרעי, אסנת מארק ואחרים. האמברגו בינתיים בוטל, לחברי כנסת מותר היום להתראיין תחת דף מסרים קשוח, אבל אמסלם עדיין שותק. הלוחם מספר אחד נדם ונעלם, לפי שעה.

בסביבה של אמסלם מסרו בתגובה כי הוא נעדר מהאירוע ביום חמישי מסיבות בריאותיות.

3

בני גנץ צריך לקנות זר פרחים גדול ולשלוח לשופטי בית המשפט העליון שאישרו אתמול את ההתמודדות של אבתיסאם מראענה לכנסת, במקום השביעי ברשימת מפלגת העבודה. ההחלטה הזו מניידת סופית מאות קולות, ואולי יותר, של פעילי ובוחרי מפלגת העבודה לכחול-לבן. מבחינת גנץ וחבריו כל קול חשוב, בעיקר אם אתה מתנדנד סביב אחוז החסימה.

אבתיסאם מראענה בבית המשפט העליון בירושלים, 24 בפברואר 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אבתיסאם מראענה בבית המשפט העליון בירושלים, 24 בפברואר 2021 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כחול-לבן בימיה הגדולים, רק לפני זמן קצר, הייתה ברובה העבודה ב'. אלה היו המצביעים שגנץ וחבריו שאבו ממפלגת העבודה של יצחק הרצוג (שעמדה בבחירות 2015 על 24 מנדטים). כחול-לבן התפרקה מאז לרסיסים והבוחרים מחפשים עכשיו כתובת חדשה. רבים מצאו מחדש את העבודה של מרב מיכאלי.

אנשי הימין של העבודה לא מצאו שם בית. אלה הם הוותיקים, הניצים, אנשי מחנה רבין, פעילי ההסתדרות, המפא"יניקים של פעם. ישנם גם צעירים בעלי דעות ימניות בעבודה שאותם מייצג השר איציק שמולי.

שמולי הודיע שהוא לא יתמודד על מקום בכנסת הבאה, אבל הוא מארגן מרחוק את ההתנגדות למיכאלי, יריבה מרה שלו לאורך שנים. שמולי חושב שמפלגת העבודה במתכונת השמאלנית לא תחזיק מעמד.

שמולי הודיע שהוא לא יתמודד על מקום בכנסת הבאה, אבל הוא מארגן מרחוק את ההתנגדות למיכאלי, יריבה מרה שלו לאורך שנים. שמולי חושב שמפלגת העבודה במתכונת השמאלנית לא תחזיק מעמד

אבתיסאם מראענה הייתה קו הגבול. אנשי העבודה הוותיקים היו מוכנים לחיות עם מיכאלי ואמילי מואטי אבל התקשו להשלים עם מראענה וההתבטאויות הבעייתיות שלה מהעבר. היא הפכה לסמל, גם אם מיכאלי חוזרת ואומרת, גם אתמול, ש"מראענה הביעה חרטה על הדברים שכתבה לפני למעלה מעשור, אז יאללה תתקדמו".

איציק שמולי (משמאל) ומרב מיכאלי בתל אביב, 12 במרץ 2020 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
איציק שמולי (משמאל) ומרב מיכאלי בתל אביב, 12 במרץ 2020 (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

אפשר להעריך את העמידה הנחרצת של מיכאלי לצדה של מראענה ואת העובדה שהיא מגלה עמוד שדרה אידיאולוגי ולא זזה מעמדותיה. המנהיגות הזו החזירה את העבודה לחיים, אבל ברור שהיא גם משלמת מחיר פוליטי. יותר נכון – מראענה עצמה משלמת את המחיר, כי אלה שיכולים להעניק לעבודה את המנדט השביעי, ירוצו עכשיו להצביע לכחול-לבן.

תגובות עכשיו הזמן לומר את דעתך

comments icon-01
7
איילת שקד אני כולי פליאה שאת רוצה להצטרף לקבוצה הנאלחת הזו שנקראת קואולציה בראשותו של הבריון מקיסריה הידוע כחבר ברית הבריונים בן-ציון נתניהו בחברת אביו של עוכר ישראל אבא אחימאיר שטירפדו... המשך קריאה

איילת שקד אני כולי פליאה שאת רוצה להצטרף לקבוצה הנאלחת הזו שנקראת קואולציה בראשותו של הבריון מקיסריה הידוע כחבר ברית הבריונים בן-ציון נתניהו בחברת אביו של עוכר ישראל אבא אחימאיר שטירפדו בחוצפה את רעיונו של זאב זבוניסקי מה נשאר מזבוטינסקי בית זבוטינסקי בתל-אביב וחלק מחבריו הליכוד לא שמעו עליו רק בעזרתכמה רחובות שקרואים על שמו כולל מיקי זוהר שר האלימות והטוהר.

דוד אמסלם שנהנה מההפקר בקרוב מאד יעלם מחיינו לצמיתות ואם מאד תרצו לבקר אותו ולזכות בזיו פניו הקורן תמצאו אותו בשוק מחנה יהודה מוכר חמוצים פרי מעשיו האיש הזה הוא בושה וכלימה בהרכבה של ... המשך קריאה

דוד אמסלם שנהנה מההפקר בקרוב מאד יעלם מחיינו לצמיתות ואם מאד תרצו לבקר אותו ולזכות בזיו פניו הקורן תמצאו אותו בשוק מחנה יהודה מוכר חמוצים פרי מעשיו
האיש הזה הוא בושה וכלימה בהרכבה של הממשלה הנוכחית הגרועה בתולדות מדינת ישראל נשמח לראות אותו ואת מיקי זוהר משתתפים במשחקי השף.

עוד 767 מילים ו-7 תגובות
סגירה