ההקלות נמשכות: ביום ראשון תלמידי ז'-י' ישובו לבתי הספר והמסעדות ייפתחו לקבלת קהל

בג"ץ הורה להכיר - לצורך חוק השבות - ביהדות של מי שעבר בארץ גיור רפורמי או קונסרבטיבי; דרעי: החלטה מוטעה; לפיד: פסיקה מבורכת ● הוחל בהפעלת פיילוט הצמידים האלקטרוניים לשבים מחו"ל ● משרד הבריאות הנחה לחסן במנת חיסון אחת את מי שהחלימו מקורונה ● נתניהו בהתייחס למניין קורבנות הקורונה: "תשאל את השאשאות והפאקות; פאקה-פאקה ושאשא-שאשא"

עוברי אורח בשדרת אלרוב ממילא בירושלים, 1 במרץ 2021 (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
עוברי אורח בשדרת אלרוב ממילא בירושלים, 1 במרץ 2021

היום: שגריר איחוד האמירויות יגיע לישראל לביקור הראשון עליו הודיע בסוף השבוע. השגריר ישהה פה כמה ימים ויחזור לארצו.

 

ראש הממשלה נתניהו בבליץ ראיונות בתוכניות בוקר ברדיו – בגל"צ וברשת ב'.

על נושא החיסונים למדינות בחו"ל אמר ראש הממשלה בגל"צ: "לקחנו 20 אלף חיסונים מתוך מיליונים – אז מה קרה? מה קרה? זה אלפית והממשלה ידעה. במדינת ישראל אם שר החקלאות רוצה למכור זרעים הוא לא מכנס קבינט".

נתניהו הוסיף: אני הבאתי 12 מיליון חיסונים. יש להיערך למבצע חיסונים בכל חצי שנה כי צריך לחדש את מלאי הנגיף בגוף ואני מנהל מו"מ כדי להביא 36 מיליון חיסונים בשנה. הרי תהיה תחרות ענקית על החיסונים ואני עובד על זה. אני כראש הממשלה עשיתי משהו שאף ראש ממשלה לא עושה".

עוד אמר ראש הממשלה: "אני הבאתי את החיסונים ואתם בתקשורת זלזלתם. יאיר לפיד אמר – הוא יביא 5 חיסונים!".

ברשת ב' אמר על העניין:

"נתנו 30-25 אלף חיסונים, אפילו פחות, ואני גאה בזה. זה לא על חשבון אזרחי ישראל, זה לא מהווה אפילו שעה של חלוקה. יש לנו מיליוני חיסונים, די והותר לכל אזרח, אפילו חיסון אחד לא נגרע, זה סתם עוד נה נה נה".

נתניהו מאמין שהוא האדם היחיד בישראל שיכול לקנות חיסונים:

מדוע התמותה מקורונה עדיין גבוהה? נתניהו אמר ברשת ב': "תשאל את השאשות והפקות והפקה, את הפקה פקה ושאשא שאשא. תשאל את כל האנשים שאמרו שזה כלום, שזה שפעת. אין שום סיבה שמישהו ימות, הבאתי מיליוני חיסונים".

נתניהו התחמק מלענות על הליכים נגד משפטו המתנהל שיבוצעו בכנסת ובממשלה על ידי מישהו אחר. לדבריו הוא "לא מקדם ולא חוסם. אני לא אתעסק בזה בשום צורה. אני לא עוסק בזה בכלל. לא יהיה צורך בחוק צרפתי. אני מתעסק בחיסונים ולא בחסינות, בכלל".

https://twitter.com/GLZRadio/status/1366257167309897729

ברשת ב' אמר על העניין הזה: "אנחנו לא מבקשים דחיות, אלא רק את מה שמקובל בחוק. אלו תיקים תפורים שמתפוררים לנגד עינינו, וגם מזה נצא יפה מאוד".

ברשת ב' דיבר נתניהו על החזרה ללימודים ואמר: "אנחנו דנים בהקדמת החזרה של תלמידי ז'-י' ליום רביעי, יש גם שיקולים שאומרים לחכות. נאריך באופן התנדבותי את הלימודים גם בחודש יולי, יש לנו את הכסף לעשות את זה, אנחנו הכלכלה כמעט הכי חזקה בעולם לפי דירוג האשראי ומצב השקל"

בגלי צה"ל אמר: מקווה שנוכל לפתוח השבוע או בשבוע הבא.

על יריביו אמר ברשת ב': "סער אמר שהוא הולך עם לפיד, ולפיד חייב ללכת עם העבודה ומרצ – אין להם דרך אחרת. גם בנט קשר את עצמו ללפיד בהסכם עודפים".
על פיצוץ הספינה שבבעלות ישראלית, נתניהו אמר כי ברור שזו פעולה של איראן.

בצלאל סמוטריץ' בראיון: "כשהשמאל שותף בממשלה, הוא מוביל את הטון שלה. בגלל זה עזבתי את בנט, שבגלל עלבונות אישיים בחר ללכת לשמאל. אז בגלל שנתניהו לא מנהל מספיק טוב את משבר הקורונה נלך עם השמאל וניתן לו לקבוע את הטון? הוא אמר שהוא ירכיב ממשלה עם סער, לפיד, מרב מיכאלי והורוביץ – אין אף מטרה חשובה מזו כרגע".

על פי סקר מנדטים ב-103fm, לו הבחירות היו נערכות היום, לגוש נתניהו גם אם יחבור לבנט, אין קואליציה והוא על 58 מנדטים. הגוש מולו: 62.

על פי הסקר ישנם עוד 14% מתלבטים שלא החליטו עבור מי יצביעו.

במפלגת העבודה משתפים את "שיר בוקר" של אלתרמן. ככל הנראה פנייה  למצביעים המבוגרים, בני ההתיישבות העובדת שנמצאים בטוויטר. אולי שיחות טלפון הייתה אסטרטגיה טובה יותר.

סגירה